K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-11-2009, 15:34   #31
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dennishj Se meddelelser
Har lige snakket med min sagsbehandler, hun er nu klar til at overgive min sag til team 52, men hun kunne sige at esbjerg kommune havde havde en pensionskonsulent som skulle godkende det inden den kom for pensionsteam, så det var ikke et afslag på ftp. det var en nej fra kommunens side at rejse en sag om ftp. og hun var ikke enig og det var der flere der ikke var, men pensionskonsulenten sad på magten. Utroligt en mand kan have den magt, det burde være ulovligt, og det er ene og alene på personlig holdning til at det ikke er en sygdom der kan ses ved en blodprøve. han mener det er en skraldespands diagnose, selv om den er pensions givende i danmark og er på who´s list.
Jeg fatter det simpelthen ikke.

De må ikke sige nej til at rejse sagen uden at have anden handleplan klar for dig. Hvis du ikke er berettiget til pension, hvad så?
Københavns kommune lavede præcist det nummer med mig også, og fik en stor næse fra Beskæftigelsesankenævnet, da jeg klagede over den afgørelse.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2009, 20:21   #32
dennishj
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-11 2009
Indlæg: 22
Styrke: 15
dennishj er ny på vejen
Har dagsdato skrevet et klage mail, hvori jeg gør opmærksom på nogle fejl (mange fejl) i forhold til min situation. Har klaget over at en kan sidde og bestemme det hele. især når min pensionskasse har haft sagen oppe at vende på et team af lægekonsulent, jurister og sagsbehandler og de bekræfter mig i at jeg har tabt erhvervsevne, og er pensions berettiget via dem.
derved kan jeg ikke se de har en kontor uddannet mand siddende der kan sige noget helt andet, det kan jo kun være baseret på egen hånd og ikke det faglige.
derud over bliver jeg bare kastet frem og tilbage, selvom det forværrer min sygedom.
jeg har skrevet til mange politikere, hvor en var så flink at svare, hvor jeg skulle sende min klage hen, plus han så i hans øjne at jeg havde retten på min side, så det gjaldt bare om at få den postet til det rigtige kontor.
hvilket jeg har gjort, og har allerede fået et svar, så nu må jeg krydse fingre og se hvad der kommer ud af det.
Her er svaret:

Hej Dennis.
Tak for din mail. Det er en rigtig dårlig historie du fortæller, men jeg vil videresende din mail til chefen for det område der har med din sag gøre og bede om et svar på hvordan du kommer videre, for det er jo ikke holdbart som det er lige nu. Desværre er det politiske system lidt lammet af, at der er valg lige nu. Men jeg skal sørge for du får et svar i løbet af nogle dage. Jeg vil ikke love det bliver før efter weekenden, men allerførst i næste uge. Kan du have det godt så længe.


Så nu må vi se, hvad der kommer ud af det.
dennishj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2009, 20:26   #33
dennishj
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-11 2009
Indlæg: 22
Styrke: 15
dennishj er ny på vejen
her er hvad jeg skrev hvis nogen ville læse dette:

Hej.
Skriver til dig for at fortælle dig, at jeg syntes systemet virker helt forkert, og at jeg kan forstå fra flere debat sider at det er ulovligt det Esbjerg kommune gør.
Ved du ikke kan klare alle sager, men håbede du vidste hvor den skulle vidersendes hen.

For at gøre en lang historie meget kort:
Jeg blev for 2 år siden syg, prøvede at kæmpe mig igennem nye jobs, for at se om det gik, hvilket resulterede i sygemelding d. 28 august. sidste år.
Jeg var meget efter sagsbehandler om vi ikke kunne komme igang med at finde ud af noget, men der gik 6 mdr. før der skete noget.
Har været i 2 arbejdsprøvninger, den sidste var på projekthuset i Ribe, og lige derefter kom jeg i arbejdsprøvning på nørremarksskolen og er der stadig i Ribe.
Fik forlænget sygedagpenge da kommunen mente der var brug for mere udredning i forhold til sygdom.
Skal siges at jeg har skiftet sagsbehandler 5 gange pga. barsel, nyt job, nedskæringer osv.
Sagsbehandler sendte mig til diverse udredninger, og mente selv, at nu ville hun prøve at spørge lægekonsulent til råds, hvilket resulterede i at det hed pension idet han oversatte lægepapirer.
Sagsbehandler indhenter oplysninger ved jobkunsulent, som også kunne sige at dette hang ikke sammen, og han ikke kunne se jeg kunne bestride et skånejob af nogen art.
Hun får grønt lys hos team leder, men bliver standset af pensions konsulent, som siger:
Jeg har dd. drøftet sagen med pensionskonsulenten og min leder. Han vurderer ikke, at der er grundlag for at rejse en sag om pension. Han dokumentere at det ikke er dokumenteret at du varigt har en nedsat arbejdsevne og foreslår et længerevarende aktiveringsforløb.


Dette er jeg helt udforstående over, da speciallægen som i har sendt mig til og ofret 8400 plus moms på siger:

grundlæggende er der tale om kronsik træthedssyndrom Neurestani også kaldet me/cfs.
Der foreligger ikke nogen egenlig behandling for lidelsen, og tilstanden må betragtes som kronisk og vedvarende. Det må således konkluderes, at restarbejdsevnen relevant for arbejdsmarked er begrænset til det ubetydelige, vedvarende.
Når det sociale pres aftager må det forventes at abejdsevnen gradvis og over tid udvide sin arbejdskapacitet, men det skønnes ikke på nogen tidspunkt at ville kunne opfylde kravene til et fleksjob.

Endvidere står der i papirerne fra speciallægen, at hvis patienten ikke får ro, og lærer at hvile, og bare bliver ved med ikke acceptere sin sygdom, og arbejder videre, så vil sygdommen blive invaliderende.

Jeg har nu været i arbejdsprøvning og arbejdspraktik i 5 mdr, og hænger knap nok sammen, men gør alt hvad kommunen beder om, for at sikre min forsørgelses grundlag, og nu vil en mand have mig ud i en længerevarende aktiveringsforløb.
Man skulle ikke tro pensionskonsulenten havde læst papirerne særligt godt, for det hænger da bare ikke sammen. Bare fordi han har en personlig mening om at sygdomme der ikke kan ses ved en blodprøve er ikke en sygdom, og så afvise den.
Jeg syntes det er forkasteligt at jeg bare kan tie og samtykke, og gøre min sygdom værre, og måske invaliderende pga. en mand?
Det kan da ikke passe at jeg som borger, er dårligere stillet end en mand med brækket ryg, nu det er så godt dokumenteret.
har fået oplyst af fagforening, at hvis jeg selv søger en §17 så vil selvsamme mand sige nej, og så kan jeg anke men det er uden forsørgelses grundlag, kan det virkelig være rigtig??
(skal så lige siges at fagforeningen afventer udmeldingen fra team 52 og vil da finde ud af om de skal gå til ombudsmanden, i forhold til hvad der står i de tilsendte papirer)

Jeg har på flere debat sider igår lagt min historie ud, hvor flere skriver på hjemmesiden k10, at en kommune må ikke gøre sygdommen værre, og at det er veldokumenteret nu det er en uvildig læge som kommunen har sendt mig til (havde det været egen læge var det anderledes) plus diagnosen neurestani er pensions givende og er på who 10. plus 2 arbejdsprøvninger, som også er veldokumenteret hvor den ene er fortaget på en af kommunens institutioner projekthuset i Ribe.

Jeg håber du ved hvor denne klage skal hen medmindre du selv kan svare mig på mine spørgsmål.
Jeg håber jeg kan få svar, hvilke grunde og hvilke muligheder jeg nu har, skal lige siges at jeg helst i forhold til min sygdom, ville have en hjemmearbejdsplads end en pension, men fik af vide at når arbejdstiden var under 10 timer effektiv, så var det ikke en mulighed. og hvor er jeg så henne i systemet? hvad sker der nu? skal jeg virkelig ud igen og gøre sygdommen værre?

Nu har jeg en der hedder Birgit Ebsen, som har nået mere end nogen anden sagsbehandler, men hun må desværre overgive min sag til team 52 pga. varighed, så nu starter vi forfra igen.

Jeg håber jeg kan få svar, for jeg ved ikke hvad jeg ellers skal gøre, den eneste udvej jeg ser er at skrive til flere forbruger programmer, og håbe nogle vil tage historien, og finde ud af hvad der foregår for mig, hvilket jeg helst vil undgå, da jeg ikke har energi og lysten til måske skulle i tv eller andet. Syntes heller ikke det ville være optimal at gå den vej.

Jeg har alle sagens akter, som jeg gerne vil skanne ind og sende til jer hvis der skulle få brug for det.
Jeg skriver lige en hverdag hos os som famile, så i kan forstå min frustration over at en yderligere længere varende forløb venter forude.

Min dag går med at tage ud på nørremarkskolen og lave pc i 3 timer (8-11)onsdag fri, derefter kører jeg hjem, spiser, går i seng og sover ca 2-3 timer inden jeg henter den lille pige på 3 år, vi får leget lidt til resten af familien kommer hjem, spiser vores aftensmad, får badet og puttet børn. Klokken 19 kan jeg slet ikke holde mig vågen, og ligger som regel i min seng mellem 20-21.
Skulle der så være et møde på skolen eller noget andet ud over ovenstående, som jeg skal deltage i, så går der gerne 1-3 dage, så ligger jeg syg. hvilke tager flere dage at komme ovenpå igen.
Alt hænger på min kone, som ved siden af mig og 3 børn, har 37 timers stilling ved kommunen.
ud over at dagen er meget energi forladt og trættende, så har jeg smerterne som næsten altid sidder i brystet og hovedet, til tider også kraftige hjertebanker, som alt bliver forklaret med, at det er en del af sygdommen, og du skal bare lære at slappe af.



Mvh
dennishj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2009, 13:28   #34
dennishj
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-11 2009
Indlæg: 22
Styrke: 15
dennishj er ny på vejen
har lige fået brev fra kommunen de har modtaget en klage og jeg kan forvente svar inden d.24 november.
Har så pr. telefon fået af vide jeg nok ikke har gjort min sag bedre, da jeg jo nok har en sort streg derinde nu. men det er jo helt uofficielt jeg har det, men har jeg virkelig skadet min sag fordi jeg udtrykker min bekymring om sagsgangen i min sag??
dennishj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2009, 19:37   #35
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Kommunen vil selvfølgelig ikke så gerne høre om det, hvis de har begået
fejl, men du skriver i dit brev, at du klarer 12 timer om ugen, der står
ikke om det er din effektive arbejdstid, mange kommuner vil sige det er
fleksjob, hvis man kan klare 12 timer om ugen?

Så spørgsmålet er, om ikke du skulle tage imod den arbejdsprøvning.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2009, 10:43   #36
dennishj
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-11 2009
Indlæg: 22
Styrke: 15
dennishj er ny på vejen
Har lige modtaget en opringning fra kommunen, at der var lidt der manglede i at min profil var opdateret, hvilket de ville gøre, og derefter indstille mig til pension.
Så nu må der krydses fingre.
dennishj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2009, 11:22   #37
Lotus
Hvor skulle jeg ellers være
 
Lotuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2009
Lokation: Køge
Indlæg: 105
Blog Indlæg: 4
Styrke: 15
Lotus er ny på vejen
Skift - Overflyt til anden Fagforening.

SKYND DIG AT SKIFTE - OVERFLYT TIL ANDEN FAGFORENING.

Hvis du har mulighed - overskud til, at gøre det nu = Gør det! Taler af personlig erfaring i forb. med vores ældste søn. Mener du kan skifte pr. d.d.

Hvis du Googler og leder efter det Faglige Hus, vil du møde utalige, der er kommet i klemme, ved at være medlem hos Faglige Hus.
Ham, der står bag det Faglige Hus, har været "Formand" for anden FUP Forening. -Det vil du finde ud af, efterhånden, som du leder efter det Faglige Hus. -Har for år tilbage, været på forsiden af aviser, i forbindelse med den hans "FORRIGE" FAGFORENING.

Det er kun et godt råd = min søns erfaring, med Faglige Hus. Mener det er, din (hvis du skifter) nye fagforening, der sørger for overflytningen. Kræver blot, en telefon opringning fra dig, til en' ny Fagforening.

Jeg er ked af, at måtte skrive ovenstående til dig, men det er Facts.


__________________
Lotus

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Lotus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2009, 15:11   #38
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Øhhh fakt er også at min veninde ikke kunne få hjælp gennem HK men at det faglige hus hjalp hende hele vejen igennem hendes sag og endda var med ved alle hendes møder på kommunen ...

Så det er nok så som så...

Nogen afdelinger er gode andre er dårlige nogen sagsbehandlere er gode andre er dårlige og sådan er det hele vejen ...

ked af at høre at din søn har haft dårlige erfaringer med dem ,men ville lige oplyse om den anden side også

(ps man skal have været medlem i et forbund i tre måneder for at kunne få juridisk hjælp som nyt medlem ved å ikke om det også gælder ved en overflytning)
  Besvar med citat
Gammel 11-11-2009, 16:20   #39
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Det hjalp altså at klage.
Jeg håber virkelig du får medhold.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2009, 16:56   #40
Lotus
Hvor skulle jeg ellers være
 
Lotuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2009
Lokation: Køge
Indlæg: 105
Blog Indlæg: 4
Styrke: 15
Lotus er ny på vejen
"dagpenge"

Ahhhr - Det var nu ikke den juridiske sagsbehandling, meeen udbetaling af dagpenge.
Han er opvokset med: MAN SKAL ALTID VÆRE MEDLEM AF EN FAGFORENING, så kan det aldrig gå helt skidt. Den dag han startede i gl. mesterlære = den dag indmelding i fagforening.
__________________
Lotus

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Lotus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Evt afslag på FP maybeline2you Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 65 08-10-2012 13:35
Afslag rose Alt det andet 6 08-02-2012 13:27
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26
Afslag §34 pruttenQ34 Alt det andet 7 26-03-2009 10:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension