K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-04-2010, 19:16   #321
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hla72 Se meddelelser
Jeg tror bare Reva er blevet udsat til senere når det er mere "sikkert" at få mig arbejdsprøvet/afprøvet/afklaret eller hvad terminologi de nu arbejder med.
Som du skrev i en kommentar længere tilbage, så er det jo umuligt at afklare hvad jeg kan når jeg ikke er færdigbehandlet rent lægeligt og det ikke kan siges om jeg bliver bedre eller ej.

Men det ændrer jo ikke på det, at jeg føler mig presset.
Sorry, jeg har svært ved at huske detaljerne i folks sager (og så åbenbart også hvad jeg tidligere selv har svaret på )

Men selvfølgelig føler du dig presset, sådan er det jo, når der er penge inde i billedet.
Men tænk på, at du har gjort alt hvad du kunne, resten afhænger af de professionelle, og da du alligevel ikke kan gøre noget ved dem, ud over det du allerede har gjort, så kan du lige så godt vente med at bekymre dig, til der evt. rent faktisk er noget at bekymre sig over, ellers risikerer du bare at få bekymringerne dobbelt... Jep jeg er uforbederlig optimist, også når det drejer sig om mig selv og mine evt. knebne situationer, og det hjælper altså
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2010, 22:20   #322
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
hla72 syntes at du skal sende en aktindsigtserklæring så du kan se hvad sagsbehandler har skrevet om dig efter det møde .. det kan være det kan opklare nogen ting for dig ...
  Besvar med citat
Gammel 19-04-2010, 22:37   #323
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
hla72 syntes at du skal sende en aktindsigtserklæring så du kan se hvad sagsbehandler har skrevet om dig efter det møde .. det kan være det kan opklare nogen ting for dig ...
Tænker du på opfølgningsplanen?

For den skrev hun ud og jeg skulle underskrive den mens jeg sad der... og jeg fik en kopi med hjem... og der står kun de sædvanlige ting ud over dem jeg selv sagde;

Citat:
samlet vurdering
Samlet vurdering og behov for indsats jf §15 i Lov om sygedagpenge samt Retssikkerhedsloven §6

1. Sygemeldtes vurdering af egen situation: Hun kan aktuelt ikke overskue andet en den behandling hun er i gang med

2. Forventet raskmeldingsdato hel eller delvis: Vides ikke

3. Behov for indhentelse af lægelige oplysninger jf §10 i Lov om sygedagpenge. Sagen forlægges sociallægen

4. Fortsat berettiget til sygedagpenge/refusion til arbejdsgiver jf §10 i Lov om sygedagpenge: Hun skønnes fortsat fuld uarbejdsdygtig pga. egen sygdom (hvad er "egen sygdom"?)

5. Begrundelse for katetori jf §12 §13 stk 5 i Lov om sygedagpenge: 3 grundet længerevarende sygdom

6. Behov for indsats jf §15 i Lov om sygedagpenge: Der forventes effekt af behandling på Ringe Rygcenter (kommunens ord, jeg gav ingen garantier da jeg har haft smerteproblemer i over et år, men håber da selv på forbedret funktionsniveau og færre smerter)
- behov for behandling, optræning m.m.
- behov for hjælp til familien ift den sygemeldtes sygdom (den har stået der før, har aldrig fået noget tilbudt eller nogen har sagt jeg kunne få hjælp)
- Behov for inddragelse af samarbejdspartnere jf §9 i Lov om sygedagpenge (hvem er de samarbejdspartnere mon? Den har jeg set før i gamle opfølgningsplaner, men der er ikke blevet inddraget nogen endnu)
Selve opfølgningsplanen er

Citat:
Opfølgningsplan jf §16 i lov om sygedagpenge

1. Overordnet mål: Helbredsmæssig udredning
2. Delmål: Formål med tilbud (timetal)
3. Jobcentrets opfølgningsindsats:
- kontakt til arbejdsgiver/A-kasse
- indhentelse af lægeoplysninger jf §39 i Lov om sygedagpenge
4. Sygemeldtes egen indtats
- kontakt til arbejdsgiver/A-kasse
- Kontakt til læge
Ligner noget jeg har set før
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab

Sidst redigeret af hla72; 19-04-2010 kl. 22:45.
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2010, 09:08   #324
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
"egen sygdom" - man kan kun få sygedagpenge, hvis man selv er syg, og altså ikke, hvis f.eks. ægtefælle eller børn er syge - så skal man søge om plejeorlov.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2010, 09:11   #325
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
"egen sygdom" - man kan kun få sygedagpenge, hvis man selv er syg, og altså ikke, hvis f.eks. ægtefælle eller børn er syge - så skal man søge om plejeorlov.
Nåh... det er derfor den står der. Jeg undrede mig bare, har nemlig aldrig set det ordvalg før.

Tak for opklaringen.
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2010, 13:27   #326
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Lidt positivt nyt.

Vil lige pippe om, at der er også lidt positivt i alt mit kaos.

Har nu fået talt med sygeplejersken i Ringe, og jeg får endelig stærkere smertestillende. Jeg havde nogenlunde effekt af de kapsler jeg fik med hjem i onsdags, så vi aftalte, at jeg skal tage max dosis dagligt sammen med max dosis Pinex.
Jeg oplevede at især smerterne i min arm og mine fingre forsvandt, men ikke direkte smerterne i nakken, og hvor jeg før lå på 6-7 på en smerteskala fra 1-10 oplevede jeg at være nede på 4 i torsdag aften (der havde jeg taget max dosis). Det er jo en klar forbedring, så vi blev enige om, at jeg skal tage dem. Og så evaluerer vi d. 27. april når jeg skal ned til hende og snakke smertehåndtering om jeg har samme effekt eller om det er dårligere eller bedre.
Så nu håber jeg, at recepten ligger klar nede på mit lokale apotek, når jeg altså lige får sparket mig selv ud i møgvejret

Jeg er bare lettet over, at jeg nu endelig kan se frem til at have bare lidt mindre smerter og måske igen få sovet om natten.

Til gengæld er jeg rent ind i lidt "forklarings-problemer" overfor mine omgivelser, hvorfor jeg ikke bliver henvist til disktrikspsykiatrien så jeg kan få hurtigere hjælp. Der kan jeg da vel ikke bare sådan lige blive henvist til med mindre jeg er i direkte fare for mig selv, er psykotisk eller på anden måde så langt ude at jeg ikke kan tage vare på mig selv?
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2010, 07:41   #327
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Hvor er jeg bare træt af det og jeg synes godt nok det er for meget nu. Er der da bare ingenting i min sag der kan køre efter bogen?

Ikke nok med at Odense Kommune stoppede mine sygedagpenge en måned før tid (jeg har så fået yderligere til 1. august fordi den paragraf jeg er forlænget under er udvidet fra 26 til 39 uger her pr. 1/4) og så kørte den af på at det var en fejl på ydelseskontoret, så har de saftsuseme ikke rettet fejlen.
Og det selvom både min fagforening og undertegnede er blevet forsikret om, at den er blevet rettet og mine sygedagpenge ville komme til udbetaling som normalt.

Løgn og latin, for der er ikke tikket nogen dagpengespecifikation ind i e-boks som der skal og det ved jeg jo godt hvad betyder (har været på sygedagpenge så mange gange at jeg kender rumlen)... der går IKKE penge ind i morgen.

Hvad skal man så lige bruge forsikringer til at fejlen er rettet når det ikke er sket?

Ydelseskontoret har lukket om onsdagen (det er jo typisk) så dem kan jeg eller min fagforening først få fat på i morgen.

Jeg kan så i morgen se frem til at få en kæmpe skideballe af min bankrådgiver over der ikke er penge på kontoen til at dække udgifterne på budgetkontoen... og overtræk og snor vil hun ikke give mig. Der har hun engang for alle lukket kassen i hvad det angår. Så kan jeg nok så meget skrive en mail til banken og beklage, at Odense Kommune har lavet en kæmpe fejl, at det ikke er min skyld, men jeg ikke kan sige hvornår der kommer penge.

Har lige sendt mail til min fagforening, at jeg ikke har fået min specifikation. Vi har aftalt, at hun styrer alt kommunikation med min socialrådgiver på kommunen og jeg passer mine aftaler på Ringe Rygcenter, psykolog, min medicin-behandling osv. Tak, har også bare brug for ro, kan slet ikke overskue noget.

Men jeg må indrømme, at jeg føler mig godt nok sparket til at kommunen og er kørt helt derned hvor det godt kan opgive at få mig op igen.

Hvad skal jeg snart stille op?
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab

Sidst redigeret af hla72; 28-04-2010 kl. 07:49.
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2010, 17:09   #328
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Hla,

Nu har jeg lige hægtet mig på din sag, men jeg orker altså ikke at læse det hele .

Hvad er dit "mål" under sdp forlængelsen, går du efter fleksjob eller førtidspension ?. Jeg ved ikke hvor lang tid du har fået dine sygedagpenge forlænget, men hvad skal enden være på det hele ?.

Godt du har fået tilknyttet en sygeplejeske og får max dosis, men vi bliver jo også meget syge af at være på "åbent vand".

Kh. EE - der går efter ftp. iht. §18.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2010, 17:45   #329
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Hla,

Nu har jeg lige hægtet mig på din sag, men jeg orker altså ikke at læse det hele .

Hvad er dit "mål" under sdp forlængelsen, går du efter fleksjob eller førtidspension ?. Jeg ved ikke hvor lang tid du har fået dine sygedagpenge forlænget, men hvad skal enden være på det hele ?.

Godt du har fået tilknyttet en sygeplejeske og får max dosis, men vi bliver jo også meget syge af at være på "åbent vand".

Kh. EE - der går efter ftp. iht. §18.
Hej EE, det er også en ufattelig lang og rodet sag jeg har, så jeg kan godt forstå du ikke orker at læse op.

Jeg er nu i gang på Ringe Rygcenter, var der nede i går - læs evt. min blog - og efter alt det jeg nu fejler osv, så går jeg personligt kun efter en ting, nemlig pension og efter pension kommunen indstiller mig til. Søgte jeg selv på det foreliggende, ville jeg nemlig få afslag med et brag.

Men jeg har ikke engang fået kommunen til at indse, at jeg er så syg som jeg er. Eller bevares, de har da erkendt at jeg har varig nedsat arbejdsevne på det psykiske, men da jeg ikke kan komme på Reva eller i arbejdsprøvning - det har de selv vurderet - pga. det fysiske, så er vi jo lige vidt, for ingen ved hvor meget eller hvor lidt jeg kan. Så der er stadig snak om på papiret, at jeg skal ud i ordinært arbejde, måske med lidt skånehensyn. Med det fysiske, så mener min nye socialrådgiver, at der kan nå at ske meget på 13 uger. Hun er optimist, for jeg kan ikke nå at blive afklaret på Ringe Rygcenter, genoptrænet og arbejdsafklaret inden 1. august.

Jeg er forlænget under §27, stk. 1, nr. 2, dvs den paragraf der lige er blevet forlænget fra 26 uger til 39. Jeg har min fagforening ind over, de har været med i et år snart, og selv de kan ikke få hevet ud af kommunen hvad deres plan er med mig. Var den forlængelse af paragraffen ikke kommet, var min forlængelse udløbet her sidst i april (2. maj faktisk).

Det hele er noget rod og jeg orker bare ikke mere og har ikke gjort det længe, jeg er så langt nede nu, at jeg vælter ved den mindste ting.

Bare den her sag med manglende dagpengespecifikation i min e-boks, ikke helt klarhed om fejlen med uretmæssig dagpengestop var blevet rettet osv, det har virkelig givet mig en dag fra h e l v e d e!

Har så fået en specifikation nu - den tikkede ind i min e-boks for en lille halv time siden - men jeg har været ved at hoppe i åen, haft monster katastrofetanker, været sikker på min bankrådgiver ville slagte mig (har et anstrengt forhold til min bank) fordi der ikke gik penge ind osv. Jeg har været angst, urolig og ked af det hele dagen og jeg har ikke kunne tænke på andet. Sidder faktisk stadig i nattøj.

Jeg er kørt helt ned under gulvbrædderne nu og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre mere. Gudskelov jeg har den mest tålmodige sagsbehandler på fagforeningen som godt ved jeg har mine angstanfald og flip når tingene ikke kører efter bogen. Og gudskelov at hun nu for en periode styrer al kommunikation med kommunen,for jeg er færdig.

Jeg vil så gerne bare bare ro på mit liv, men des mere jeg ønsker det, des mere kaos synes jeg der kommer... andre der kender den følelse?

Sorry, det blev lidt langt... men håber du stadig kan følge med EE, ellers spørger du bare
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2010, 18:05   #330
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Hla,

Nå men så har du jo "kun" været på sdp. i 1 år, det var jeg også inden jeg røg ud, men jeg var også spejlblank omkring sdp. der, jeg troede man skulle være syg i det regi. !!

Altså jeg forstår ikke hvorfor at du ikke kan arbejdsprøves, således at de kan få konstateret om du overhovedet magter ordinær beskæftigelse som de åbenbart sigter imod ?.

Hvordan har du det med din sagsbehandler ?. Eller din fagforening med samme ?. Hvis du selv sigter mod ftp. og de mod ordinær beskæftigelse m. skånehensyn er der jo noget der ikke hænger sammen.

Ved godt at det er svært at få "det rigtige" smidt ud i æteren, men nogen gang kan man altså blive misforstået hvis man lader andre tale sin sag. Er du sikker på at din fagforening er med på at du skal have pension ?

Ps. jeg troede selv at jeg var den fødte fleksjobber, men gud være lovet for at det ikke er før i mit næste liv.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
regeringen-hvad har de gang i? østerbro Politik og Samfund 11 16-05-2012 13:49
Hvad har Åbenrå Kommune gang I ? Florken Skal kommuner ikke overholde loven? 44 01-05-2012 12:44
2. gang nono222 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 11-10-2011 21:53
Retssikkerhedsloven - hvad i alverden betyder det? zuza Nyt om loven 7 19-04-2009 21:43
3. gang... Buffy Dit og Dat 12 28-10-2008 15:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension