K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-03-2014, 14:49   #1
Gunell
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 185
Styrke: 15
Gunell er ny på vejen
Feriepenge...mm

Hej
Jeg er sygemeldt på 3. Mrd nu...Hvem er der skal underskrive på feriepenge sedlen som "udløber" her d. 31/4 ved godt at der skal stå særlig feriehindring men er der gl.arbejdsgiver? Kommune eller fagforening?
Blev sygemeldt 1 januar 2014 var til en 5 minutters samtale på jobcenteret sidst i januar hvor de sagde at de ville indhente papirer fra hospitalet og siden har jeg intet hørt? Hvornår høre man noget?

Inden jeg blev sygemeldt havde vi booket en lille ferie i juli må jeg gerne tage på den? Eller bliver man stoppet i lufthavnen?

Jeg er udredt fra hospitalet og mine sygdomme er stationære og varige 😢

Pft.
Gunell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2014, 15:49   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
du skal have den stemplet på kommunen, du får dem bare ved siden af dine sygepenge,

nej du kan ikke tage på ferie uden, at få lov, så du kan spøger din sb om det er ok, nogen gange er det evt, på dine sygepenge,..

hvis du maner der skal ske noget via kommunen, så må du heller få fat i dem brug evn. din fag forening.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2014, 18:23   #3
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gunell Se meddelelser
Hej
Jeg er sygemeldt på 3. Mrd nu...Hvem er der skal underskrive på feriepenge sedlen som "udløber" her d. 31/4 ved godt at der skal stå særlig feriehindring men er der gl.arbejdsgiver? Kommune eller fagforening?
Blev sygemeldt 1 januar 2014 var til en 5 minutters samtale på jobcenteret sidst i januar hvor de sagde at de ville indhente papirer fra hospitalet og siden har jeg intet hørt? Hvornår høre man noget?

Inden jeg blev sygemeldt havde vi booket en lille ferie i juli må jeg gerne tage på den? Eller bliver man stoppet i lufthavnen?

Jeg er udredt fra hospitalet og mine sygdomme er stationære og varige 😢

Pft.
Jeg synes du skal forhøre dig på kommunen om hvornår der sker opfølgning på din dagpengesag. Du skulle jo gerne afklares mens sygedagpengene stadig løber. Desværre sker der tit det at tiden bare går til ingen nytte.

Du siger du er udredt og sygdommene er stationære og varige. Jeg synes det lyder fantastisk på mindre end 3 måneder. Misforstå mig ikke, men er du blevet udredt for dine sygdomme mens du arbejdede?

Hvis ferien du har booket er indenfor EU kan du måske godt få lov til at tage afsted. Spørg din sagsbehandler.

Feriepengene skal du bare anmode om med begrundelsen feriehindring, kommunun skal ikke skrive under.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2014, 18:47   #4
Gunell
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 185
Styrke: 15
Gunell er ny på vejen
Ok tak.

jeg har været syg i mange år... Har været sygemeldt før ( 2009) fik frataget sygedagpenge og blev bedt om af kommunen at deltidsforsikret mig og arbejde på det timeantal jeg kunne...har så arbejdet 14 timer om ugen i 3 år og levet af det...blev opereret i 2012 hvor der skete en fejl og jeg har udviklet slem refleksdystrofi. Fik en meen erstatning på 50 %...

Hvad så hvis man bliver bevilliget en tur på Montebello ? Må man det på sygedagpenge?
Gunell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2014, 19:09   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det vil jeg tro, da det jo er et rekation, men nogle får lov at holde ferie som syg, du har jo sygepenge men husk at få på skrift, at du kan komme tilbage til sygepenge, hvis du ikke kan holde til dit job på 14 timer, skal du afklares og det skal du nok få i gang, frem for ferie
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2014, 19:54   #6
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Man kal virkelig passe på, også selvom man har ting på skrift.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Gunell Se meddelelser
Hvad så hvis man bliver bevilliget en tur på Montebello ? Må man det på sygedagpenge?
Montebello er en del af det danske sundhedssystem, så ja.

Men ud over behandling skal du ikke regne med at få mulighed for at rejse, overhovedet.
Tidligere hed det OK med rejser indenfor EU, efter aftale med sagsbehandler.

Jeg blev på et tidspunkt kaldt hjem fra en rejse, selvom jobcenteret havde sagt ok (også skriftligt), og hospitalet havde skrevet det var behandling og jeg fik dele af behandlingen i udlandet dækket via den offentlige sygesikring, så tiderne har ændret sig.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2014, 09:58   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
men mener der er nogen her inde, der har fået lov til, at tage på ferie med deres ferie penge og derefter komme retur på sygepenge.

Men igen jeg ville bruge mine kræfter og især tid på en afklaring frem for ferie, for pludselig er din tid gået og så hedder det kh
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2014, 10:30   #8
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Man kan stadig være heldig, men det er kun din sagsbehandler, der kan svare på det.

Jeg har været 3 uger på Borneo og 2 ugen i Beijing som sygemeldt - men tingene har ændret sig markant siden.

Håber det lykkes for dig
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension