K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-12-2008, 15:47   #1
cherokee
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2008
Lokation: Nyborg
Indlæg: 6
Styrke: 0
cherokee er ny på vejen
www.pension.skrivunder.dk

Jeg har på min vej mødt en del førtidspensionister som er ramt hårdt økonomisk. Så hårdt at flere enten påtænker at blive skilt/flytte fra hinanden eller allerede har gået den triste vej. Det er dybt urimeligt at vi førtidspensionister bliver økonomisk straffet hvis vores samlever/ægtefælle tjener for meget. Det er dybt urimeligt at man bliver gjort økonomisk afhænig af ens partne. Det skaber en uligvægt i forholdet og skaber utryghed hos den pensioneret. Man mister også let efterhånden sin idetitet.
Jeg har af samme årsag skreveet til voresvelfærdsminister og pt har jeg lige oprettet en underskriftindsamling på nettet. Når jeg har modtaget nok underskrifter sender jeg den til Karen Jespersen.

Skriv under og vær med til at prøve at gøre en forskel. Kæmper vi ikke får vi jo aldrig den lov ændret.

God jul til alle
cherokee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2008, 16:35   #2
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Thumbs up Så er det gjort

Cherokee

Et godt initiativ i kampen mod diskriminering. Det er dog trist at der kun kan stemmes en gang per computer. Min man ville også gerne stemme men jeg ved ikke om det er registreret.

Der er jo to i et forhold og jeg går ud fra at begge vil støtte op om indsamlingen af underskrifter

Jeg sætter lige adressen ind her så den står her som et link det gør det nemmere for folk at stemme www.pension.skrivunder.dk

Jeg ville også gerne se en underskriftindsamling for at "gamle" førtidspensionister kan overgå til den nye ordning af 1.1.2003.

Hvis jeg på nogen måder kan være til hjælp i kampem for ligeberretigelse af førtidspensionister, så må du endelig sige til.

Mvh. &

Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2008, 21:14   #3
Helena
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-12 2007
Lokation: Storkøbenhavn
Indlæg: 14
Styrke: 17
Helena er ny på vejen
Der har tidligere været lignende underskrifts indsamlinger. Se bl.a. http://www.k10.dk/showthread.php?t=3...=sambeskatning

Ellers godt initiativ
Helena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2008, 11:38   #4
cherokee
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2008
Lokation: Nyborg
Indlæg: 6
Styrke: 0
cherokee er ny på vejen
Hejsa Helena, tak for din tilbagemelding og tak for støtten. Ved godt at man kun kan skrive under en gang pr mail adr. Mange laver en fiktiv mail adr og skriver under på den måde: Håber på at rigtig mange vil støtte op så vi kan sende en masse underskrifter:0). Jo flere som kæmper jo bedre. men problemet er jo netop at mange slet ikke har overskud til at kæmpe så
jeg satser på underskrifter fra pårørende og andre som kan se dette er et problem og dybt uretfærdigt.

Kærlig hilsen

Pia
cherokee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2008, 13:05   #5
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Hej Pia

Jeg kan se at begge vores underskrifter er blevet registrerede, jeg var bange for at det gik på IP-adresse.

Jeg har hele familien her i julen så får jeg dem alle til at skrive under.

Mvh. &

Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2008, 14:07   #6
1966
Ved at vænne sig til K10
 
1966s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2008
Lokation: Kolding
Alder: 57
Indlæg: 16
Blog Indlæg: 4
Styrke: 16
1966 er ny på vejen
Thumbs up Har skrevet under

Rigtig godt initiativ,
Det samme gælder for kontanthjælpen, den er også husstands-indtægtsbestemt hvilket er totalt urimeligt. Jeg kender ikke nogen par som kan leve for 1 indtægt!
1966 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2008, 19:00   #7
cherokee
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2008
Lokation: Nyborg
Indlæg: 6
Styrke: 0
cherokee er ny på vejen
tak til jer. Og kanon hvis i får flere i kender til at underskrive. Der er "kun" 45
underskrifter på nettet pt. Vi skal have mange flere. Der må da være mange som mener at dette er uretfærdigt og totalt urimeligt. Som en af jer skrev, hvem kan leve af kun en indtægt? Samtidig mener jeg jo at INGEN bør være økonomisk afhænig af et andet menneske.
cherokee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2008, 19:21   #8
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Talking Hejsa.

Det er en svær opgave du har begivet dig ud på, men jeg ønsker dig al mulig held og lykke med det. Jeg kunne ikke samle til fælles aktion, men måske har du mere held.

Jeg er netop bevilget førtidspension, og min tid vil nu blive brugt på andre måder ( og ikke et ord om politik og SF.)

Jeg "hopper" af K10, men vil ønske alle en retfærdig behandling - en god Jul
og et godt Nytår.

Mange hilsner
Annasen
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2008, 01:35   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hejsa og godt initiativ desværre er det ganske rigtigt at det kan være svært at samle til en fælles aktion , men det skal bestemt ikke afholde nogen fra at prøve

Jeg har skrevet under og lægger også adressen over på div profiler jeg har på både facebook og andre steder og ser om vi på den måde kan få et par stykker mere...

annasen du skriver at du har fået din pension og at du nu hopper af K10 og lægger dine kræfter andre steder ....

Skal det forstås sådan at du vælger ikke længere at være på K10 ?

Jeg spørger bare fordi jeg syntes at det der er så godt ved K10 er at det er sådan at netop dem der er kommet igennem system og kommet ud på den anden side og ved at der er lys for enden af tunnelen er dem der er bedst til at holde modet oppe og råde og vejlede andre der nu sidder i suppedasen og har meget svært ved at overskude både det ene og det andet , for os er det rigtig rart at kunne tære lidt på de andres erfaringer om hvordan i er kommet igennem systemet.

Jeg ved godt at du har prøvet at gøre en forskel og har prøvet at samle til noget fælles aktion og tro mig du er ikke den første ej heller er du den første der er kommet ud af det med uforettet sag , men det nytter ikke noget at give op for så kommer vi ingen vegne..

Som jeg husker det så fik du faktisk meget respons fra bruger på dine skemaer.

Det er selvfølgelig helt op til hver enkelte hvad man vælger at gøre når man får sin pension, men hvis alle (og ved godt at det ikke er alle) bare vælger at hoppe væk fra siden når de selv er kommet igennem systemet , så mister K10 som en bruger til bruger side enormt meget viden og erfaring ..

Vi ved jo alle og kan læse i mange indlæg hvor meget det betyder for folk der er i deres livs kamp, at de kan komme her og hente råd og opbakning fra andre der ved hvad de går igennem, og netop dem der er kommet i gennem må være dem med den bedste viden om at det kan lade sig gøre ...

Alle har noget at byde ind med på den ene eller den anden måde, enten via viden eller via opbakning ..

Med venlig hilsen
Hejdien og god vind fremover ...
  Besvar med citat
Gammel 22-12-2008, 09:03   #10
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Kære Annasen

Et rigtigt stort tillykke med førtidspensionen

Jeg tilslutter mig helt Hejdien, vi har brug for dig herinde. Og selv om Førtidspensionen er hjemme så bliver der også i fremtiden svære stunder med/mod systemet.

Du har nu høstet mange erfaringer som andre kan have glæde af.

Du har meget at give til andre brugere af K10. Du behøver jo ikke være her dagligt men blot kikke forbi et par gange om ugen og se om du kan give andre et godt råd. Det ville være synd at slippe det hele, det nu vi har brug for dig mere end nogensinde. Jeg har været førtidspensionist siden 1995, men jeg finder endnu stor hjælp og støtte fra K10.

Mvh. &

Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Pension eller ikke pension mimmi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 13-02-2007 13:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension