K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-10-2012, 21:43   #1
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
Forsikringen kan de forlange tilbage betaling?

for 5år tilbage fik jeg igennem mit arbejde lavet en forsikring. der giver en månedlig udbetaling ved langtids syge melding. den fik jeg brug for i forbindelse med min syge melding og rygstivende op. jeg fik en mindre månedlig udbetaling indtil man mente at min ryg osv var stationær.dvs ca 1 år

da de så skal finde ud af om min tilstand er stationær. bliver jeg sendt til special læge. hvor jeg så bliver udspurgt og han tester min ryg. men under denne samtale nævner jeg,at jeg har brugt en kiropraktiker.. det var ikke så smart der gik et par dage så hørte jeg fra forsikringen,at der var kommet nyt i sagen. at jeg jo havde været ved kiropraktiker. og det ændrede hele sagen!
for da jeg udfyldte den formular til forsikringen ang forsikring i langtids sygemeldning så skulle jeg have skrevet i en af de rubrikker at jeg havde gået ved kiropraktiker som jeg husker det (det er jo 5 år siden) så stod der om man havde været på sygehuset eller andet og om man fejlede noget?

jeg ringede til forsikringen og spurgte hvad der var i vejen? hun sagde så,at det at jeg havde besøgt kiropraktiker skulle have stået i de papire..så de mente ikke jeg var berettiget til de penge jeg havde modtaget fik det sgu fysisk dårligt da hun sagde det. og blev sgu en smule muggen og sagde at jeg så det ikke som jeg led af en ryg lidelse. da jeg bare engang i mellem havde brug for at få ryggen rettet også var jeg klar igen. og at sikkert 50% af danmarks befolkning nok gik enten til kiropraktiker.fys og lign uden at der var desideret lidelse man trængte jo bare lige til at blive rettet ud engang i mellem også kunne man arbejde igen. samtalen sluttede med at jeg ville høre fra dem

så er mit spørgsmål kan de forlange,at jeg tilbage betaler de penge?
__________________
"I don't make things difficult. That's the way they get, all by themselves."
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2012, 23:01   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Når du laver en forsikring skal du oplyse om du er sund og rask
så hvis forsikringen mener du har undladt og skrive du havde rygproblemer
allerede den gang for 5 år siden.
så kan de kræve pengene tilbage
men de skal give en begrundelse hvorfor og så må man anke deres afgørelse til
Ankenævnet for Forsikring
http://www.ankeforsikring.dk/Hvordan_man_klager.aspx

men først når du har klaget over deres afgørelse og de fastholder deres afgørelse
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2012, 07:56   #3
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
ok og tak skal du have. hmm ja med overgang til kontanthjælp om en månede så ved jeg ikke hvad jeg skal sige andet end de må stille sig i kø for at få de penge
__________________
"I don't make things difficult. That's the way they get, all by themselves."
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2012, 08:39   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Brug klage retteten for måske har de ikke krav på alle pengene,men vent nu og se hvad der kommer ud af det.

Som min mor altid saged så skal men ikke hænge med r.... før brættet er knækket
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2012, 15:42   #5
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
cleo

du har ret.men det er svært at ikke og gå og tænke på det. sammen med alt det andet der sker i mit liv lige nu
__________________
"I don't make things difficult. That's the way they get, all by themselves."
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2012, 18:53   #6
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Det kan jeg godt forstå du bekymrer dig om. Jeg var i princippet syg da jeg tegnede min forsikring (psykisk). Men da jeg tegnede den, vidste jeg det ikke. Og jeg havde aldrig været sygemeldt for det.

Dvs. jeg havde officielt en ren tavle, da jeg tegnede den.

De ledte også med lys og lygte, men fandt kun i min lægejournal, at jeg havde haft en forstuvet fod et års tid før.

Jeg var nemlig også nervøs for at de ville sige, jeg altid har været syg. For jeg havde også depressioner i min barndom. Men ingen vidste at det var det.
Så det gav mig ikke problemer.

Men jeg håber virkelig det heller ikke ender med tilbagebetaling for dit vedkommende. Bekymringer er der nok af når man er i systemet.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2012, 19:28   #7
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
thomas

heldig nok,at der ikke blev fundet ud af noget.men altså når du ikke selv vidste at du havde psykisk problem.så skulle de også have haft ryk i ørene hvis de vae begyndt på noget

jeg vidste godt jeg ikke havde verdens bedste ryg. jeg havde bare aldrig set det som en lidelse. det var jo kun engang i mellem,at jeg mærkede til den og trængte til en kiropraktiker.

da jeg sad og udfyldte den forsikring. da havde jeg mere i tankerne om jeg nogensinde havde været på hospital. og dårligt hjerte osv havde slet ikke mine tanker at ryggen kunne være et problem

nu må vi se hva forsikringen siger.så må jeg tage den derfra
__________________
"I don't make things difficult. That's the way they get, all by themselves."
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2012, 19:44   #8
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Trex,

Du må lægge kortene på bordet om, at du har været i god tro, hvis man kan kalde det, det.

Der står jo i papirerne som man løbende får til udfyldelse i forbindelse med en TAE forsikring, at man giver samtykke til at forsikrings selskabet "har lov til" selv at indhente hvad der findes om dig i sundhedsvæsnet, så det med kiropraktoren kunne de nok havde fundet frem til alligevel.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2012, 20:53   #9
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Trex,

Du må lægge kortene på bordet om, at du har været i god tro, hvis man kan kalde det, det.

Der står jo i papirerne som man løbende får til udfyldelse i forbindelse med en TAE forsikring, at man giver samtykke til at forsikrings selskabet "har lov til" selv at indhente hvad der findes om dig i sundhedsvæsnet, så det med kiropraktoren kunne de nok havde fundet frem til alligevel.
Hej Enteneller

og tak for dit svar.det gav lige en ny måde at se tingene på og lidt mere ro i maven. og du har har fuldstændig ret i at jeg har givet mit samtykke til,at de kunne indhente alle oplysninger på mig
__________________
"I don't make things difficult. That's the way they get, all by themselves."
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2012, 20:58   #10
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trex Se meddelelser
thomas

heldig nok,at der ikke blev fundet ud af noget.men altså når du ikke selv vidste at du havde psykisk problem.så skulle de også have haft ryk i ørene hvis de vae begyndt på noget

jeg vidste godt jeg ikke havde verdens bedste ryg. jeg havde bare aldrig set det som en lidelse. det var jo kun engang i mellem,at jeg mærkede til den og trængte til en kiropraktiker.

da jeg sad og udfyldte den forsikring. da havde jeg mere i tankerne om jeg nogensinde havde været på hospital. og dårligt hjerte osv havde slet ikke mine tanker at ryggen kunne være et problem

nu må vi se hva forsikringen siger.så må jeg tage den derfra
Ja det var helt sikkert heldigt, i en uheldig situation

Nej det ville jeg heller ikke have tænkt over et par ture til kiropraktikeren. Jeg tænkte nemlig også ligesom du. At jeg aldrig havde været indlagt, og heller ikke havde noget på papiret.

Jeg havde haft børneastma som knægt, men det oplyste jeg så også da jeg tegnede den.

Forsikringen fik jeg lavet som sikkerhed for et lån i sin tid. Den har kostet 800 om året, og jeg har faktisk forsøgt at sige den op, da jeg var helt ung. Under 25 dengang, og på kontanthjælp.

Men det lykkedes heldigvis ikke. For når den først var betalt kunne man ikke opsige den for dét år, og få pengene retur.

Nogen må have tænkt længere frem end jeg selv gjorde

Den anden forsikring jeg får fra, var igennem min arbejdsgiver. Og der havde jeg haft en dokumenteret depression. Men det var åbenbart intet problem.

Begge er tegnet hos Danica sjovt nok. Men der er nok forskel på privat og arbejdsgiver tegnet forsikring, måske
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kontant hjælp i mod tilbage betaling varighed chace Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 04-02-2013 23:32
Kan forsikringen anke ? supersus Alt det andet 6 16-06-2012 20:51
opkræve betaling for regning 3 år tilbage ?? Marolle Dit og Dat 21 11-08-2010 21:05
tilbage betaling af ledighedsydelse ved pensionsudbetaling palette Spørgsmål ang fleksjob 5 07-07-2009 19:51
Agtindsigt hos forsikringen popcorn Alt det andet 4 27-05-2009 19:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension