K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-02-2010, 12:02   #221
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Nej, det har du ret i...

Desværre kan jeg ikke råde dig, for jeg aner ikke en disse om sygedagpenge og reglerne omkring. Og når kommunerne samtidig er mere eller mindre kendt for selv at omgåes reglerne, på tiltider, suspekte måder, jamen så er forvirringen jo total....
Så der ér vel ikke så meget andet for, end at vente og se hvad dælen der kommer til at ske.
Heldigvis er du jo obs på faldgrupper og din situation, så helt om hjørnerne kan de jo ikke løbe med dig. Hvilket jo er betryggende et sted....

Men nej, det ér frustrerende når uret begynder at tikke og man kun kan bevæge sig indenfor et afgrænset tidsrum. 12 uger, kan jo hurtigt blive til lige om lidt....

Håber du engang med tiden, og når du er kommet sikkert ud på den anden side, kan bruge denne tråd som en form for dagbog fra tiden, da alt sejlede.....

Jeg håber bare sådan, at du kan få klarhed her engang i løbet af 2010.

Knus
/Helene
Tak helene

Jeg tror bare jeg graver mig ned indtil jeg ved hvad jeg skal med min nakke, om det bliver operation eller "bare" genoptræning.... og til jeg finder ud af hvad kommunen vil gøre ved mig.

Kaster de mig af sygedagpengene og over på kontanthjælp, så mister jeg min lejlighed og jeg kommer endnu mere i uføre hos min bank... ergo jeg mister hele mit fundament og får yderligere problemer. Den tanke er ikke særlig rar at have i baghovedet når jeg faktisk burde koncentrere mig om at blive stærk til det der skal ske med min nakke.

Jeg håber også bare på klarhed meget snart, for jeg orker ikke det her ******* mere.
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2010, 13:42   #222
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ang kontanthjælp, så tror jeg at boligsikringen ligeledes bliver højere...og at det nogenlunde kan gå lige o-p OP. Ok, jeg ved selvfølgelig ikke hvordan du bor nu med leje osv.

Men jeg overlevede da de 21 år på kontanthjælp, og har aldrig stået uden tag over hovedet selvom huslejen sjældent matchede kontanthjælpen.

Men ok, en ting er, at være vant til at leve i skidtet, en anden er nok at falde direkte ned i det....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2010, 13:43   #223
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej hla72

Hvis du skulle være så uheldig at komme på kontanthjælp (
er det selv og bor i hus) kan du få pgr. 34 men denne skal betales tilbage, hvis det er en ejerbolig.

men dette har i mit tilfælde gjort at jeg har ro til alt det andet med kommunen, ikke skal tænke om jeg kan blive boene eller ej, af hensyn til min søn.

håber du får lov at fortsætte, men intet er sikkert desværre.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2010, 14:07   #224
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ang kontanthjælp, så tror jeg at boligsikringen ligeledes bliver højere...og at det nogenlunde kan gå lige o-p OP. Ok, jeg ved selvfølgelig ikke hvordan du bor nu med leje osv.

Men jeg overlevede da de 21 år på kontanthjælp, og har aldrig stået uden tag over hovedet selvom huslejen sjældent matchede kontanthjælpen.

Men ok, en ting er, at være vant til at leve i skidtet, en anden er nok at falde direkte ned i det....
De første 6 måneder på kontanthjælp bliver nok ikke det store problem, da jeg jo så kan få tilskud osv, men når jeg rammer kontanthjælpsloftet, så slår hammeren.

Jeg bor til leje, har en husleje inkl. varmt vand og varme på ca. 5800 kr. Får i dag ca. 700 i boligsikring. Men jeg har i alt udgifter for 9200 kr om måneden og der kan ikke skæres mere ned, har skåret ALT overflødigt fra og har et meget lavt rådighedsbeløb hvor jeg også skal betale psykolog og medicin af.

Det kan godt være det er et luksusproblem, men jeg vil være meget meget ked af at flytte fra min lejlighed. Jeg elsker min lejlighed, flyttede herud da jeg blev syg og fyret fra mit job og var nødt til at sælge min ejerlejlighed. Jeg føler mig tryg her, her er gode omgivelser og det er ikke bare beton eller en kasse jeg er blevet puttet ind i.

Jeg har kæmpet med næb og klør overfor min stride bankrådgiver for at få lov til at blive boende, så det akter jeg at blive ved med

Jeg er også fuld af beundring over jer der har klaret at leve i årevis på kontanthjælp... jeg forstår ikke hvordan I har kunnet klare det. Stor respekt herfra.

Citat:
Oprindeligt indsendt af futtefreja Se meddelelser
Hej hla72

Hvis du skulle være så uheldig at komme på kontanthjælp (
er det selv og bor i hus) kan du få pgr. 34 men denne skal betales tilbage, hvis det er en ejerbolig.

men dette har i mit tilfælde gjort at jeg har ro til alt det andet med kommunen, ikke skal tænke om jeg kan blive boene eller ej, af hensyn til min søn.

håber du får lov at fortsætte, men intet er sikkert desværre.
Jeg bor til leje, og det med at få penge der skal betales tilbage er jo bare at rykke problemerne... men jeg kan godt se fornuften i at gøre det så man får den ro. Det er i hvert fald noget jeg vil skrive mig bag øret og veje for og i mod.

Men hvad med kontanthjælpsloftet... ? Kan man så fortsætte med at få hjælp? Jeg har da forstået sådan, at det kan man ikke... alt over 12.000-et eller andet bliver skåret væk...

Heidi
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2010, 16:42   #225
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej hla72

det med kontanthjælpsloftet er jeg ikke inde i, men vil undersøge dette når jeg har overkuddet til dette.
det bliver ikke her og nu, da jeg har alt for meget om ørerene.
vil bare have lidt ro, til det videre forløb med kommunen, uden at skulle ligge søvnløs, spekulere m.m. derfor har jeg valgt som jeg har.

kan godt forstå du vil blive boene, når du trives så godt, så kan godt forstå du kæmper for dette.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2010, 16:56   #226
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af futtefreja Se meddelelser
Hej hla72

det med kontanthjælpsloftet er jeg ikke inde i, men vil undersøge dette når jeg har overkuddet til dette.
det bliver ikke her og nu, da jeg har alt for meget om ørerene.
vil bare have lidt ro, til det videre forløb med kommunen, uden at skulle ligge søvnløs, spekulere m.m. derfor har jeg valgt som jeg har.

kan godt forstå du vil blive boene, når du trives så godt, så kan godt forstå du kæmper for dette.
Åh undskyld, ved ikke lige hvorfor jeg troede du måske vidste noget om det.

Det er vist også et lidt rodet område at sætte sig ind i, kan godt forstå du ikke har overskudet, men bare vil have ro på... og jeg kan også godt forstå du har valgt at søge §34... at være urolig for sin økonomi er virkelig noget der kan give enormt stress.

Alt det bedste herfra
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2010, 21:16   #227
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Lidt positivt nyt.

Har i dag været til EMG-undersøgelse (nerve/muskel undersøgelse) på privatklinik.
Og som jeg ganske selv havde på fornemmelsen, så viste de foreløbige resultater (det er noget med de skal regnes helt nøjagtigt ud) at mine nerver i armen er helt ok. Så det at jeg har snurren i de tre sidste fingre på højre hånd og smerter ud i armen skyldes ikke fx en nerve i klemme i armen.

Det tænkte jeg nok, for efter jeg fik svaret på MR-skanningen af nakken og fik at vide der er de problemer der er, så var jeg godt klar over, at problemerne i armen og ud i højre hånd stammer derfra.

Men det var altså vildt godt at få det undersøgt rigtigt og får en melding om, at det er det der er er galt. Så er det udelukket og jeg kan koncentrere mig om det næste.

Hellere en undersøgelse for meget og så den ikke viser noget - andet end alt er normalt - end at jeg skal igennem samme cirkus og månedsvise ventetid som jeg har været i udredningen af min nakke og skulder

Ellers intet nyt i forhold til neurokirurgisk eller med min sag overhovedet, men ville lige dele ovenstående med jer
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2010, 01:29   #228
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Det er nemlig en rigtig rar fornemmelse at være "gennemundersøgt" - og tak fordi du ville dele det med os...
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2010, 14:44   #229
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Kan ikke helt gennemskue det

Jeg har i dag - for en halv time siden - fået brev fra neurokirurgisk afdeling, Rygcentret, OUH til undersøgelse. Datoen er d. 10. marts.

Det er så hvad det er, det er en lille måned - 26 dage fra i dag - og det kunne jeg sådan set godt leve med....men....

Der står videre i brevet, at de kan ikke tilbyde mig eventuel behandling inden for 1 måned, så hvis jeg ønsker at blive omvisiteret til andet sygehus, skal jeg kontakte dem.

Mjo... hmm... hvad gør en klog?

Jeg bor virkelig tæt på OUH, så skal jeg opereres ville evt. transport hjem ikke være noget problem. Jeg skal heller ikke bruge tid og penge på det, heller ikke når jeg skal til undersøgelse der d. 10. marts.

Det er jo heller ingen der siger at jeg KAN/SKAL opereres, så ja... håber I forstår mine dilemmaer her.

Jeg må ringe til afdelingen eller visitationskontoret på mandag og høre hvad jeg har af muligheder. Jeg må så bare indrømme, at det er som at vælge mellem pest og kolera pga. smerter, transporttid og penge til transport osv. Jeg har bare svært ved at overskue at skal et andet sted hen langt væk hjemmefra. Har ingen der kan køre mig eller følge mig.
Men det handler også om at tiden bare går og jeg ikke aner hvad kommunen finder på. Et er dog sikkert, jeg når ikke at blive afklaret 1. maj uanset hvor meget jeg prøver på at trylle.

Nåh, må finde ud af det. Nu har jeg i det mindste fået en tid, så må jeg tage det derfra på mandag når jeg ringer til enten afdelingen eller visitationskontoret.
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2010, 21:14   #230
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Har i dag fået brev med svar på EMG-undersøgelsen og den viser så noget alligevel.

Citat:
Den elektrofysiologiske undersøgelse af 11. februar 2010 viser påvirkning af enten højre 8. halsrygmarvsnerve eller af armens nervefletværk.
Vi afventer nu neurokirurgernes vurdering.
Med min sparsomme viden (og hvad jeg kan huske fra da jeg arbejdede som lægesekretær) så kan jeg næsten forstå, at det stammer fra nakken…. hvilket jeg jo sådan set også var klar over.

Jeg er ikke skræmt eller noget over at få den melding (jeg er lykkelig for jeg kan huske lidt fra min uddannelse og det ikke er helt russisk), faktisk er jeg glad for at få at vide hvad præcis - næsten - mine problemer i nakken ellers volder af problemer i min krop.

Jeg har mailet en kopi af svaret til min fagforening og min socialrådgiver på kommunen, samt en kopi af indkaldelsen til neurokir. afd. på OUH. Og så har jeg altså skrevet, at jeg beholder den tid jeg har fået 10. marts og først når jeg får en afklaring på om jeg skal opereres eller ej, tager stilling til om jeg vil visiteres/viderehenvises til et andet sygehus/samarbejdssted. Har virkelig ikke psykisk overskud til at rode med det, og så må jeg se om de vil acceptere det eller ej.

Men jeg orker ikke mere og hvis kommunen mener noget andet, så kan de få lov at rode rundt i frit sygehusvalg osv, for det er sgu godt nok ikke for syge mennesker som mig. Sikke da et ******* af regler!
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
regeringen-hvad har de gang i? østerbro Politik og Samfund 11 16-05-2012 13:49
Hvad har Åbenrå Kommune gang I ? Florken Skal kommuner ikke overholde loven? 44 01-05-2012 12:44
2. gang nono222 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 11-10-2011 21:53
Retssikkerhedsloven - hvad i alverden betyder det? zuza Nyt om loven 7 19-04-2009 21:43
3. gang... Buffy Dit og Dat 12 28-10-2008 15:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension