K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-02-2010, 22:55   #211
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Jamen er der ikke noget med, at man SKAL afklares når man er på sygedagpenge
jo har også være i nyhederner at komunener lever ikke op til det de skal afklaring osv derfor mister folk sygedagpenge osv forde de snøvler
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2010, 10:39   #212
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jamen er der ikke noget med, at man SKAL afklares når man er på sygedagpenge?? (jeg ved ikke så meget om det), men synes jeg har læst om det. Så de kan vist ikke sådan liige vippe dig af sygedagpengene......Hejdien ved nok mere!!
Mjo... det har jeg også hørt og læst mange steder, men det kommer vel an på hvad stykke i paragraffen man er forlænget under?

Men det kan de kloge hoveder sikkert svare på.

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Problemet ved at have en sag ved kommunen og være syg samtidig er, at man har aaalt for meget tid til at tænke!!!!!
Alt bliver analyseret og overanalysret, og fra håb og glæde, kan man gå direkte over i panik og frustration. En ganske almindelig dag, kan virkelig bringe hele følelsesregistret frem i én.....
Det er bare så hjerteskærende at læse om andre der er i den situation, for man har jo selv været der og kender til det hele og kan nærmest genkalde sig det hele på ny. Og selvom man selv har været der, så kan man ikke gøre en skid for andre, andet end at klappe på skulderen og trøste så godt man nu kan.....frygteligt, jeg føler VIRKELIG med dig!!!!!!
Jamen, du har helt ret. Man er ved at blive vanvittig... jeg er i hvert fald. Og almindelige "normale" mennesker med et "normalt" liv fatter ikke en bjælde af, hvorfor man kører sådan op og ned.

Jeg er faktisk enormt stresset fordi jeg bare ikke føler jeg kan finde ro nogle steder... jeg skal være på forkant hele tiden for ikke at blive taget med bukserne nede. Det er både godt og skidt for en person som mig der har behov for kontrol, men samtidig katastrofetænker så voldsomt som jeg gør.

Jeg trænger sgu bare til noget fred og ro fra systemet, fred så jeg ved jeg ikke er truet på min økonomi, truet på min bolig, truet på min fremtid. Jeg ved da godt, at FP ikke er top dollar og noget man bliver rig af, men jeg er så langt ude nu rent psykisk, at jeg får det ikke bedre før jeg får noget ro og systemet lader mig være i fred.

Var der blevet taget seriøst hånd om mig fra systemets side da jeg igen blev syg der i 2005 og endte med at blive fyret fra mit job, så er jeg helt sikker på, at jeg ikke havde været så langt ude som jeg er i dag rent mentalt. Jeg er overbevist om, at havde jeg fået hjælp noget før og systemet ikke havde presset mig som de har, men i stedet hjulpet mig til et flexjob for bare 3 år siden, så er jeg sikker på, at jeg havde siddet i flexjob i dag og ikke drømt om FP som jeg gør nu.


Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
jo har også være i nyhederner at komunener lever ikke op til det de skal afklaring osv derfor mister folk sygedagpenge osv forde de snøvler
Ja... og det er lige det der sætter skræk i livet hos sådan en som mig og faktisk stresser mig endnu mere. Det er jo ren guf for min posttraumatiske belastningsreaktion, mine katastrofetanker og min angst
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab

Sidst redigeret af hla72; 07-02-2010 kl. 10:41.
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2010, 11:18   #213
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Endnu engang sat i venteposition

Har nu fået tilbagemelding fra min socialrådgiver omkring sociallægens vurdering af de nye ting der er kommet frem i min sag - altså det med min nakke.

Hun skriver i sin mail

Citat:
Hej Heidi

Så har jeg haft de nyeste lægelige oplysninger med til vurdering hos min sociallæge.

Hun vurderer, at vi er nødt til at afvente svar på OUH, om hvorvidt du tilbydes og tager imod tilbud om operation, førend det vil være muligt at henvise dig til et afklaringsforløb.

Det betyder, at jeg afventer ovenstående melding fra dig.

Kontakt mig endelig, ved spørgsmål eller andet.

Venlig hilsen

XXXX
Jeg kan godt forstå de vælger at udsætte henvisningen til Reva...MEN....nu føler jeg mig bare endnu mere presset, især fordi jeg er blevet forlænget under §27-2 og ikke §27-4 som jeg faktisk troede.

Det betyder vel reelt, at de stadig ikke har "godkendt" at jeg har begrænsninger i form af psykiske og fysiske ting.

Hvad ender det mon med, hvis OUH ikke vil tilbyde mig operation, eller de vil tilbyde mig operation, men det er risikabelt og jeg vælger at sige nej. Kan kommunen så gå ind og straffe mig fordi jeg evt. ikke tør blive opereret?

Jeg håber ved gud at den henvisning til neurokirurgisk snart kommer så jeg i det mindste kan se hvor lang/kort ventetid der er og om balladen i regionerne og suspenderingen af frit sygehusvalg på bl.a diskusprolapsoperationer får nogen indflydelse.

Hvad sker der hvis der er så lang ventetid og jeg ikke når noget inden 1. maj, kaster de mig så bare af sygedagpengene eller skal jeg forlænges efter §27-4? Kommunen kan vel godt bare sige, det er bare ærgerligt Heidi, og så smide mig på kontanthjælp?

Jeg er virkelig nervøs nu, især fordi jeg ikke kan gennemskue hvad de er kommunen vil. Det er fint nok jeg ikke bliver henvist til Reva, men på den anden side, så virker det på mig som at de STADIG ikke vil anerkende de problemer jeg har.

Jeg ved ingenting mere, men er så meget i vildrede nu og kan slet ikke finde hoved og hale i det.

Men jeg får så ikke ressourceprofilen til partshøring åbenbart...
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2010, 13:24   #214
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej ressourceprofilen kommer nok først når de får svar på de manglende oplysninger, da det jo også skal indgå i ressourceprofilen.....

Synes altså også lige du har nok om ørerne mht din sag, der er jo tvetydige informationer næsten på ugebasis....

Og hvad værre er, så ser det ud som om at det er noget der kommer til at tage tid at udrede. Lidt som tre skridt frem og to tilbage.

Skulle du - gud forbyde det, ende på kontanthjælp, så kunne man næsten fristes til at søge en §17 på det forliggende grundlag, blot for at holde liv i sygedagpengene LIDT længere, og for at få kommunen sat ekstra i sving. Bla med at færdiggøre din ressourceprofil. Hvis det skulle ende med et afslag og kontanthjælp, så har du da i det mindste et konkret afslag med anvisninger til, hvordan du SÅ kommer videre....

...men nej, lad os håbe det ikke kommer dertil.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2010, 13:48   #215
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Nej ressourceprofilen kommer nok først når de får svar på de manglende oplysninger, da det jo også skal indgå i ressourceprofilen.....

Synes altså også lige du har nok om ørerne mht din sag, der er jo tvetydige informationer næsten på ugebasis....

Og hvad værre er, så ser det ud som om at det er noget der kommer til at tage tid at udrede. Lidt som tre skridt frem og to tilbage.

Skulle du - gud forbyde det, ende på kontanthjælp, så kunne man næsten fristes til at søge en §17 på det forliggende grundlag, blot for at holde liv i sygedagpengene LIDT længere, og for at få kommunen sat ekstra i sving. Bla med at færdiggøre din ressourceprofil. Hvis det skulle ende med et afslag og kontanthjælp, så har du da i det mindste et konkret afslag med anvisninger til, hvordan du SÅ kommer videre....

...men nej, lad os håbe det ikke kommer dertil.
Det er bare totalt forvirrende! Er også stået af... næsten. For jeg skal jo have så meget kontrol som jeg kan få så min angst ikke går amok. Jeg er bare nødt til at vide lidt mere om hvor jeg står nu det her kommer til at tage en *biiiiip* tid ellers bruger jeg oceaner af tid på at katastrofetænke over, at jeg muligvis mister min bolig osv osv fordi de kaster mig på kontanthjælp... og ja, det er sgu som at blive banket tilbage i processen det her.

Så efter at have sundet mig lidt, raset lidt ud og været hys, sendte jeg simpelthen en mail retur til min socialrådgiver hvor jeg skrev

Citat:
Hej XXXX

Tak for din tilbagemelding.

Jeg skal nok - så snart jeg får brev fra OUH - give besked om hvornår jeg er indkaldt til undersøgelse/udredning på neurokirurgisk afd., så det i hvert fald kan give et nogenlunde tidsbillede af hvor langt jeg er.

Jeg har et par spørgsmål omkring det at Reva nu er udsat.

Min ressouceprofil, betyder det at partshøringen af den også er udsat?

Hvad betyder det for min sag, at jeg endnu engang ikke kommer i afklaring og skal vente på udredning og måske operation?

Betyder det, at hvis jeg ikke når at blive udredt eller afklaret før mine 26 ugers forlængelse udløber, at så kan jeg ikke blive forlænget yderligere eller hvordan hænger det sammen?

Jeg ved godt, at der stadig er ca. 12 uger tilbage, men set i lyset af ventetider på OUH, genoptræning efter evt. operation og afklaring, så er der ikke meget tid at løbe på og jeg bliver altså ret nervøs og angst når jeg ikke ved om jeg er købt eller solgt. Jeg håber det er ok jeg spørger og jeg forstår også, hvis du ikke kan/vil svare på det.

Ang. aktindsigt, jeg går ud fra, at jeg stadig får mine sagsakter tilsendt selvom Reva er udskudt.
Der gik 40 minutter, så kom dette svar retur

Citat:
Hej Heidi

Jeg kan godt forstå dine spørgsmål, og de er selvfølgelig helt ok.

Jeg vil gerne lige vende dine spørgsmål her i mit team, så du kan få helt præcist svar.

I forhold til aktindsigt, så er du altid berettiget til at modtage dette. Jeg sender det hurtigst muligt.

Du hører fra mig lige så snart, jeg har drøftet det i mit team

Såe... .ja... nu er jeg spændt på om det er noget hun i det hele taget må udtale sig om eller hvad... for bordet fanger jo ligesom når jeg har svaret på mail.
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2010, 15:51   #216
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, og lad os håbe hun svarer dig hurtigt, så du ikke skal tænke mere over dét (alt efter svaret selvfølgelig)....

Men godt du hurtigt fik samfattet en mail, det er jo også RET relevante spørgsmål må man sige.....

Sikke en forvirring, suk.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2010, 18:37   #217
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ja, og lad os håbe hun svarer dig hurtigt, så du ikke skal tænke mere over dét (alt efter svaret selvfølgelig)....

Men godt du hurtigt fik samfattet en mail, det er jo også RET relevante spørgsmål må man sige.....

Sikke en forvirring, suk.

Ja, ser også frem til at få et svar, men har faktisk på fornemmelsen, at hun ikke vil svare på det/må svare på det for sit team, for så fanger bordet i og med det er i en mail....

Men jeg mener jo bare... der er 12 uger tilbage, jeg skal vel snart have en eller anden form for varsel om at de stopper... eller er det bare noget der kan gøres i sidste øjeblik.

Ja, det er sgu en stor forvirring.., især når man ikke kan gennemskue hvad de er ude på og man ikke - som mig - kan gennemskue loven.

Men nu får jeg forhåbentlig snart de ting jeg har bedt om - altså aktindsigt - så kan det være jeg bliver klogere... eller ikke...

Tusind tusind tak for støtten
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab

Sidst redigeret af hla72; 08-02-2010 kl. 18:42.
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2010, 12:04   #218
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Ikke overrasket

Har nu fået svar tilbage fra min socialrådgiver på de ret relevante spørgsmål jeg stillede hende i går og som forventet, så får jeg ikke en skid svar på det jeg faktisk spørger om i forhold til mine sygedagpenge. Jeg er ikke overrasket, men det gør jo ikke mig mindre frustreret

Hendes svar lyder

Citat:
Jeg har lige drøftet dine spørgsmål her i afdelingen.

I forhold til din ressourceprofil er partshøringen ligeledes udsat, men jeg vil meget gerne sende dig din ressourceprofil, så du kan se aktuel status. Herunder de vurderinger, som sociallægen har lavet. Jeg afventer den tilbage fra sociallæge, håber den er retur denne uge.

I forhold til det korte tidsinterval, kan jeg godt forstå din frustration og bekymring. Det er helt rigtigt, som du angiver, at det kan være problematisk i forhold til forlængelse af dine sygedagpenge, såfremt vi ikke når til en afklaring inden dine sygedagpenge udløber med udgangen af april 2010.

Jeg er ked af ikke at kunne give dig mere konkret svar, men kontakt mig endelig igen.
Så hvad gør jeg? Bare venter og ser hvad der sker om de smider af eller om de forlænger mig under et andet punkt i §27?

Er som tidligere skrevet forlænget under §27 stk. 2 og ikke stk. 4 som jeg troede... og jeg håber jo på, at de forlænger mig yderligere efter §27-4, men sådan som jeg læser det nu, så skal jeg vist bare ikke være sikker på en skid.

Kan jeg overhovedet gøre noget selv for at være på forkant eller skal jeg "bare" skynde mig at blive "rask" i en aller*******s fart så jeg kan blive afklaret?

Håber nogen kan svare på mig på de ting jeg tidligere har stillet omkring §27-2 og §27-4
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab

Sidst redigeret af hla72; 09-02-2010 kl. 12:06.
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2010, 10:03   #219
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Nåh, har fået svar fra fagforeningen. Videresendte svaret fra min socialrådgiver.

Er ikke blevet klogere eller mere beroliget, får sådan set ikke andet at vide end at jeg skal parthøres i sygedagpengestop og at jeg naturligvis skal kontakte hende med det samme når jeg får brev om det (altså min sagsbehandler på fagforeningen) når det sker, så vi sammen kan finde ud af, hvordan/om vi skal gøre indsigelse.

Så ja... kan ikke gøre mere lige nu.

Er faldet i et hul igen. Er virkelig angst og ked af det, og mine smerter gør det ikke bedre.

Må prøve at tage tingene som de kommer og så se hvad kommunen bestemmer sig for ang. mine sygedagpenge. Jeg kan jo ligesom ikke gøre for, at min krop er som den er og udredningen tager så forbandet lang tid.

Men det er altså stressende også at have det hængende over hovedet, at man ikke aner hvor man står om mindre end 12 uger
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2010, 11:06   #220
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej, det har du ret i...

Desværre kan jeg ikke råde dig, for jeg aner ikke en disse om sygedagpenge og reglerne omkring. Og når kommunerne samtidig er mere eller mindre kendt for selv at omgåes reglerne, på tiltider, suspekte måder, jamen så er forvirringen jo total....
Så der ér vel ikke så meget andet for, end at vente og se hvad dælen der kommer til at ske.
Heldigvis er du jo obs på faldgrupper og din situation, så helt om hjørnerne kan de jo ikke løbe med dig. Hvilket jo er betryggende et sted....

Men nej, det ér frustrerende når uret begynder at tikke og man kun kan bevæge sig indenfor et afgrænset tidsrum. 12 uger, kan jo hurtigt blive til lige om lidt....

Håber du engang med tiden, og når du er kommet sikkert ud på den anden side, kan bruge denne tråd som en form for dagbog fra tiden, da alt sejlede.....

Jeg håber bare sådan, at du kan få klarhed her engang i løbet af 2010.

Knus
/Helene
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
regeringen-hvad har de gang i? østerbro Politik og Samfund 11 16-05-2012 13:49
Hvad har Åbenrå Kommune gang I ? Florken Skal kommuner ikke overholde loven? 44 01-05-2012 12:44
2. gang nono222 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 11-10-2011 21:53
Retssikkerhedsloven - hvad i alverden betyder det? zuza Nyt om loven 7 19-04-2009 21:43
3. gang... Buffy Dit og Dat 12 28-10-2008 15:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension