K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-04-2010, 07:18   #291
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Jeg har også talt efter, og hvis det skal være helt nøjagtigt, har du faktisk sygedagpenge til 2. maj.

Og kan forresten glædeligt fortælle dig (og andre) at hvis man er forlænget på 27.1.2 som varer til efter d. 01.04.10 eller bliver forlænget efter denne paragraf fra nu, så har man også ret til 39 uger!
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 07:55   #292
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Jeg har også talt efter, og hvis det skal være helt nøjagtigt, har du faktisk sygedagpenge til 2. maj.

Og kan forresten glædeligt fortælle dig (og andre) at hvis man er forlænget på 27.1.2 som varer til efter d. 01.04.10 eller bliver forlænget efter denne paragraf fra nu, så har man også ret til 39 uger!
Andersine85, tusind tak for dit input. Tænkte nok at den ændring også gælder folk som er i gang med forlængelsen.

Til gengæld kan jeg godt sidde nu - ved godt det er langt ude det her - med en følelse af, at mine sygedagpenge er blevet stoppet præcis 31.03.10 for at undgå forlængelse. At den så ikke er berettiget, det er en anden side af sagen.

Jeg håber ved gud jeg ikke har ret, at det bare er en "banal" fejl der er skyld i de er blevet stoppet før tid. Men med min historie i systemet, så er jeg bange for, at det måske ikke bare er sådan lige.

(og det her er så mig i en nøddeskal, katastrofetænkning og angst der går HELT amok)

Har i øvrigt lige fået mail fra min sagsbehandler på fagforeningen... hehehe.. godt at se, at det ikke kun var mig der røg i det røde felt over den udmelding fra kommunen.

Jeg vender tilbage når jeg ved mere.
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab

Sidst redigeret af hla72; 07-04-2010 kl. 07:58. Årsag: datid til nutid.. det danske sprog er svært selv for en indfødt ;)
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 08:59   #293
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
hla.
Selvsagt man går i panik, det er mad på bordet det handler om.

Burde du ikke også kunne komme under yderligere forlængelse til fleks eller pension?
Der er så vidt jeg ved ingen frist på?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 09:10   #294
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
hla.
Selvsagt man går i panik, det er mad på bordet det handler om.

Burde du ikke også kunne komme under yderligere forlængelse til fleks eller pension?
Der er så vidt jeg ved ingen frist på?

VH Popiae
Popiae, min fagforening mener - og vil i den grad arbejde hen i mod - at jeg skal forlænges under §27, stk. 1, nr. 4 (altså den vi stadig kalder den nye), da TO sociallæger på kommunen har vurderet, at jeg har varigt nedsat arbejdsevne på det psykiske og skånehensyn.

Problemet er så bare det fysiske, hvor jeg godt nok har fået konstateret inoperabel lille betændelsestilstand i min skulder (nu kan jeg ikke helt huske hvor den sidder) og 4 inoperable diskusprolapser i min nakke, men hvor der stadig ikke foreligger noget omkring om jeg kan få det bedre eller ej. Er visiteret til Ringe Rygcenter og har min første tid der d. 14. april.

Så spørgsmålet er HVORDAN kommunen vælger at tolke min sag, om de vil køre på det fysiske eller psykiske (de er sådan lidt forskelligt efterhånden har jeg oplevet), men min fagforening holder stejlt på, at kommunen IKKE kan smide mig mellem to stole, også selvom jeg ikke er færdigudredt på det fysiske og de derfor har vurderet at jeg ikke umiddelbart kan komme i afklaring.

Så min sag er ikke bare sådan lige til, men jeg har som skrevet min fagforening ind over og hende jeg har på min sag er god til at bide fra sig og bide sig fast.

Hvad angår det med sygedagpengene der er blevet stoppet... min fagforening har fået deres sag for... ydelseskontoret har nemlig lukket HELE onsdagen, både for personlig og telefonisk kontakt. Så meget for service
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 14:23   #295
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hla72 Se meddelelser
Problemet er så bare det fysiske, hvor jeg godt nok har fået konstateret inoperabel lille betændelsestilstand i min skulder (nu kan jeg ikke helt huske hvor den sidder) og 4 inoperable diskusprolapser i min nakke, men hvor der stadig ikke foreligger noget omkring om jeg kan få det bedre eller ej. Er visiteret til Ringe Rygcenter og har min første tid der d. 14. april.

Så spørgsmålet er HVORDAN kommunen vælger at tolke min sag, om de vil køre på det fysiske eller psykiske (de er sådan lidt forskelligt efterhånden har jeg oplevet), men min fagforening holder stejlt på, at kommunen IKKE kan smide mig mellem to stole, også selvom jeg ikke er færdigudredt på det fysiske og de derfor har vurderet at jeg ikke umiddelbart kan komme i afklaring.
Det kommer også an på om de har muligheden for bare at kører den på det psykiske. Hvis det psykiske ALENE gør, at du har en arbejdsevne der er nedsat med mere end 50 procent, så behøves man ikke vente til du er fysisk udredt. Men hvis det ikke er nok, eller det fysiske spiller ind på det psykiske, er de nødt til at vente på de sidste fysiske udredninger.
Skulle du falde ind under det første, så kan der også være en mulighed for det der hedder A38 (principafgørelse), hvor man får bevilliget ledighedsydelse, indtil det er klarlagt, om det er fleks eller pension (ligesom med 27.1.4).
Den kan bruges, hvis der går mere end 26 uger, før du både er færdigudredt og afklaret.
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 14:47   #296
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Det kommer også an på om de har muligheden for bare at kører den på det psykiske. Hvis det psykiske ALENE gør, at du har en arbejdsevne der er nedsat med mere end 50 procent, så behøves man ikke vente til du er fysisk udredt. Men hvis det ikke er nok, eller det fysiske spiller ind på det psykiske, er de nødt til at vente på de sidste fysiske udredninger.
Skulle du falde ind under det første, så kan der også være en mulighed for det der hedder A38 (principafgørelse), hvor man får bevilliget ledighedsydelse, indtil det er klarlagt, om det er fleks eller pension (ligesom med 27.1.4).
Den kan bruges, hvis der går mere end 26 uger, før du både er færdigudredt og afklaret.
Ok, tak for input Andersine85, det vil jeg skrive mig bag øret og tage op med min fagforening. Der er noget vi skal være opmærksom på der.

Ej... ej nu står verden sgu ikke mere

Har lige fået mail fra min fagforening.... tror I ikke min socialrådgiver på kommunen er gået på barsel??!!!! Og jeg har fået en ny IGEN?!

Hverken jeg eller min fagforening har fået noget at vide. Så forstår jeg da bedre at jeg intet har hørt på den orientering jeg sendte til hende d. 24. marts... og så hører jeg da heller intet på den orientering jeg har sendt omkring min tid på Ringe Rygcenter.

Så jow, min fagforening kunne nu orientere mig om, at jeg har fået ny rådgiver på kommunen der hedder sådan og sådan. Hun var opmærksom på, at sygedagpengene så ud til at være stoppet, men bekræftede, at det drejede sig om en fejl, som hun nok skulle få rettet. (FEJL??? Hvordan i *biip* kan det være en fejl??!!)
Desuden fortalte hun endvidere, at hun i dag har sendt mig en indkaldelse til en samtale midt på måneden. Tja... det er så også bare lige det første møde siden 9. september 2009!

Min sagsbehandler på fagforeningen har så foreslået mig, at hun ringer til min nye rådgiver om et par dage og følger op på, om fejlen er blevet rettet og så drøfter med hende, hvad hun ser som det videre forløb i min sag.
Det har jeg sagt JA TAK til.

Og så giver hun - på fagforeningen - mig fuldstændig ret i min antagelse om, at udvidelsen af §27.1.2 bør kunne bruges. Det har jeg jo så i mellemtiden fået bekræftet af Andersine85 at den kan, at det også gælder for mig.

Jeg er ikke bare tosset, jeg er rasende. Jeg overholder alt i min sag, er pro-aktiv i min sag, stopfodrer kommunen med ting til min sag, orienterer når der er noget, og så behandler de mig på den måde.

Endnu engang udsætter de mig for ting jeg ikke kan holde til, ting der stresser mig, trigger min angst, panik osv.... jeg kaster snart op!
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab

Sidst redigeret af Stezu; 07-04-2010 kl. 22:24. Årsag: indlæg slået sammen - brug venligst redigerfunktion ved tilføjelser og skriv til flere brugere i samme indlæg
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 16:04   #297
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Skal endelig ikke forsvarer den slags fejl, men vil bare sige, at grunden til at det kan ske, er at sagsbehandleren manuelt skal tælle frem til og indberette den nye dato for forlænget varighed. Og når det ikke er pr. automatik, så kan der jo gå ting galt.
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 16:13   #298
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Skal endelig ikke forsvarer den slags fejl, men vil bare sige, at grunden til at det kan ske, er at sagsbehandleren manuelt skal tælle frem til og indberette den nye dato for forlænget varighed. Og når det ikke er pr. automatik, så kan der jo gå ting galt.
Det er helt ok, jeg er glad bare jeg kan få en forklaring på hvordan sådan en fejl kan opstå. Og det lyder skam helt sandsynligt det du skriver, har faktisk tænkt på, at den socialrådgiver der lavede forlængelsen i oktober (det var nemlig en helt anden igen) er kommet til at taste 31.03.10 i stedet for 30.04.10.

Men det finder jeg ud af når min fagforening snakker med kommunen igen for at høre om fejlen er rettet.

Tak for dit svar
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 14:05   #299
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Har nu fået indkaldelse til opfølgningssamtale hos min nye socialrådgiver. Det er så det første møde siden 9. september 2009.

Hun skriver i sit brev- som godt kan ligne et standardbrev, men jeg er ikke sikker

Citat:
Samtalen er led i dit individuelle opfølningsforløb, jf. kapitel 6 i lov om sygedagpenge.
Formålet med samtalen er, at vi i samarbejde får udarbejdet en plan for din tilbagevenden til arbejdsmarkedet.
Jeg har aldrig fået et brev før med den ordlyd, så nu sidder jeg og bliver lidt nervøs for hvad hun præcis mener.

Den plan, er det tilbage til ordinært arbejde eller ligger der også det i det, at det kan være afklaring på REVA til evt. fleksjob eller hvad?

Jeg har allieret mig med en bisidder, og jeg har besluttet mig for at optage samtalen.
Jeg har også talt med min psykolog i dag omkring hvordan jeg kan forberede mig mentalt til det møde og hvordan jeg skal være under mødet (altså ikke for passiv, men heller ikke aggressiv, klagende, forklarende på grænsen til klynkende osv.)

Men jeg er meget usikker på hvad jeg mon kan forvente under sådan et møde, fx af krav.
Kan jeg risikere at hun fra punkt et "kræver" samarbejde om tilbagevenden til det ordinære arbejdsmarked? Også selvom der i min RP foreligger vurderinger fra to sociallæger, at jeg har varigt nedsat arbejdsevne og skånebehov på det psykiske?

Og hvad med RP'en? Vil den mon blive opdateret eller hvad?

Håber nogen kan svare mig.
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab

Sidst redigeret af hla72; 08-04-2010 kl. 14:07.
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 15:16   #300
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
hla det er ganske rigtigt et standard brev ig det er jo din tilbagevende til arbejdsmarked i den ene eller den anden form så du skal ikke være så nervøs for den samtale...

Det i skal finde ud af er vel nærmere hvordan de får dig videre er det en arbejds prøvning er det en revalidering fleks eller pension hvad ligger der af papir og hvad mangler der at blive indhentet

Hun skal selvfølgelig bruge din ressourceprofil det er derfor den er der og en rigtig god ide med bisidder og at optage samtalen så kan du også høre den igennem i fred og ro når du kommer hjem, mange gange opfatter man tingene på en måde når man sidder i en presset situation og på en helt anden når man så høre det igen stille og roligt
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
regeringen-hvad har de gang i? østerbro Politik og Samfund 11 16-05-2012 13:49
Hvad har Åbenrå Kommune gang I ? Florken Skal kommuner ikke overholde loven? 44 01-05-2012 12:44
2. gang nono222 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 11-10-2011 21:53
Retssikkerhedsloven - hvad i alverden betyder det? zuza Nyt om loven 7 19-04-2009 21:43
3. gang... Buffy Dit og Dat 12 28-10-2008 15:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension