K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-01-2008, 15:17   #1
AnnetteH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2007
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 220
Blog Indlæg: 4
Styrke: 18
AnnetteH er rigtig godt på vej
Question Arbejdsevnevurdering

Arbejdsevnevurdering


Er der nogen af jer som har været i et reva forløb for at få vurderet arbejdsevne.
Og har det været på 37 timer om ugen ?

Det er nemlig hvad jeg er blevet stillet i udsigt, for at de kan se om der er en rest arbejdsevne tilbage, så man kan beslutte om der skal visiteres til flex eller førtidspension.
__________________
Smil til verden, trods alt
AnnetteH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2008, 15:26   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Hej Annette hvis du ikke kan klare 37 timer om ugen så skal du ikke .

og ja reva vurderer folks arbejdsevne , enten på reva eller i arbejdsprøvninger ude i virksomheder men meningen er at du afprøver dig selv og ikke at du presser dig selv til mere end du kan.

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2008, 15:34   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Annette h...

Jeg har svaret på dit andet indlæg, som stiller samme spørgsmål.

Et godt råd er, KUN at stille spørgsmål eet sted.... please.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2008, 15:38   #4
tuxon
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2007
Indlæg: 181
Styrke: 17
tuxon er rigtig godt på vej
Hej Annette.
Jo - det har jeg prøvet.
Jeg startede med 4 timer og gik senere med egen accept op på 37 timer.
Det er den eneste af alle de arbejdsprøvninger jeg har været igennem, hvor jeg
har kunnet mærke at formålet vitterlig var at arbejdsprøve mig !
Nu er Reva-centrene jo nok ikke ens - men jeg var glad for at være der !
Om der så i sidste ende kommer noget fornuftigt ud af det - er en helt anden sag !

Sidst redigeret af tuxon; 24-01-2008 kl. 15:41.
tuxon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2008, 16:25   #5
søs
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2007
Indlæg: 40
Styrke: 17
søs er ny på vejen
Hej Stella,
vil du forklare forskellen på flexjob og skånejob???
Hvornår ved man lige om man skal det ene elller det andet??

På forhånd tak!

Søs
søs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2008, 16:38   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej søs

Og jeg er ikke Stella.

Skånejob er, hvis man er på førtidspension.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2008, 19:13   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
.......man kan kun komme i skånejob hvis man er førtidspensionist. Ellers hedder det Flexjob.

Jeg har hørt via pålidlig kilde at kategorien 'Flexjob' er ved at være fortid - dette på baggrund af at flere og flere 'flexere' ikke kan få arbejde...netop fordi de er flexere?
Det bliver lidt spændende (hvor)når man får noget konkret at forholde sig til..sort på hvidt, og om det så også kommer til at skade dem der allerede er på flex, eller om de kun laver 'flex-stop' så nye ikke kan komme ind under den gamle 'titel'....????

Synes kortene bliver holdt tæt til kroppen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2008, 20:24   #8
Naima
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2007
Indlæg: 31
Styrke: 17
Naima er ny på vejen
Hej

Var i dag til samtale hvor jeg skal starte i arebjdsprøvning på mandag. Hun lød meget sød hende fra arbejdsprøvning og hun sagde at hvis ikke jeg kan arbejde fuldtid så var det iorden. De vil finde ud af hvor meget jeg kunne arbejde og så vil jeg får ekstern praktikplads. Jeg har bedt om arebdje på et lille kontor.
Naima er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2008, 20:28   #9
Ulla
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 17
Styrke: 17
Ulla er ny på vejen
Hej Anette.
Ja jeg var igennem et Reva forløb, inden jeg blev tilkendt mellemste indvalide pension for næsten 11 år siden.

Meningen med forløbet er, at du skal vise hvad du kan og kun hvad du kan - Du skal lytte til din krop og sige fra, når og hvis du ikke kan klare mere, altså hver dag

På den måde finder man så ud af, hvor meget og eller hvor lidt du kan klare, og vurderer så ud fra det, om du kan klare et job på lige fod med andre, eller om du skal have Flexjob eller pension.

Håber at det gav mening
Ulla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2008, 20:46   #10
anja
Gæst
 
Indlæg: n/a
jeg har også været på Reva hvor jeg skulle starte med 37 timer. Det gik dog hurtig nedaf. Da jeg stoppede derude var det 3 timer dgl. Som dog langt fra var effektive timer. Jeg er blevet visiteret til flex. Jeg går nu på ledighedsydelse.
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsevnevurdering AnnetteH Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 24-01-2008 19:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension