K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-06-2013, 14:49   #1
Oline
Elsker at være her på K10
 
Olines avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2013
Indlæg: 76
Styrke: 11
Oline er ny på vejen
Praktik og derefter vikar

Hej Det skal siges jeg nu har fået arbejde året ud, men har et spørgsmål da jeg har prøvet at google det, men kan ikke rigtig finde noget om dette...

Jeg skal ansættes i en aftenvagt, men de vil først have 4 ugers virksomhedspraktik.

Kan det passe at en virksomhedspraktik kan forgår om aften uden at man bliver kompenseret for aften/nattimer man arbejder?

En ting er at arbejde om dagen med ens ledighedsydeles på de 15.448,- brutto om md. men alle ved at man får aften og nat tillæg hvis man skal arbejde aften og nat, og så må det vel være i samme ånd at man inden for kommunen giver de tilskud med oven i ens ledighedsydeles, lidt lige som transport udgifter kan blive dækket.
Oline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2013, 19:42   #2
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Oline Se meddelelser
Hej Det skal siges jeg nu har fået arbejde året ud, men har et spørgsmål da jeg har prøvet at google det, men kan ikke rigtig finde noget om dette...

Jeg skal ansættes i en aftenvagt, men de vil først have 4 ugers virksomhedspraktik.

Kan det passe at en virksomhedspraktik kan forgår om aften uden at man bliver kompenseret for aften/nattimer man arbejder?

En ting er at arbejde om dagen med ens ledighedsydeles på de 15.448,- brutto om md. men alle ved at man får aften og nat tillæg hvis man skal arbejde aften og nat, og så må det vel være i samme ånd at man inden for kommunen giver de tilskud med oven i ens ledighedsydeles, lidt lige som transport udgifter kan blive dækket.
Jeg forstår godt at du ikke kan google dette ;-) Loven giver ingen mulighed for at give "tillæg" i en virksomhedspraktik.

Du vil altid kun modtage din ledighedsydelse og evt. kørselsgodtgørelse efter gældene regler..

Fair ??? Hvis jeg havde valget mellem fortsat ledighed eller at "se stort" på lidt tillæg, mod at få jobbet bagefter.. Ja så ???? ;-)

Sidst redigeret af mik16; 26-06-2013 kl. 19:46.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2013, 23:38   #3
Oline
Elsker at være her på K10
 
Olines avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2013
Indlæg: 76
Styrke: 11
Oline er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Jeg forstår godt at du ikke kan google dette ;-) Loven giver ingen mulighed for at give "tillæg" i en virksomhedspraktik.

Du vil altid kun modtage din ledighedsydelse og evt. kørselsgodtgørelse efter gældene regler..

Fair ??? Hvis jeg havde valget mellem fortsat ledighed eller at "se stort" på lidt tillæg, mod at få jobbet bagefter.. Ja så ???? ;-)

Ja hvad så....?
SÅ det du skriver er at det er OK at blive sat i bås og bare blive sendt ud i gratis arbejde på alle tider af døgnet?

Så længe det giver et arbejde på sigt?

Hvad så med mange af de praktiksteder der IKKE bliver til et arbejde, men hvor man har udnyttet folk på det groveste i flere mdr. Skal de også bare juble?

Personligt er jeg blevet headhuntet over mit CV, JEG havde ikke på noget tidspunkt regnet med at blive ringet op via mit CV, eftersom jeg har haft det i over 10 år og ikke en eneste gang har der været kontakt med en arbejdsgiver den vej.

Ud over det er det ikke i orden at man går efter personer som kan arbejde gratis i flere uger, som slet ikke har søgt uopfordret eller at det går uden om ens kontaktperson på Flex kontoret.

Hvis man finder en via CV. så bør det være på lige vilkår som hvis man satte en stillings annonce i. man bliver ansat og får samme prøvetid som almindelig medarbejder...MEN NÆ nej i disse tider skal de arbejdsløse bare finde sig i hvad som helst og hvor som helst. Man skulle tro man var en gang kvier der bare skulle makke ret. man er ingenting så længe man er arbejdsløs.

SÅ JA jeg mener helt klart at man burde få tillæg for at arbejde ud over en normal arbejdsdag som hedder DAG. eller hvis man bliver smidt i weekend helligdage mm.......ER det så groft at ville anerkendes fordi man gerne vil være fleksibel og vise man er parat?

Jeg er så træt af at man skal være så hammer taknemlig bare man kommer ud på arbejds market, så skid hul i om man skal bruge penge man ikke har, på at transportere sig selv inden for de 12,50 km der kan forligge i en virksomhedspraktik, samt skal være med i gave kasse - kaffekasse selv om man ikke drikker kaffe.

Negativ......nej jeg er sgu bare realistisk om hvad mange andre også tænker.

PS: OG så finder man først ud af bagefter man har sagt ja, at det ikke er et fast arbejde, men man måske kun kan blive der til året er omme....Jeg gik klart ud fra det ville være en fast stilling når man også vil have virksomhedspraktik ind over, og man selv finder sit personale over jobnet.dk

Sidst redigeret af Oline; 26-06-2013 kl. 23:47.
Oline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2013, 23:45   #4
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Du har bestemt lov til at være negativ omkring alle de praktiktimer der bliver leveret til arbejdsgiverne i vore dage.
Det bliver immervæk til noget på årsbasis , da det desværre er blevet normen ved ansættelser når der af en eller anden grund har været forudgående ledighed inden en ansættelse.
Jeg ville stille spørgsmål til fagforeningen, de må have det heelt rigtige svar på dit spørgsmål.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2013, 23:53   #5
Oline
Elsker at være her på K10
 
Olines avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2013
Indlæg: 76
Styrke: 11
Oline er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maruus Se meddelelser
Du har bestemt lov til at være negativ omkring alle de praktiktimer der bliver leveret til arbejdsgiverne i vore dage.
Det bliver immervæk til noget på årsbasis , da det desværre er blevet normen ved ansættelser når der af en eller anden grund har været forudgående ledighed inden en ansættelse.
Jeg ville stille spørgsmål til fagforeningen, de må have det heelt rigtige svar på dit spørgsmål.
Tak
Ja det var også en god ide det med fagforeningen men kan være bekymret for at ham den anden har ret...At der ingen tillæg vil være.
Jeg mener så at kommunen burde give de tillæg i den praktiktid som der udøves så længe det sker uden for de normale arbejdstider som hedder efter kl 17 og indtil 06.00 næste morgen..:-)
Oline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2013, 06:30   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
forstår dine tanker, vi bliver ofte i fleks job bare brugt som gratis arbejdskraft,
jeg har selv sagt nej til praktikker i små virksomheder fordi, jeg ofte har fået lov til, at ordne deres regnskab og så har de ikke brug for mig afligevel, men har lige sparret på revisoren.

men regler er jo regler, så kan vi jo bare nikke og være glade, fatter heller ikke vi ikke får vores udgifter dækket.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2013, 07:38   #7
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Oline Se meddelelser
Ja hvad så....?
SÅ det du skriver er at det er OK at blive sat i bås og bare blive sendt ud i gratis arbejde på alle tider af døgnet?

Så længe det giver et arbejde på sigt?

Hvad så med mange af de praktiksteder der IKKE bliver til et arbejde, men hvor man har udnyttet folk på det groveste i flere mdr. Skal de også bare juble?


Personligt er jeg blevet headhuntet over mit CV, JEG havde ikke på noget tidspunkt regnet med at blive ringet op via mit CV, eftersom jeg har haft det i over 10 år og ikke en eneste gang har der været kontakt med en arbejdsgiver den vej.

Ud over det er det ikke i orden at man går efter personer som kan arbejde gratis i flere uger, som slet ikke har søgt uopfordret eller at det går uden om ens kontaktperson på Flex kontoret.

Hvis man finder en via CV. så bør det være på lige vilkår som hvis man satte en stillings annonce i. man bliver ansat og får samme prøvetid som almindelig medarbejder...MEN NÆ nej i disse tider skal de arbejdsløse bare finde sig i hvad som helst og hvor som helst. Man skulle tro man var en gang kvier der bare skulle makke ret. man er ingenting så længe man er arbejdsløs.

SÅ JA jeg mener helt klart at man burde få tillæg for at arbejde ud over en normal arbejdsdag som hedder DAG. eller hvis man bliver smidt i weekend helligdage mm.......ER det så groft at ville anerkendes fordi man gerne vil være fleksibel og vise man er parat?

Jeg er så træt af at man skal være så hammer taknemlig bare man kommer ud på arbejds market, så skid hul i om man skal bruge penge man ikke har, på at transportere sig selv inden for de 12,50 km der kan forligge i en virksomhedspraktik, samt skal være med i gave kasse - kaffekasse selv om man ikke drikker kaffe.

Negativ......nej jeg er sgu bare realistisk om hvad mange andre også tænker.

PS: OG så finder man først ud af bagefter man har sagt ja, at det ikke er et fast arbejde, men man måske kun kan blive der til året er omme....Jeg gik klart ud fra det ville være en fast stilling når man også vil have virksomhedspraktik ind over, og man selv finder sit personale over jobnet.dk
Jeg har da vist ikke ytret mig om, at det er ok at vi ikke kan få "tillæg" . Men udelukkende om, hvad jeg ville foretrække når det er optakten til et job.

I min verden er der stor forskel på, om det er de 4 ugers optakt til et job, eller om det blot er en udsigtsløs virksomhedspraktik i mange måneder.

Så på min lommeregner siger facit, at hellere sætte et tillæg til, hvis det på sigt giver en mulighed for at tjene en bedre løn, frem for fortsat ledighedsydelse på i årevis.

Sidst redigeret af mik16; 27-06-2013 kl. 07:41.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2013, 08:54   #8
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du arbejder jo ikke gratis - du får forhåbentlig stadig din ydelse. Håber du kan vende det til noget positivt, at du har været en af de heldige, der har fået et vokariat
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2013, 09:14   #9
Oline
Elsker at være her på K10
 
Olines avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2013
Indlæg: 76
Styrke: 11
Oline er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Jeg har da vist ikke ytret mig om, at det er ok at vi ikke kan få "tillæg" . Men udelukkende om, hvad jeg ville foretrække når det er optakten til et job.

I min verden er der stor forskel på, om det er de 4 ugers optakt til et job, eller om det blot er en udsigtsløs virksomhedspraktik i mange måneder.

Så på min lommeregner siger facit, at hellere sætte et tillæg til, hvis det på sigt giver en mulighed for at tjene en bedre løn, frem for fortsat ledighedsydelse på i årevis.
Som jeg læste dit indlæg, så skal man bare være glad hvis det giver et arbejde på sigt, selv om man skal arbejde på alle tider af et døgn

Og det er med den holdning der gør det muligt for virksomheder at blive ved med at udnytte de ledige.

Jeg er IMOD virksomheds praktikpladser, de stjæler arbejdspladser og de udnytter arbejdsløse.

Jeg kan ikke forstå hvorfor man i dag ikke mere kan ansætte både de arbejdsløse samt Flex - førtidspensionisterne på almindelig vilkår som det altid har været.

Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
forstår dine tanker, vi bliver ofte i fleks job bare brugt som gratis arbejdskraft,
jeg har selv sagt nej til praktikker i små virksomheder fordi, jeg ofte har fået lov til, at ordne deres regnskab og så har de ikke brug for mig afligevel, men har lige sparret på revisoren.

men regler er jo regler, så kan vi jo bare nikke og være glade, fatter heller ikke vi ikke får vores udgifter dækket.
Det er heller ikke i orden!
Og kan sagtens forstå du siger nej

Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Du arbejder jo ikke gratis - du får forhåbentlig stadig din ydelse. Håber du kan vende det til noget positivt, at du har været en af de heldige, der har fået et vokariat
Ja sådan en kommentar skal man altid høre....NU skal du høre her...Danmark er et land som "skal" hjælpe dem der er de svage i samfundet det vil sige når man i en periode ikke selv kan sørge for sig selv så skal man have hjælp. DET er IKKE en arbejdsløn men en LEDIGHEDSYDELES hvis det var LØN, ville jeg få mere i LØN end jeg gør på min ledighedsydeles.

Undskyld hvis jeg lyder sur, men det er altså IKKE et argument for at arbejde for virksomheder som får gratis arbejdskraft, og det gør de, eftersom de ikke betaler løn under en virksomheds praktik .
Oline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2013, 09:28   #10
enhunhund
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2012
Indlæg: 32
Styrke: 12
enhunhund er ny på vejen
Jeg vil lige blande mig i forbindelse med tidsbegrænset ansættelser.

Reglen om 9 måneders arbejde indenfor 18 månender består vist stadigvæk (så vidt jeg kan læse mig til) , og derfor kan ikke forstå at der udbydes fleksjob på under ni måender da man så jo skal ud og finde ny tidsbegrænset ansættelse for at kunne opretholde højeste ledighedsydelse.

Det undrer mig i den nye lovgivning at der ikke er et krav om at tidsbegrænset ansættelser er over 9 måneder????
enhunhund er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vikar Firma ? dobar Spørgsmål ang fleksjob 2 20-02-2012 13:11
Revalidering -Vikar job Diddii Alt det andet 1 29-09-2010 09:58
sygedagpenge 52 uger. hva så derefter? benjaminn Alt det andet 3 13-08-2010 10:23
vikar job bo m Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 12-03-2008 20:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension