K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-12-2009, 17:40   #121
Tusnelda
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2007
Indlæg: 33
Styrke: 17
Tusnelda er ny på vejen
Nej, du hverken kan ellers skal lave kommunens arbejde :-). Men du kan jo heller ikke få din ressourceprofil i partshøring - og efterfølgende evt. kommentere den - før den er lavet, vel...

Men der er ting, kommunens folk ikke kan lave fyldestgørende af den simple grund, at de kun har begrænset kendskab til forholdene. Første punkt i RP er f.eks. "Faglige og praktiske kompetencer" - dem kan du selv beskrive lige så indgående, du har lyst.

Et andet punkt er "Sociale kompetencer". Her kan du med dine egne ord beskrive, hvem Heidi egentlig er. Dernæst er det en sagsbehandleropgave at "krydre" med relevante udtalelser fra fagpersoner som læge og psykolog.

Og så videre. I min egen RP valgte min sagsbehandler helt enkelt at lade mine egne ord indgå i den endelige version: "Susanne oplyser..." på punkter som "Præstationsforventninger" og "Arbejdsidentitet". Ligeledes var det jo kun mig selv - ikke en sagsbehandler - der kunne beskrive f.eks. mit sociale netværk og mine interesser.

Under "Helbred" indsatte hun så alle relevante udtalelser fra de læger m.v., jeg havde været omkring undervejs.

Et væsentlig "bilag" i sagen var den "funktionsbeskrivelse", jeg undervejs selv lavede. En ærlig beskrivelse af, hvor dårligt min hverdag efterhånden hang sammen.

Så jo, der er meget, du selv kan gøre det meste af ;-).
Tusnelda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2009, 18:02   #122
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tusnelda Se meddelelser
Nej, du hverken kan ellers skal lave kommunens arbejde :-). Men du kan jo heller ikke få din ressourceprofil i partshøring - og efterfølgende evt. kommentere den - før den er lavet, vel...

Men der er ting, kommunens folk ikke kan lave fyldestgørende af den simple grund, at de kun har begrænset kendskab til forholdene. Første punkt i RP er f.eks. "Faglige og praktiske kompetencer" - dem kan du selv beskrive lige så indgående, du har lyst.

Et andet punkt er "Sociale kompetencer". Her kan du med dine egne ord beskrive, hvem Heidi egentlig er. Dernæst er det en sagsbehandleropgave at "krydre" med relevante udtalelser fra fagpersoner som læge og psykolog.

Og så videre. I min egen RP valgte min sagsbehandler helt enkelt at lade mine egne ord indgå i den endelige version: "Susanne oplyser..." på punkter som "Præstationsforventninger" og "Arbejdsidentitet". Ligeledes var det jo kun mig selv - ikke en sagsbehandler - der kunne beskrive f.eks. mit sociale netværk og mine interesser.

Under "Helbred" indsatte hun så alle relevante udtalelser fra de læger m.v., jeg havde været omkring undervejs.

Et væsentlig "bilag" i sagen var den "funktionsbeskrivelse", jeg undervejs selv lavede. En ærlig beskrivelse af, hvor dårligt min hverdag efterhånden hang sammen.

Så jo, der er meget, du selv kan gøre det meste af ;-).
Den har vi så lige taget bagom
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2009, 18:11   #123
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af V_Brask Se meddelelser
Hej HLA72

Hold op en lang historie. Jeg er måløs!!!!!!

Det er ikke nogen trøst men vi andre overvejer også hver dag, hvad er det kommunen mangler for at man er færdig udredt????? Hvergang man spørger, så kan der ikke gives et svar.
Jeg føler det samme med fagforeningen som dig, og selv samme følelse er nu også kommet med den socialrådgiver, som er tilknyttet fra arbejdsmedicinsk. Jeg tror bare at begge har opgivet overfor kommunen. I går sagde socialrådgiveren fra arbejdsmedicinsk, du gør ikke nok, du burde tage alle de medikamenter, som lægerne tilbyder. Man hvem ved sin fulde fem vil tage KEMO udenden at være livstruende syg. "forhåbenligt kan det nedsætte periode med ekstrem sygdom", hvis behandlingen tåles, og hvis det overhoved har en effekt.
Du må føle, at de har overset max 2 omgange i rundkørslen. Og hvis de mener at du ikke er færdigudret, så ryger du på kontanthjælp. Håber ikke du er gift eller ejer noget, for så giver det ingenting.
Min dybeste sympati.
Tak skal du have
Jeg føler mig også godt tromlet over af det her system. Man ønsker det jo ikke engang for sin værste fjende.

Men kan sige, at jeg ejer ingenting og er heller ikke gift... tænkt at det skal være en fordel

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hyanna Se meddelelser
Hmmm, er spændt på at høre, hvordan det er gået hos lægen idag, og håber så også at du printede det indlæg ud og tog det med til din læge som Zuza rådede dig til

Da jeg var omkring de 30, skred jeg på noget is, medens jeg slæbte på noget tungt og det smældede i lænden på mig (sikkert fordi jeg kæmpede for at holde balancen), og tog til lægen efter et par dage, fordi jeg havde ulideligt ondt i lænden.

Jeg fik et par blokader, som bedøvede de områder på størrelse med en 'femmer', og resten var bare smerte-smerte AV! Tænkte at det måtte gå væk, og gjorde ikke mere ved det i lang tid, hvor jeg skiftevis tudede og rasede, når jeg skulle støvsuge (det tog en hel dag) ... ja, jeg gik næsten et år, før jeg fik taget mig sammen til at komme til lægen igen (rigtig dumt)

Han observerde straks at jeg var helt skæv og sendte mig til røntgen, hvor billedet viste at en ryghvirvel havde forskubbet sig, og at jeg også havde slidgigt på det sted. min læge var også kiropraktor og skubbede ryghvirvlen på plads og så var det bare et spørgsmål om tid (kimberbælte og træning), så havde jeg det godt igen, og havde det godt i mange år.

Nu laver det sted igen brok, og jeg oplever at både min læge samt reumatologer bagatelliserer mine lændesmerter; men det får de sq ikke lov til ret meget længere, for jeg kan jo mærke den er helt gal

Det jeg vil sige med ovenstående er, at du ikke skal give op, bare fordi de ikke kan finde ud af årsagen, for jeg har sq snart oplevet så meget med de læger rundt forskellige steder, så når de tror de kan fortælle mig, det ikke er så slemt, så mister jeg bare respekten for dem, da jeg jo uuudmærket kan mærke at den sq er slem, NÅ

Så ikke give op, du tager bare en ny runde og tager en snak med din læge om at blive sendt til en anden end det kvajhovede, der tror at han kan finde ud af al ting (det kan de ikke!), og hvis han ikke kan se det, eksisterer det ikke (de overser sq meget!)

Op på hesten, kære hla72, for et eller andet kvajhovede finder ud af en dag, hvad der medfører dine kraftige smerter. Du skal bare være vedholdende!

De varmeste hilsner fra Hyanna
Hyanna, kan glæde dig med, at jeg havde mine indlæg med, men brugte dem som en slags huskeseddel til mig selv sammen med min laaaaange liste med punkter.

Jeg har ikke givet om med min skulder og nakke, og det har min læge heldigvis heller ikke. Bliver henvist til røntgen og en speciallæge der kan henvise mig videre til MR-skanning. Skal nok finde en forklaring på et eller andet tidspunkt.

__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2009, 19:12   #124
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej hla72.

Det glæder mig, du fik en henvisning til en speciallæge, der kan viderehenvise til MR-scanning. Desværre er det nødvendigt at skulle over en speciallæge for at blive scannet. Godt, du fik lidt ro i sindet af din samtale med egen læge. Nu kan du holde weekend.

Jørgine.
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2009, 20:01   #125
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jørgine Se meddelelser
Hej hla72.

Det glæder mig, du fik en henvisning til en speciallæge, der kan viderehenvise til MR-scanning. Desværre er det nødvendigt at skulle over en speciallæge for at blive scannet. Godt, du fik lidt ro i sindet af din samtale med egen læge. Nu kan du holde weekend.

Jørgine.
Tak skal du have Jørgine. Min læge kom mig i forkøbet med speciallægen og endda den samme som jeg ville forslå. Der blev jeg dælme overrasket da.

Jeg skal så selv ringe og bestille tid, men henvisningen sender han afsted

Men ja, nu kan jeg holde weekend. Og endda med god samvittighed, for jeg har givet kommunen besked om Middelfart, om besøget hos egen læge OG om det der 10-timers forløb på Reva-huset.

__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2010, 13:09   #126
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Enkelt spørgsmål

Ved godt det er længe siden jeg har opdateret min sag, har bare ikke lige overskud p.t til at gøre det, selvom der er sket lidt siden sidst.

Men jeg har et enkelt spørgsmål, er det virkelig mig selv der skal finde ud af hvem der er min nye socialrådgiver på kommunen nu min "gamle" er stoppet her pr. 1. januar?

Jeg har nemlig ikke hørt en bønne fra kommunen omkring det eller overhovedet, og min fagforening mener jeg skal skrive til Jobcenter Odense/kommunens fællesmail og høre hvem der nu har min sag. Jeg skal i samme hug sende min orientering om min sag (altså hvad der er sket indtil nu med læge, helbred osv.) og bede om bekræftelse på at mailen er modtaget.... det synes jeg godt nok lige er grænseoverskridende nok... at sende til en fællesmail hvor jeg ikke aner en disse om hvem der læser den og hvor mange!

Hvad vil I råde mig til? Skal jeg bare gøre som der bliver sagt og lade være med at være så meget på tværs?

Heidi

P.s. skal nok få opdateret min sag herinde en af dagene...
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2010, 13:58   #127
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hla72 Se meddelelser
det synes jeg godt nok lige er grænseoverskridende nok... at sende til en fællesmail hvor jeg ikke aner en disse om hvem der læser den og hvor mange!
Jeg har også haft det lidt underligt de gange jeg har afleveret et stykke papir på kommunen (f.eks. klage over sagsbehandler), og hende ved skranken så liige skal se hvad det handler om, og så bliver det lagt i en brevbakke hvor alle sagsbehandlerne kan bladre i det efter godt befindende.

Men jeg har simpelthen valgt at ignorere det, jeg har jo ikke gjort noget forkert.

Prøv om du kan gøre det samme.

De snakker jo nok sammen om vores sager alligevel.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2010, 20:27   #128
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser
Jeg har også haft det lidt underligt de gange jeg har afleveret et stykke papir på kommunen (f.eks. klage over sagsbehandler), og hende ved skranken så liige skal se hvad det handler om, og så bliver det lagt i en brevbakke hvor alle sagsbehandlerne kan bladre i det efter godt befindende.

Men jeg har simpelthen valgt at ignorere det, jeg har jo ikke gjort noget forkert.

Prøv om du kan gøre det samme.

De snakker jo nok sammen om vores sager alligevel.
Jeg kan da nok godt ignorere det er en fællesmail når det kommer til at spørge om hvem der er min nye socialrådgiver og om det i det hele taget er mig selv der skal finde ud af det, men jeg må indrømme, at udlevere orientering omkring lægelige oplysninger osv., der sætter jeg grænsen. Meget kan de byde mig, men der stopper vi.
Det tilkommer kun min socialrådgiver i første omgang at få at vide, at det så alligevel ender i min sag og andre måske læser den, ja, det ved jeg så ikke. Men der må jeg jo stærkt gå ud fra, at det kun er folk det tilkommer der læser tingene og som rent fagligt skal læse den for at vurdere min sag.

Det er måske nok også bare mig der er kørt totalt surt i det her og er blevet godt på tværs fordi tingene kører ad H til stadig.
Jeg gør hvad jeg kan for at få tingene til at glide i min del af andedammen overholder de ting jeg skal, render til speciallæge, til læge og får lavet ny status etc., og kommunen... ja, de er stadig så passive at det er til at kaste op over ... eller vi kan da lige få lavet en ny status

Men jeg må vel bare bide min stædighed i mig og så igen igen igen være på forkant, for tiden går jo og ellers står jeg jo uden afklaring når min 26 ugers forlængelse af sygedagpengene udløber 1. maj og jeg bliver smidt på kontakthjælp...
Jeg tror så personligt ikke en dyt på at kommunen forlænger mig endsige får mig afklaret inden da!

Heidi (der bare er så træt og sur på systemet, men det skal selvfølgelig ikke gå ud over jer )

P.s.Jeg kan godt indgå det kompromis og så skrive og spørge om hvem min nye socialrådgiver er, så har jeg da vist lidt velvilje og samarbejdsvilje. Så kan de da ikke "slagte" mig på det
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab

Sidst redigeret af hla72; 13-01-2010 kl. 20:33. Årsag: et p.s.
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2010, 21:28   #129
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Her i København ringer man somregl bare til 'viderestillingen' og oplyser sit personnummer, så kan de se hvilken sagsbehandler man har/fået.....

Sådan har jeg gjort løbende i de 21 år jeg var i systemet, og gør det fortsat for dem jeg er bisidder for.

Har Odense ikke den funktion?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2010, 21:33   #130
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Her i København ringer man somregl bare til 'viderestillingen' og oplyser sit personnummer, så kan de se hvilken sagsbehandler man har/fået.....

Sådan har jeg gjort løbende i de 21 år jeg var i systemet, og gør det fortsat for dem jeg er bisidder for.

Har Odense ikke den funktion?
helenekr, der må jeg være dig svar skyldig. Det var min sagsbehandler på fagforeningen der skrev til mig i en mail, at jeg skulle gøre sådan.

Jeg har kun en gang skiftet sagsbehandler midt i en sygemelding og der fik jeg faktisk brev om det fra kommunen... men det her heeeeeeeeeelt tilbage i 2005/2006... så det er jo laaaang tid siden og arbejdsgangene kan jo være blevet ændret 117 gange siden da
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
regeringen-hvad har de gang i? østerbro Politik og Samfund 11 16-05-2012 13:49
Hvad har Åbenrå Kommune gang I ? Florken Skal kommuner ikke overholde loven? 44 01-05-2012 12:44
2. gang nono222 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 11-10-2011 21:53
Retssikkerhedsloven - hvad i alverden betyder det? zuza Nyt om loven 7 19-04-2009 21:43
3. gang... Buffy Dit og Dat 12 28-10-2008 15:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension