K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-11-2007, 11:52   #11
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
har stadig ikke fået noget af kommunen

hvad jeg har regnt ud har de til og med torsdag i denne uge
og der er ingen undskyldning om at de ikke har modtaget den, da jeg selv kom med den personligt

men venter spændt
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2007, 12:18   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Peacock håber at du får den på torsdag og gør du ikke så er det afsted med en klage med det samme, evt send en til din sagsbehandler hvori du skriver at du beklager ikke at have fået den aktindsigt du har bedt om , og at hvis ikke du har den inden 3 hverdage så vil der blive afsendt en klage til borgmesteren, det hjælper mange gange
  Besvar med citat
Gammel 21-11-2007, 17:45   #13
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Tak Hejdien

det ser desværre ud til der skal klages, trivler nu stærkt på at mit aktindsig kommer i morgen som er den sidste dag

øj hvor er jeg bare træt af det
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2007, 16:45   #14
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
har klaget og det kan læse om på

http://www.bistandsbums.dk/afslag_igen#comment
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2007, 22:39   #15
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Er nødtil lige og sætte det over jeg har skrevet på bistandbumsen, Da jeg har brug for hjælp

Torsdag den 22/11/07

så er der sket lidt, men kun fra min side

jeg har jo bedt om agtindsigt i min sag og de 10 dage er gået uden at hører noget fra kommunen

Så jeg har skrevet til borgmesteren i dag og det er også afleveret til ham.

jeg gider ikke og være sød mere dem på http://www.k10.dk/ foreslår godt nok at jeg igen skriver til kommunen at hvis ikke jeg har den inden 3 hverdage så vil der blive afsendt en klage til borgmesteren.

men jeg gider ikke at gå til den ende, for der er ingen undskyldning for dette her, når det var afleveret personligt brevet.
så jeg valgte at gå til hovedet, retter sagt.

har også klaget over at jeg stadig ikke har fået det skriftlige afslag på anken på førtidspensionen.

+ mere

er bare så skide træt af det
ja også kommer ham fra ny chance igen i morgen kl. 9

fredag den 23/11/07

Der er allerede sket noget efter mit brev

det er så lidt pinligt men kan ikke lade være med at grine , for det er så åndsvagt

jeg var ved lægen igen angåene mit blodtryk og skulle sørme have flere piller

men lige som jeg står og er ved at blive ekspederet på apoteket, ringer min mobil telefon og den synger højt " jeg er så lækker http://musik.tdconline.dk/servlets/2...&ringid=68592"

der var mange på apoteket og de skreg af grin kunne slet ikke samle mig om hvem der var i telefonen
så fandt jeg ud af det var borgmesterens sekretær pinligt

og måtte undskylde mig meget, da jeg virkede noget sær og fraværeren

da jeg kom hjem var jeg simpelhen nødtil at ringe hende op igen og får styr på det hele igen, men min agtindsigt skulle være sendt den 21.11 fra kommunen og hvis jeg ikke har senste modtaget noget på tirsdag skal jeg kontakte borgmesterens sekretæren igen.

har heller ikke modtaget noget i dag med posten jeg tænker mit

Lørdag den 24/11/07

I dag modtog jeg så fra kommunen mit så kaldte agtindsigt

sikke en gang lort, kan hver falde ikke se at det skulle være det, der skulle ligge om mig

dette her var agtindsigten jeg har givet dem:

Citat:
Begæring om aktindsigt

Som part i sagen anmoder jeg i henhold Forvaltningsloven § 9 om aktindsigt i ovennævnte sag.

Jeg beder, at blive gjort bekendt med alle aktstykker, herunder bl.a. evt. notater, mødereferater og aktens journal-liste, samt skriftlig oplysning om, hvorvidt alle aktstykker i sagen vil blive stillet til min rådighed.

Med hensyn til notater henviser jeg til lovens krav om notatpligt, jf. bl.a. § 6 i lov om offentlighed i forvaltningen.

Jeg beder Dem oplyse i hvilke forvaltningsafsnit sagen har været behandlet til dato samt hvilke sags numre den har i disse forvaltningsafsnit. Jeg henleder opmærksomheden på forvaltningsmyndighedens vejledningspligt, jf. § 7 i forvaltningsloven.

Såfremt der efter Deres opfattelse er lovhjemmel til at undtage aktstykker i denne sag fra aktindsigt, beder jeg om følgende:

1. en angivelse påført journal-listen ved de aktstykker, som med lovhjemmel er undtaget aktindsigt.
2. ekstrakter af de aktstykker, som med lovhjemmel er undtaget aktindsigt, jf. bl.a. § 10 og §§ 12-15 i Forvaltningsloven.
3. en redegørelse og herunder en begrundelse for, hvorfor jeg med lovhjemmel efter Deres opfattelse ikke er berettiget til at modtage eventuelle aktstykker, jf. bl.a. § 22 i Forvaltningsloven.

Jeg forventer indenfor den lovlige frist på 10 dage, jf. § 16, stk. 2 i Forvaltningsloven, at modtage Deres fyldestgørende skriftlige svar på alle mine anmodninger . Jeg anmoder om at få tilsendt 1 kopi af samtlige dokumenter i sagen og journal-liste, registre og andre fortegnelser, som vedrører den pågældende sags dokumenter, jf. forvaltningslovens § 9.
det der var med var lægepapirer, noget af det og slet ingenting af det neden ståene:

Citat:
bekendt med alle aktstykker, herunder bl.a. evt. notater, mødereferater og aktens journal-liste, samt skriftlig oplysning om, hvorvidt alle aktstykker i sagen vil blive stillet til min rådighed.
og har bevis på at de lyver om hvad
når de har sendt det har agtindsigt, uden på brevet står der stemplet A post den 23/11 og modtog det i dag og borgmestersekretæren havde fået ad vide det var sendt fra kommunen den 21/11

heller ikke denne gang var mit sidste skriftlige afslag med, fra pensionsmødet hvor de genbehandlede min sag, den 30/10/07

vil da klart kontakte borgmestersekretæren igen, hvis der ikke når at komme mere inden tirsdag

nogen gode råd ?
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?

Sidst redigeret af Webmaster; 24-11-2007 kl. 22:58. Årsag: Sat din begæring i quote tags så det er nemmere at skille ad
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2007, 00:54   #16
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Øv, Peacock... sikke de bliver ved med at trække dig rundt i manegen.

Havde du ikke fagforeningen med?

Men du kan jo skrive til borgmesteren og spørge, om det er lovligt at "omdatere" brevene? Om det er noget, han accepterer?
Du kan også bede ham om at sørge for, at du får et skriftligt afslag på din pension.

Du kan også klage - sammen med din fagforening - til beskæftigelsesankenævnet, da du må betragte det manglende afslagsbrev som et afslag. Så sker der måske noget.

Jeg vil stadig foreslå dig, at kontakte Thomas Krog, SF, som i flere år har kæmpet en brav kamp i Nordjylland for syge borgere.

Du kommer åbenbart ikke ret meget længere uden hjælp udefra.

Jeg er bare så forarget over den behandling, du har fået.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2007, 15:48   #17
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
zuza

ja jeg er også ved at være godt træt af det

syndes det er utroligt at Frederikshavn kommune ikke engang kan finde ud af og sende agtindsigt

jo, jeg har LO med i det, men med det agtindsigt skal jeg selv søge.

og LO kan faktisk ikke rigtig gøre mere for mig, da kommunen siger at min sag er sendt ind til beskæftigelsesankenævnet.

jeg har dog ikke modtaget noget fra beskæftigelsesankenævnet om, de har fået min sag.

jeg fatter bare ikke hvor svært kan det være og samle de papirer til mig om min sag, jeg syndes det er bare så amatøragtigt.
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2007, 17:39   #18
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
jeg har været nødtil at give op med at sortere agtindsigt papirene og klipse dem sammen,

da der er 2 eller 3 der er magen til hinanden , er der andre som har prøvet at få sådanne en gang L...

da i har søg om agtindsigt
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2007, 18:14   #19
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
sidder lige og roder med en masse hjemmesidder om agtindsigt

sad og tænkte på der må da være nogen man kan klage til *-)

hvis ikke det hjælper med borgmesterens sekretær men der er jo også beskæftigelsesankenævnet som du skriver
zuza

så fandt jeg denne her side http://www.frederiksberg.dk/Politik%...ktindsigt.aspx

Klagemuligheder
Statsforvaltningen Hovedstaden fører efter reglerne i den kommunale styrelseslov et lovligheds tilsyn med Frederiksberg Kommune. Tilsynet er dog kun kompetent til at behandle en klage, når der ikke er nogen særskilt klageinstans. Da det sjældent er tilfældet i aktindsigtssager efter offentlighedsloven, er tilsynet kompetent til at behandle de fleste klager over afslag på aktindsigt.



Adressen til Statsforvaltningen Hovedstaden er Borups Allé 177, blok D-E, 2400 København NV.



Folketingets Ombudsmand udøver kontrol med den offentlige forvaltning og påser bl.a., at Frederiksberg Kommune handler lovligt og i overensstemmelse med god forvaltningsskik.



Folketingets Ombudsmand er ikke en egentlig klageinstans, men kan på eget initiativ eller på grundlag af en klage undersøge en sag nærmere
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2007, 19:17   #20
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Exclamation

Her er et link til statsforvaltninger forskellige steder i Danmark.

Der kan man læse om, hvad man kan klage over og hvordan.

http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=562

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Aktindsigt Hjælp. defekt Alt det andet 2 08-11-2012 00:40
Er lige faldet for 52 ugers reglen - Hjælp til løbende aktindsigt rollo Alt det andet 5 27-02-2010 11:50
Hjælp til spørgsmål ang; aktindsigt. Thelma Dit og Dat 3 08-01-2010 20:27
Hjælp – vedr. skift af sagsbehandler, aktindsigt, Borgerrådgiveren mv. Frøken_J Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 21-09-2008 17:12
hjælp aktindsigt!! laurana Alt det andet 12 30-03-2008 13:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension