K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-01-2010, 20:57   #1
Zania
Hvor skulle jeg ellers være
 
Zanias avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 194
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Zania er ny på vejen
flytte kommune midt i en sag?

Hejsa,

Er det meget uheldigt at flytte kommune midt i en udredning/vurdering om man skal have flexjob?

Jeg ville jo få en ny læge, men hvordan påvirker det forløbet ellers? Nogen, der har prøvet det? Behandler kommunerne egentlig sagerne ens?

Hovedårsagen til vi snakker om at flytte er økonomi. Dyrt at bo her i området.. Ejer et hus, jeg ikke har råd til mere, har lige solgt bilen, og har taget en del lån (kan ikke låne mere), og hvis der går lang tid, før jeg finder ud af, hvad der skal ske, får jeg svært ved at klare det.

Håber de finder ud af hurtigt, hvad der skal ske med mig. Gik der lang tid, før I fik flex-job, som jeg håber på? Skod-situation

Lone
Zania er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2010, 21:55   #2
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Altså ,ens skarvanker ændre sig jo ikk fordi man flytter,men selv ville jeg nok skynde mig at have de papir på plads med en læge jeg kender , men ellers går sagen jo bare til ny komune,og det jo mennesker så de er nok forskellige ...Jeg ved ikk hvor længe de er om en afgørelse ,DET der jo meget forskeld på ,hvis jeg var dig ville jeg spørge sagsbehandleren,hvor længe de regner med det vare ..§ kan jeg ikk men de skal jo være de samme i alle komunerne ..JA skod situasion det tog ca 3månder med arbejds prøvning og 6 uger efter var jeg flexer men jeg har været ledig i 6 år ...
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 12-01-2010 kl. 22:00.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2010, 22:09   #3
Zania
Hvor skulle jeg ellers være
 
Zanias avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 194
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Zania er ny på vejen
Hej mange tak for svar,

jeg har lige blevet bruger her på siden, i dag, og har brugt hele dagen her, må jeg indrømme. Mit indtryk er at her er dejligt hjælpsomme mennesker, men bliver lidt skræmt af at læse sager, der kører op til 9 år.

Du har ret i, man skal nok have styr på papirerne. Jeg er ikke afsluttet hos fys., går ved lokal psykiatrien og skal til reumatolog. Måske skulle jeg prøve at vente, til jeg har lidt mere klarhed.

Har overvejet at flytte i en leje-bolig midlertidigt heroppe, vi ville gerne ned til de sønderjyske priser, hvor jeg også kan være med.

Lone
Zania er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2010, 22:18   #4
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Jeg flyttede midt i "afprøvning til fleksjob" - men det tjekkede jeg så også med kommunen inden jeg flyttede (og min afprøvning var i den nye kommune) og det foregik på den måde at min sagsbehandler i den fraflyttende kommune ringede til min tilflyttede... uden problemer.

Men som sagt - jeg talte med begge kommuner først.

Held og lykke
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2010, 13:31   #5
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Og husk, at få "samtalerne" på skrift(minimum båndet)... -der er - desværre - også skrækeksempler!
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2010, 18:50   #6
Zania
Hvor skulle jeg ellers være
 
Zanias avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 194
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Zania er ny på vejen
tak for svar!

Ja, skræk eksempler.. Det havde jeg nemlig også tænkt på, der nok ville være. Min mor (gl. sygeplejerske) siger, det ikke er altid, journalerne følger med til den nye læge?

Har læst om herinde, man skal have aktindsigt. Er det en kopi af journalerne? Er ny i reglerne.

Det er to læger og min leder på skolen, der taler for flexjob, men er under stadig "udredning". Både pga. fysik og psyke. Psykisk har jeg "lidt af hvert", mener min psykolog, og er hypermobil, scoliose, og en hånd og tommeltot med meget nedsat bevægelighed. Lammelse i benet gennem 3 mnd. i efteråret, lægen siger pga. scoliosen.

Lone
Zania er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2010, 23:37   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Din mor har ret i at det ikke er sådan at papir automatisk følger en man skal bede sin gamle læge feks om at sende dem til ny læge , jeg har for nylig skiftet læge og det endte i en kamp at få papir med mig .. (min gamle læge kom til skade og måtte stoppe som læge og det var hendes afløser der var problemet )


Men det kan du sådan set komme lidt på forkant med

under nyttige link ligger der en aktindsigtserklæring både til læge og til kommune så send en aktindsigterklæring til alle læger du har været i kontant med og til kommunen så har du selv papir ved en flytning og er fri for at vente på at de skal få hentet dem og de andre skal få sendt dem ...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flytte kommune Daniel09 Alt det andet 0 10-09-2012 15:36
Flytte kommune midt i en sag og forløb. Allstar Alt det andet 4 15-05-2010 15:15
flytte kommune viviras Alt det andet 4 12-01-2010 09:22
flytte til ny kommune ? jbm Alt det andet 10 28-02-2009 17:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension