K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-04-2010, 19:52   #21
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Har hørt om nogen, der har fået sygedagpenge stoppet, selvom de ikke har fået afgørelsen. Og hvis man har fået sygedagpengene forlænget, så har de fået sygedagpengene i tilbagevirkende kraft.
Ja, det er det der hedder, midlertidig udsættelse af afgørelse. Det kan man gøre i fire uger, hvis der mangler et vigtigt dokument i sagen, for at man kan træffe den bedste afgørelse (oftest noget lægeligt).
Selvom sygedagpengene stopper i den periode, er det ment som en hjælp til folk, for at der er større mulighed for at hjælpe med en forlængelse. (Ift. hvis det nuværende materiale ikke giver det svar man gerne vil have, ift. muligheden for forlængelse, men man forventer det nye vil kunne gøre det)
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2010, 19:57   #22
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Andersine, Sådan en arbejder min nye sagsbehandler også på for mig. Men jeg skal afvente en psykiatrisk speciallæge erklæring, og det er jo ikke sikkert, jeg når at komme til sådan én inden for 4 uger... Hvad sker der så?

(Undskyld for lån af tråd;o)
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2010, 20:16   #23
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Ja, det er det der hedder, midlertidig udsættelse af afgørelse. Det kan man gøre i fire uger, hvis der mangler et vigtigt dokument i sagen, for at man kan træffe den bedste afgørelse (oftest noget lægeligt).
Selvom sygedagpengene stopper i den periode, er det ment som en hjælp til folk, for at der er større mulighed for at hjælpe med en forlængelse. (Ift. hvis det nuværende materiale ikke giver det svar man gerne vil have, ift. muligheden for forlængelse, men man forventer det nye vil kunne gøre det)
Ja ok midlertidig afgørelse.... Jeg er dog spændt på, om man kan tillade at gøre det længere, når Inger Støjbjerg har sørget for, at der kommer en lov, om at man IKKE må stoppe en ydelse før afgørelse.... Så går jeg ud fra, at man fra den 1. juli 2010 ikke længere må være noget, der hedder "midlertidig afgørelse".

Se her fra fra beskæftigelsesministeriet:
http://www.bm.dk/Aktuelt/Nyheder/Nyt...20stoppes.aspx

Da jeg læste dette, tænkte jeg egentlig på, hvorfor man laver det lov, for partshøringer har altid været der. Men jeg tror nu, det er fordi, der ikke står nogen steder om, at man ikke må stoppe en ydelse før afgørelse.... Kun, at man skal partshøres før afgørelse....

Personligt synes jeg det er uretfærdigt, at der er noget, som hedder midlertidig afgørelse, det er forfærdeligt for alle de borgere lige pludselig stå uden indtægt (når ægtefællen har arbejde), blot fordi der endnu ikke er truffet den endelige afgørelse...

Jeg håber det vil styrke retssikkerheden hos borgerne, når en ydelse ikke bare må stoppes, før partshøring og afgørelse.

Undskyld Betty jeg kom til at "låne" dette tråd....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2010, 21:42   #24
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Lyder faktisk som et meget fornuftigt lovforslag, tænk at der også kan komme sådan noget fra Støjberg.

Forresten, så vil jeg godt lige lægge vægt på, at man ikke laver en midlertidig afgørelse, men udsætter det midlertidigt, at træffe den afgørelse.

Det er jo ikke kun kommunen der kan være langsom Der sker faktisk også for læger, og nogle gange, er det bare ikke muligt for dem at udtale sig, før lige op til varighed. Og så synes jeg da helt klart at det er bedre for borgeren, at man venter på den afgørede udtalelse, frem for at man bliver nødt til at træffe en afgørelse på det grundlag der er, som formentlig vil gå imod borgeren....
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2011, 16:48   #25
Betty
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 19
Styrke: 15
Betty er ny på vejen
Åh nej - nu er den gal igen. Først undskyld fordi jeg altid kun skriver når jeg har brug for hjælp men det er svært med overskud til at hjælpe andre når man kæmper for at komme igennem dagen.
I fredags fik jeg lige en ekstra lønudbetaling af sygedagpenge fra kommunen for nogen få dage kun.
Det undrede jeg mig selvfølgelig over - indtil jeg nærlæste den og kunne se de skrev at det var den sidste udbetaling da sygedagpengene stoppede den 27/9 jvnf. tidligere skrivelse!.
Jeg har bare ikke modtaget nogen skrivelse!
For at opsummere min sag kort - så stoppede kommunen også mine dagpenge for mere end et år siden. Der fandt min mand ud af - med JERES hjælp at vi ikke var blevet partshørt - at der ikke var indhentet lægelige oplysninger - samt at de havde lovgivet "mig" efter en forældet paragraf.
Dengang skrev min læge at hun forventede at jeg kunne være tilbage på arbejdsmarkedet i løbet af et år - og så blev jeg heldigvis forlænget :-)
Siden er det gået både op og ned :-/.
I den mellemliggende periode har jeg slet intet hørt til kommunen, før lige efter sommerferien, da jeg blev indkaldt til møde med min 4 eller 5 sagsbehandler, hende her placeret decentralt fra kommunen.
Hun var rigtig sød og foreslog mig at prøve at komme lidt ud at motionere. Jeg fik et motionskort som jeg faktisk er kommet til at bruge rigtigtigt meget (ganske overraskende for mig selv) og har faktisk været afsted hverdag godt 2 måneder nu. Det har endda betydet at jeg har fået det bedre!!! :-))) hun sluttede af med at sige hun ikke regenede med at jeg kunne få sygedagpenge efter den 27/9 - men at hun i ævrigt stoppede så det måtte jeg snakke med min kommende sagsbehandler om.
Jeg går dog stadig til psykiater og får også lidt medicin - som desværre ikke virker som det skal på mig.
I den periode er jeg selv begyndt at søge jobs uopfordret - men et hul på 3 år i CV´et eller tiden gør det nok ikke nemmere
I mit forløb er jeg dog aldrig blevet afklaret på nogen måde. Jeg er selv i tvivl om hvor meget jeg egt. kan klare på jobmarkedet - og nu står jeg så her.
Jeg er gift - men vores økonomi er meget trængt efter mine 3 år væk fra arbejdsmarkedet - ligesom min mand har gæld efter en barsk skilsmisse. Så bare en måned uden penge på kontoen så kan ví desværre ikke længere betale kreditforeningen!

mit spørgsmål til jer?:

Hvorfor er jeg ikke meddelt sygedagpenge stop?
Skal de ikke meddele det inden stop? skriftligt eller?
Skal der ikke indhentes partshøring og udtalelse fra læge(r)?
Kan man ikke få sygedagpenge mere end 3 år? (tror det passer med den 27/9)
Skal jeg ikke afklares inden? altså hvad kan jeg og hvad kan jeg ikke - herunder jobtræning eller noget?
Ved jeg ikke kan få kontanthjælp da min mand tjener for meget (hvem gør ikke det) men skal jeg så melde mig ledig i jobcentret - og kan jeg få nogen form for ydelse der indtil jeg finder et arbejde??
Kan jeg søge førtidspension nu?
Hvis jeg søger førtidspension - gir det så nogen form for ydelse mens de undersøger det?
Hvad med den nye regering og forlængelse af dagpengeperioden - falder jeg ikke ind under dér?

Synes det hele kokser opppe i hovedet for mig nu - og kan ikke overskue noget som helst. Ville bare så gerne finde mig et arbejde og fungere normalt som de fleste andre og føler mig også tæt på at være klar til at prøve - men hvad gør jeg indtil det sker?

Håber I kan hjælpe eller fortælle mig hvad jeg skal gøre. Min mand er på arbejde hele weekenden - og han er også ved at være stresset over udsigten til at miste alt det vi trods alt har bygget op
Betty er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2011, 23:03   #26
Betty
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 19
Styrke: 15
Betty er ny på vejen
hjælp

er der slet ikke nogen der kan hjælpe??
Betty er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Må kommunen stoppe mine sygdagpenge? Jette91 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 23-11-2011 22:52
Stoppe sygedagpenge siffeline Alt det andet 31 24-01-2011 17:09
sygedagpenge stoppes siger kommunen hjælp dreamz786 Din historie 23 13-05-2010 18:23
Tjener på at stoppe sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 28-02-2010 13:20
De vil stoppe mine sygedagpenge... Hjælp! Pussi83 Alt det andet 27 27-01-2009 18:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension