K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-01-2010, 09:29   #151
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Et smart lille fif er, at man skriver til sagsbehandleren....
Altså, du er til møde, hun siger du skal i medicinsk behandling, raskmeldes osv som du skriver om...

At man så efterfølgende går hjem og skriver mødet af ....som, feks efter mødet i dag den og den dato, hvor du mente jeg skulle genoptage min medicin, stiller jeg mig uforstående over din holdning bla bla bla...
Sender eller afleverer brevet mod kvittering og beder det lagt ind i sagen.
På den måde kan de IKKE slippe udenom ansvaret, det de har sagt eller lyve.

Det hjælper enormt!!!!

Så hvis (det håber vi ikke) du skulle komme udfra noget tilsvarende du synes lyder muggent, så går du hjem og laver et referat af mødet som du sender tilbage til sagen. Så har du altid dine dokumentationer iorden og kan sætte skovlen under dem der selv tolker loven.

Husk kopi til dig selv!
Det har gudskelov ikke været aktuelt med den socialrådgiver jeg har haft her indtil 1. januar, hun har ikke presset mig til hverken behandling, medicin eller noget.
Jeg har en del mailkorrespondance med hende og jeg benyttede mig faktisk af det du skriver, da hun - efter fagforeningens opfordring - ringede til mig omkring aktivering.

Så jeg har den skrevet bag øret, især efter jeg opdagede herinde, at det må de ikke, altså presse en på medicin, i behandling osv.



Citat:
Oprindeligt indsendt af MorWettendorff Se meddelelser
ang. samstykke til hentning af lægeparpir' jeg har skrevet under, hele 3 gange i min sag, en gang i min første kommune, og 2 gange her i fredericia, og da jeg underskrev nr. 2 her i kommune, skrev de, at de skulle bruge mit samstykke igen, da den første var blevet for gammel, det var 2 år.
Jeg må altså forhøre mig når jeg får kontakt til min nye socialrådgiver, for jeg er altså nødt til at vide nu om der kun foreligger den ene samtykkeerklæring som er helt tilbage fra 2005.

Jeg er overbevist om, at jeg ikke har underskrevet noget under den her sygemelding, men jeg kan jo huske forkert. Jeg har bare intet papir på det og det har jeg jo krav på at få udleveret når jeg sætter min underskrift.

__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2010, 12:49   #152
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, det er bare rarest at have tjek på tingene....det gør bla også at man bliver klogere.

Lyder som en god ide at liiige tjekke mht samtykkeerklæringen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2010, 09:39   #153
havefreak
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2009
Indlæg: 7
Styrke: 0
havefreak er ny på vejen
Ja, men skal passe på ikke at blive en del af et vanvittigt senarie
havefreak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2010, 17:08   #154
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Jeg tror kommunen har fået sved på panden

Sørme om jeg ikke lige har fået en opringning fra min nye socialrådgiver (har allerede glemt hendes navn, sådan er det med korttidshukommelsen kombineret med et bagholdsangreb)

Jeg tror seriøst kommunen har fået sved på panden over min læges status, for hun mente ikke at der var noget til hinder for, at jeg kommer i afklaring på Reva hurtigst muligt, men det skulle sociallægen selvfølgelig vurdere.

Nåh ja, men en af sociallægerne havde altså så sent som i oktober - det fik jeg at vide midt i december - afgjort, at jeg kan ikke afklares på Reva så længe der ikke foreligger noget konkret på min skulder. Det gør der så nu - eller det gør der så ikke, for der kan ikke gøres noget ved det i ortopædkir. regi - men nu er det nakken der bliver undersøgt og der foreligger INTET før efter jeg har været til skanning... så hvad er forskellen?

Jeg griner virkelig højt, hvis sociallægen på mandag - der ville min sag komme med - vurderer at jeg godt kan komme i afklaring nu trods det med min nakke.

Hvad *BIIIIIIIIP* i *BIIIIIP* har vi så gået og ventet på siden oktober???!!!

Nej, jeg tror seriøst de har fundet ud af, at det er ved at brænde på og har syltet mig... og som min nye socialrådgiver sagde, tiden går jo.

Ja, det har jeg sagt siden jeg blev forlænget 1. november... og jeg har spurgt og spurgt og spurgt!

Min nye socialrådgiver sagde, at jeg skulle jo gerne afklares inden 1. maj 2010, så der er jo ikke meget tid tilbage. Nej, det er der ikke... men det er sgu ikke min skyld!
Jeg vil virkelig virkelig gerne afklares på Reva, men jeg NÆGTER at skal stresses igennem fordi de er nogle sløve padder der ikke ved hvad de vil. Jeg kunne ikke få at vide hvornår jeg så kan komme på Reva hvis det er, altså om der er ventetid, men hvis sociallægen siger god for det, så bliver jeg visiteret mandag eftermiddag... øh ja... er det så det samme som jeg skal starte tirsdag eller hvad?

Men hvis sociallægen siger nej, vi skal vente på afklaring, ja så er vi lige vidt. Hun ville i øvrigt vide hvor lang tid der går inden jeg får svar på MR-skanningen. Tja, det aner jeg ikke, men måske 2-3 uger? Jamen uha... tiden går jo Heidi.


Nåh, men jeg fandt da ud af at al mailkorrespondancen med min forrige socialrådgiver er lagt i min sag, det er jo fedt nok.

Og jeg fik sagt, at min ressourceprofil er ufærdig... men hun sagde den behøvede ikke være færdiglavet, bare det der stod var nok til at vurdere på

Desværre glemte jeg lige i kampens hede at spørge til samtykkeerklæringerne, men det var også en meget meget forvirrende samtale, jeg lå nemlig og småsov da hun ringede.

Men nu har jeg da fået mailet min status fra min fysioterapeut til min sag, sagde til hende, at jeg havde den og den ville jeg have med i vurderingen, så ENDELIG har jeg noget mere der der kan bevise, hvordan det står til med mig.

Ja, nu er jeg så spændt på hvad svaret bliver fra sociallægen på mandag... ikke at jeg har det helt vildt fedt med at skal i afklaring og vurdering på Reva, men jeg har virkelig brug for at komme videre og snart få en afslutning på det her.

Heidi
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab

Sidst redigeret af hla72; 18-01-2010 kl. 17:56.
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2010, 17:38   #155
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Nåh, det lader nu til, at der vil blive lagt maksimalt pres på, så sociallægen på mandag stemmer for, at jeg kan komme i afklaring på RevaHuset her i Odense.

Det er også fint nok, jeg vil virkelig gerne afklares nu, især fordi jeg stadig får det værre og værre med min psyke og problemer med smerter i nakke og skulder.

Men så er det jeg sidder som et stort spørgsmålstegn.. hvad slags afklaring bliver det mon? For det har ingen snakket noget om og hverken min nye eller gamle socialrådgiver på kommunen ville svare på det... og så vidt jeg har kunnet læse mig frem til, så er der flere slags forskellig afklaring i forbindelse med Reva.

Selvom jeg bare vil afklares nu og have en afslutning, så frygter jeg, at jeg bliver smidt direkte ud i virksomhedspraktik (det kan jeg simpelthen ikke holde til), men det kan de da vel ikke bare gøre uden nogen form for visitation og samtale med mig?

Så hvad kan jeg "frygte" og forvente?

Kan nogen fortælle mig hvad de forskellige afklaringsformer præcis indebærer og går ud på?
Jeg kender intet til stedet og kender ingen jeg kan spørge som har gået der, derfor spørger jeg herinde.

Og skal jeg ikke have en eller anden form for information om hvad for afklring de vil have mig i og ikke bare spises af med "vi arbejder på at få dig i afklaring".... eller er det igen bare mig der er for hurtigt ude og vil have kontrol over tingene?

Jeg får besked mandag eftermiddag eller tirsdag formiddag af min nye socialrådgiver hvad beslutningen bliver. Siger sociallægen ja, så bliver jeg visiteret til RevaHuset mandag eftermiddag, men jeg kunne ikke få at vide hvornår jeg så i fald skal starte da hun fortalte mig om planen i mandags....

Håber I bærer over med mig med mine bekymringer, men jeg er bare nødt til at have bare lidt ro på det før mine tanker og angst løber af med mig

P.s. har længere tilbage i tråden fortalt lidt om hvad min læge har skrevet i sin nye status dateret 7. januar i år, men jeg vil godt uddybe, hvis der er brug for det
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2010, 21:37   #156
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg kan sådan set godt forstå at du gerne vil vide hvad der skal ske, sådan ville jeg vist også have det.

Jeg prøvede at google på "reva odense" i håb om at finde noget du kan bruge, og blev lidt forskrækket.

Jeg vil jo nødig forskrække dig, men der er åbenbart flere der har haft dårlige oplevelser med stedet, så du skal nok være på mærkerne og bede om at få på skrift hvad formålet med din afklaring på reva odense er.

Få også på skrift hvad du skal gøre hvis du en dag ikke kan klare at være der de timer som er aftalt, om du evt. skal ringe til din sagsbehandler eller jobkonsulent hver eneste gang eller om det er nok at du ringer til reva.

Få på skrift hvem der skal vurdere om du kan klare de aftalte timer, eller om du skal gå hjem.
(Grunden til at jeg skriver det er, at jeg selv har været i arb.prøvning på et beskyttet værksted, hvor jeg på slutmødet nærmest fik en skideballe af sagsbeh. for at være gået i utide, for det var sandelig da værkstedslederne der skulle vurdere om jeg havde så ondt i ryggen at jeg var nødt til at gå hjem "før tid")

Denne her handler godt nok om nogen der skulle revalideres, men så vidt jeg kan se må det være samme sted:

http://www.fyens.dk/article/702063:O...et-som-idioter

Kig evt. her: http://www.google.dk/search?hl=da&q=...DK343&ie=UTF-8

eller googl selv på "reva odense".

Sidst redigeret af Trold; 20-01-2010 kl. 21:39.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2010, 21:59   #157
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser
Jeg kan sådan set godt forstå at du gerne vil vide hvad der skal ske, sådan ville jeg vist også have det.

Jeg prøvede at google på "reva odense" i håb om at finde noget du kan bruge, og blev lidt forskrækket.

Jeg vil jo nødig forskrække dig, men der er åbenbart flere der har haft dårlige oplevelser med stedet, så du skal nok være på mærkerne og bede om at få på skrift hvad formålet med din afklaring på reva odense er.

Få også på skrift hvad du skal gøre hvis du en dag ikke kan klare at være der de timer som er aftalt, om du evt. skal ringe til din sagsbehandler eller jobkonsulent hver eneste gang eller om det er nok at du ringer til reva.

Få på skrift hvem der skal vurdere om du kan klare de aftalte timer, eller om du skal gå hjem.
(Grunden til at jeg skriver det er, at jeg selv har været i arb.prøvning på et beskyttet værksted, hvor jeg på slutmødet nærmest fik en skideballe af sagsbeh. for at være gået i utide, for det var sandelig da værkstedslederne der skulle vurdere om jeg havde så ondt i ryggen at jeg var nødt til at gå hjem "før tid")

Denne her handler godt nok om nogen der skulle revalideres, men så vidt jeg kan se må det være samme sted:

http://www.fyens.dk/article/702063:O...et-som-idioter

Kig evt. her: http://www.google.dk/search?hl=da&q=...DK343&ie=UTF-8

eller googl selv på "reva odense".
Trold, tak skal du have

Ja, det er godt nok barsk læsning noget af det... er helt rystet.

Men jeg fandt selv det her i går http://www.odense.dk/web1/jobcenter/...revahuset.aspx om RevaHuset og der kan jeg læse der er flere former for afklaring.

Jeg bliver helt dårlig ved tanken om, at jeg kan risikere at blive kaste ud i mere ydmygelse end jeg har været igennem de sidste mange år... og med de psykiske diagnoser og problemer jeg har, vil det bare forværre endnu mere. Det skriver min læge også i sin status. Fysisk arbejde kan de godt glemme med mine smerteproblemer i nakke og højre skulder.

Jeg ville ønske at der var nogen fra Fyn der havde været på Revahuset på en eller flere af afklaringsforløbene der kunne forklare mig hvad de går ud på og hvad for en eller nogle jeg måske kan "forvente" eller "risikere" at komme ind under.

Men tak for dine tips, jeg skal nok sørge for at få helt klare regler, tør ikke andet, for jeg er så panisk angst for at gøre noget forkert og få skæld ud.

... faktisk kunne jeg godt bruge en udefra til at se på min status fra min læge om den kan hjælpe med at give mig den ro jeg så enormt har brug for....
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2010, 22:42   #158
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Hvis der er noget som helst du er i tvivl om, eller problemer af den ene eller den anden slags, så skriv lige herinde.


Citat:
Oprindeligt indsendt af hla72 Se meddelelser

... faktisk kunne jeg godt bruge en udefra til at se på min status fra min læge om den kan hjælpe med at give mig den ro jeg så enormt har brug for....
Kan du evt. skrive noget af det herinde, og selvfølgelig udelade navn o.l., ofte er det jo noget med at én kan forklare noget og en anden kan forklare noget andet.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2010, 22:50   #159
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser
Hvis der er noget som helst du er i tvivl om, eller problemer af den ene eller den anden slags, så skriv lige herinde.




Kan du evt. skrive noget af det herinde, og selvfølgelig udelade navn o.l., ofte er det jo noget med at én kan forklare noget og en anden kan forklare noget andet.
Tak Trold, hvor er du sød

Skal lige tænke over det med min status, synes det er lidt voldsomt at lægge det hele ud på nettet hvor alle og enhver kan se den...
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2010, 23:20   #160
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
du kan jo også sende den på en pm til en af dem som er gode til at hjælpe dig, og som du har fattet lidt tillid til. altså så det kun er få udvalgte du sender den til.
og jeg er helt sikker på at de vil gøre det på en sober og fin måde, nærmest med tavshedsløfte og sådan.
du skal så ikke vælge mig,, hihi for jeg er slet ikke klog nok til at vurdere noget som helst..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
regeringen-hvad har de gang i? østerbro Politik og Samfund 11 16-05-2012 13:49
Hvad har Åbenrå Kommune gang I ? Florken Skal kommuner ikke overholde loven? 44 01-05-2012 12:44
2. gang nono222 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 11-10-2011 21:53
Retssikkerhedsloven - hvad i alverden betyder det? zuza Nyt om loven 7 19-04-2009 21:43
3. gang... Buffy Dit og Dat 12 28-10-2008 15:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension