K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-09-2014, 07:49   #11
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det er meget almindelig at man som ledig fleksjobber sendes til anden aktør, hvilket også indbefatter en praktik.

I min kommune er det et krav for at modtage ledighedsydelsen, medmindre at ens skade/sygdom er forværret og jobcenteret er ved at undersøge om man er blevet for dårlig til fleks, eller ens læge sygmelder en fra forløbet hos anden aktør
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2014, 06:14   #12
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 13
Wasaki er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Det er meget almindelig at man som ledig fleksjobber sendes til anden aktør, hvilket også indbefatter en praktik.

I min kommune er det et krav for at modtage ledighedsydelsen, medmindre at ens skade/sygdom er forværret og jobcenteret er ved at undersøge om man er blevet for dårlig til fleks, eller ens læge sygmelder en fra forløbet hos anden aktør
Ja, jeg er helt med, problemet er bare at anden aktør ikke rigtig har læst mine papier, der ligger en del skåne og sociale behov der skal tages hensyn til, og jeg er ikke god til at sige fra..føler lidt det at blive skubbet ud over kanten..

Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
det kan også være de prøver om du overhovede om du skal have fleks eller skal have pension.

Men hvis du ikke magter det skal du sygemelde dig og så skal de jo kikke på om du overhovede er klar til flekser
Nu skal jeg til samtale om evt praktikforløb idag, men er lidt på den, min kommune har valgt med øjeblikkelig virkning at opsige al samarbejde med anden arktør, og jeg skulle have en samtale med en der fra og have det sidste nyt inden jeg skal til samtale, nu aner jeg ikke hvad der er aftalt, hvad nu hvis der ikke er taget højde for mine skåne behov kan jeg så sige fra....hjælp
__________________
Nogle mennesker giver deres sorger svømmeundervisning, i stedet for at drukne dem – Mark Twain
(Ledig flexjobber fra april 2014)
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2014, 07:09   #13
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
vil nok spøger om du ikke får en sb med til samtalen, men hvis dine skånehensyn ikke er i orden må du jo sige det som det er, og bede om en anden samtale med en sb

husk du aldrig må sige nej men du kan altid sige du ikke kan magte det og der ikke kan
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2014, 07:36   #14
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 13
Wasaki er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
vil nok spøger om du ikke får en sb med til samtalen, men hvis dine skånehensyn ikke er i orden må du jo sige det som det er, og bede om en anden samtale med en sb

husk du aldrig må sige nej men du kan altid sige du ikke kan magte det og der ikke kan
Det hele er for sent, da jeg skal til samtale om 2 timer og kan ikke få fat i nogen sb...er lidt på bar bund
__________________
Nogle mennesker giver deres sorger svømmeundervisning, i stedet for at drukne dem – Mark Twain
(Ledig flexjobber fra april 2014)
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2014, 10:06   #15
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 13
Wasaki er ny på vejen
Lige en opdatering......Jeg er nu i praktikforløb/arbejdsprøvning på 10 timer om ugen (er der 9 timer) i 3 uger, men har problemer med både det fysiske og psykiske så er sygemeldt, og jeg står snart og skal til samtale med jobkonsulenten, hvor jeg vil henvise til den plan der bliv lagt for mig, nu er sb ikke den jeg har talt med til det første møde, og der er helt klart sb ikke har læst min sag og min nye sb synes jeg bare har gået sit eget løb......

1) kan jeg bede om at der bliver overholdt aftaler fra den oprindelig plan..

2) kan forløbet blive aflyst (der er skrevet kontakt 3 mån)....

3) hvad hvis vi ikke kommer til enighed, er jeg så nød til at blive i forløbet??
__________________
Nogle mennesker giver deres sorger svømmeundervisning, i stedet for at drukne dem – Mark Twain
(Ledig flexjobber fra april 2014)
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2014, 10:43   #16
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Hej,

Jeg synes du skal hos egen læge og få egen læge at skrive til din sagsbehandler ang.din tilstand.

Det er det bedste på det måde har sagsbehandler pligt til at lave om på planen iflg. Egen læge vurdering.

Hilsen Eln
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2014, 10:53   #17
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 13
Wasaki er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Eln Se meddelelser
Hej,

Jeg synes du skal hos egen læge og få egen læge at skrive til din sagsbehandler ang.din tilstand.

Det er det bedste på det måde har sagsbehandler pligt til at lave om på planen iflg. Egen læge vurdering.

Hilsen Eln
STORT problem min læge har jeg lige været hos, ved ikke lige hvad han tænker, men han kan (vil) ikke hjælpe mig hvis ikke jeg tager medicin og i guder det helvede har jeg været igemmen og aldrig mere, 7 forskellige præpearter "pt er jeg ved at skifte læge"

Min sb burde bare læse min sag!!!!!
__________________
Nogle mennesker giver deres sorger svømmeundervisning, i stedet for at drukne dem – Mark Twain
(Ledig flexjobber fra april 2014)
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2014, 11:35   #18
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Hej,

Det er ikke så godt du har ikke samarbejde med egen læge.

Med den ny sygedagpengereform fra 1 juli, hvor ressourceforløb er også med egen læge spiller en vigtigt rol i videre behandling af sagen i kommunen.

Jeg synes at du skal ikke skifte lægen nu men gå derud siger ok til det egen læge forslage og forsætte med det du har haft indtil nu.

Det vigtigt for dig er at finde samarbejdet med egen læge og ikke modstride dig i alt hvad egen læge siger.
du har ret til at sugenes til mere medicin således du få ikke det bedre, men igen siger jeg at det er vigtigt for dig at finde vejen til at samarbejde med egen læge. Hilsen eln
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2014, 14:47   #19
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 13
Wasaki er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Eln Se meddelelser
Hej,

Det er ikke så godt du har ikke samarbejde med egen læge.

Med den ny sygedagpengereform fra 1 juli, hvor ressourceforløb er også med egen læge spiller en vigtigt rol i videre behandling af sagen i kommunen.

Jeg synes at du skal ikke skifte lægen nu men gå derud siger ok til det egen læge forslage og forsætte med det du har haft indtil nu.

Det vigtigt for dig er at finde samarbejdet med egen læge og ikke modstride dig i alt hvad egen læge siger.
du har ret til at sugenes til mere medicin således du få ikke det bedre, men igen siger jeg at det er vigtigt for dig at finde vejen til at samarbejde med egen læge. Hilsen eln


Jeg kan ikke en læge der kun kan løse problemer med piller, ALT der er afprøvet, jeg har især svært med at han siger den psykiater jeg i 8 mån gik til er forkert på den...nej den læge er fortid..min holdning er der skal være tiltror til lægen og det er der ikke her....nu er det jo sådan at jeg er på flex og har såment "bare" nogle ting der ikke bliver overholdt i følge aftale og min læge har ikke engang læst mine papier...så
__________________
Nogle mennesker giver deres sorger svømmeundervisning, i stedet for at drukne dem – Mark Twain
(Ledig flexjobber fra april 2014)
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2014, 13:11   #20
Lund30
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 44
Styrke: 12
Lund30 er ny på vejen
Hej
Jeg er også i virksomhedspraktik har været der i 2 mdr. Indtil videre og er lige blevet forlænget efter eget ønske til Januar 2015, og der er heller ikke noget fleksjob bagefter, men det er ønske jobbet og stedet så i stedet for at gå hjemme eller skal ud i en ny praktik ville jeg hellere blive der.
Jeg startede med 2 1/2 time 5 dage om ugen og nu er jeg oppe på 3 timer om dagen 3 dage om ugen og 2 1/2 time de andre 2 dage
Til marts har jeg været ledig fleksjobber i 18 mdr også skal kommunen finde et fleksjob til mig i 10 mdr. 😊
Held og lykke med dit
Lund30 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension