K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-10-2008, 20:08   #11
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Under "Dit og dat" har "den udstødte" starten en tråd.

Speciallæge i reumatologi, Claus Rasmussen.

Den er nok vær at genopfriske.

Mvh. Sommer
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2008, 10:33   #12
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tante Ana Se meddelelser
Nej, ingen sandhed Popiae

Det er altså to, helt forskellige problemstillinger, som har intet tilfælles med hinanden. Den første (min) er en beskrivelse af angreb på patienter. Den anden (din) er kritik af forvaltningspraksis.
Citat:
Oprindeligt indsendt af pia e larsen Se meddelelser
Tanta Ana.

Det som var hensigten, var, at selve postulatet er der en sandhed i, og det fastholder jeg.
Hvis hensigt? Din, min eller Claus Rasmussens?

Det er jo Claus Rasmussens hensigter det handler om. IKKE alt det andet du pointerer og som jeg er enig i, men som denne tråd bare IKKE handler om.

Min hensigt er, at advare mod en navngiven læge Claus Rasmussen, så folk er klar over hvad de går ind til, hvis de konsulterer ham:
Citat:
»Engang var sygdom noget man døde af, nu er det noget man kan leve af. Der er skrækkeligt mange penge i sygdomme, og i det øjeblik du bliver syg, bliver du modtaget af en hel hær af advokater, fysioterapeuter, læger og kiropraktorer til at tage sig af dig. Og man skal heller ikke glemme fagbevægelsen, for hvem arbejdsskadeerstatninger er blevet den største aktivitet.«

Claus Rasmussen mener, at samfundet svigter de mennesker, der kommer til systemet efter hjælp. Hans erfaring siger ham, at når man på den ene side skal bevise, at man er syge nok til pension, kan man ikke på samme tid blive rask.

»Når folk får tildelt deres pension, mister de ansvaret for deres eget liv, fordi de skal leve op til rollen som kronisk syge. De fokuserer på deres smerter og begrænsninger og ignorerer deres muligheder. De får et fattigt menneskeliv som tillærte hjælpeløse.« Kilde: Berlingske.dk
Det er den slags læge han er - TERM-læge. Og så kan det ikke nytte, at fremdrage andre aspekter i, som netop svækker denne særlige advarsel, møntet ALENE på fremtige patienter - når du indblander det "landspolitiske" i, som ikke decideret handler om Claus Rasmussen. Det må man kunne gøre i en tråd for sig.
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sommer Se meddelelser
Under "Dit og dat" har "den udstødte" starten en tråd.

Speciallæge i reumatologi, Claus Rasmussen.

Den er nok vær at genopfriske.
Tak Sommer... den havde jeg overset. Den findes her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=5097 - hvilken i øvrigt bekræfter alt det værste jeg kender til den læge.

Sidst redigeret af Tante Ana; 18-10-2008 kl. 12:19. Årsag: Citat tilføjet
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2008, 00:11   #13
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Tanta Ana.

Du fremlagde det ikke som en advarsel.
Såfremt du ikke vil have det debateret, skal du jo, efter min mening ikke lægge det til debat.
jeg har lige så meget ret til min mening om artiklen/afhandlingen, som dig.
Og jeg mener ikke, at det skal opfattes sort eller hvidt.
Jeg mener, at der er sandhed i det også, at man bliver mere syg i systemet. Du ved sikkeret også, at det sjælent er hele sandheden, der kommer i medierne.
Så istedet for bare, at blive vred på Manden, er det nogen gange en god ide, at sætte sig ind i tankegangen, eks vis at folk der sidder lang tid i systemet påviseligt bliver mere syge! Og hvordan griber man det så an, jo, efter min mening, at oplyse forskellige årsager til dette resultat.
Altså at der er flere forklaringer på faktum.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2008, 09:37   #14
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af pia e larsen Se meddelelser
Såfremt du ikke vil have det debateret, skal du jo, efter min mening ikke lægge det til debat.
Når jeg, som trådstarteren, TO (siger/skriver: TO!) gange forklarer dig udførligt, hvad er trådens SIGTE, og det alligevel ikke trænger igennem til dig - må jeg melde pas.

Dem, som måtte forvilde sig her vil jeg bede om: Hold jeres fokus ALENE på TERM-modellen og på Claus Rasmussen, hans lægeetiske brister og det syn han har på sine patienter, frem for alt - sine kvindelige patienter idet dette er, hvad der hele tiden var mit sigte med at fremlægge her.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2008, 11:33   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Dem, som måtte forvilde sig her vil jeg bede om: Hold jeres fokus ALENE på TERM-modellen og på Claus Rasmussen, hans lægeetiske brister og det syn han har på sine patienter, frem for alt - sine kvindelige patienter idet dette er, hvad der hele tiden var mit sigte med at fremlægge her.
Man kan ikke bede om at folk forholder sig til et emne på en bestemt måde, man kan bede om at de forholder sig til emnet,men ser en debattør noget andet i det så man acceptere dette, og det samme gælder for hvordan folk debattere ..

Som jeg læser det så forholder Pia e Larsen sig til artiklen, men bruger en anden indfaldsvinkel og det er tilladt.

Så må man jo argumentere for og imod
  Besvar med citat
Gammel 19-10-2008, 11:44   #16
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Så må man jo argumentere for og imod
Hvorfor skal jeg argumentere mod/for noget, som ikke er mit ærinde? Har alligevel forsøgt to gange - forgæves! Tak for afgørelsen.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2008, 11:56   #17
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
kaster lige

en pose matadormix i ringen og håber vi kan finde den gode og hyggelige debat tilbage.

selvom vi er i trængte situationer hjælper det altså ikke at lade det gå ud over 3. mand.

Det er så lige min holdning

Vil dog så også lige indskyde at det jo af mange er velkendt, at man oplever en lille bedring i helbredet når slagsmålet med kommunen er overstået. Deraf kan man vel udelade, at det bestemt ikke gavner helbredet at sidde i skruestikken. MEN det er jo ikke ensbetydende med at man bliver rask - men at man nu kan bruge samtlige ressourcer på at opnå en tålelig hverdag!

til alle

Lena

ps. ovenstående er så bare MIN holdning.
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2008, 14:45   #18
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Altså som jeg læser og ser det her så er der to forskellige indgangs vinkler nummer et er

Term læge Claus som klokke klart giver udtryk for at folk bliver syge af systemet forstået på den måde, de er syge fordi de vil have penge af systemet (han tror åbenbart at man bliver rige af at være på pension )

og så er der den anden vinkel som Pia for mig at se beskriver man bliver syg af at være i systemet forstået på den måde, man bliver syg og i stedet for at få hjælp af systemet så bliver mange endnu mere syge, pga behandlingen i systemet ...

Som jeg læser den artikel er det den første problematik det drejer sig om men Pia er åbenbart ikke enig i dette... og derfor bringer hun den anden debat ind i det, men det kommer nok også an på hvordan man læser artiklen .,....

Jeg giver ikke en klaphat for Claus og hans holdning men kan give pia ret i hendes holdning derimod tror jeg ikke at at den kære Claus ville give Pia ret, for mig at se når jeg læser artiklen ville hans påstand være at flertallet af os herinde sygelig gøre os selv mere end vi er for at opnå profit på det , og derfor er vi så længe i systemet ...

Citat:
Hvorfor skal jeg argumentere mod/for noget, som ikke er mit ærinde? Har alligevel forsøgt to gange - forgæves! Tak for afgørelsen.
Det skal du heller ikke hvis ikke du vil , du kan evt bare springe det indlæg over og argumenterer for dit eget synspunkt , og der er ikke nogen afgørelse i det her kun min mening , er det en afgørelse så skriver jeg det klart og tydelig og gør opmærksom på at det er en afgørelse , og beder om at WEB tager over ...

Så ingen afgørelse her

Pias påstand er vi er syge og hænger fast i systemet og derfor bliver vi mere syge (ret mig hvis jeg tager fejl Pia )
  Besvar med citat
Gammel 19-10-2008, 22:54   #19
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Enig Hedi.

Og jeg er også enig i, at omtalte Læge burde have frataget sin lægetilladelse, ihvertfald som Reum.

Men min argument, er at der altså findes flere forklaringer.
Jeg har også sagt, at der jo netop er en grund til, at de der er mere syge jo bliver i systemet igennem mange år, fordi det stort set er umuligt at få pension og/eller erstatning. Og dette alene gør ingen bedre eller mere raske, snarer tvætimod.
Dette betyder jo netop ikke, at man bliver rask, når erstatningen og/eller pension opnås, men at mange oplever en bedring, fordi stressen er væk.

Man kan også undre sig over, at de "RIGTIGE"Reumatologi-læger ikke tager til genmæle.

Jeg har selv været udsat for 3 forskellige speciallæger i Reumatologi, med egen klinik. Og alle 3, havde ikke et døjt forstand på betændelsgigt.
Så der er åbentbart forskel inden for denne verden, i speciale, selv inden for samme felt.
Blev dog henvidst til sygehus, hvor mistanke om diagnose, allerede blev rejst efter første undersøgelse/samtale.
Poienten er, at måden, at få ryddet ud i dårlige læger, er, at påpege dels postulatet om, at ingen er rigtige syge, (det kan kun de rigtige læger jo) og dels den forværring, der netop opstår af lang tids sagsbehandling.(det kan vi, der sidder i systemet).
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2008, 16:55   #20
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 16
Den udstødte er ny på vejen
Hejsa!

Som "Sommer" ganske rigtigt skriver, så har jeg startet en tråd om Claus Rasmussen, speciallæge i Reumatologi......

Jeg er en af de kvinder, som har været i hænderne på denne læge. Jeg var bestemt ikke imponeret over hans undersøgelse, spørgsmål m.v - det var som om, at det slet ikke var mig det handlede om. Da jeg fik resultatet af speciallægeerklæringen (som Claus Rasmussen lavde på Sygehus Vendsyssel - i sin fritid) - DET ER HAM DER HAR ØKONOMISK FORDEL AF DE SYGE KVINDER!!!! Kvinder der enten er nedslidte, syge eller kommet til skade på deres arbejde. Det er simpelthen forkasteligt, at han kan få lov til at virke som læge. Jeg sidder og bliver SÅ vred (igen) over, at en læge kan have sådan et dårligt menneskesyn - han burde fratages sin bestalling.

Jeg har klaget over hans undersøgelse til paitientklagenævnet - men forventer ikke, at der kommer noget ud af det - men jeg har det godt med, at jeg har klaget alligevel og dermed gjort opmærksom på, hvad der foregår på de danske sygehuse.


Mange venlige hilsner

Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Overlæge ? Physen Alt det andet 2 04-03-2011 21:04
Lars Poulsgaard/ Neurokirugisk Overlæge. Sonia Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 20-11-2010 09:00
Erfaringer med Overlæge Peter Christoffersen ? S_Phoenix Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 20-09-2010 15:14
Ledende overlæge Mats Lindberg Ragdoll Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 21-02-2010 19:27
Speciallæge i reumatologi, Claus Rasmussen Den udstødte Dit og Dat 38 18-10-2008 14:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension