K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-02-2013, 16:51   #11
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Det er uden for enhver tvivl at hvis du ikke har fået helt specifik tilladelse, så må du ikke - det er fx også derfor man kan få udbetalt sine optjente feriepenge uden at holde ferie, fordi man har været lovligt forhindret i at afvikle ferie mens man er sygemeldt.

Så igen igen - spørg din sb og få en eventuel tilladelse på skrift.
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2013, 18:09   #12
anette29
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2012
Lokation: hedensted
Indlæg: 198
Styrke: 12
anette29 er ny på vejen
Jeg var i virksomhedspraktik sidste år (som nu er blevet min dejlige arbejdsplads) og der havde jeg 2 ugers ferie .

De var faktisk lige i midten af de 12 uger min praktik var sat til. Jeg fik "bare " praktikken forlænget med de 2 uger så jeg ialt var i praktik i 14 uger incl. ferie

Jeg sage det bare til min SB og hun sage at det var ok og at jeg selv skulle ordne det med praktik stedet!!
anette29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2013, 18:24   #13
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Man kan fint få lov at holde ferie på sygedagpenge, hvis man har feriepenge til det, og det ikke griber ind i behandlinger, undersøgelse og andet

Vi spurgte sagsbehandleren og var i udlandet 14 dage i jul og nytår
skulle melde på dagpengekontoret inden vi tog afsted og møde op den første dag vi kom hjem.
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2013, 19:43   #14
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Når du har feriepenge tilgode er kommunen bare glad for, at du holder dem, så de slipper for at betale i den periode..men det kræver stadig en accept fra din sagsbehandler og at du raskmelder dig i perioden, og så sygemelder dig igen. Sørg for at få en skriftlig tilladelse..jeg var sygemeldt og fik lov at holde ferie..hvilket resulterede i at sagsbehandleren havde glemt, at hun gav mig lov..og jeg poppede så op i hendes system som sygemeldt efter ferien, og jeg var lige ved at komme i problemer der Det gik heldigvis godt, men sikken en oplevelse..

Mht. virksomhedspraktik og ferie, så er jeg også lige startet i sådan en, selvvalgt..og jeg meddelte ved start, at jeg gerne ville holde ferie en uge, og så forlængede vi bare perioden til 14 uger..men jeg er ikke sygemeldt, bare ledig fleksjobber, så der er andre vilkår for mig.
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2013, 20:16   #15
flexmania
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2013
Indlæg: 59
Styrke: 12
flexmania er ny på vejen
Uanset hvad, så skal du sikre dig kommunens tilladelse til det du vælger at gøre, så du ikke står med håret i postkassen bagefter. Få det på skrift !!!
Jeg var indlagt på psykiatrisk afdeling og i den forbindelse skulle jeg rejse på en planlagt rejse til udlandet, hospitalet skrev til jobcenteret at det var en del af behandlingne, idet behandlingen både stabiliserede og afklarede mit funktionsniveau, altså i forhold til om jeg var klar til at blive udskrevet.
Alt var fryd og gammen, men pludselig modtog jeg, i Italien, en mail om at det aldeles ikke var iorden !
Det tog måneder at få dem overbevist om at de faktisk havde givet lov, selvom jeg havde det skriftligt.

Det jeg prøver at sige er at det er sekundært hvad der står i lovgivningen, og at hvis de giver lov så er det bare fint... giver de ikke lov kan man jo begynde at rode i love og regler.

Pas på pensionskassen... risikerer at miste dækning ved raskmelding.

Citat:
Oprindeligt indsendt af sannemus Se meddelelser
...men det kræver stadig en accept fra din sagsbehandler og at du raskmelder dig i perioden, og så sygemelder dig igen.
Jeg har lige erfaret at den ikke holder hvis man har tilknytning til en pensionskasse, min er Pensam, og skal opretholde sin dækning, der hedder det nemlig uafbrudt syg for at man fortsat er dækket.
Jeg kommer i en lignede situation som trådstarter idet jeg har en masser ferie tilgode fra dette ferieår, og jeg skal begynde afklaring 1/3
flexmania er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2013, 21:04   #16
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Man kan helt lovligt hæve sine feriepenge, hvis man er sygemeldt.

Hvis man er sygemeldt i hele perioden 1. maj - 1. oktober kan man hæve 3 ugers feriepenge og 30. april kan man hæve resten, hvis man igen har været sygemeldt indtil da, altså hele perioden.

Der trækkes ikke noget i sygedagpenge for det, men det er igen en god ide at oplyse sb om man gør det, for ellers vil pengene fremgå som en indtægt som de ikke lige ved hvor kommer fra.
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2013, 22:46   #17
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af flexmania Se meddelelser
Uanset hvad, så skal du sikre dig kommunens tilladelse til det du vælger at gøre, så du ikke står med håret i postkassen bagefter. Få det på skrift !!!
Jeg var indlagt på psykiatrisk afdeling og i den forbindelse skulle jeg rejse på en planlagt rejse til udlandet, hospitalet skrev til jobcenteret at det var en del af behandlingne, idet behandlingen både stabiliserede og afklarede mit funktionsniveau, altså i forhold til om jeg var klar til at blive udskrevet.
Alt var fryd og gammen, men pludselig modtog jeg, i Italien, en mail om at det aldeles ikke var iorden !
Det tog måneder at få dem overbevist om at de faktisk havde givet lov, selvom jeg havde det skriftligt.

Det jeg prøver at sige er at det er sekundært hvad der står i lovgivningen, og at hvis de giver lov så er det bare fint... giver de ikke lov kan man jo begynde at rode i love og regler.

Pas på pensionskassen... risikerer at miste dækning ved raskmelding.


Jeg har lige erfaret at den ikke holder hvis man har tilknytning til en pensionskasse, min er Pensam, og skal opretholde sin dækning, der hedder det nemlig uafbrudt syg for at man fortsat er dækket.
Jeg kommer i en lignede situation som trådstarter idet jeg har en masser ferie tilgode fra dette ferieår, og jeg skal begynde afklaring 1/3
Ups ja, det er rigtigt..jeg var stadigt i et ansættelsesforhold, da jeg var sygemeldt..og var derfor ikke startet på at få bidragsdækning fra pensionskassen..så det var jeg ikke lige opmærksom på kunne være et problem for trådstarter
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2013, 23:16   #18
Pixeline
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2011
Alder: 50
Indlæg: 73
Styrke: 14
Pixeline er ny på vejen
Du har ikke ret til ferie under sygdom og virksomhedspraktik.
Så når du spørger helt firkantet, så NEJ det må du ikke.
Jeg har ikke haft sommerferie i 2 år, fordi jeg begge gange har været i praktik.
Min sagsbehandler holdte på at sådan skulle det være.
At nogen så har en sagsbehandler der giver lov til ferie,
er en helt anden sag.

Man må ikke holde ferie på sygedagpenge.

Jeg måtte så få mine feriepenge jeg havde til gode udbetalt.

Pixeline

Sidst redigeret af Pixeline; 07-02-2013 kl. 23:19.
Pixeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2013, 23:25   #19
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Hvis praktikken er en arbejdsprøvning kan jeg ikke forestille mig at du får lov,de 9 år har været 5 arbejdsprøvninger og er i den 6. nu,har jeg aldrig fået lov at holde ferie i de uger praktikken vare.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2013, 09:34   #20
Avatar
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2013
Indlæg: 5
Styrke: 0
Avatar er ny på vejen
Ok mange tak for alle råd. Jeg håber min sagsbehandler er sød så jeg kan afholde ferie
Avatar er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
5 uger... Mumrik Spørgsmål ang fleksjob 12 07-10-2012 19:19
arbejdsprøvning/afklarende virksomhedspraktik/virksomhedspraktik sjj Alt det andet 21 08-07-2011 10:45
3 uger i praktik jyttels Alt det andet 5 20-06-2011 20:11
er det 4 uger sanne mor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 10-03-2011 20:21
Ferie når man er i virksomhedspraktik. Yasmin Alt det andet 12 14-03-2010 23:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension