K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-04-2017, 10:22   #1
miav123
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2016
Indlæg: 30
Styrke: 9
miav123 er ny på vejen
hvad må politiet give af oplysninger pr telefon

Hej K10.
mange kan nok ikke huske min sag.Men jeg blev i august 2016 dømt for tyveri for arbejdsplads og er nu i tilsyn hos kriminalforsorgen indtil august 17.

Jeg går dog i behandling nu hos pyske for panikangst, borderline og kleptomani.
Desværre er jeg på det sidste blevet så fyldt med paranoia for jeg fortsat er i politiets søgelys ( egentlig uden reel grund)
Jeg ringede derfor til 114, og fik politikreds i røret. Jeg ville blot sikre mig at sagen fra 2016 var afsluttet( eftersom der er faldet dom) og sikre mig der ingen nye sigtelser eller andet er.
Jeg oplyste CPR nummer, dog sagde hun at hun ej kunne afkræfte eller be-kræfte dette, for hvis hun havde oplysninger måtte hun heller ej informere mig om det nu bliver jeg panisk for, om der faktisk er noget galt, da jeg ikke kan finde nogen regler der understøtte dette udsagn? Nogen der kan fortælle mig om det er sandt, at de ikke må informere om dette?

-dernæst, sagde hun at hun kunne se sagen ikke var henlagt endnu, om det er manglende papirarbejde eller andet vidste hun ikke.. Så nu er jeg rigtig panisk, ked af det og rigtig utilpas eftersom det er påske.

Nogen der kan fortælle mig om det blot er politiets langsomme procedure?
miav123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2017, 10:43   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Hun må ikke oplyse noget som helst i telefonen.

Hun kan jo ikke vide hvem der er i den anden ende af røret, for selv om du har cpr. Nummeret kan det jo være det er end helt anden person der ringer end den som cpr nummeret tilhører.

Du kan jo prøve at møde op personligt med legimitaion hos politiet og spørge dem, det vil nok give et bedre resultat.

Men har politiet ikke kontaktet dig enten personligt eller pr. Post ifht nye sager, er der intet at komme efter, de har ikke noget liggende som du ikke har kendskab til

Tror det er din paranoia det tager kontrollen fra dig, som du også selv skriver
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2017, 15:19   #3
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Politiet må i hvert tilfælde ikke give personlige oplysninger over telefon.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2017, 07:10   #4
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
Ja politiet vil aldrig fortælle dig samt andre personer de har i kikkerten om de er ved at undersøge en sag, hvor vedkommende indgår, samt hvor de er i deres efterforskning. Så den besked du har fået skal du ikke lade dig gå på af.
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2017, 10:06   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
du har en sag og er blevet dømt og det er det, hvis der var mere ville du da have fået besked, hvis du mangler hjælp kan du kontakte kriminalforsognet og spøger der,du er jo underlagt dem, det vil sige de skal holde øje med dig men de skal også hjælpe dignår du har problemer.

Så du kan godt ringe til dem og fortælle om din angst, så skal de hjælpe dig og det vil de også gerne, det er deres job.

så får dine føelser ikke løber af med dig, ville jeg gøre det, selv om det helt sikkert bare er die nerver der slår klik.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2017, 18:25   #6
miav123
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2016
Indlæg: 30
Styrke: 9
miav123 er ny på vejen
Hej alle sammen!
Tusind tak for jeres svar. Jeg var slet ikke klar over at der var kommet så mange indlæg.

Først og fremmest kontaktede jeg faktisk hende der er min kontakt person i kriminal forsorgen i februar, fordi jeg fik samme tanker. Hun ringede til politiet/Anklagermyndigheden og fik at vide at sagen var afsluttet.

Nu fik jeg desværre dette slemme angst/paranoia anfald henover påsken, hvilket gør at jeg ikke kan kontakte hende for at få hjælp. Jeg ringede meget venligt til politiet, fordi mine følelser løber af med mig, hvor hun sagde overstående + at hun kunne se at sagen fra august ikke var "henlagt" endnu, hvorfor kan hun ikke svarer på, om det var papirarbejde eller andet- men jeg kunne ringe til ham politimanden der stod for sagen.

Det er her hvor min angst desværre sætter ind, da kriminial forsorgen ringede i februar og der var sagen afsluttet. Nu bliver jeg bare rigtig bekymret eftersom jeg har fået dom, så hvad kan der være galt. Jeg ved ikke om hun overhovedet har lyttet til hvad jeg har sagt, eller har brugt et forkert ordvalg, da jeg kan se at "henlagt" betyder at politiet har droppet sagen. Hun nævnte dog til sidst, at jeg nok ikke havde grund til at være bekymret...men det bliver man jo.

-Jeg går iøvrigt hos pyskiatrien, men angsten er desværre først kommet 6 måneder efter sagen er afsluttet. Det er desværre rigtig slemt, og jeg er utrolig påvirket af paranoia ligeså.

Så jeg er glad for, der var lidt hjælp at hente herinde- så jeg ikke behøver at være så bekymret.
miav123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2017, 18:35   #7
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Men hvad nu hvis henlagt er noget man gør ved sager, hvor man vælger at ikke retsforfølge? Dvs som ikke fører til dom.
Og da du har fået en dom, så giver det jo mening at den ikke er henlagt.

Og hvis du har fået dom, så tænker jeg da at sagen er afsluttet.
Det papir-arbejde der evt kan mangle, kan jo være renskrivning af nogen dokumenter, at samle hele sagen/forløbet i den "mappe" der skal over på "hylden" (lægges væk).
Med andre ord: noget administrativt der ikke har nogen praktisk betydning for dig
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2017, 18:40   #8
miav123
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2016
Indlæg: 30
Styrke: 9
miav123 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Men hvad nu hvis henlagt er noget man gør ved sager, hvor man vælger at ikke retsforfølge? Dvs som ikke fører til dom.
Og da du har fået en dom, så giver det jo mening at den ikke er henlagt.

Og hvis du har fået dom, så tænker jeg da at sagen er afsluttet.
Det papir-arbejde der evt kan mangle, kan jo være renskrivning af nogen dokumenter, at samle hele sagen/forløbet i den "mappe" der skal over på "hylden" (lægges væk).
Med andre ord: noget administrativt der ikke har nogen praktisk betydning for dig
Tusind tak for din besvarelse, bogstavligt.
For at lide af sådan en angst/paranoia med 1 månedlig psykolog time er bare ikke altid nok
Du har ret, henlagt betyder at lægge noget væk. I og med at de kræver jeg er under opsyn hos kriminalforsorgen 1 år, så kan det også være den først bliver lagt til side der-eftersom det er "straffen"
- Jeg ved ikke hvordan politiet gør sit arbejde, men der skal ikke meget i mit hoved til at dreje og overtolke alt.
-Hun fik det bare til at lyde som om den ikke færdiggjort, hvilket gør/gjorde mig ufattelig utryg.
miav123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2017, 22:39   #9
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Fandt lige et citat i en artikel:
"Sagen må derfor anses som henlagt, ikke opklaret."

Som jeg tolker det:
Først bliver anmeldelsen oprettet.
Så efterforsker politiet sagen.
Her fra kan der så ske to udfald:
1: de har nok til en retssag, og der falder dom.
2: de har IKKE nok til retssag, og sagen henlægges derfor.

Så ud fra at der i din sag er faldet dom, ville det ikke være relevant at henlægge din sag.
Og jeg er ret sikker på, at når der først er faldet dom i din sag, kan de ikke retsforfølge dig for samme sag igen.

Derfor tror jeg det er logisk at din sag ikke er henlagt, da det jo endte i en dom
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2017, 07:36   #10
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej miav123

Nu er dansk politi efter min mening ikke de skarpeste i skuffen ang. sprog, hvorfor du dels pga. tlf.opringning og dette måske har fået en ufuldstændig forklaring.

Når du er under tilsyn til aug. 2017 er det en del af den dom retten har givet dig.

Du skriver dog ikke noget omkr. hvad din dom var, ud over tilsyn i et år. Den normale praksis vil være, at hvis man ikke overholder tilsynsrammerne, så er der mulighed for at man må aftjene sin dom i fængsel.

Ud fra de sparsomme oplysninger du har givet, er din sag derfor ikke lukket el. afsluttet før du har afsluttet dit tilsynsperiode. Men jeg går ud fra du har fået en betinget dom, som en del af dit tilsyn i et år.

Linker til 2 steder, hvor der er gode oplysninger:

http://www.kriminalforsorgen.dk/Tilsyn-7644.aspx

Citat:
Tilsyn Id

At være underlagt tilsyn betyder, at man med faste mellemrum skal mødes med en ansat i Kriminalforsorgen, fx hver 14. dag i et år. Formålet med tilsynet er for det første at kontrollere, at den dømte ikke begår ny kriminalitet (så godt som det nu lader sig gøre) og at den dømte overholder vilkår, fx om at være stoffri. For det andet er tilsynet et tilbud om hjælp og rådgivning til den dømte.

Tilsyn fra Kriminalforsorgen vil være en del af dommen, hvis man:

Er idømt visse betingede domme.
Er idømt samfundstjeneste.
Afsoner med fodlænke.
https://ret.systime.dk/index.php?id=150#c310

Måske kan du også bruge dette link:

http://www.krim.dk/

God påske

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension