K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-05-2016, 22:21   #21
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Fin tråd, har lige siddet og leget med at taste ind, både timeløn og antal arbejdstimer - kunne ikke helt forstå, at uanset hvor mange timer man arbejder, så får man samme løn... For mig giver det nærmest ikke rigtig mening, men ikke mig der har bestemt den her regel.

Jeg har tænkt på, hvad timelønnen kunne være, som ville kunne overstige ledighedsydelsen, nogen der har tænkt på det og ved det? Altså hvilken timeløn kan man sige, det kan betale sig at arbejde ud fra den her beregningssystem?

Jeg vil nemlig gerne skifte job, er i den gamle ordning i øjeblikket. Så har nogle tanker om det her med lønnen osv..
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2016, 00:39   #22
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ixi Se meddelelser
Jeg synes også det er fair, jeg synes bare at det er mystisk at man får mindre hvis man arb mere. Det regnede den nemlig ud før.. Hvis man feks arb 4 timer om ugen får man 16000 og hvis man arb 2 timer om ugen får man 17000 det virker da fuldstændig forkert og mærkeligt...
Det du har kigget på er tilskuddet.

Du får mere i løn når du arbejder 4 timer end når du arbejder 2 timer.
Når du får mere i løn får du selvfølgelig mindre i fleksløntilskud.

Samlet (løn + tilskud) får du det samme før skat, når timelønnen er kr. 112 uanset om du arbejder 2 el. 4 timer - nemlig de kr. 17.957 en fuldtidsansat vil få.

Hvis du har en højere timeløn vil det gøre en forskel mht hvad du får udbetalt, hvis du ændrer timetallet. Prøv at lave en udregning med en timeløn på kr. 120. På den løn gør det en forskel om du arbejder 2 eller 4 timer.

Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Fin tråd, har lige siddet og leget med at taste ind, både timeløn og antal arbejdstimer - kunne ikke helt forstå, at uanset hvor mange timer man arbejder, så får man samme løn... For mig giver det nærmest ikke rigtig mening, men ikke mig der har bestemt den her regel.

Jeg har tænkt på, hvad timelønnen kunne være, som ville kunne overstige ledighedsydelsen, nogen der har tænkt på det og ved det? Altså hvilken timeløn kan man sige, det kan betale sig at arbejde ud fra den her beregningssystem?

Jeg vil nemlig gerne skifte job, er i den gamle ordning i øjeblikket. Så har nogle tanker om det her med lønnen osv..
Man får det samme udbetalt uanset timetal når man har ramt lønloftet, altså det en fuldtidsansat kan tjene ved den timeløn. Reglen er at man selv skal bidrage mest muligt til sin forsørgelse, så derfor får man, når man har ramt lønloftet, mindre i tilskud des mere man får i løn hos ens arbejdsgiver.

Ved en timeløn på kr. 101 er fuldtidslønnen over højeste ledighedsydelse. Hvis du er på den lave ledighedsydelse (kontanthjælpssatsen) så vil en timeløn på kr. 68 give dig mere.

Sidst redigeret af Webmaster; 27-05-2016 kl. 14:59. Årsag: 2 Indlæg lige efter hinanden lagt sammen til 1
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2016, 11:21   #23
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Man får det samme udbetalt uanset timetal når man har ramt lønloftet, altså det en fuldtidsansat kan tjene ved den timeløn. Reglen er at man selv skal bidrage mest muligt til sin forsørgelse, så derfor får man, når man har ramt lønloftet, mindre i tilskud des mere man får i løn hos ens arbejdsgiver.

Ved en timeløn på kr. 101 er fuldtidslønnen over højeste ledighedsydelse. Hvis du er på den lave ledighedsydelse (kontanthjælpssatsen) så vil en timeløn på kr. 68 give dig mere.
Ved godt det med timetal. Når man nu har en uddannelse osv. så får man jo også mere i timeløn efter overenskomsten. Det vil jeg kunne få, hvis jeg bliver i det fag, jeg har mangeårig erfaring i. Så det er fint nok.

Det var også den sidste afsnit i dit svar i den første linje, jeg søgte svar på. ang. timeløn ved ledighedsydelse. Kom også senere til at tænke på at prøve og regne ud fra de ca. 3470 kr. man får i ledighedsydelse pr. uge. Når jeg bliver ledig får jeg selvfølgelig den højeste, når jeg har været i fleksjob flere år.

Jeg så en stilling som ikke var i mit fag, men de erfaringer jeg har kunne jeg bruge i det job alligevel. Lønnen er lavere end det jeg får nu feks., og den stilling jeg så var timelønnen ca. 118 kr., så derfor tænkte jeg hvornår, det kan betale sig at sige, at man kan tage et job og få mere end ledighedsydelsen. Ca. 17 kr. mere pr. time end ledighedsydelsen er nu heller ikke ret meget.

Sidst redigeret af curls; 27-05-2016 kl. 11:23.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2016, 12:13   #24
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Til Curls
Nej det er det ikke. Faktisk kan det når man er lavtlønnet, for nogle bedre betale sig at tage arbejde som timelønnet og blive suppleret med ledighedsydelse. For så er der ikke noget lønloft man ikke må ramme. Bare et fif til flere udregninger
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2016, 14:05   #25
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Til Curls
Nej det er det ikke. Faktisk kan det når man er lavtlønnet, for nogle bedre betale sig at tage arbejde som timelønnet og blive suppleret med ledighedsydelse. For så er der ikke noget lønloft man ikke må ramme. Bare et fif til flere udregninger
Ja men en løn til ca. 130-140 kr. i timen så ville jeg stadig få mere i løn samlet. Har prøvet udregningen... Så det kan gå begge veje. Prøv selv udregningen. Der skal ok ret meget høj timeløn til for at løftet skal rammes.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension