K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-02-2010, 23:27   #21
Skade2006
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2009
Indlæg: 166
Styrke: 15
Skade2006 er ny på vejen
Smile

Der står på oversigten at det er skattefrit og bankrådgiveren sagde ja,da jeg sprugte til det. Venter på at få policen, så vil jeg tjekke det igen, for jeg synes også det lød meget underligt at det var skattefrit, da man beregner skat af alle andre erhvervsevnetab.

Min mand var privat ansat, men fra jobbet hvor han kom til skade, var der i den pensionsordning han havde der en børnepension, han kunne så vælge at være bidragsfrit dækket et år og derefter kunne vi videre føre forsikringen. Havde vi valgt at betale lidt mere havde børnene fået en hel del mere, men da vi skulle fortsætte med forsikringen vidste vi ikke rigtig hvordan vores økonomi ville se ud, så valgte bare at beholde forsikringsdelen og heldigt for det. Forøvrigt har de betalt med tilbagevirkende kraft fra juni 09, vil trods for at min mand først er erklæret stationær i dec. 09.
Børnepensionen stoppede fra juli 09 men fordi de har tilbagedateret pensionen når de lige at få de penge, som de får til de er 21 år.

Synes også at alt det pensions/forsikringshalløj har været en jungel, vores held var at min mand engang tegnede en erhvervsevneforsikring da han skulle på skiferie, han betalte til den i mange år inden jeg lærte ham at kende, af en eller andet grund lod vi den køre. I 2006 satte de pludselig prisen ret meget op, faktisk betalte vi 700 kr om måneden, men da jeg stod og skulle føde, havde bækkenløsning og vores lille søn havde mælkeallergi fik jeg ikke lige gjort noget ved det, så det kan vi så takke for nu. Han kom så til skade et halvt år efter, dog vidste vi ikke helt på det tidspunkt hvor alvorligt det ville blive.

Han skiftede så job senere og faldt i pris igen, og der var han så blevet opereret første gang og blev enige om at vi ville betale indtil vi vidste hvad der skete og gudskelov og tak for det.

Mine egen forsikringer/pensioner er også tjekket igen, men da jeg har 2 kroniske sygedomme hvor jeg har haft den ene fra jeg var 20 år, så har jeg lidt sværer ved at tegne forsikringer, men er alligevel blevet nogenlunde godt forsikret.

Men jo så længe man er rask tænker man ikke over hvor meget det kan betyde, og synes det er mange penge man skal af med hver måned.
Skade2006 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2010, 23:38   #22
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
I er da også hårdt ramt og så med små børn at se til. Håber, at I har et godt liv "trods alt", så må erstatningerne lappe lidt på daglig dagen, så man ikke skal hænge sig for meget i økonomien også.

Skete skaden på jobbet ? Ja så er der jo også arbejdsskadestyrelsen, at søge erstatning ved !

Under min pensionsordning er der vidst kun børnepensioner hvis jeg dør, men jeg vil da lige under søge det andet omkring erhvervsevne tab for dem også. Det bør være skattepligtigt.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 08:02   #23
Skade2006
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2009
Indlæg: 166
Styrke: 15
Skade2006 er ny på vejen
Jeg holder dig lige opdateret når jeg får policen på ungerne.

Ja det var en arbejdsskade der skete på arbejdet. Sagen kører hos arbejdsskadestyrelsen og han har i sommers fået en "portion" penge for tabt erhvervsevne, den er så anket da jeg overhovedet ikke er enig i beløbet og vi venter på at den skal afgøres, men de har lige udsat sagen igen i 4-5 måneder. Derudover har vi en sag kørende med forsikringen sammen med advokaten hos fagforeningen, som ender i retten som vi skal i, i 2011.Så det har lange udsigter, men vi klare os fint økonomisk nu pga hans forsikringer og jeg har også en rigtig god løn.

Lad mig lige høre når du finder ud af noget med forsikringer på dine børn.
Skade2006 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2010, 17:31   #24
Skade2006
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2009
Indlæg: 166
Styrke: 15
Skade2006 er ny på vejen
Nå men lovede jo at vende tilbage når vi fik forsikringsbeviset, hvilke vi nu har fået.

Der står i forsikringsbetingelserne at den årlige udbetaling ved ret til fuld gruppeinvaliderente i 2010 udgør 132.000 kr. Da der ikke er fradrag for præmien, udbetales gruppeinvaliderenten uden fradrag af skat eller afgift, så som jeg forstår det, vil de får 132.000 kr udbetalt årligt, i tilfælde af at de ikke er fuld arbejdsdygtige eller halvdelen heraf, hvis erhvervsevnen "kun" er nedsat med halvdelen.

Hvordan går det med dine forsikringer, er det blevet mere styr på dem ??
Skade2006 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2010, 18:11   #25
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
er du helt sikker på de 132.000 er skattefri.
for så må det godt nok være en god forsikring eller en af de bedst overhovdet
har nemlig aldrig hørt om nogen løbende udbetalinger og skattefri.
kun det engangsbeløb jeg har fået er skattefri
har selv fået tildelt en på 110.000 kr om året
samt en privat som ikke er godkendt endnu på 80000 kr om året.
havde ikke set den først bliver godkendt, når man har fået førtidspension.
så med det snegle tempo en kommune har kan det tage lang tid
men ingen af dem er skattefri

Sidst redigeret af MTVRV1; 20-03-2010 kl. 18:13.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2010, 11:40   #26
Skade2006
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2009
Indlæg: 166
Styrke: 15
Skade2006 er ny på vejen
Som jeg læser det og som jeg har mailet med vores bankrådgiver om, så jo så bliver det udbetalt uden betaling af skat.
Nu er det jo en pension der er tegnet på børn, så ved ikke om det er derfor der er andre regler, men den træder jo i kræft når de fylder 18 år. Der står i betingelserne:

Udbetaling af fuld eller halv gruppeinvaliderente sker med virkning af den måned, hvori forsikrede fylder 18 år, hvis forsikrede inden da varigt har mistet mindst halvdelen af sin erhvervsevne. Gruppeinvaliderenten udbetales livsvarigt, så længe betingelserbe for udbetaling er opfyldt.

Skatteregler: Der er ikke fradrag for præmien (livsforsikring uden fradragsret skattekode 5). Gruppeinvaliderenten udbetales derfor uden fradrag af skat eller afgift.

Derfor tolker som jeg har skrevet at det må være total at de vil få 132.000 kr årligt, hvis de ikke kan arbejde ??
Skade2006 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2010, 12:19   #27
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det kan godt være du har ret
men har bare aldrig hørt om en løbende udbetaling af nogen indtægt som er skattefri.
kun på et skrabelod hvis man er stjerne heldig.

fik et større engangsbeløb og det er skattefri.
men de 110.000 kr jeg vil få de næste 30 år er ikke skattefri.

Gruppeinvaliderenten udbetales derfor uden fradrag af skat eller afgift.
det tolker jeg så som der skal betales skat

Sidst redigeret af MTVRV1; 21-03-2010 kl. 12:22.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2010, 14:08   #28
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Enteneller

Citat:
På min pensionsordning har jeg umiddelbart ikke børne pension, det er kun hvis jeg dør.
Må jeg spørge dig om, hvilket pensionsselskab, du har ?

K.H. Florken
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2010, 12:03   #29
popcorn
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2008
Indlæg: 115
Styrke: 17
popcorn er ny på vejen
Er tilkendt pension med kontrol om 3 år - hvordan vil forsikringen reagere på denne mon ?? Er der nogle ting jeg har krav på eller skal være obs på.
popcorn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2010, 17:41   #30
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af fjolle Se meddelelser
Er tilkendt pension med kontrol om 3 år - hvordan vil forsikringen reagere på denne mon ?? Er der nogle ting jeg har krav på eller skal være obs på.
Ej hvor fedt Fjolle, det er da bare lige kommet som lyn fra en klar himmel, må vi spørge om hvorledes det gik for sig ?

Når du siger forsikring, mener du så pensions ordning altså TAE - tab af erhvervsevne, ved ikke om du får dette? Mht. helbredssikring altså en sundhedsforsikring, så skulle der ikke være noget til hindre for at fortsætte disse som ftper.

Glæder mig til at høre fra dig.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jobcenter Nyropsgade fortsætter psykisk terror mod syge borgere. Lotte68 Skal kommuner ikke overholde loven? 98 06-02-2012 02:29
Og vi fortsætter med tillykke Viper Dit og Dat 3 03-04-2010 14:42
Fortsætter underskriftsindsamlingen guffii Dit og Dat 1 25-02-2007 01:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension