K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-09-2015, 20:27   #11
Tristan .
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 127
Styrke: 0
Tristan . er ny på vejen
Tak for link Peter. Jeg har godt nok ikke læst alle endnu, men når jeg de næste dage.

Det var socialrådgiveren ved min fagforening der fortolkede kan/skal spørgsmålet om forlængelse af sygedagpenge, hun mente godt SB kunne sende mig i arb.prøvning på ressurse ydelse, trods ask sag.

Da jeg i Sønderborg fandt ud af jeg skulle til kiro og ikke rygkirurg sagde jeg nej tak, men sygeplejesker og kiropraktor fik overbevist mig om det kun var undersøgelse, de sagde det kunne jeg sagtens være med til, så det gjorde jeg modvilligt.

Sønderborg rygcenter virker nu meget bekymret for mig, sært de ikke lige tænkte over de vrid og træk af ben/ryg i yderpositioner da jeg var der. Vil lige understrege det var "kun " en undersøgelse ikke behandling.

Tror du har været med Vovse, min gamle tråd er bare blevet lukket. Men skal til læge på mandag så vil jeg foreslå neurokirurg, er sørme heller ikke vild med ideen om operation.
Tristan . er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2015, 22:09   #12
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Jeg tror du er nået det punkt...

Kære Tristan

...... hvor du skal beslutte om det er omgivelserne eller dig der skal styre din sag.

En sag der har vidtrækkende indflydelse på din sociale og økonomiske fremtid.

Meget trist at din socialrådgiver fortolker loven, som du kan få dine sygedagpenge stoppet med en aktiv arbejdsskade ved ASK, uden midlertidig og permanent afgørelse om skadeserstatning.

Læs alle link jeg har henvist dig til:

Hvem betaler dine udgifter og eventuel behandling pt. Husk det er en arbejdsskade, så det skal du vide!

Hvem har videresendt dig til kiropraktor?

Hvorfor er du henvist til en kiropraktor?

Det skulle vel ikke være i håbet om, at denne efter de nye regler har fået bemyndigelsen til at lave en GOP, Genoptræningsplan samt muligheden for at videresende dig til MR_scanning og/eller akutafdeling.

I værste tilfælde, efter min mening, udfærdigere kiropraktoren en GOP, Genoptræningsplan, som du selv lige kan klare hjemme på køkkengulvet eller også bliver du henvist til holdtræning ved kommunen eller i praksissektoren. Også efter min mening mislykkes dette for dig.

Da du ikke er "svært handicappet" iht Sundhedsstyrelses retningslinier kan du muligvis ikke blive bevilget individuel optræning.

Se tidligere henviste link "Fysioterapien under pres"

Det taler du med din praktiserende læge om.

Læs:

http://www.k10.dk/showpost.php?p=291822&postcount=33

http://www.magasinet-sundhed.dk/sund...diskusprolaps/

Nu er der pludselig penge med ind i omgivelsernes vurderinger.

Mit råd:

Du søger fuld aktindsigt ved kiropraktoren som har pligt til at føre fuld journal over den sidste undersøgelse, fund og forslag til behandling. Det skal du vide og have stående i din kommunale journal.

Rygcenter Syddanmark , Sønderborg.

http://www.sygehuslillebaelt.dk/wm416079

Tværfaglighed er en central del af forløbet i Rygcenter Syddanmark, og der er mulighed for at inddrage både kiropraktorer, sygeplejersker, fysioterapeuter og forskellige lægelige specialer i det enkelte forløb, efter behov/indikation.

Fysioterapeuterne vil ikke behandle dig.

Hvad siger kiropraktoren?

Hvad står der i deres journaler?

Det skal du vide.

Hvad har Rygcentret Sønderborg igangsat af behandling?

Det skal stå i dine journaler.

Det skal du vide!

Rygcentre Sønderborg:

Behandling


Der er forskellige muligheder for, hvordan rygcenteret bedst kan hjælpe dig

Grundig information og rådgivning er den vigtigste del af behandlingen.
Instruktion i træning eller specielle øvelser i Rygcenteret eller hos behandler i dit eget område
Anbefalinger ift manuel behandling i dit lokal område
Vejledning/samtaler for at hjælpe dig med at fungere bedre med dit rygproblem
Justering i smertestillende medicin
Kirurgisk vurdering

Der vil dog blive tale om forholdsvis korte behandlingsforløb her i Rygcenteret. Vores opgave er først og fremmest at afklare årsager til dit rygproblem og iværksætte relevante tiltag. Nogle af disse tiltag kan du selv fortsætte med. Andre vil kræve videre behandling ved behandler i dit eget område, eller evt. en anden sygehusafd. F.eks. hvis der er behov for operation.

Det er det vi i København kalder en"Fistel i en hornlygte!" oversat fra tysk til dansk "Fis i en hornlygte"

Tværfaglig dit og dat. Alle burde kende dine faktiske skader på nuværende tidspunkt.

Hvor kun en samtale med en kirurg kan bruges, således du kan få viden om de forskellige muligheder der findes ved en eventuel dese-operation, som jeg ikke anbefaler dig på nuværende tidspunkt. Det har du det for godt til pr nuværende.

Tiden går, kommunen afventer ASK, ASK afventer kommunens videre afgørelser.

I mellemtiden sendes du forskellige steder hen og opdager for sent hvad det er du skal til. En typisk sag, hvor tiden går.

Din fagforenings socialrådgiver må du kræve, sætte sig ind i lovgivningen og få bekræftet omgående om dine sygedagpenge kan stoppes eller ikke-stoppes.

Hvad siger din kommunale sagsbehandler, sagsformidler eller socialrådgiver til det.?

Desværre tænker dine kommunalpolitikere i årevis over om de skal ansætte en Borgerrådgiver som du kunne hente hjælp fra

http://www.toender.dk/Soeg.aspx?q=borgerr%C3%A5dgiver

Men du kommer ikke videre før du har søgt 100% aktindsigt ved ALLE sundhedspersoner og læst og forstået hvad de skriver og tilsender kommunen.

Du har en kontaktperson ved Rygcenter Sønderborg. Hvad siger denne om hvad der skal ske i nærmeste fremtid? Det skal du vide.

Hvad kom kiropraktoren til af videre behandling og optræning?

Du vil fortryde bitterligt senere hvis ikke du har fuld indsigt.


Husk det er din fremtid du skal kæmpe for NU og ikke når alle andre har truffet deres afgørelse.

Hvis jeg lyder lidt vred på dine vegne, så er det korrekt opfattet.

Hilsen Peter

ps Din praktiserende læge er i dag en vigtig medspiller, som du skal have et godt forhold til. Senere når du skal for Rehabiliteringsteamet bliver denne indgangen til sundhedsvæsnet og ikke den kommunale lægekonsulent.

Hvad mener din praktiserende læge om din situation?

Ved denne at fysioterapien ikke tør behandler dig?

Bilag

http://www.sygehuslillebaelt.dk/wm416068

Sidst redigeret af phhmw; 12-09-2015 kl. 22:40.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 13-11-2015, 17:42   #13
Tristan .
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 127
Styrke: 0
Tristan . er ny på vejen
Tak for svar og link, meget brugbart, føler mig klar til at møde systemet for alvor.

Ask/ fors. vil umiddelbart ikke betale for medicin og behandlinger, men kvitteringer er gemt.

SB ved fagforening havde svaret på det jeg spurgte om, altså generelt, uden at skele til min sag, de misforståelser er nu ryddet af vejen og er nu sikker på hun arbejder for min sag. Ellers var hun i øvrigt bare sat af.

Aner ikke hvad min læge syntes/tror/mener. Jeg ser ham nærmest kun når jeg virkelig skal ! ( lang historie ). Men ikke hans skyld, han er ny for mig, den gamle gik på pension. Men han ved godt fys ikke hjalp på mig, tværtimod.

Var hos jobcenter d. 20-10-15 . Var ved at forklare at jeg helst ville i virksomhedspraktik tæt på da jeg havde bøvl med at køre, da han afbrød mig og sagde at jeg altså godt kunne arbejde lidt samtidig med jeg fik førtidspension, og var det han ville arbejde for hvis jeg fik " gode " papirer med fra Middelfart rygcenter.

Jeg har nu været i Middelfart og dommen er : Der nedtones resultatforventninger mht. operation, og der vil med stor sandsynligvis påregnes markant reduktion i funktionsevne fremover uanset operation eller ej.

Det med at være heldig skal nogle nok sætte i perspektiv. Jeg elskede mit arbejde som taxichauffør hvor jeg hjalp hr og fru Jensen ud over alle grænser, satte dem i deres yndlingsstol og tog skoene af dem, tændte tvet osv.

Jeg har altid elsket heste og redet meget, har 2 nu som jeg græder når jeg skal lave annonce på dem, kan sørme ikke sælge dem.

Jeg har et barnebarn som jeg på ingen måder kan passe, hun er 2,5 år . Heldigvis kommer de tit forbi.

Men er MIT liv.
Tristan . er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2015, 16:38   #14
Tristan .
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 127
Styrke: 0
Tristan . er ny på vejen
Jeg har alligevel lige et par spørgsmål .

Skal jobcenter ikke have mine skånebehov at vide fra min læge INDEN de sender mig på kompetence center for at vurdere arbejdsevne ?

Mener at have læst herinde at ellers kunne jobcenter bare finde nyt sted bagefter hvor skånebehov var opfyldt.

Og hvordan fandt i ud af hvor mange timer i kunne/skulle starte med i jobprøvning ?
Tristan . er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2015, 17:06   #15
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
nej, det er ikke nødvendigvis din læge der skal beskrive dine skånebehov. De kan også findes gennem praktik, kompetencecenter m.v.


Timeantal blev sat efter et skøn/ aftale mellem jobcenter og jeg og så løbende reguleret i dialog med jobkonsulenten
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2015, 18:04   #16
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Jeg starte på det timetal jeg kunne forestille mig var muligt. Jobcenteret havde en ambition om at øge derfra. Man må se hvordan det udvikler sig og prøve det. Går det ikke så er det ned igen til man finder et stabilt leje.

De kan så finde på at man skal afprøves indenfor et andet lettere erhverv for at se om man kan klare flere timer indenfor det erhverv.

Så man skal forvente flere arbejdsprøvninger
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2015, 09:38   #17
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Selvsagt de skal se dine lægedokumenter, og evt fys. oa., således at de får taget rette skånehensyn, fra start.

Derefter rette I timer, og funktion ind efter dit behov.

Jo mere der bliver taget hensyn fra start, og jo bedre de kende dine begrænsninger, kan rette job, og timer findes. Det har aldring været meningen at man skulle finde skånebehov og timer via gentagne praktiker.

Men kommunerne er meget opfindsomme, for at fastholde syge i systemet, fremfor afklaring.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2015, 09:51   #18
Tristan .
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 127
Styrke: 0
Tristan . er ny på vejen
Tak for svar
Tristan . er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2015, 22:14   #19
Tristan .
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 127
Styrke: 0
Tristan . er ny på vejen
Hej igen.

Så har jeg lige i dag været til undersøgelse hos neurokirurg i Sønderborg, var bestilt af ASK.

Jeg var meget nervøs men hun var super sød og forstående så gik over al forventning.

Vær ikke bange for special læge undersøgelser !

Nu har jeg jo aldrig selv nævnt førtidspension hos nogle overhovedet, men hun mente ligesom min sb. at det var vejen frem, og som hun også sagde, jeg kunne jo altid finde passende job hvis jeg fik det bedre.

Jeg er godt nok spændt på hvad der videre skal ske .

Sidst redigeret af Tristan .; 10-12-2015 kl. 22:39. Årsag: Manglede vigtig info .
Tristan . er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2015, 19:37   #20
Tristan .
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 127
Styrke: 0
Tristan . er ny på vejen
Hej igen

Hvad er en koordinerende sagsbehandler ?

Hvornår kan jeg regne med at møde rehab. team ?

Der hvor jeg skal i arbejdsprøvning er der en madras man kan ligge på, men er jeg ikke i min gode ret til at tage hjem hvis det bliver for meget ?
Tristan . er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension