K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-01-2009, 11:10   #1
philippiens
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2009
Lokation: philippiens
Indlæg: 15
Styrke: 16
philippiens er ny på vejen
udlandet

mit navne er henrik jensen vil sigde at man godt kan få pension med til udlandet hvis du har haft pension for danmark i 2år og du flytter din adresse fra danmark til hvor du vil bo men du skal flytte din adresse hvis du ikke vil det kan du været i udlandet i 6md og 6md i danmark men hvis du flytter din adresse til udlandet skal du sig det til din kommune så de kan sende din sag til sikringsstyrlsen så er det den du vil få penge frem efter ene til to md en til da vil du få det fra din kommune men hvis du flytte til ikke et eu land så husk på at man selv skal betale for lægehjæp jeg bor selv fast på philippenes hvis du flytter helt til udlandet så i juni md vil du få brev fra sikringsstyrlsen SOM DU SKAL SKRIVE UNDER OP ER VIGTIGT hvis du ikke gør det så vil du ikke modtage dine penge du vil få udbetalt ca 11.000md hvis du bor fast i udlandet og får førtidpension efter de nye regler 2003 kende ikke til regler før 2003 men spørg på din kommune hvad du vil få eller sikringsstyrelsen er vigtig du ser på visa regler for det land du vil bo i eller hvad det er for nogen regler de har i det land for at kunne opholde sig i der fast i mange lande skal du betale fuld skat til danmark mener selv det er dumt når regler er sådan i danmark hvis man er gift og vil have sin kone med til danmark så skal du have ca 240.000kr om året og det har man jo ikke hvis man før førtidpension så det vil sigde at man ikke kan få sine kone til danmark ja så jeg har valgt at flytte så man kan være samme med sin kone og når danmark ikke vil hjælpe når man blive syg så hvorfor betale fuld skat hvor ikke som man skal i sverige på 25% i skat man kan jo ikke selv bestemme hvor man bliver forelsket og når man har den regle med at man skal have så mange penge er man nød til at flytte hvis man vil være samme med sin kone eller mand jeg håber at det kan hjælpe lidt hvis man har tænke på at flytte til udlandet i kan skrive hvis i har brug for et råd mvh henrik jensen
philippiens er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2009, 08:56   #2
Buffy
Elsker at være her på K10
 
Buffys avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2008
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 80
Styrke: 16
Buffy er ny på vejen
Har undersøgt mulighederne for, at flytte til Australien- vi var der i 5 mdr. i 2001. Har dog svært ved, at finde ud af Visareglerne- det ser ikke rigtigt ud til, at der er nogen Visa, der passer, så man kan bo fast i landet, som førtidspensionist.

Da vi var dernede var reglerne, at hvis man var i landet i 2 år ud af 5 år, kunne man få en fast opholdstilladelse, men ved ikke om det er lavet om siden...
Buffy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2009, 19:50   #3
aprinc
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2009
Indlæg: 1
Styrke: 0
aprinc er ny på vejen
Hej philippiens
Hvor har du hørt at man skal have FP i 2 år før man kan flytte til udlandet? Jeg har aldrig set eller hørt sådan noget. Og er det kun til pensionister efter 2003 regler, da jeg før pension efter gamle regler?
På forhånd tak
aprinc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2009, 21:05   #4
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
For tilkendelse efter gammel ordning før 2003 skulle følgende gælde :

paste fra : http://www.clh.dk/pjecer/socialret/doc7.html
Citat:
Førtidspension i udlandet
Retten til pensionstillægget bevares ikke ved flytning til udlandet. Det gør derimod retten til grundbeløbet, invaliditetsbeløbet, erhvervsudygtighedsbeløbet, førtidsbeløbet, tillæg efter §§ 16 og 17 samt invaliditetsydelse.
Ved kortere ophold i udlandet berøres førtidspensionen ikke. Der udbetales grundbeløbet, førtidsbeløbet, invaliditetsbeløbet, erhvervsudygtighedsbeløbet, tillæg efter §§ 16 og 17 samt invaliditetsydelse.

Hvis man har dansk indfødsret, kan man medtage de dele af førtidspensionen, som er nævnt ovenfor. Har man ikke dansk infødsret gælder der særlige regler, som man må drøfte med sin sagsbehandler/kommunen.
Hvis det er efter den nye ordning kender jeg ikke reglerne, men kig på hjemmesiden eller kontakt den sociale sikringsstyrelse, det er dem der står for udbetaling af pension til udlandet alligevel
Se evt. på dette link : http://www.dss.dk/hvad/bor_i_udland/...dlandet/dk.htm

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2009, 22:02   #5
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
@Neurosmølf

De regler du henviser til for "gamle" førtidspensionister, gælder kun hvis du flytter til et land udenfor EU, indenfor EU bevares pensionstillægget.

Mvh.

Liliane

PS. Jeg vil lige tilføje at det ikke er alle "gamle" førtidspensionister, der modtager samtlige af de ydelser der er beskrevet, det gælder kun dem der har fået tildelt højeste førtidspension, hvilket drejer sig om uendelig få.

Mvh.

Liliane
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2009, 22:58   #6
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Tak for korrektionen Hrefna
Det var også derfor jeg skrev
Citat:
skulle

De korrekte oplysninger skulle dog stadig være at få hos sikringsstyrelsen, jeg ved bare ikke om der skelnes mellem før/efter 2003 ftp på hjemmesiden, men hvis der er nogen der kontakter sikringsstyrelsen og får besked, må de hjertensgerne poste det herinde i denne tråd

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2009, 23:24   #7
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
@Neurosmølf

Det ville være fint hvis der var nogen der ville gøre det, jeg ved ihvertfald at det for mig som "gammel" førtidspensionist, gjorde en ret stor forskel på at være bosat i EU og udenfor EU.

Men der kan jo være kommet nye regler.

Det går igen hårdest ud over "gamle" førtidspensionister, da deres pension er sammensat, og nogle beløb kan tages med, andre ikke, hvorimod "nye" førtidspensionister jo kun har et beløb og derfor, ihvertfald indenfor EU, reelt set kan tage det hele med.

I sidste ende betyder det at hvis man bor udenfor EU så vil en "ny" førtidspensionist, have ca det dobbelte udbetalt, i forhold til en "gammel".

Endnu en diskriminering.

Mvh &

Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2009, 12:10   #8
philippiens
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2009
Lokation: philippiens
Indlæg: 15
Styrke: 16
philippiens er ny på vejen
Cool udlandet

Citat:
Oprindeligt indsendt af aprinc Se meddelelser
Hej philippiens
Hvor har du hørt at man skal have FP i 2 år før man kan flytte til udlandet? Jeg har aldrig set eller hørt sådan noget. Og er det kun til pensionister efter 2003 regler, da jeg før pension efter gamle regler?
På forhånd tak




hej det har fået at vide på kommune og sikringsstyrelsen at der skulle gå to år da de viste hvis jeg fik min pension vil jeg rejse hertil så fik jeg at vide at der skulle gå to år så efter der var gået to år var jeg den der var flyttet jeg kender kun til visaregler til philippines og til thailand for at kunne får fast ophold i thailand skal du kan vise at du få udbetalt 65.000bat eller 40.000 hvis du bliver gift i thailand og på philippines skal du være gift hvis du vil have fuld ophold er ellers skal du vær anden md lave visa her og i thailand skal du ud af landet jeg fik lavet visa i laos til thailand der gå to dage med det philippiens har 21dag fri visa og thailand har 30 dage kan kun sigde til folk hvis man har tænk sig at rejse så skal man gøre det men læs om det land du vil til på nettet rigtig god tur som tager ud i verden

Sidst redigeret af philippiens; 22-01-2009 kl. 12:14.
philippiens er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2009, 12:28   #9
philippiens
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2009
Lokation: philippiens
Indlæg: 15
Styrke: 16
philippiens er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Buffy Se meddelelser
Har undersøgt mulighederne for, at flytte til Australien- vi var der i 5 mdr. i 2001. Har dog svært ved, at finde ud af Visareglerne- det ser ikke rigtigt ud til, at der er nogen Visa, der passer, så man kan bo fast i landet, som førtidspensionist.

Da vi var dernede var reglerne, at hvis man var i landet i 2 år ud af 5 år, kunne man få en fast opholdstilladelse, men ved ikke om det er lavet om siden...

hej har fundet til Australien AUSTRALIEN
Elektronisk visum
Ved ophold i Australien i mindre end 3 mdr. kan der nu udstedes elektronisk visum (ETA). Visaet kan udstedes til de, der rejser med et luftfartsselskab, som har godkendt ETA. Du skal blot indsende kopi af dit pas.
Har dit luftfartsselskab ikke godkendt ETA, skal du udfylde et ansøgningsskema og indsende det sammen med passet.
Turistvisum op til 6 mdr.
Skal du opholde dig i Australien i over 3 mdr. og op til 6 mdr. kan du sende dit pas sammen med ansøgningsskema og gebyr til f.eks. Venskabsforeningens visumkontor.
Behandlingstid ca. 2 uger.
NEW ZEALAND
Visumregler om New Zealand er desværre endnu ikke tilgængelige. Forhør dig hos dit rejsesel- skab.
Hvis du køber din rejse gennem Venskabsforeningen, er de dig behjælpelig med visaer til begge lande.
philippiens er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2009, 13:37   #10
Buffy
Elsker at være her på K10
 
Buffys avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2008
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 80
Styrke: 16
Buffy er ny på vejen
Ja, men hvad hvis man gerne vil blive dernede i flere år ?

New Zealand kræver ikke visa, så vidt jeg har læst mig til, men nu er det Australien, der er "vores" land.

Vi købte igennem venskabsforeningen sidst vi var afsted...
Buffy er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Udlandet MissMurphey Alt det andet 4 11-03-2013 09:19
FP med til udlandet Kamma1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 33 08-11-2010 18:24
FTP med til udlandet musmor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 06-10-2009 19:17
Til FTP'ere i Udlandet MrBurns Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 23-07-2009 10:46
FP fra udlandet LUM At søge førtidspension 2 12-11-2008 17:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension