K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-04-2019, 15:25   #11
fatternada
Følger med
 
fatternadas avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2018
Lokation: Sjælland
Indlæg: 150
Styrke: 6
fatternada er ny på vejen
Jeg vil prøve som I skriver, OG selvfølgelig i en mere nedtonet/pæn udgave.
fatternada er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2019, 16:26   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af fatternada Se meddelelser
Jeg vil prøve som I skriver, OG selvfølgelig i en mere nedtonet/pæn udgave.
Læg evt. dit udkast herind.

Husk at få kvittering på, at det er modtaget.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2019, 20:46   #13
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
En ting du bør være obs. på det er din ret til at få aktindsigt inden for 7 arbejdsdage (normalt 10 kalenderdage), hvis du har anmodet om aktindsigt og kommunen af en eller anden grund ikke er i stand til at levere din aktindsigt inden for det lovpligtige tidsrum, så SKAL DE melde tilbage hvornår du kan forvente at få den.

Nu skrev du ikke hvornår du sendte beskeden, og der har jo været påske med mange weekend og helligdage, det kan være årsagen til den manglende aktindsigt, men hvis de ikke har overholdt deres pligt til at sende aktindsigt til tiden bør du ligeledes bringe dette op i din kontakt til sagsbehandler / klage til jobcenterchefen alt efter hvilken løsning du først foretrækker.

Tilføjelse:
En anden ting er, hvis de skal tilbyde dig et ny ressourceforløb , så skal du først for rehabiteringsteamet, din sagsbehandler kan ikke bare sidde og opfinde endnu et ressourceforløb, du skal som nævnt for teamet og det er dem der skal pege på indsatser, ikke din sagsbehandler.

Hvis kommunen vælger at tilkende dig et ressourceforløb, så er det altså en afgørelse som kan ankes.

Sidst redigeret af Nørd; 25-04-2019 kl. 21:00.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2019, 13:59   #14
PCkaos
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2007
Indlæg: 3
Styrke: 0
PCkaos er ny på vejen
Lige en reminder: Hvis man lægger skrivelser op herinde, så husk at anonymisere det, så man ikke kan genkendes ud fra det der skrives.
PCkaos er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2019, 18:21   #15
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Hvis du klager så husk for øvrigt lige den ulovlighed du skriver i din anden tråd, at du har holdt møde med din sagsbehandler som ikke har skrevet notat om mødet.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2019, 09:50   #16
fatternada
Følger med
 
fatternadas avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2018
Lokation: Sjælland
Indlæg: 150
Styrke: 6
fatternada er ny på vejen
Vil i kigge på denne mail, som jeg vil sende til jobcenterchefen?
_____________________

Til Jobcenterchefen

Jeg vil gerne klage over, at jeg stadig dags dato d. 3. maj, 2019 endnu ikke har modtaget svar fra min sagsbehandler ****** ift. den fremsendte mail d. 9. april, 2019.

I mailen gjorde jeg bl.a. indsigelser omkring mødet, afholdt d. 4. april, 2019, mod den måde min sag, og jeg bliver behandlet på. Et møde som jeg måtte afbryde da jeg ikke kunne holde til mere psykisk, og var utrolig ked af det.

Jeg erkender, at jeg godt kunne have formuleret mig mere hensigtsmæssigt, men jeg “brænder psykisk sammen” i pressede situationer, og derfor handler jeg ind i mellem uheldigt.

Ikke desto mindre ønsker jeg svar på følgende:

Hvorfor er mødet d. 4. april, 2019 slet ikke indsat og med notat fra mødets forløb på min jobnet profil?

Hvorfor har jeg ikke modtaget den fulde aktindsigt, som jeg anmodede om?

Hvorfor ser man det ikke længere nødvendigt at indhente en speciellæge udtalelse fra en psykiater, når jeg tidligere er blev vurderet udfra en en sådan udtalelse?

Hvorfor kan jeg ikke få en forklaring på, hvad forskellen er i et ressourceforløb og i et indsatsparat forløb, og jeg pludselig skal overgå til anden aktør, med henblik på virksomhedspraktik?

Hvorfor vurderer man mig pludselig rask nok til at være “indsatsparat”, når det tydeligt står i udtalelserne fra læge og psykolog, at jeg ikke er rask, og at det vil forværre min helbredsmæssige situation?
___________________
fatternada er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2019, 10:11   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg vil forslå en lille tilføjelse, som jeg har sat ind med rødt, udelukkende for at undgå misforståelser, og gøre det helt tydeligt, at der er tale om en klage.


Citat:
Oprindeligt indsendt af fatternada Se meddelelser
Vil i kigge på denne mail, som jeg vil sende til jobcenterchefen?
_____________________

Til Jobcenterchefen

Klage over manglende svar fra sagsbehandler.

Jeg vil gerne klage over, at jeg stadig dags dato d. 3. maj, 2019 endnu ikke har modtaget svar fra min sagsbehandler ****** ift. den fremsendte mail d. 9. april, 2019.

I mailen gjorde jeg bl.a. indsigelser omkring mødet, afholdt d. 4. april, 2019, mod den måde min sag, og jeg bliver behandlet på. Et møde som jeg måtte afbryde da jeg ikke kunne holde til mere psykisk, og var utrolig ked af det.

Jeg erkender, at jeg godt kunne have formuleret mig mere hensigtsmæssigt, men jeg “brænder psykisk sammen” i pressede situationer, og derfor handler jeg ind i mellem uheldigt.

Ikke desto mindre ønsker jeg svar på følgende:

Hvorfor er mødet d. 4. april, 2019 slet ikke indsat og med notat fra mødets forløb på min jobnet profil?

Hvorfor har jeg ikke modtaget den fulde aktindsigt, som jeg anmodede om?

Hvorfor ser man det ikke længere nødvendigt at indhente en speciellæge udtalelse fra en psykiater, når jeg tidligere er blev vurderet udfra en en sådan udtalelse?

Hvorfor kan jeg ikke få en forklaring på, hvad forskellen er i et ressourceforløb og i et indsatsparat forløb, og jeg pludselig skal overgå til anden aktør, med henblik på virksomhedspraktik?

Hvorfor vurderer man mig pludselig rask nok til at være “indsatsparat”, når det tydeligt står i udtalelserne fra læge og psykolog, at jeg ikke er rask, og at det vil forværre min helbredsmæssige situation?
___________________
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2019, 10:13   #18
fatternada
Følger med
 
fatternadas avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2018
Lokation: Sjælland
Indlæg: 150
Styrke: 6
fatternada er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg vil forslå en lille tilføjelse, som jeg har sat ind med rødt, udelukkende for at undgå misforståelser, og gøre det helt tydeligt, at der er tale om en klage.
Tusind Tak.
fatternada er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2019, 10:29   #19
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Ingen tilføjelser, vil bare gerne kommentere at jeg synes du har været god til at skrive sobert og uden at blande personlige følelser ind i klagen.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2019, 10:36   #20
fatternada
Følger med
 
fatternadas avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2018
Lokation: Sjælland
Indlæg: 150
Styrke: 6
fatternada er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
Ingen tilføjelser, vil bare gerne kommentere at jeg synes du har været god til at skrive sobert og uden at blande personlige følelser ind i klagen.
KÆMPE TAK
fatternada er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension