K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-01-2017, 13:23   #1
dansigen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2017
Indlæg: 6
Styrke: 0
dansigen er ny på vejen
Post ressourseforløbet blev ikke forlænget

Hvad kan jeg gøre mitt forløb er ikke forlænget omkring omkring en afklaring feks/pension. har valgt nogle praktik pladser som jeg ikke har kunne komme ind på. aktøre har forslået en praktik I forretning som jeg tidliger har oplyst anden aktør at jeg faktisk ikke ønsket at stå I butik nu jysk/sengetøj.

Har nu fået brev fra jobcentret her ved afslutningen af 2 år ressourseforløb at jeg ikke kan forlænges selv om jeg under et møde I jobcentret oplyse jeg var inforstået med en praktik ordning på et ½ her ved enden I forløbet så der kunne komme en afklaring omkring min rygskade. min kordinator I jobcentret skriver at jeg kan søge om kontanthjælp ved afslutningen af ressourseforløbet det bliver jeg jo ikke afklar af, eller er det så at jeg kan være I praktik for afklaring samtidig med få kontanthjælp I stede for ressourseydelse!.

har være igennem 6 års mange pakker sygdomspakke revpakken og nu ressoursepakken og endeløse undersøgelse m.m. på kommunens lægelige udredninger m.m. Min egen læge plysninger samt hospitals papir m.m dur ikke I kommunen.

Der står for øvrigt at jeg kan jo bare klage over afgørlsen I breve fra kommunen.

Er der nogle som ved mere omkring ovenståen problem.
dansigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2017, 14:12   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg vil anke med det samme, man kommer på rc forløb for at komme vidre i systemet ikke for at ryge retur på kh, med de oplysninger kan jeg ikke sige andet end klag
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2017, 14:19   #3
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
"Et ressourceforløb er til personer, der har komplekse problemer ud over ledighed. Det kræver et helhedsorienteret forløb med en kombination af indsats efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats og sociale eller sundhedsmæssige indsatser.

Det er en betingelse for at være omfattet af målgruppen for et ressourceforløb, at den indsats, der er nødvendig for borgeren, er tværfaglig. Det vil sige en indsats fra forskellige dele af den kommunale forvaltning, men ikke nødvendigvis også en indsats fra sundhedsvæsenet."

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=168066

Når et ressourceforløb slutter, skal man ind til rehabiliteringsteamet igen, som så skal kunne argumentere for et nyt forløb.
Jeg tror at det der er sket er, at da du KUN mangler praktik, så er det kun én indsats. Og da det kræver kombination af indsatser, har de så ikke kunnet argumentere for endnu et forløb.

Men derfor synes jeg stadigvæk at du skal klage
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2017, 20:42   #4
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 11
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dansigen Se meddelelser
Hvad kan jeg gøre mitt forløb er ikke forlænget omkring omkring en afklaring feks/pension. har valgt nogle praktik pladser som jeg ikke har kunne komme ind på. aktøre har forslået en praktik I forretning som jeg tidliger har oplyst anden aktør at jeg faktisk ikke ønsket at stå I butik nu jysk/sengetøj.

Har nu fået brev fra jobcentret her ved afslutningen af 2 år ressourseforløb at jeg ikke kan forlænges selv om jeg under et møde I jobcentret oplyse jeg var inforstået med en praktik ordning på et ½ her ved enden I forløbet så der kunne komme en afklaring omkring min rygskade. min kordinator I jobcentret skriver at jeg kan søge om kontanthjælp ved afslutningen af ressourseforløbet det bliver jeg jo ikke afklar af, eller er det så at jeg kan være I praktik for afklaring samtidig med få kontanthjælp I stede for ressourseydelse!.

har være igennem 6 års mange pakker sygdomspakke revpakken og nu ressoursepakken og endeløse undersøgelse m.m. på kommunens lægelige udredninger m.m. Min egen læge plysninger samt hospitals papir m.m dur ikke I kommunen.

Der står for øvrigt at jeg kan jo bare klage over afgørlsen I breve fra kommunen.

Er der nogle som ved mere omkring ovenståen problem.
Hvad er der sket i de 2 forløbne år?

Så vidt jeg kan se har du ikke kunnet komme i de praktikker du ønskede, og du har ikke villet have det der blev foreslået fra anden aktør (butik)

Har jeg misforstået noget, eller er der noget du ikke har skrevet?

Du har altid mulighed for at klage over en afgørelse, også denne.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2017, 10:06   #5
dansigen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2017
Indlæg: 6
Styrke: 0
dansigen er ny på vejen
Post

Tak for jeres svar.

Susanne du har forstået.

Det som jeg ikke oplyste var at temaet for 2 år siden ikke ville bevilge mig hverken pension eller fleks mulighed som sagt på den møde kunne jeg ikke beviljes fleks pga for få timer og pensionen havde jeg for mange timer til det blev sagt mundtligt til mig på mødet.

med jeg kunne beviljes et forløb på 2 år I et ressourseforløb.
og det sagde jeg takt til. efterfølgende var der et introduction møden med den Nye "sagsbehandler" derefter skete der ikke noget fra kommunens side et år gik med afventning. måtte selv tage kontakt med kommunen lidt overrasket blev jeg informeret at jeg ikke havde en sagsbehandler på min sag.

Efterfølgende blev jeg kontaktede af en aktør med velkomstbrev at nu skulle jeg I praktik m.m. så jeg kunne være selvforsørgene. men her oplyste jeg der måtte være en misforståels. efterfølgende har aktøren " virksomhedskonsulent" hjulpet med at ansøge om hjælpemidler I hjæmmet samt muligheder omkring boligstøtte rengøring m.m. måtte helt forfra oplyse konsulenten omkring min rygskade/slidegigt og begrænsninger der af.

først her omkring 4½ Månde før afslutningen har jeg været I møde I kommunen 2 gange hvorimod aktøren har oplys det er ikke optimalt efter lovgivningen 2 møder I kommunen det sidste år. har selv været fremme I skoen. ved sidste møde I kommunen fik jeg oplyst at forløbet ikke ville blive forlænget der der manglet denne praktik plads fik oplyst det skulle mindst være på et ½ år.
og jeg var selvfølgelig intresser I det, oplyste efterfølgende aktøre at kommune forlangende, og det var her til afslutninge af ressourse forløbet og aktøre regnede med en forlængese af ressourseforløbet med sin endelige rapport. den 5 December afslutte aktøre. og jeg er nu her med mine forspørgelser.
dansigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2017, 16:49   #6
dansigen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2017
Indlæg: 6
Styrke: 0
dansigen er ny på vejen
Exclamation Ressourseforløb

Frygter fremtiden har I dag søgt kontanthjælp.
forespurte omkring praktik plads da den manglede I ressourseforløbet så en afklaring kunne komme på plads. Jeg kunne godt komme I praktik I kontant forløb men det ville ikke kunne indgå I ressourseforløbet beslutning periode på 2 år da de lægelige dokumenter beskrev meget klart at hospitalvæsnet ikke har kunne hjælpe med mere, da de lægelige muligheder var udtømte ????.

Men jeg kunne komme I praktik I Kommunes egen afprøvningcenter hvor jeg skulle stå til rådighed på tidspunkter som den afdeling besluttede, var jeg ikke villig til den forsvandt muligheden at være selvforsørgen, jeg har hjæmmehjælp beviling på 2½ time om månden og har nedsat arbejdevner hvad sker der.

skal for øvrigt hente Retshjælpen Anke over den manglende forlængese af ressourseforløbet I aften.

Sidst redigeret af dansigen; 23-01-2017 kl. 16:59.
dansigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2017, 20:57   #7
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dansigen Se meddelelser
Frygter fremtiden har I dag søgt kontanthjælp.
forespurte omkring praktik plads da den manglede I ressourseforløbet så en afklaring kunne komme på plads. Jeg kunne godt komme I praktik I kontant forløb men det ville ikke kunne indgå I ressourseforløbet beslutning periode på 2 år da de lægelige dokumenter beskrev meget klart at hospitalvæsnet ikke har kunne hjælpe med mere, da de lægelige muligheder var udtømte ????.

Men jeg kunne komme I praktik I Kommunes egen afprøvningcenter hvor jeg skulle stå til rådighed på tidspunkter som den afdeling besluttede, var jeg ikke villig til den forsvandt muligheden at være selvforsørgen, jeg har hjæmmehjælp beviling på 2½ time om månden og har nedsat arbejdevner hvad sker der.

skal for øvrigt hente Retshjælpen Anke over den manglende forlængese af ressourseforløbet I aften.
Jeg undrer mig over den måde dit ressourceforløb sluttede på, har kommunen ikke tilbudt dig et nyt ressourceforløb som indeholder de ting som du mangler?

Som jeg har forstået sagen kan kommunen ikke bare standse ressourceforløbet uden at tage stilling til hvad der kommer til at ske i fremtiden.

Klagede du ikke over deres beslutning om at standse ressourceforløbet uden at tage stilling til hvad der skulle ske bagefter?

Håber at du måske kan få glæde af denne principafgørelse som viser at kommunen ikke bare kan standse et ressourceforløb uden at tage stilling til hvad der skal ske bagefter.

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=185143
Citat:
Begrundelse for afgørelsen om nyt ressourceforløb

Sådan vurderer vi sagen om forlængelse af ressourceforløb

Ankestyrelsens Beskæftigelsesudvalg vurderer, at dit forudgående ressourceforløb er ophørt den 1. april 2015.

Det betyder, at kommunens afgørelse af 11. maj 2015 ikke er en afgørelse om at forlænge ressourceforløbet, men må være et tilbud om et nyt ressourceforløb. Kommunen kan efter reglerne ikke blot forlænge et ressourceforløb udover den på forhånd fastsatte ophørsdato.

Kommunen kan give et nyt ressourceforløb, hvis betingelserne er opfyldt.

Vi bemærker, at kommunen burde have forelagt din sag for rehabiliteringsteamet og truffet afgørelse inden udløbet af ressourceforløbet den 1. april 2015.

Det er en betingelse, at kommunen har truffet beslutning om, hvilke indsatser der skal iværksættes fremadrettet inden et ressourceforløbs afslutning. Det er desuden en betingelse for tilkendelse af et nyt ressourceforløb, at rehabiliteringsteamet forinden har afgivet indstilling i sagen.
.
.
.
.
Om reglerne

Ressourceforløbet skal være af mindst 1 og højst 5 års varighed.

Kommunen kan som udgangspunkt tilbyde flere på hinanden følgende ressourceforløb. Inden kommunen træffer beslutning om og tilkender ressourceforløb, skal rehabiliteringsteamet afgive en indstilling.

Kommunen skal inden ressourceforløbets afslutning træffe beslutning om, hvilke indsatser der skal iværksættes fremadrettet.
Måske du bør overveje at kontakte DUKH.dk og høre om ikke de kan hjælpe dig med et godt råd.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2017, 08:07   #8
dansigen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2017
Indlæg: 6
Styrke: 0
dansigen er ny på vejen
Exclamation Ressourseforløb nu til kontanthjælp.

Det som kommunen fastholder i skjul er at jeg ikke har været omkring smertekleikken på foranledning af ressourseforløbet og for øvrigt skriver jobcentret i mine papir at jeg siger ja til smerteklinik, men i starten i ressourseforløbet fremlage jeg min læge atest på at jeg kunne håntere min smerter, da jeg jo side jeg var 17 År var i stand til at håndtere rygskade selv på på fornuftigvis, medicin tager jeg når helvede bryder løs, jeg er nu blevet 58 år siden trafik ulykke. at jeg under det seneste og andet møde på det afsluttende møde med jobcentret sagsbehandler bliver det oplyst at min læge har lukket den sag!.

At jeg under denne ansøgning om kontanthjælp får oplyst at ressourseforløbet ikke kan forlænges, skyldeser at der ikke er noget tværfaglig lige præcist ved det lægelige, > alle muligheder er udtømte hos hospitalsvæsenet <.

"( kommunen mener at de bare kan fylde en borger med medicin som det behager dem, og borgen kan for øvrigt søge om tilskud til det medicin.)".

Har med Retshjælpen fundet et advokat firma med en tilknyttet socialrådgiver
har et møde i udsigt så måske den anke kan skrives der, Retshjælpen mente det var nok bedst med en som kendte den komplexe lovgivninge også om et ressourseforløb.

Sidst redigeret af dansigen; 26-01-2017 kl. 08:29.
dansigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2017, 08:46   #9
dansigen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2017
Indlæg: 6
Styrke: 0
dansigen er ny på vejen
Efter afvente fra Ankestyrelsen er svare nu kommet, og svaret er at Kommunen har ret til at træffe beslutninger selv, altså at overføre mig til kontanthjælp og forlange at jeg skal raskmelde mig hvis jeg skal beskæftigelserettet indsats og evt. har behov for forsørgelse. i stede for et forlænget ressourseforløb.
jeg er ikke raskmeld og jeg ser at kommune ikke en gang vil indkalde mig til møde i samme hus som beslutte at jeg skulle på kontanthjælp.

Det skal oplyses at min pension opsparing lever jeg af og så er det med kommunen brug først din opsparing før du kan få hjælp der i kommunen, kommunen mener min ryg skade samt gigt problemer først kan løses efter formuen er opbrugt
samt, at jeg først kan få en tilknytte sagsbehandler i kommunen ved at stille mig til rådighed for arbejdsmarkeder igen. RASKMELDE mig! > absurd <

Sidst redigeret af dansigen; 13-10-2017 kl. 09:07.
dansigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2017, 14:33   #10
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Men er du erklæret stationær og uden yderligere behandlingsmuligheder ?

For hvis du har papir på det, har der været flere eksempler herinde, hvor folk er blevet afklaret via arbejdsprøvning selvom de ikke fik kontanthjælp eller anden forsørgelse enten pga formue eller ægtefælleforsørgelse. De har ikke fået nogen ydelse under arbejdsprøvningen.

Det har så krævet at de bankede i bordet, for ellers bliver man blot syltet.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension