K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-02-2010, 07:44   #231
Tusnelda
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2007
Indlæg: 33
Styrke: 17
Tusnelda er ny på vejen
Du bor godt nok også meget dyrt i forhold til, at der kun er én indtægt! Jeg ved godt, det ikke er så ligetil at finde noget billigere - især ikke, hvis man er "allergisk" overfor socialt boligbyggeri. Det er jeg selv, men jeg betaler dog ca. 1.500,- mindre om måneden end du gør - for en lille toværelses i Horsens midtby - privat udlejningsfirma.

Så længe du ikke er udredt og fortsat er samarbejdsvillig kan kommunen ikke bare sende dig på kontanthjælp. Det er jo ikke din fejl, at du blev sendt på det der joblinje-halløjsa, som om du bare var arbejdsløs og ikke sygemeldt. Så foreløbig kan du vel slappe lidt af. Men du skal huske, at hvis det ender med førtidspension, er den ikke spor højere end de dagpenge, du her og nu har svært ved at få til at slå til. Du vil kunne få en smule mere i boligsikring, men ikke noget, der tilnærmelsesvis ligner den boligydelse, pensionister efter de gamle regler får!

Ikke for at være lyseslukker, men sådan er virkeligheden...
Tusnelda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2010, 08:24   #232
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tusnelda Se meddelelser
Du bor godt nok også meget dyrt i forhold til, at der kun er én indtægt! Jeg ved godt, det ikke er så ligetil at finde noget billigere - især ikke, hvis man er "allergisk" overfor socialt boligbyggeri. Det er jeg selv, men jeg betaler dog ca. 1.500,- mindre om måneden end du gør - for en lille toværelses i Horsens midtby - privat udlejningsfirma.

Så længe du ikke er udredt og fortsat er samarbejdsvillig kan kommunen ikke bare sende dig på kontanthjælp. Det er jo ikke din fejl, at du blev sendt på det der joblinje-halløjsa, som om du bare var arbejdsløs og ikke sygemeldt. Så foreløbig kan du vel slappe lidt af. Men du skal huske, at hvis det ender med førtidspension, er den ikke spor højere end de dagpenge, du her og nu har svært ved at få til at slå til. Du vil kunne få en smule mere i boligsikring, men ikke noget, der tilnærmelsesvis ligner den boligydelse, pensionister efter de gamle regler får!

Ikke for at være lyseslukker, men sådan er virkeligheden...
Tusnelda, jeg ved godt, at det er ikke en guldgruppe at ende på førtidspension, jeg ved også godt det er det samme som højeste dagpenge.

Jeg er så forsikret i min bank, så jeg får en forsikringspræmie udbetalt så jeg i det mindste bliver gældfri og det vil hjælpe stort på budgettet og fjerne et kæmpe stressmoment for mig. Men jeg får kun forsikringen hvis jeg bliver førtidspensionist og ikke ved kontanthjælp... og får jeg fleksjob, så skal erhvervsevnen være nedsat til 1/3 eller mindre i alle fag... og så er jeg ikke en gang sikker på, at jeg vil kunne få den.

Så alene det vil hjælpe meget, uanset hvor meget så jeg vil kunne få mere i boligsikring ej... jeg vil under alle omstændigheder sidde med et lidt større rådighedsbeløb end jeg gør nu... men der skal så heller ikke så meget til.
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2010, 23:45   #233
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hla72 Se meddelelser
Har i dag fået brev med svar på EMG-undersøgelsen og den viser så noget alligevel.



Med min sparsomme viden (og hvad jeg kan huske fra da jeg arbejdede som lægesekretær) så kan jeg næsten forstå, at det stammer fra nakken…. hvilket jeg jo sådan set også var klar over.

Jeg er ikke skræmt eller noget over at få den melding (jeg er lykkelig for jeg kan huske lidt fra min uddannelse og det ikke er helt russisk), faktisk er jeg glad for at få at vide hvad præcis - næsten - mine problemer i nakken ellers volder af problemer i min krop.

Jeg har mailet en kopi af svaret til min fagforening og min socialrådgiver på kommunen, samt en kopi af indkaldelsen til neurokir. afd. på OUH. Og så har jeg altså skrevet, at jeg beholder den tid jeg har fået 10. marts og først når jeg får en afklaring på om jeg skal opereres eller ej, tager stilling til om jeg vil visiteres/viderehenvises til et andet sygehus/samarbejdssted. Har virkelig ikke psykisk overskud til at rode med det, og så må jeg se om de vil acceptere det eller ej.

Men jeg orker ikke mere og hvis kommunen mener noget andet, så kan de få lov at rode rundt i frit sygehusvalg osv, for det er sgu godt nok ikke for syge mennesker som mig. Sikke da et ******* af regler!

Har først i dag fået svar retur fra min socialrådgiver på min orientering omkring svaret på EMG'en og indkaldelsen til OUH.
Hun accepterer, at jeg beholder min tid d. 10. marts og begrundelsen for, at jeg gør det. Det er jo så fint nok.

Jeg har så sendt mail retur og spurgt hvornår jeg mon kan forvente at få en kopi af min sag, om der er kommet noget skriftligt fra sociallægen endnu.

Jeg er ved at miste tålmodigheden, for jeg har bedt om kopi af min sag siden midten af januar -til hende, min forrige bad jeg om kopi i december, men hun reagerede aldrig, sendte kun en kopi af min såkaldte foreløbige ressourceprofil. Så jeg aner ikke hvad der står i min sag efter jeg fik aktindsigt medio august 09.

Min nye socialrådgiver har i flere mails lovet at sende alt når hun havde det samlet, men så kuldsejlede det med afklaringen på Reva og ressourceprofilen skal alligevel ikke partshøres og henvises til Reva heller ikke... men hun ville først sende kopi af min sag når hun havde det seneste fra sociallægen... og sociallægens beslutning fik jeg besked om i mandags... i sidste uge!

Må indrømme, at jeg har sgu givet op nu. Er mentalt kørt helt ned under gulvbrædderne og er faktisk der hvor jeg tænker, at nu kan livet sgu snart være lige meget, for jeg kan virkelig ikke se en ende på min sag.

Kan ikke se mig ud af noget som helst mere, har det bare så skidt både psykisk og med smerter. Har økonomiske bekymringer, er angst og bliver mere og mere depressiv og jeg føler mig virkelig truet på hele min eksistens. Jeg må indrømme, at jeg har nogle dage hvor jeg tænker på at gøre en ende på det hele selv før systemet gør det for mig.

Alligevel har jeg dårlig samvittighed over at "brokke" mig og "bitche" over mit liv og over at have sådanne tanker, for andre har det jo også svært... hvis ikke værre end mig og de klarer sig, kæmper med oprejst pande... hvorfor kan jeg så ikke?

Jeg føler jeg gør det hele forkert, at jeg er naiv, dum og ikke gør som jeg skal. At det er min egen skyld at jeg er endt hvor jeg er.
Tror også det er derfor jeg tier stille overfor mine omgivelser og helst ikke snakker om mig selv og holder mig for mig selv, for jeg føler jeg ikke kan andet end at komme med negative ting og lyder som et stort klynkende brokkehoved.

Jeg ved faktisk ikke hvad jeg kan gøre andet end at vente lige nu, vente på min socialrådgiver får sendt kopi af min sag og vente på jeg skal på neurokir. afd. d. 10. marts.

Men hvor er det ulideligt bare at vente og vide at uret tikker, det samme gør taxametret og man kan ikke gøre en skid

Sorry... havde bare lige brug for at læsse lidt af
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2010, 00:12   #234
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Åhhhh som jeg godt forstår dine frustationer - der er bare ikke noget værre end at vente vente vente vente på noget man slet ikke ved hvad er - det er jo i virkeligheden dét der er det værste... at man faktisk ikke helt ved HVAD man venter på...

Jeg håber du får overvundet ventetiden til den 10.marts - og derefter også tiden til der er svar fra OUH - og at du så kan komme videre..

Jeg kan ikke gøre så meget andet end, at sende dig et stort forstående
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2010, 06:53   #235
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hla72 Se meddelelser

Jeg har så sendt mail retur og spurgt hvornår jeg mon kan forvente at få en kopi af min sag, om der er kommet noget skriftligt fra sociallægen endnu.

Jeg er ved at miste tålmodigheden, for jeg har bedt om kopi af min sag siden midten af januar -til hende, min forrige bad jeg om kopi i december, men hun reagerede aldrig, sendte kun en kopi af min såkaldte foreløbige ressourceprofil. Så jeg aner ikke hvad der står i min sag efter jeg fik aktindsigt medio august 09.

Min nye socialrådgiver har i flere mails lovet at sende alt når hun havde det samlet, men så kuldsejlede det med afklaringen på Reva og ressourceprofilen skal alligevel ikke partshøres og henvises til Reva heller ikke... men hun ville først sende kopi af min sag når hun havde det seneste fra sociallægen... og sociallægens beslutning fik jeg besked om i mandags... i sidste uge!
Du kan jo skrive at du beder om løbende aktindsigt, fra du fik det sidste gang i aug. 09, og sørg for at få underskrevet kopi, med at de har modtaget det, for så har de pligt til at give dig det, og så vil du jo få de ting, du beder om.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2010, 08:28   #236
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ruby Se meddelelser
Åhhhh som jeg godt forstår dine frustationer - der er bare ikke noget værre end at vente vente vente vente på noget man slet ikke ved hvad er - det er jo i virkeligheden dét der er det værste... at man faktisk ikke helt ved HVAD man venter på...

Jeg håber du får overvundet ventetiden til den 10.marts - og derefter også tiden til der er svar fra OUH - og at du så kan komme videre..

Jeg kan ikke gøre så meget andet end, at sende dig et stort forstående
Tak Ruby... jeg håber også bare jeg kan holde den gående så længe.

Citat:
Oprindeligt indsendt af MorWettendorff Se meddelelser
Du kan jo skrive at du beder om løbende aktindsigt, fra du fik det sidste gang i aug. 09, og sørg for at få underskrevet kopi, med at de har modtaget det, for så har de pligt til at give dig det, og så vil du jo få de ting, du beder om.
MorW, jeg har faktisk bedt om løbende aktindsigt på mail og det er lige så gyldigt, det gjorde jeg til min tidligere socialrådgiver og jeg har gjort min nye opmærksom på, at jeg har bedt om løbende... det har ikke hjulpet en bjælde.... jeg har stadig ikke fået hvad jeg skal have....altså efter medio august 09, hvor jeg fik aktindsigt første gang.

Men ja, det kan være de skal have det på den hårde måde med brev, underskrift og kopi den her gang også, og det må jeg jo så bare gøre nu det er så svært at hive noget ud af dem.
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2010, 09:58   #237
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Nåh, jamen, det bliver jo interessant... har nu fået svar på min forespørgsel omkring kopi af min sag og har fået følgende svar tilbage

Citat:
Kopier af ressourceprofil (den er ikke endelig men et redskab, der løbende opdateres) samt seneste sociallægevurdering er på vej med posten idag (blev lagt i posten igår).
Nu har jeg bedt om alt siden august 09, så skal jeg vel også have alt? Altså opfølgningsplaner etc? Jeg har ikke set skyggen af en opfølgningsplan siden 23. oktober hvor det blev besluttet at forlænge mine sygedagpenge.

Nu må jeg jo se hvad der så kommer med posten... får jeg kun RP'en og seneste sociallægevurdering, må jeg jo spørge om der ikke er mere... og det må der jo være... ikke?

Kors hvor jeg føler mig som en idiot i alt det her
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2010, 15:50   #238
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Har fået post fra kommunen, og som forventet har jeg kun fået kopi af ressourceprofilen, som jo ikke er endelig og som jeg jo så ikke skal partshøres i (hvornår må jeg så få lov at komme med indsigelser, tilføjelser etc??!!!), og en kopi af de sidste to vurderinger fra sociallægen.

Jeg er bare et stort "NÅH!?!"
Der er en vurdering fra min nye socialrådgiver - som aldrig har mødt mig - omkring mine ressourcer og barrierer og jeg kan absolut ikke kende mig selv i det hun skriver om mine ressourcer. Føler det er taget totalt ud af kontekst og bliver fordrejet.

Føler også der er flere ting i det jeg selv har sagt til ressourceprofilen - da den del blev lavet til et møde d. 9. september 2009 med min tidligere socialrådgiver - der ikke passer mere. Gad vide hvornår jeg får lov til at sige og få indført, at det ikke er sådan mere, at tingene har ændret sig?

Sociallægens udtalelser ved jeg ikke helt hvordan jeg skal tolke, føler meget det nu er lagt over på mig at få det bedre så jeg kan komme videre ud på arbejdsmarkedet, alt efter om jeg tager imod tilbud om at blive opereret eller ej... Ingen ved så endnu om jeg får tilbudet.

Jeg ved sgu ikke hvad jeg skal mene om alt det her. Kan faktisk ikke rigtig se mig ud af det. Er nok også ret så farvet af, at jeg har det ad H til rent psykisk.

Jeg skanner den ind og sender til min fagforening her i løbet af weekenden, det har min sagsbehandler der bedt mig om, men jeg tror helt seriøst ikke, at jeg får andet at vide end, at det ser da meget godt ud... og så er det nok fuldstændig ligegyldigt at jeg sidder med en hel anden fornemmelse
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2010, 16:01   #239
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Du kan først komme med kommentarer og indsigelser til ressourceprofilen under partshøringen. Med mindre du altså sidder sammen med sagsbehandleren og i udarbejder ressourceprofilen i fællesskab, eller har indgået aftale om, at du kommenterer fra gang til gang.....

Men sådan en ressourceprofil der ikke er færdig, kan man ikke bruge til så meget, andet end at hidse sig op over. Det vigtigste i profilen er jo konklussionen der sammenkoger hele resspourceprofilen under ét punkt, og som fortæller om man bliver indstillet til førtidspension, eller til afslag om førtidspension.

Men jeg kan da godt forstå du er i vildrede lige i øjeblikket! Sikke en omgang du er ude i...


Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2010, 16:15   #240
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Du kan først komme med kommentarer og indsigelser til ressourceprofilen under partshøringen. Med mindre du altså sidder sammen med sagsbehandleren og i udarbejder ressourceprofilen i fællesskab, eller har indgået aftale om, at du kommenterer fra gang til gang.....

Men sådan en ressourceprofil der ikke er færdig, kan man ikke bruge til så meget, andet end at hidse sig op over. Det vigtigste i profilen er jo konklussionen der sammenkoger hele resspourceprofilen under ét punkt, og som fortæller om man bliver indstillet til førtidspension, eller til afslag om førtidspension.

Men jeg kan da godt forstå du er i vildrede lige i øjeblikket! Sikke en omgang du er ude i...


Jeg er også meget forvirret, for den kopi jeg har fået af ressourceprofilen var det faktisk meningen jeg skulle partshøres i da det hed sig, at jeg skulle i afklaring på Reva. Jeg bad så om at få lov at se den alligevel, da de prompte ændrede meningen pga. min MR-skanning, for jeg ville da godt se hvad de skrev om mig.

Jeg kan virkelig ikke forstå i mit lille hoved, at man i starten af februar kan vurdere på noget jeg har udtalt mig om i september måned og så ellers kun tage udgangspunkt i mine lægepapirer og sociallægens vurderinger. Det kan da aldrig komme til at give et rigtigt billede... uanset om jeg så kan komme med indsigelser under partshøringen.

Men det er nok bare mig der ikke vil forstå, at systemet er skruet sådan sammen.

I øvrigt står der i "Sagsbehandlerens endelige vurdering" lige under 5 linier om mine ressourcer og 5 linier om mine barrierer, det er alt. Ingen af de andre punkter er udfyldt..... Det står under punktet "Andet - Sikrings- & Revalideringssektoren, samlet vurdering".... hvad betyder det punkt? (jeg har ikke fået forklaret min ressourceprofils punkter eller hvad det betyder når socialrådgiveren skriver under de dertil indrettede punkter)

Måske skulle jeg bare springe op og falde ned på den ressourceprofil og de papirer nu? Kan forstå, at det er til sidst i forløbet jeg skal være obs på hvad der står?

Hov forresten, har du eller andre et bud på hvornår det vil være en god ide at præsentere ens dagbog for kommunen? Jeg har skrevet en mere detaljeret dagbog med smerteskala siden 27. januar og den giver et ret godt billede af at jeg ikke fungerer. Men jeg vil ikke bare komme og smække den på bordet hos dem og sige værsgo og læs.
Jeg har fortalt min fagforening at jeg skriver den, men jeg kan lige på stående fod ikke huske om jeg har skrevet det i en mail til min socialrådgiver. Vil det være en ide - hvis jeg ikke har fortalt det - at skrive det ved lejlighed, at jeg fører dagbog?

Tak for hjælpen og støtten indtil videre Føler efterhånden jeg rabler ret meget
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab

Sidst redigeret af hla72; 19-02-2010 kl. 17:30. Årsag: tillægsspørgsmål
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
regeringen-hvad har de gang i? østerbro Politik og Samfund 11 16-05-2012 13:49
Hvad har Åbenrå Kommune gang I ? Florken Skal kommuner ikke overholde loven? 44 01-05-2012 12:44
2. gang nono222 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 11-10-2011 21:53
Retssikkerhedsloven - hvad i alverden betyder det? zuza Nyt om loven 7 19-04-2009 21:43
3. gang... Buffy Dit og Dat 12 28-10-2008 15:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension