K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-01-2013, 13:39   #11
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
prøv dem her du ansøger online. http://www.robinsohnfonden.dk/236-23...ningsskema.htm

står selv og skal have lavet tænder til 7500, men har søgt 3000 her... mener det er mindre beløb de evt bevilliger nemlig

men du skal skynde dig fristen er til d. 31 januar

min mor får lavet tænder i tyrkiet en krone koster fx kun 1000 og de er lige så dygtige så hvis man skal op og betale så meget kan man ligeså godt få den "gratis" rejse med, for en rejse plus behandling, koster det samme som bare behandlingen herhjemme.. så det er også en mulighed
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2013, 14:15   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Mht nellike - så har jeg med fordel fået en stor klat af tandlægens eugenol fx op til en weekend, eller som 'for en sikkerheds skyld'' at have på lager.
Det virker SUPER!! Selv da jeg havde dry-socket, tog det smerterne i løbet af minutter - og sammen med 2 panodil og en ibuprofen, var jeg nærmet lykkelig.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2013, 14:26   #13
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg har også haft store problemmer med tænderne siden jeg er blevet syg og er blevet ftp...jeg er jo gift og har selv betalt tusinder af kr...

jeg har en super god tandlæge ,men det gør jo tit ondt ¨når man ikke lige ka komme derhen pga weekend mv..

jeg har gjort det jeg har spist masser af hvidløg og ingefær,,ikke lige min kop te..men lider man gør man ALT.,,,,

nu har jeg fået en speciel tandpasta med højt fluor indhold..den er på recept og koster ca 8o-9o kr..og der må ikke skylles efter brug...men den har hjulpet mig rigtig meget ..der har ikke været det store siden..

tandlægen søgte ved tryg da han mente det var mine piller der var skyld i de var blevet dårligere og han sendte billeder ind fra før ulykke og efter..men der er ingen hjælp - da det ikke videnskabelig og juridisk er bevist at det ødelægger tænderne...øv

nu går jeg hver 3 mdr til kontrol for at tage det i opløbet og det har vist sig at være effektiv..
men tandpine er skrækkelig og pinefuld...kender næsten ikke noget værree

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2013, 16:40   #14
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hvis det var en alm. vagtlæge, så undersøg lige om, der er en TANDLÆGEvagt i din by.

Jeg har selv oplevet så store smerter på en lørdag og måtte tage til en tandlægevagt på Oslo Plads i KBH. Det viste sig ganske rigtigt, at der skulle foretages rodbehandling, var derinde i ca. 2 timer. Det var sindsygt med de smerter, der bare skulle overståes.

Det er dog dyre at gå til en tandlægevagt, men nogengange må man bare gøre det, hvis smerterne er for voldsomme.

Her er dem, jeg var hos, tandlægevagten: http://www.tandvagt.dk/

Sidst redigeret af curls; 27-01-2013 kl. 16:45.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2013, 19:55   #15
wind
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2009
Lokation: Kbh omegn
Indlæg: 122
Styrke: 15
wind er ny på vejen
Og hvis det er virkelig galt så prøv Traumecenteret på

Rigshospitalet hvis du bor i nærheden....min læge ville henvise mig dertil

men de tog mig uden ....kun fordi jeg ikke kunne stå op pgr smerter.

Men Tandlægevagten er nok hurtigst.

God bedring til dig.
__________________
Husk : Handling gir forvandling !
wind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2013, 21:50   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tigul Se meddelelser
Min sagsbehandler var total afvisende da jeg snakkede med hende.
Du skal ikke snakke med din sb om det, du skal bede hende om, at sende dig et skema, så du kan søge om enkeltydelse.

Og får du afslag, så bør du anke det.

Og så få fat i nogle nelliker.

Den ene af de gange jeg har været den tur igennem startede det en skærtorsdag aften.

Det var dælme en lang påske.

Jeg havde ved en tidligere lejlighed får min tandlæges privatnr., til den slags situationer, men jeg var jo ikke meget for at forstyrre ham i ferien, men da vi nåede mandag kunne jeg simpelthen ikke klare mere, og ringede til ham.

Han var lige kommet ind af døren fra påskeferie, og kom op i klinikken, og startede en rodbehandling, til hverdagspris.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 27-01-2013 kl. 21:53.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2013, 19:10   #17
Tigul
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2010
Indlæg: 45
Styrke: 15
Tigul er ny på vejen
Hej Alle, lige en opdatering.

Tog til min gamle tandlæge i dag, dog en times kørsel fra hvor jeg bor, men min bror bor tæt på. Ham den nye synes jo stadig det var pyller.

Min gamle tandlæge kunne konstatere at jeg havde overlevet den mest ekstreme form for tandsmerter, nemlig et stort åbnet hul direke ned i kæbeknoglen. Hver gang jeg sank, drak ,spiste, ja så løb det direkte ned i knoglen som i øvrigt var fyldt med betændelse.

Fik lagt et stykke kunstig væv derned, hvilket gjorde at jeg skreg og græd af smerter, det skal skiftes igen i morgen og i overmorgen. Har fået noget andet pencilin. Har stadig slemme slemme smerter. Men håber det snart bliver bedre.

Er faktisk rigtig ked af at jeg skulle udsættes for så voldsomme smerter, vagtlæge besøg osv, for min nye tandlæge ikke tog det en skid alvorligt.
Tigul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2013, 19:29   #18
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Tandlægeskolen i Kbh har heldigvis ikke den fremgangsmåde du beskriver, så du må desværre høre til den anden.


Fyld dig med smertestillende og få lavet den ENKELTYDELSES-ansøgning omgående.

Lyt IKKE til sagsmishandler-ÆVL, men lav en ordentlig ansøgning, vedlæg korrekt dokumentation for din økonomi, og aflever den så - KUN MOD DATOSTEMPLET KVITTERING.

I Københavns kommune, som er landets strammeste r*vh**l mht til bevillinger til ftp på ny/efter 2003-ordning, bliver der jævnligt givet tilsagn til tandbehandlinger af større omfang.

Så giv ikke op på forhånd.


Tag derefter på Skadestuen, og se hvad de kan gør for dig - det er jo voldsomt at køre en time for at kom til den gamle, gode tandlæge, og nu er det jo langt mere end tandproblemr det drejer sig om.

Af og til skal man IKKE ringe først, men bare troppe op!

OBS: på Tandlægeskolen i Kbh. koster det nu minimum kr.200 af få lavet diverse fyldninger og andre småting.

Sidst redigeret af L.S.; 28-01-2013 kl. 19:44.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2013, 19:34   #19
Mileo
Hjemmevant på K10
 
Mileos avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2012
Lokation: Limbo
Indlæg: 268
Styrke: 14
Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10
Tigul

Din stakkel altså...men godt at du får taget hånd om det nu..
Har selv prøvet stort set det samme som dig, og hvis jeg ikke havde haft en ret høj smertetærskel, var jeg nok blevet helt gak..

Og for at det ikke skal være løgn, sidder jeg med en tandbyld igen, og er bange for at det skal blive ligeså slemt som sidst..

Skulle være sammen med een helt speciel person i weekenden, og jeg havde virkelig glædet mig...er bange for at det nu må udsættes...

Øv for pokker...

Håber det aller bedste for dig....og mig


/Mileo
Mileo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2013, 19:36   #20
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Tandlægeskolen i Kbh har heldigvis ikke den fremgangsmåde du beskriver, så du må desværre høre til den anden.
Jeg gik på tandlægehøjskolen i København... men det er nok 4 år siden, så de kan have lavet det om selvfølgeligt.

Dengang skulle man bare møde op når der var visitation og søge om godkendelse, for at blive behandlet gratis af de studerende.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til tandlæge? JannieLytzen Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 03-05-2013 00:57
hjælp til tandlæge som ftp lillesine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 25-07-2012 18:17
Hjælp til tandlæge når man er på FP nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 26-06-2010 00:00
Ftp og hjælp til tandlæge. AnnetteH Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 09-08-2008 14:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension