K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-01-2015, 11:30   #1
Diablo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Diablos avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 176
Styrke: 14
Diablo er ny på vejen
ophør af midlertidig pension

Hej venne

Den 1 febuar udløber min midlertidig førtidspension. Hvilken reaktion kan jeg forvente fra kommunen? Skal jeg selv tage kontakt eller bare afvente til kommunen gir lyd fra sig?
Jer er mildt sagt noget utryg ved situationen.

Kh
__________________
Førtidspensionist d.1-2-2012
Diablo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2015, 14:00   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Tror du kan tage det helt roligt. Der er ikke noget, der hedder midlertidig pension men dog kan der ved tildelingen være angivet, at sagen skal genoptages til vurdering. Hvis du ikke har fået det ekstremt bedre, kan det siges at være en formsag, som kommunen tager initiativ til.
Du kan læse lidt her fra DUKH
http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...fortidspension
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2015, 18:16   #3
Diablo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Diablos avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 176
Styrke: 14
Diablo er ny på vejen
Tak for svar stampe👍
__________________
Førtidspensionist d.1-2-2012
Diablo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2015, 21:25   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du skal bare vente til de kontakter dig...

De vil så bede om et møde med dig hvor de vil bede om lov til at indhente lægelige papirer....

Hvis de lægelige papirer siger at du ikke har fået det VÆSENTLIGT bedre....ja så vil din førtidspension bare forsætte og det vil du få en afgørelse...

Det er kun hvis du har fået det væsentligt bedre at de evt skal se mere på sagen...

Når der bliver skrevet væsentligt bedre.....så er det i forhold til hvordan du havde det da du fik tilkendt din førtidspension...

Men har du ikke fået det bedre ja så er det en formsag at få lavet den kontrol...

BTW....der er ikke noget der hedder en midlertidig førtidspension....

Man skal opfylde ALLE krav for at kunne få en pension....også selvom der er kontrol på den...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2015, 21:39   #5
Diablo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Diablos avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 176
Styrke: 14
Diablo er ny på vejen
Også tak til webmaster👍

Mht. Til indhentning af lægelige dokumenter så foreligger der intet nyt siden jeg blev tilkendt fp. Så vil kommunen vel kræve at jeg skal en tur forbi lægen?
__________________
Førtidspensionist d.1-2-2012
Diablo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2015, 22:25   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja det er spørgsmålet....nogle gange henter de en alm status erklæring (det er nok denne de henter de fleste gange) og andre gange sådan en hvor man lige skal en tur forbi lægen....

Personligt i min egen sag var jeg ikke forbi lægen....og det selvom der var kommet mere til...

Men det var nok at lægen skrev det til kommunen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2015, 18:09   #7
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
Omkring hvem der skal tage første skridt i denne sag, kan ingen udtale sig om, med mindre de har set din tilkendelse og hvad der står i den.

Hvis kommunen dengang har formuleret at der gives pension til dato: xx, ja så er det jo den dato der gælder, og man må søge igen når datoen nærmer sig.
(at det så ikke er lovligt at gøre på den måde, ja der har kommunen formodentlig "vundet" hvis du ikke klagede inden 28 dage.

Omvendt er det hvis man har fået tilkendt en pension som skal revurderes, så er det ikke midlertidigt, og så kan man trygt læne sig tilbage indtil kommunen kommer i tanke om at kontakte en.
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2015, 01:03   #8
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Diablo, vil du ikke være sød og skrive hvordan forløbet bliver - min sag skal nemlig op til næste år :-/ er allerede ved at skide grønne grise, også selvom webmaster har beroliget mig mange gange <3 held og lykke med forløbet
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2015, 18:09   #9
Diablo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Diablos avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 176
Styrke: 14
Diablo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af picasso Se meddelelser
Diablo, vil du ikke være sød og skrive hvordan forløbet bliver - min sag skal nemlig op til næste år :-/ er allerede ved at skide grønne grise, også selvom webmaster har beroliget mig mange gange <3 held og lykke med forløbet
Det kan du tro picasso👍

Jeg fortsætter lige tråden med et andet spørgsmål som lyder:

Jeg har lige kikket mine forsikringspapire igennem og har åbenbart en forsikring som dækker ved sygdom og varig nedsat arbejdseven som i mit tilfældet. Der står at x antal kroner bliver udbetalt hvis overstående er gældende hvilket det jo er. Bliver denne forsikring først udbetalt efter kommunen endelig har vedtaget at min pension er permanent? Ved at forsikringsselskabet henter sine oplysninger i min sag hos kommunen. Har spurgt forsikringsselskabet hvornår pengene bliver udbetalt men de svare ikke. Nogle ideer?
__________________
Førtidspensionist d.1-2-2012
Diablo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2015, 18:22   #10
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
I min sag skulle jeg bare indsende pensionsafgørelsen til pensionsselskabet - de skulle ikke have andre papirer og efter 3 dage kom afgørelsen og efter yderligere et par dage udbetalte de pengene - det hele tog max. En uge

Det er jo underordnet hvordor ens erhvervsevne er nedsat og pensionsafgørelsen var dokumentation nok for at den var varigt nedsat
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension