K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-10-2013, 11:23   #1
Georgie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2013
Indlæg: 25
Styrke: 11
Georgie er ny på vejen
Anke afslag på pension

Jeg forsøger, at anke et afslag på pension, søgt i 2012, men jeg mener ikke min sagsbehandler har gjort sit forarbejde og grundlaget er tyndt. Bl.a. lagt på udtalelser fra 3 samtaler fra Incita og en intetsigende rapport fra en virksomhedspraktik, hvor jeg slet ikke blev overvåget. Hvad kan jeg selv gøre? Jeg har lidt af svær angst on/off i mange år og ikke været i arbejde i 12år. Før da, har jeg kun haft sporadisk kontakt med arbejdsmarkedet. I afslaget angives, jeg vurderes til, at kunne varetage et flexjob på rette betingelser, men jeg mener udelukkende, det er en måde, at fastholde mig i kontanthjælpssystemet. Alene det, at man forsøger, at anke, bliver jo opfattet som en ressource, men jeg har venners hjælp for ellers havde jeg opgivet for længst. Har nogen et godt råd?
Georgie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2013, 11:50   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
velkommen til, men prøv om du ikke kan oprette din egen tråd
så skal du nok få noget hjælp
men du har kun 4 uger til at anke et afslag, så det er alt for sent og anke
i oktober 2013. Når afslaget er givet i 2012
så bliver desværre nødt til sige, at du skal begynde fra stort set nul, med de nye regler
fra 1 januar 2013. så det bliver sikkert en meget lang proces du skal igennem
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2013, 12:00   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis du først har fået afslaget nu, kan du godt anke indenfor de 4 uger efter afslaget.

Hvis de siger at du kan varetage fleksjob, så burde de tilkende dig fleks.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2013, 12:51   #4
Georgie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2013
Indlæg: 25
Styrke: 11
Georgie er ny på vejen
Tak for svaret. Min ansøgning vurderes efter sidste års lov om FØP, men tiden til min anke skal være inde, render fra mig. Jeg har forsøgt selv, at indhente journaler osv., men er stødt på mange forhindringer og når ikke, at kunne få det hele med. Jeg forstår bare ikke, hvorfor min sagsbehandler ikke har gjort dette for længst.
Havde jeg kendt til K10, havde jeg været her for længe siden, men har først nys fået kendskab til dette forum.
Jeg har simpelthen ikke en pind forstand på, at lave en anke.
Georgie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2013, 13:30   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det vigtigste er at anken bliver afleveret indenfor de 4 uger, ellers er det for sent.

Det er nok at du blot skriver at du ønsker at anke... og du kan evt skrive at du eftersender nogle journaler du er ved at indhente..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2013, 13:47   #6
Georgie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2013
Indlæg: 25
Styrke: 11
Georgie er ny på vejen
Hvor er jeg glad for, du tager dig tid til,at svare mig. Har aldrig før følt mig så alene. Ingen omkring mig aner noget om, hvordan man gør disse ting.
Jeg vidste ikke, det er muligt, at eftersende journaler. Når "systemet" ikke er behjælpsomt, så er man virkelig lost.
Georgie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2013, 14:10   #7
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du kan eftersende journaler eller papirer som kommunen burde have indhentet og som er skrevet på det tidspunkt du har ansøgt.

Du kan også eftersende papirer på undersøgelser der er lavet/skrevet om senere end det tidspunkt, men så er det ikke 100 % sikkert at de skal tage hensyn til det.

I første omgang når du anker, så skal de se på sagen en gang til i forhold til om de vil ændre beslutningen. Vil de ikke det, sender de anken videre til ankestyrelsen, og du modtager et brev om fornyet afslag samt videresendelse af anken.

Når ankestyrelsen så modtager det, sender de et brev til dig, hvor der står at de har modtaget anken, samt hvor lang tid der ca vil gå.. ofte taler vi om 7-8 mdr.

Så kan du se/få oplyst hvad kommunen har sendt med, og du har også nu mulighed for at sende de papirer ind du mener kommunen evt har glemt, og som de burde have haft med..
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 15-10-2013 kl. 14:14.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2013, 14:14   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg har flyttet de indlæg der handler om din sag til en selvstændig tråd...så man ikke "kommer" til at "stjæle" andre tråd...

Jo jo det er fuldt ud muligt at nøjes med at skriver....jeg vil gerne anker det og det afslag....jeg vil efterfølgende indsende yderlige papirer som jeg mener kan have betydning for afgørelsen...

Du skal have indsendt det inden for 28 dage....

Så vil du efterfølgende have noget tid til at indhente de papirer du mener kan have en betydning...

Din klage skal afleveres på kommunen.....

Du skal gøre det skriftligt og når du aflevere klagen...så skal du få en kvittering på at du har afleveret den og hvilken dato du har gjort det på...det er vigtigt...

Du kan evt gøre det let for kommunen ved at lave 2 kopier som du tager med derop....så kan de bare skrive under på den ene og de kan beholde den anden..

Det er vigtigt at du selv kan dokumentere alt....derfor er kvitteringer ret vigtige...

Man har jo set at "ting" "forvinder" på kommunerne...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2013, 15:35   #9
Georgie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2013
Indlæg: 25
Styrke: 11
Georgie er ny på vejen
Tusind tak for hjælpen. Blot lige tilsidst, må man ikke vedlægge journaler og udtalelser fra tidligere end det tidspunkt, hvor man har ansøgt om FØP?
Georgie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2013, 16:35   #10
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Jo gerne...
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension