K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-05-2016, 22:01   #1
Klim 27
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-04 2016
Indlæg: 3
Styrke: 0
Klim 27 er ny på vejen
Rejse.

Hejsa.
Er der nogen der ved hvordan kommunen stiller sig når man er blevet sygemeldt hos sin læge med akut stress og man har en udenlandsrejse som man har købt og betalt. Lægen siger at jeg skal afsted på den tur for det vil hjælpe mig..
Bliver stresset bare ved tanken om hvad de siger imorgen... !!!
Klim 27 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2016, 22:18   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
jeg oplevede da jeg kom til skade på mit arbejde og var sygemeldt noget ligende. Man må ikke forlade landet når man er sygemeldt, men min læge vurderede at min skade ikke ville blive forværret af rejsen.

hun sagde også at jeg skulle rejse og hvis der blev problemer med arbejdsgiver, ville hun raskemelde mig i de dage jeg skulle rejse og sygemelde mig igen bagefter. Det blev der dog ikke brug for da arbejdsgiver var indforstået med at jeg godt kunne holde til en ferie selv om jeg ikke kunne holde til arbejdet.

Har også oplevet gerne gerne at ville rejse ifht jobcenteret og afklaring af min sag. Da gav jobcenteret lov, da det ikke ville trække afklaringen af min sag ud og det fik jeg på skrift.
Men har hørt om andre som har fået nej fra deres jobcentre.

Ifølge reglerne må man ikke rejse, men nogle jobcentre lader en gøre det.

Husk at få det på skrift - evt. ved at stille spørgsmålet om det pr. mail
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2016, 22:18   #3
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Uanset hvad kommunen siger, skal du være opmærksom på andre problemer ved at rejse som sygemeldt.

Du kan risikere at din rejseforsikring ikke dækker dig, men det er en konkret vurdering som forsikringsselskabet selv laver, så Ring og spørg hvordan du er stillet hos dem.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2016, 08:44   #4
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Jeg gik sygemeldt 4.5 år på sygedagpenge.

Og spurgte min sagsbehandler . Og fik lov at tage til Island 8 dg og var på små forlængede weekendophold i udland de år .

Hun sagde ja . Bar jeg passede mine behandlinger. Og forstod godt det var vigtig at komme ud.

Ikke mindst når det nu var sådan en langvarig process .

Men de kan også sige nej.

Ville spørge og absolut ikke gøre det hvis du får nej .

Ingen sagsbehandlere er ens. Og jeg ved godt jeg havde en god en.


Stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2016, 10:59   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er individuelt, desværre. Nogle får et ja, andre får et nej.

Så jeg tænker, de ryster posen, og så kan man være heldig at få gevinst, eller gå derfra med en nitte......

............bare ikke helt så fedt med et system der ikke er ens for alle. Specielt hvis man trækker nitten.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2016, 11:17   #6
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Hvis lægen siger god for det, og det er aftalt med sagsbehandler, skulle du ikke kunne få problemer.
http://www.avisen.dk/saa-meget-maa-d...aa_346262.aspx

Min sagsbehandler sagde, at jeg gerne måtte opholde mig i et EU-land, bare det ikke gjorde mig mere syg. Jeg skulle bare meddele hende ud- og hjemrejsedatoer, som blev noteret i journalen, hvis der nu skulle være razzia i lufthavnen.

Jeg fandt selv dengang den lovtekst, hvor der står det med ophold i EU. Kan ikke finde den nu. På sundhed.dk står der, at man ikke må rejse. Kan nogen finde reglerne? Sagsbehandlere / kommuner agerer tilsyneladende meget forskelligt.
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2016, 11:27   #7
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Se her hvad DUKH skriver om emnet mht. hvad man må og ikke

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...er-sygemelding

..........og det er dælme ikke i orden at der ikke er ens praksis i kommunerne.

jeg fik ikke lov under min sygedagpengeperioden på 2 år at afholde ferie, og det sgu hårdt.

til Trådstarter, jeg håber det lykkes at finde en løsning så du kan få lov at afholde din ferie, men nu ved du hvad du er oppe imod rent lovgivningsmæssigt.

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2016, 11:45   #8
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Tak for henvisning Sortepigen. Nej det er dybt urimeligt med forskelsbehandling i kommunerne.

Jeg vil dog præcisere. Man må ikke holde 'ferie' når man er syg, da sygdom klart er en ferieforhindring. Man kan ikke få feriepenge etc.

Det, jeg taler om er 'ophold', og det har noget at gøre med arbejdskraftens fri bevægelighed i EU. Man er stadig sygemeldt, og rejser i en periode, hvor der alligevel ikke foregår møder, indkaldelse mm i jobcentret.
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2016, 11:51   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvis du skal spørge kommunen om lov til, at rejse, så kald det rekreation i stedet for ferie.

Der har været noget om det her på siden for længe siden, hvor nogen fik lov at rejse når det var rekreation.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2016, 12:49   #10
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
"Du har som sygemeldt ret til at tage midlertidigt ophold andetsteds end din bopæl i Danmark eller i et andet EU/EØS land. Du vil som udgangspunkt bevare ret til sygedagpenge, hvis du opfylder de sædvanlige betingelser herfor.

Betingelserne:

Du skal være uarbejdsdygtig grundet egen sygdom.
Du må ikke forhale behandling eller afklaringsforløb.
Du må ikke forhale helbredelsen.
Du skal aftale opholdet med jobcentret."

Fandt ikke lovteksten men det her:
https://www.detfagligehus.dk/faa-hja...som-sygemeldt/
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension