K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-12-2008, 15:54   #1
anntina
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Lokation: kbh
Indlæg: 3
Styrke: 0
anntina er ny på vejen
Ophør af sygedagpenge pga: inkompetence.

Sygedagpenge ophør pga. af inkompetence.

Jeg har fået dette forum anbefalet, hvis man er kommet i en uheldig situation ang. Kommune (sygedagpenge).

Kort fortalt, så har min sagsbehandler ophørt mine sygedagpenge, da hun påstår at jeg ikke har medvirket til en opfølgning som skulle foregår som en telefon opfølgnings samtale inden for et påkrævet tidsrum på 7 dage. Dette overholdte jeg ved at lægge besked til hende i omstilling om at jeg havde prøvede at kontakte hende forgæves. Der sker det efterfølgende at jeg får en partshøringsfrist, pga. manglende medvirkende. Som jeg tror er en fejl da jeg har overholdt min del af opfølgningen.
Det skal sige at jeg har indgivet en klage efterfølgende, da jeg ud for mine udskrifter fra teleselskabet kan bevise at jeg har ringet og snakkede med en medarbejder. Dette har denne medarbejder ikke journalført, så min besked er aldrig kommet videre til sagsbehandleren. Dette er ikke første gang det sker. Jeg har sammenlignet udskrifterne fra teleselskabet og den aktindsigt som jeg har fået tilsendt. Dette siger mig, at der tydeligvis er nogle kommunikations problemer i deres afd.

Mit problem lige nu er at jeg ikke har fået nogle penge udtalt i over en mdr. og af samme årsag har jeg ikke kunne betale mine faste udgifter som husleje, fagforening, a-kasse osv.
Jeg bor til leje i en privat fremleje. Da jeg ikke kunne betale ham i denne mdr. er jeg blevet smidt ud, og nu har jeg ikke nogle steder og bo.
Jeg er 30 år gammel og er nu nød til at sove på min fars sofa, og ved nu ikke hvordan fremtiden ser ud for mig.


Kommune overholder ikke sin klage sagsbehandlingstid på 4 uger.

Min klage skulle have været færdigbehandlet d.17.12-08, men da jeg ikke havde hørt noget, ringede jeg selv for at høre hvad der sker i sagen, og få den besked at man ikke har behandlet sagen endnu, og de kan ikke fortælle mig hvornår man kan have en afklaring.
Undskyldningen var at de havde for travlt til at de kunne overholde deres frister (4 uger) så jeg måtte bare afvente.
At jeg er blevet stille på gaden er ikke deres problem, og de kan ikke hjælpe.

Er der nogle som har prøvet det samme eller noget lign?

Og i så fald hvad er der sket efterfølgende.?

Med venlig hilsen
Tina
anntina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2008, 16:31   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
De kan ikke forlange telefonisk kontakt, du er som klient i din fulde ret til at bede dem holde sig til breve, lige så kan de faktisk heller ikke kræve at man møder op til et møde med sagsbehandler.

Citat fra et brev fra Karen jespersen:
"Efter forvaltningslovens § 8 kan en myndighed imidlertid kræve, at parten medvirker personligt, hvis partens personlige medvirken har betydning for sagens afgørelse. Det drejer sig ikke om inhabilitet hos partsrepræsentanten, men derimod om, at det kan være påkrævet for sagen, at parten selv medvirker. Det vil for eksempel være tilfældet ved udstedelse af kørekort og pas samt ved lægeundersøgelser til brug for behandling af sager om førtidspension."

Du skal have til lagt dig en vane med at spørger hvilken § i hvilken lov der siger at du skal det, og sige at du forventer at få en kopi af §, ind til da vil du ikke foretage dig yderligt i den retning.
Der til skal du til at forlange at ALT foregår på skrift, ikke noget med telefon, og skal du absolut til et møde tager du en besider med dig og optager evt samtalerne, kan du af den ene eller anden årsag ikke selv møde, finder du dig en partsrepensentant.
Endnu et citat:
"Du har ret i, at en person, der er part i en sag, kan lade sig repræsentere af en partsrepræsentant. Partsrepræsentanten træffer som udgangspunkt beslutninger og deltager i møder på partens vegne." der med underforstået ud fra mit spørgsmål, jeg behøver som klient ikke møde op til møderne (jeg gjorde opmærksom på at det kan være et meget STORT problem for en med fx angst)

Hvis de ikke overholder fristerne kan du klage til borgmesteren over sagsbehandlingen, et godt råd er at klage til hele kommunalbestyrelsen, for langt fra alle borgemestere gider tage sig af de ting, om end de skal.

Du kan søge kontanthjælp mens du venter, kan du ikke? om det er nogen god ide skal jeg ikke gøre mig klog på.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2008, 16:59   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Nej det har jeg ikke prøvet...

....har du fået ophør af sygedagpenge på skrift og 2 uger før, med begrundelse for ophør...med klagevejledning ? Hvis ikke så er det ikke lovligt at stoppe sygedagpenge.

Jeg mener der er en afgørelse fra Ankestyrelsen om at man ikke kan fratage folk ydelser fordi de ikke mødte til et møde...og du har beviser for at du har prøvet at kontakte damen...det lyder helt ulovligt det hun har gjort og I dit sted ville jeg klage direkte til beskæftigelses ankenævnet.

....er der nogen der kender til afgørelsen fra Ankestyrelsen?



Skriv til din borgmester og klag over sagen og at de ikke overholder svarfrist og at du nu er hjemløs .

Forøvrigt skal du ikke ringe , men kun skrive og kommunen skal skrive til dig når de gør noget ..også når de ikke overholder svarfrist med begrundelse for forsinkelse.
Bare et godt råd.

...det er noget smøleri den sagsbehandler har lavet og jeg tror du ville vinde den sag ved beskæftigelses ankenævnet.

håber det går vel for dig trods alt det du har mistet...

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2008, 18:57   #4
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
Forøvrigt skal du ikke ringe , men kun skrive
Jeg vil blot lige tilføje, at NÅR du skriver til kommunen, så gå op til dem (borgersevice eller jobcenter) og aflever skrivelsen, og bed om at få en kvittering på, at de har modtaget den.
Det sker ALT for tit, at ting forsvinder i kommunernes posthåndtering.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2008, 19:14   #5
Kimse
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kimses avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2007
Lokation: Mors
Indlæg: 154
Blog Indlæg: 5
Styrke: 17
Kimse er rigtig godt på vej
Bare for at være sikker på en indkomst

Måske du skulle søge kontanthjælp, ikke fordi du skal ende på en kontanthjælp, men tænk hvis du ikke får ret i din påstand overfor kommunen og nævnet. Fordi jeg skriver dette, er at du først kan modtager kontanthjælp fra og efter den dato du har ansøgt om det.

Husk du kan anmode nævnet om at hastebehandle klagesagen, når du står uden en indkomst.
Kimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2008, 16:36   #6
zolskin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2008
Lokation: her&der, kbh
Indlæg: 197
Styrke: 16
zolskin er ny på vejen
Har du prøvet at kontakte SR bistand?
De har også jurister tilknyttet udover socialrådgivere - du kan finde dem på nettet - nu ved jeg ikke hvor i landet du er..i kbh er der også kritisk retshjælp..

Det er helt ude i hampen at dine sygedagpenge skal stoppes...

Jeg skulle selv ringe til sagsbehandleren i dag og ringede 7 gange inden jeg fik fat i hende og havde også lagt besked om morgenen..og jeg var så bange for at hvis jeg ikke fat i hende, så ville måske sige, at jeg havde holdt aftalen

Beder for at det lykkes for dig!
juleknus
zolskin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2008, 20:46   #7
anntina
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Lokation: kbh
Indlæg: 3
Styrke: 0
anntina er ny på vejen
Tusind tak for alt den gode respons..:-) Det er rigtig rart at vide at man ikke står helt alene og at der er nogle som gider og har lysten til at give noget vejledning.

Jeg ved gerne lige tilføje at jeg var i et igangværende revalideringsforløb på dette tidspunkt dette sker. Jeg havde fået bevilliget en virksomhedsrevalidering. Denne har hun også sat en stopper for, og ingen kan fortælle mig om hvad der sker med det, og om jeg kan forsætte. Man har besluttede at jeg skal aktiveres for at få ydelse.

Jeg har været oppe og søge kontanthjælp og har modtaget ydelse, fra d.d. men jeg har fået en straf på 8 uger hvor de trækker en 1/3 del af den ydelse som jeg er berettede til, da ydelseskontoret mener at mit ophør er selvforskyldt, da der ud fra de skrivelser jeg har modtaget fra kommune står at jeg ikke har medvirket til opfølgningen. Men da klagen ikke er behandlet, kan jeg ikke trænge igennem, og den sagsbehandler som havde min sag, oplyste mig om at jeg bare kunne klage over sagsbehandlingen hvis jeg var utilfreds. Jeg har aldrig i mit liv blevet behandlet med så lidt respekt.

Jeg har nu gjort det at jeg tog direkte kontakt til Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen. Jeg prøvet i første omgang og komme til at tale med borgmesteren, men det var umuligt. Der næst ringede en jurist til mig og jeg forklarede sagen alvor, og hun skrev en mail til kommune at de skulle få afsluttede min sag snareste og samtidig anmode hun om af se sagen de havde på mig.
Min tanke er bare at kan dette ske for mig, kan det også ske for andre. Så derfor uagtet hvad udfaldet bliver, så vil jeg gerne vide hvad jeg skal gøre derefter, så dette ikke går i glemmebogen.

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad der sker med de klager som bliver indberettede og om det bliver registeret nogle steder, så kommune ikke bare slipper af sted med denne form for inkompetence… er der nogle som ved noget om det…?
anntina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2008, 00:06   #8
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Desværre er der ikke noget der heder konsekvens for dårlig sagsbehandling, de kan få en skriftlig næse, og besked på at et er en ommer, men ellers *ryster på hovedet*
Med mindre, altså, at du vil forsøge at slæbe dem (dvs din sagsbehandler) i retten, men det er så godt som umuligt, for det første kræver det et KÆMPE arbejde fra din side, for overhovedet at have en lille chance for at politiet vil tage sig af en anmeldelse, for det andet koster den slags kassen, endnu værre hvis man taber, og som systemet er i dag, ja så har de højere magter som bekendt en tendens til at holde hånden over hinanden, så den mulighed er vist at udelukke for de fleste.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2008, 01:27   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvis jeg var dig så ville jeg skrive en klage og sende den til borgmester og hele kommunalbestyrelsen, skriv det som en klage over sagsbehandlingen fortæl hele din historie og vedlæg kontoudskrift af din telefon regning så man kan se at du har ringet...

Man kan godt have en opfølgning telefonisk ifølge sygedagpenge loven ved ikke hvorfor jeg aldrig har tænkt tanken at man skal ringe til sagsbehandleren , men det er nok fordi der i loven står at sagsbehandleren skal følge op på sagen evt telefonisk , det vil i min verden sige at sagsbehandleren skal ringe til dig og ikke omvendt ...

Det er sådan logikken ville være i hvert fald men men det er et ulogisk land .

Har du aktindsigt i din sag, ellers søg det som din sagsbehandler lyder så er det nok ikke den eneste fejl , skriv evt din historie til SF socialordfører, ved godt at det ikke lige er den slags sager hun søger, men den viser klart et magtmisbrug fra kommunens side..

Derud over er der vist ikke meget andet at sige end held og lykke med din sag og så opfodre dig til at klage , det skal man som borger ikke finde sig i ..

Jeg bor i et distrikt hvor posten hele tiden mister vores breve , jeg har klaget over det til postmesteren 3 gange og jeg har efter et skema fra kommunen blev væk og jeg blev truet på min forsørgelse bedt dem om at sende alle skemaer og indkaldelser til mig på mail og vedhæftet de klager tli postmesteren så de kan se jeg taler sandt .. svar det har vi ikke mulighed for... en kommune der ikke kan sende en mail med indkaldelse eller et skema det er sgi da en fallit erklæring i et samfund hvor regeringen snart ikke vil have borgere til at få noget på brev fordi de kan bruge nettet ..
  Besvar med citat
Gammel 20-12-2008, 10:03   #10
anntina
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Lokation: kbh
Indlæg: 3
Styrke: 0
anntina er ny på vejen
Hej igen..

Jeg har fået tilsendt min aktindsigt, da jeg var nød til at finde ud af hvad der var journalført og hvad der ikke var. Jeg må indrømme at der var flere ting som ikke stemmer overens med de udskrifter jeg har.. derfor har min klage gået på – klage over sygedagpenge påhør, manglende journalføring og sagsbehandleren. sagsbehandleren pga: af hendes respektløse opførelse over mig.

Jeg har tænkt mig at følge de gode råd som i har givet mig… ved at jeg har skrevet min historie og læst omkring en masse andre som er kommet i klemme i dette system, har dt bare givet mig endnu mere blod på tanden.

Jeg vender tilbage når der sker noget i sagen, uagtet om det er godt eller dårligt…

Til jer alle, så må i ha en fantastisk jul og et lykkebringende nytår… 
anntina er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ophør af sygedagpenge JesperR Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 21-07-2013 13:24
Ophør af sygedagpenge AnneLilly Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 28-12-2012 22:00
Ophør af sygedagpenge AJT Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 19-02-2012 09:39
Sygedagpenge ophør? FightForIt Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 29-03-2011 10:15
Ophør af sygedagpenge. Amy Alt det andet 0 28-10-2010 13:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension