K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-05-2011, 09:50   #1
Mama
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2010
Indlæg: 82
Styrke: 14
Mama er ny på vejen
Tør jeg tro på det...

Tidligere på året skrev jeg en tråd, som vist hed "Flex pga. psyken?" (hvordan finder jeg selv den på en nem måde, egentlig?) Her vil jeg gerne fortælle, hvad der er sket siden.

Jeg fik en jobkonsulent, som var den første, jeg følte, forstod mig. Og forsøger at forstå mig. Jeg er pt. i virksomhedspraktik i en lille butik. Jeg er ikke hos kunderne, for så begynder det at pible frem med små angstanfald, men jeg er i baglokale og pakker ud og pakker om mv. Der er NOK at gøre, og det er ok-fint, selvom jeg aldrig har lavet sådan noget lign. før.
Jeg har startede på 12 timer og slutter på 16/uge.

Min praktik slutter på torsdag i næste uge, for som min jobkonsulent siger, så har hun ikke brug for længere tid til at vurdere mig. Hun kan godt se/forstå/whatever, at jeg IKKE kommer til at kunne arbejde på ordinære vilkår pga. min psyke.

Det vil altså sige, at på torsdag stopper praktikken (og det glæder jeg mig til) - og så laver jobkonsulent beskrivelser som bliver sendt til det magiske skrivebord, der gerne skulle bevilge flex.
Jobkonsulent og sagsbehandler har sagt, at de ser det realistisk, at jeg får bevilget flex inden sommerferien! - Men påpeger (vel naturligt nok), at det jo ikke er dem, der sidder og tager den endelige afgørelse.
Og åhh, hvor jeg beder og håber og beder..... jeg kan næsten ikke holde ud at tænke på, hvad der skal ske, hvis jeg får afslag.......

I øvrigt har jobkonsulent sagt, at det ENESTE hun kan se, KAN komme i vejen for en godkendelse, er, at der evt. vurderes at jeg ikke har været i nok medicinsk behandling. Jeg HAR fået medicin af flere gange, men jeg er det ikke nu. Har valgt lidt mellem pest eller kolera....... - vil jeg leve i en osteklokke, hvor jeg alligevel ikke kan magte en "almindelig" hverdag, - eller vil jeg mærke livet mens jeg klarer min hverdag (som også betyder at jeg ikke klarer alm. arb.liv)...... så altså, håber ikke de kan tvinge mig i medicin - eller vurderer afslag pga. dette.

Hvad tror I?
Mama er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2011, 09:54   #2
MissMurphey
Førtidspensionist
 
MissMurpheys avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2008
Lokation: København
Alder: 52
Indlæg: 160
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
MissMurphey er ny på vejen
flex?

Hej Mama.

Det er svært at gætte på hvad udfaldet vil blive, men min personlige erfaring er at da jeg skulle indstilles til flex, så fik jeg rent faktisk svar i løbet af en uge.

Min sagsbehandler fortalte endda hvilken dag min sag skulle for "retten".

Jeg håber at de giver dig et hurtigt svar, for uvisheden er næsten det værste.

Hvilken kommune bor du i? Jeg bor selv i fredericia.

Knus
MissMurphey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2011, 09:59   #3
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
For at finde din egen tråd igen skal du gå op og trykke på dit eget navn øverst på siden, derefter ind under statestik og så på alle indlæg startet af dig selv...
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2011, 10:04   #4
Mama
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2010
Indlæg: 82
Styrke: 14
Mama er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MissMurphey Se meddelelser
Hej Mama.

Det er svært at gætte på hvad udfaldet vil blive, men min personlige erfaring er at da jeg skulle indstilles til flex, så fik jeg rent faktisk svar i løbet af en uge.

Min sagsbehandler fortalte endda hvilken dag min sag skulle for "retten".

Jeg håber at de giver dig et hurtigt svar, for uvisheden er næsten det værste.

Hvilken kommune bor du i? Jeg bor selv i fredericia.

Knus
Ja, uvisheden er rigtig slem!!
Jeg har også rigtig mange katastrofetanker, så du kan nok forestille dig (måske) at det kører løs oveni........
Åh, jeg håber sådan......
Bor i Randers Kommune.
Mama er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2011, 08:52   #5
Mama
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2010
Indlæg: 82
Styrke: 14
Mama er ny på vejen
Min hjerne kører på højtryk hele tiden, - jeg vil bare så gerne have alt det her overstået snart Hvis ikke jeg får bevilget fleks, så ved jeg simpelthen ikke, hvad jeg gør..........
Mama er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2011, 13:51   #6
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mama Se meddelelser
I øvrigt har jobkonsulent sagt, at det ENESTE hun kan se, KAN komme i vejen for en godkendelse, er, at der evt. vurderes at jeg ikke har været i nok medicinsk behandling. Jeg HAR fået medicin af flere gange, men jeg er det ikke nu. Har valgt lidt mellem pest eller kolera.......
Hvad har din psykiater skrevet vedrørende behandlingsmuligheder og arbejdsfunktionsevne i statusattesten til kommunen?

Eksempel:
Min psykiater har skrevet, at der er prøvet flere former for terapi og medicinsk behandling. At jeg er stabiliseret noget på den medicin jeg skiftede til for et år siden, men forsat har et meget lavt funktionsniveau.
At der på sigt kan afprøves andre former for medicin, men at det næppe vil have dramatisk - om nogen - indflydelse på min arbejdsfunktionsevne

Det har lægekonsulenten erklæret sig enig i.

Jeg er nu i arbejdsprøvning for at afklare om jeg skal have flex eller pension.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2011, 21:57   #7
Mama
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2010
Indlæg: 82
Styrke: 14
Mama er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Hvad har din psykiater skrevet vedrørende behandlingsmuligheder og arbejdsfunktionsevne i statusattesten til kommunen?

Eksempel:
Min psykiater har skrevet, at der er prøvet flere former for terapi og medicinsk behandling. At jeg er stabiliseret noget på den medicin jeg skiftede til for et år siden, men forsat har et meget lavt funktionsniveau.
At der på sigt kan afprøves andre former for medicin, men at det næppe vil have dramatisk - om nogen - indflydelse på min arbejdsfunktionsevne

Det har lægekonsulenten erklæret sig enig i.

Jeg er nu i arbejdsprøvning for at afklare om jeg skal have flex eller pension.
Min terapeut/overlæge skal skrive attesten i denne uge. Hun har faktisk MUNDTLIGT formuleret noget meget lignende det, du skriver. Men jeg er selvfølgelig spændt/nervøs ift. HVAD der så reelt kommer til at stå. I bund og grund fordi jeg jo er så nervøs/bange for, hvis jeg ikke får fleks
Mama er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2011, 21:59   #8
Mama
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2010
Indlæg: 82
Styrke: 14
Mama er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Hvad har din psykiater skrevet vedrørende behandlingsmuligheder og arbejdsfunktionsevne i statusattesten til kommunen?

Eksempel:
Min psykiater har skrevet, at der er prøvet flere former for terapi og medicinsk behandling. At jeg er stabiliseret noget på den medicin jeg skiftede til for et år siden, men forsat har et meget lavt funktionsniveau.
At der på sigt kan afprøves andre former for medicin, men at det næppe vil have dramatisk - om nogen - indflydelse på min arbejdsfunktionsevne

Det har lægekonsulenten erklæret sig enig i.

Jeg er nu i arbejdsprøvning for at afklare om jeg skal have flex eller pension.
Må jeg spørge, hvad din lidelse er? Overvejende psykisk som jeg selv eller?
Mama er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2011, 22:31   #9
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Jeg forstår godt, at du er nervøs, men hvis behandleren skriver, at der ikke er mere at gøre behandlingsmæssigt, så har du gode kort på hånden
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2011, 20:58   #10
Mama
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2010
Indlæg: 82
Styrke: 14
Mama er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Jeg forstår godt, at du er nervøs, men hvis behandleren skriver, at der ikke er mere at gøre behandlingsmæssigt, så har du gode kort på hånden
Krydser SÅ meget fingre for det!!!!!! Har nu kun 3 dage tilbage i min virksomhedspraktik, og så søges der fleks. Så kryds gerne for mig ALT hvad I overhovedet kan!!! Jeg har sådan brug for ro i alt det her!!!!
Mama er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension