K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-01-2011, 21:19   #1
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
kan kommune underkende speciallægeerklæring?

Har fået lavet en psykiatrisk speciallægeerklæring på kommunens foranledning og hun var ikke spor i tvivl om hvor ondt jeg har og hun mente at eneste vej var pension.

Kommunen taber ansigt når de ser den - de mener jeg "spiller" syg og at jeg nok har en masse psykisk (det blev så lige osse afkræftiget) og at jeg bare skal se at komme i gang igen.

Kan de vælge at se bort fra denne speciallægeerklæring - og kan kommunene lægekonsulent osse være den der praktiserer når min egen læge har afspaserer/har ferie?

Jeg føler jeg bliver nødt til hele tiden at være et skridt foran, håber nogen lige gider at spare på ovenstående
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2011, 21:23   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af tumnus Se meddelelser
- og kan kommunene lægekonsulent osse være den der praktiserer når min egen læge har afspaserer/har ferie?
Hvis en læge har undersøgt dig må denne læge ikke senere udtale sig om, hvad du evt. er berettiget til.

Det ligger der en afgørelse om fra ankenævnet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2011, 21:29   #3
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
1000 tak, mente det nok men var ikke sikker
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2011, 21:49   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du skriver en psykiatrisk speciallægeerklæring
det er alså på det psykiske hun mener du skal have pension
for en psykiatrisk speciallægeerklæring bliver lavet af en psykiater
men du skriver du intet psykisk fejler
det forstå jeg ikke meget af
men ja en kommune kanl godt bede om ydeligere oplysninger
så en erklæring behøver ikke at være nok

men ja de må ikke skrive du skal have pension
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2011, 21:56   #5
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Hun mente at med de lægepapirer hun har fået tilsendt og med de smerter jeg har og det at alle muligheder er afprøvet - burde det ende med pension

Men psykisk var der ikke noget at komme efter - det var det kommunen mente der var mit problem.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2011, 22:33   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du skal bare vide at en psykiater ikke kan udtale sig om din fysiske tilstand
så derfor bliver den erklæring kun en bekræftigelse på du intet psykisk fejler.
men så kan kommunen jo stadig stille spørgsmål tegn ved din tilstand, hvis du ikke har en ordenligt dokumentation på det fysiske
har snart en del erfaring med speciallægeerklæringer
har selv fået lavet fem og er på vej til nummer 6
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2011, 22:45   #7
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
hejsa jeg er også fysisk syg og har også været fra kommunen sendt til en psyklog og det er med til at jeg i dag er indstillet til pension. for fik også at vide jeg ikke fejlet noget psykisk nu og at de smærter jeg har ikke er pga noget psykisk men ren skade og at de ikke er noget jeg bilder mig selv ind. men hun skev også at der snart skulle en afslutning i min sag for min psyke ville ikke blive ved med at holde til det præs kommunen ligger på en når man har smærte diskuspolaps og nerve skade. så de må ikke fra kommunen præsse mig i noget jeg ikke magter for så vil jeg ende i en depresion oven i. det hun skrev og en ryk kerug samt nurologer 3 har jeg været hos. og smerteklinik og 2 arbejdsprøvninger ligger nu til grunde for min indstilning til pension
hilsen sanne mor
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2011, 23:24   #8
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
jo sanne mor.. men har din sag været vent hos..uhh jeg mener det kaldes amts lægen. altså den læge konsulent kommunen bruger.. inden din sag blev indstillet til pension.. for hvis han sætte spørgsmål til indstillingen og mener at andet ikke er prøvet. så skal du ikke være sikker på at vinde den..
nu er det ikke for at hælde salt i såret.. men jeg ved at han står med magten i sidste ende.. og han ser kun hvad der er på skrift..
og af erfaring kan jeg fortælle at han ikke godkendte min første henvisning. men et 3 timers langt møde ved revacenteret satte så punktum i min .og jeg fik den efterfølgende..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2011, 23:30   #9
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
du skal bare vide at en psykiater ikke kan udtale sig om din fysiske tilstand
så derfor bliver den erklæring kun en bekræftigelse på du intet psykisk fejler.
men så kan kommunen jo stadig stille spørgsmål tegn ved din tilstand, hvis du ikke har en ordenligt dokumentation på det fysiske
har snart en del erfaring med speciallægeerklæringer
har selv fået lavet fem og er på vej til nummer 6
ja og det har du helt ret i.. det drejer sig om at finde bare den mindste mulighed for at få folk i gang igen.. ingen kommer sovende til en FP. i dag.. alle muligheder skal være totalt udtømte og gerne 2 gange..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2011, 23:35   #10
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
ja lægen konsulenten fra kommunen har været med hele vejen og den er for to år siden heller ikke gået igmmen ved mig. men den skulle gerne være på plads denne gang
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Speciallægeerklæring SuperMary Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 08-04-2012 11:10
Speciallægeerklæring. Indiansummer Alt det andet 0 14-01-2011 12:39
speciallægeerklæring brønshøj Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 24-11-2010 21:28
Speciallægeerklæring Jørgine Dit og Dat 14 13-09-2009 10:29
Ej underkende lægers udtalelser zuza Lægekonsulenternes Rolle 9 14-08-2008 14:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension