K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-01-2010, 22:52   #171
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hla72 Se meddelelser

Jeg skriver så allerede dagbog i stikordsform, men smerteskalaen bruger jeg så ikke. Det var måske en ide.

Tak
I min dagbog satte jeg nogle steder, i løbet af dagen, et tal (fra 1-10) som angav hvor mange smerter jeg havde på dette tidspunkt.
På den måde er du sikker på, at sagsbehandler o.a. helt nøjagtigt ved hvad du mener når du f.eks. skriver et 6-tal.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 23:50   #172
Odense66
Elsker at være her på K10
 
Odense66s avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 81
Styrke: 15
Odense66 er ny på vejen
Kære hla72

jeg har lige været igennem et afklaringsforløb i REVAhuset. jeg har kun positivt at sige om det efterfølgende....
jeg reagerer lidt ligesom dig, men det var de ret gode til at tage hånd om...bla skulle jeg på et tidspunkt til et møde med sociallægen...og det skræmte mig.
men sagsbehandleren snakkede både med mig og med sociallægen inden mødet, så han også var forberedt på hvordan jeg havde det med det....

hvis der er noget jeg kan hjælpe med kan du sende mig en besked - vi har vist skrevet sammen før :-)
Odense66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2010, 02:18   #173
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Og HUSK ENDELIG at få skrevet ned mht dine nakkeproblemer, og om muligt, blive udredt for dét hurtigst muligt.

Jeg ved nemlig af bitter erfaring, at folk når de feks er færdige med REVA og mangler udredninger, bliver sendt ud IGEN når udredningen er kommet i hus. For så skal du i nyt forløb, da den første ikke er gældende med den manglende udredning....
Så trækker de IGEN tiden ud, og siger at så skal skånehensynene måske finjusteres.

Så spænd pigskoene på og vær forbedredt.

Hvis det var helt korrekt (set fra din side af sagen), så burde det REVAforløb først have været i gangsat, når nakkeproblematikken var klarlagt og de havde det nøjagtige vurderingsgrundlag fra lægerne. Dermed ville der heller ikke være nogen undskyldning for at færdiggøre ressourceprofilen efter forløbet.
NU, så kan de jo trække tiden i endnu mere langdrag....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2010, 08:22   #174
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Citat:
bla skulle jeg på et tidspunkt til et møde med sociallægen...og det skræmte mig.
men sagsbehandleren snakkede både med mig og med sociallægen inden mødet, så han også var forberedt på hvordan jeg havde det med det
Håber jeg tager fejl - men alle mine alarmklokker bimler altså der!

Lov mig at optage evt. lægesamtale - for din egen skyld.

Se evt. her http://sites.google.com/site/lenamichelsen/

Hvad siger I andre - er det lovligt at være til lægesamtale med sociallægen?
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2010, 09:00   #175
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
ved ikke om det er lovligt, men kan overhovdet ikke se formålet.
en sociallægen fra kommunen må kun oversætte hvad andre læger skrevet.
så lige hvad den samtale skulle gå ud på, forstå jeg ikke.
i mine øjne vil samtalen være inhabil og nok et punkt jeg selv havde nægtet.
en sociallægen må ikke give en diagnose

ud over diagnose(behandlings muligheder) er alt andet mellem sagsbehandler anden aktør eller jobkonsulenten

Sidst redigeret af MTVRV1; 26-01-2010 kl. 09:02.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2010, 10:42   #176
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Svarer jer lige på stribe, bær over med mig, hvis jeg glemmer nogen eller noget, er ret smerteplaget i dag.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hyanna Se meddelelser
Ja, det har jeg erfaret; men jeg kender det jo også fra min broder, der også har disse katastrofetanker, så jeg er i træning gennem mange år

Kan efterhånden også få vendt min broders katastrofetanker så meget at han ligger flad af grin over det selv, og så får vi os en sund fælleslatter; men det er bestemt ikke morsomt, medens han er fuldstændig i panik, for det er rædselsfuldt at være så angst, og er også derfor jeg tager mig af det hver gang den er gal igen

Så, jo, jeg ved det godt, hla 72, og er også derfor jeg tit besøger din tråd for at se hvordan det går med dig
Tak skal du have Hyanna, det er rart at der er nogen der ved hvorfor man reagerer som man gør. Det er nok det jeg savner mest i systemet, for jeg føler ofte jeg bliver irettesat som et andet barn når jeg har reageret fordi min angst styrer mig. Men jeg kan ikke gøre for det, jeg arbejder stadig med det hos min psykolog, men det er en sej kamp at få det vendt når ens angst bare bliver trigget helt vildt.

Citat:
Oprindeligt indsendt af CombyK Se meddelelser
Hej,

Forstår din/jeres frustration - det er ikke nemt at blive rask når man ender som kastebold i det sociale system og der burde skabes langt mere fokus herpå.

Jeg er selv gået ned med stress for 1 år siden, derefter ramt af en depression med efterfølgende angst med panik angst - og kæmper stadig.

Har oprette denne side: www.combyk.com i håbet om at kunne hjælpe min egen udvikling samt måske andre i samme situation.

Mange varme tanker
combyk
Det er faktisk en god ide at skrive om det, jeg gør det selv på min egen blog og håber derved at det kan åbne bare nogle menneskers øjne omkring det at lide af angst, stress og depression.. og i det hele taget bare have ondt i livet.

Håber du får noget positivt ud af det.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser
I min dagbog satte jeg nogle steder, i løbet af dagen, et tal (fra 1-10) som angav hvor mange smerter jeg havde på dette tidspunkt.
På den måde er du sikker på, at sagsbehandler o.a. helt nøjagtigt ved hvad du mener når du f.eks. skriver et 6-tal.
Jeg vil lige lure på hvordan jeg vil gøre, er blevet anbefalet bagom, at skrive en mere detaljeret dagbog i fx 14 dage for at give et bedre indblik i hvordan min dagligdag fungerer og jeg fungerer med de ting jeg bliver udsat for, skal osv.

Men smerte-skalaen må jeg nok hellere se at få ind, for smerter er jo netop mange ting.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Odense66 Se meddelelser
Kære hla72

jeg har lige været igennem et afklaringsforløb i REVAhuset. jeg har kun positivt at sige om det efterfølgende....
jeg reagerer lidt ligesom dig, men det var de ret gode til at tage hånd om...bla skulle jeg på et tidspunkt til et møde med sociallægen...og det skræmte mig.
men sagsbehandleren snakkede både med mig og med sociallægen inden mødet, så han også var forberedt på hvordan jeg havde det med det....

hvis der er noget jeg kan hjælpe med kan du sende mig en besked - vi har vist skrevet sammen før :-)
Godt at høre fra en der rent faktisk har været på RevaHuset. Jeg håber også at det bliver et positivt forløb og jeg rent faktisk bliver afklaret i forhold til hvor jeg er nu og ikke hvor de vil have mig hen. Det er nemlig det jeg frygter helt vildt.

Det er ikke utænkeligt,at jeg skriver bagom og hører lidt mere om RevaHuset.

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Og HUSK ENDELIG at få skrevet ned mht dine nakkeproblemer, og om muligt, blive udredt for dét hurtigst muligt.

Jeg ved nemlig af bitter erfaring, at folk når de feks er færdige med REVA og mangler udredninger, bliver sendt ud IGEN når udredningen er kommet i hus. For så skal du i nyt forløb, da den første ikke er gældende med den manglende udredning....
Så trækker de IGEN tiden ud, og siger at så skal skånehensynene måske finjusteres.

Så spænd pigskoene på og vær forbedredt.

Hvis det var helt korrekt (set fra din side af sagen), så burde det REVAforløb først have været i gangsat, når nakkeproblematikken var klarlagt og de havde det nøjagtige vurderingsgrundlag fra lægerne. Dermed ville der heller ikke være nogen undskyldning for at færdiggøre ressourceprofilen efter forløbet.
NU, så kan de jo trække tiden i endnu mere langdrag....
Helenekr... det er også meget meget speget at lægekonsulenten/sociallægen (eller hvad han/hun nu hedder) nu går med til at jeg kan afklares, når det i oktober blev fastslået at jeg netop IKKE kunne afklares pga. der ikke forelå noget på min skulder. Nu kan jeg pludselig godt selvom der IKKE foreligger en udredning på min nakke.

Det synes jeg sgu er hyklerisk ad pommern til og jeg føler mig også SÅ meget til grin. Men jeg har så fået en kanon status fra min læge som støtter mig i, hvad vej han mener det her skal gå og jeg er overbevist om, at den status har været med til at give dem sved på panden.

For mig at se - og som min nye socialrådgiver også gav udtryk for i telefonen sidste mandag - så går tiden jo og det også er en af grundende til deres kovending. Og de VIL have mig afklaret inden 1. maj, hvor min 26-ugers forlængelse udløber.

Men som du kan se lidt længere tilbage i tråden, så har jeg i går efter min telefonsamtale med min socialrådgiver, sendt hende en mail hvor jeg netop spørger om udredningen af min nakke, om det er forstået rigtigt at den skal køre sideløbende med min afklaring OG om de papirer der så end måtte komme ud af den udredning så også kommer i min sag og med i min vurdering.

Og du kan være ganske rolig, jeg skal nok blive ved med at råbe og skrige helt vildt på min ressourceprofil som jeg hele tiden har gjort.

Så jeg er opmærksom på, at jeg skal være på forkant.. det har jeg jo efterhånden fået lært af nogle skrappe hoveder herinde

Citat:
Oprindeligt indsendt af Odenseaneren Se meddelelser
Håber jeg tager fejl - men alle mine alarmklokker bimler altså der!

Lov mig at optage evt. lægesamtale - for din egen skyld.

Se evt. her http://sites.google.com/site/lenamichelsen/

Hvad siger I andre - er det lovligt at være til lægesamtale med sociallægen?
Jeg kan personligt IKKE se hvad man skal til samtale med sociallægen/lægekonsulenten for. De er der i mine øjne kun til at oversætte ens lægepapirer og jeg vil personligt IKKE bryde mig om at deres arbejde farves af en samtale med mig!


Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
ved ikke om det er lovligt, men kan overhovdet ikke se formålet.
en sociallægen fra kommunen må kun oversætte hvad andre læger skrevet.
så lige hvad den samtale skulle gå ud på, forstå jeg ikke.
i mine øjne vil samtalen være inhabil og nok et punkt jeg selv havde nægtet.
en sociallægen må ikke give en diagnose

ud over diagnose(behandlings muligheder) er alt andet mellem sagsbehandler anden aktør eller jobkonsulenten
Enig.. fuldstændig enig.

Jeg ville nok kræve at se på papir hvorfor jeg skulle til sådan en samtale og hvad formålet er. Og så ville jeg straks hive fat i min fagforening - som jeg allerede får hjælp af i min sag - og høre hvad deres mening er om det.


Håber jeg har fået besvaret det hele og jer alle, ellers må I lige pippe op igen.

Men tusind tusind tak so far for jeres svar og jeres hjælp... I er guld værd
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2010, 13:12   #177
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Hvis lægekonsulenten har undersøgt en borger (hører samtale med heri) er han inhabil m.h.t. at udtale sig/vurdere bagefter.

Dette fremgår af en principafgørelse som jeg har liggende vedr. kommunernes tandlægekonsulenter, de må ikke undersøge borgeren og bagefter vurdere hvorvidt borgeren har behov for at få lavet den behandling som borgeren har søgt om hjælp til.

Hvis der er noget han er i tvivl om bør han, efter min mening bede sagsbeh. om at indhente papirer/oplysninger fra de læger som borgeren er blevet undersøgt af, eller anbefale at nye undersøgelser bliver sat i værk.

For mange år siden var jeg selv i arb.prøvning på et reva-sted og dér brugte man også at lade borgeren undersøge af en lægekonsulent´, og dengang anede jeg ikke en hujende fis om love og regler.

Man kunne jo evt. spørge ind til om lægekonsulenten har speciale i de lidelser/sygdomme man har, for ellers er der vel ikke nogen mening i at han undersøger én.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2010, 15:01   #178
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
En lægekonsulent må IKKE efterprøve andre lægers udtalelser.

Og en lægekonsulent må IKKE undersøge borgerne.

Så... den er vist på kanten.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2010, 15:10   #179
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg bliver lige nødt til at skride ind her og på det kraftigste sige, at en lægekonsulent og en sociallæge er to vidt forskellige personer, med to vidt forskellige funktioner!!!!!

Sociallægen er kommunens nyeste påfund. Sociallægen må modsat lægekonsulenten være sparingspartner mellem klient/jobkonsulent/sagsbehandler og må gerne være i kontakt med klienten via konsultationer, og må præcis stille de spørgsmål lægekonsulenterne ikke må. Så sociallægen er nu den der giver en second oppinion, og må derfor godt være kritiske overfor egne lægeres udtalelser, ganske lovligt....

Sociallægen er ikke så udbredt endnu, men jeg vil tro vi vil høre mere og mere om dem herinde, som tiden skrider frem.....

Lægekonsulenten må stadig kun oversætte.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2010, 15:15   #180
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hvor har du læst det, Helenekr?

Og så noget, jeg ikke forstår...

Hvordan kan en sociallæge, hvor specialet er det sociale, underkende en reumatolog, ortopædkirurg, psykiater, endokrinolog osv.?

En sociallæge har jo ikke specialuddannelse i alle disse fag?

Så logisk er det helt sikkert ikke, hvis en sociallæge kan underkende alle andre specialer.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
regeringen-hvad har de gang i? østerbro Politik og Samfund 11 16-05-2012 13:49
Hvad har Åbenrå Kommune gang I ? Florken Skal kommuner ikke overholde loven? 44 01-05-2012 12:44
2. gang nono222 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 11-10-2011 21:53
Retssikkerhedsloven - hvad i alverden betyder det? zuza Nyt om loven 7 19-04-2009 21:43
3. gang... Buffy Dit og Dat 12 28-10-2008 15:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension