K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-07-2013, 13:39   #1
Jasmina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 149
Styrke: 13
Jasmina er ny på vejen
A-kasse / flexjobber

Hej

Jer der er tilkendt flexjob og har meldt jer ud af A-kassen, betaler i noget til kommunen nu da i ikke betaler til A-kasse længere??? Jeg er nemlig kommet i tvivl om jeg ikke skal betale til noget
Jasmina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2013, 13:53   #2
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Hvis du var i efterlønsordning og vil overgå til flexydelsesordning = efterløn for flexere, så skal du betale via kommunen - jeg fik brev fra kommunen om hvad jeg ville.

Hvis man ikke er med i ordningen eller ikke ønsker at være det, så skal man ikke betale noget.
__________________
Gitte

Godkendt til flexjob juni 2013, efter knap 1 års god sagsbehandling
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2013, 14:05   #3
Jasmina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 149
Styrke: 13
Jasmina er ny på vejen
Jeg var/er i en bidragsfri periode da jeg blev overflyttet fra efterlønsordningen til flexydelsesordningen og har fået papir på at jeg er overflyttet - men har ikke modtaget nogen opkrævning så jeg satser på at den bidragsfri periode fortsætter efter planen.
Samtidig blev jeg udmeldt af A-kassen fordi jeg ikke vil kunne få dagpenge mere men er i tvivl om jeg skal betale til noget istedet for A-kassen?
Jasmina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2013, 14:11   #4
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Pas med at opbruge hele din bidragsfrihed hvis det ikke er absolut nødvendigt.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Jasmina Se meddelelser
Jeg var/er i en bidragsfri periode da jeg blev overflyttet fra efterlønsordningen til flexydelsesordningen og har fået papir på at jeg er overflyttet - men har ikke modtaget nogen opkrævning så jeg satser på at den bidragsfri periode fortsætter efter planen.
Du må have nogle papirer på hvor længe du kan have bidragsfri periode.

Personligt har jeg valgt at genoptage indbetalingen, idet jeg måske senere får behov for den.
Jeg søger nu pension, og min indtægt er minimal, lever af reserver.
Men komme jeg længere ned i indtægt så bliver jeg nødt til at bede om bidragsfri periode, jeg har ca. 4 år og 8 måneder som jeg kan fordele ud over de pr der er til jeg skal på efterløn.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2013, 14:30   #5
Jasmina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 149
Styrke: 13
Jasmina er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Du må have nogle papirer på hvor længe du kan have bidragsfri periode.

Personligt har jeg valgt at genoptage indbetalingen, idet jeg måske senere får behov for den.
Jeg søger nu pension, og min indtægt er minimal, lever af reserver.
Men komme jeg længere ned i indtægt så bliver jeg nødt til at bede om bidragsfri periode, jeg har ca. 4 år og 8 måneder som jeg kan fordele ud over de pr der er til jeg skal på efterløn.
Jeg har til 3 år og har indtil nu kun brugt ½ år - det er planen at jeg vil genoptage indbetalingen til årsskiftet netop som du siger fordi jeg måske for behov for det senere.

Betaler du noget til kommunen udover til flexydelsen? Hvis jeg ikke skal betale til noget A-kasselignende længere vil jeg genoptage indbetalingen til flexydelsen før årsskiftet for de penge jeg betalte til A-kassen kan lige så godt gå til flexydelsesordningen.
Jasmina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2013, 14:45   #6
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Man betalerikke noget til kommunen ud over fleksydelsesbidrag...

Man får jo som ledig fleksjobber kun 89% af dagpengesatsen, mange vil forsvare dette med at vi jo ikke har udgifter til A-kasse (men A-kasse koster vist ikke det der svarer til 11% af fulde dagpenge)
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2013, 15:17   #7
Jasmina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 149
Styrke: 13
Jasmina er ny på vejen
TUSINDE TAK for dit svar
Jasmina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2013, 16:04   #8
tm1978
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Indlæg: 264
Styrke: 13
tm1978 er ny på vejen
Ja, jeg betaler også fleksydelsesbidrag hver 3 mdr. tror det er ca. 1400 kr...
tm1978 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2013, 00:11   #9
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Du har ikke fortalt hvor gammel du er denne i denne tråd, og om det overhovedet er realistisk om du fortsætter med at indbetale til en ordning du aldrig vil få glæde af når du når dertil. Syntes du skal være realistisk, som regeringen kører hårdt ud med reformer nu, og at alle der havner på offentlig ydelse fra staten, skal nøjes med og i sidste ende , havne på kontanthjælps satsen for resten af livet indtil regeringen har fundet ud af at det er løsningen for di der bliver r flere og flere ramte der skal forsørges af statens midler indtil pensionsalder er opnået , er der ikke meget håb at dele ud af .

De reformer der er vedtaget bør læses af alle berørte med stor omhu, for hvad er det at regeringen netop har vedtaget for netop min livssituation , der skal virke mange år fremover... sorry søde jeg tar håbet fra dig.. det er den skinbare virkelighed du skal kigge på.

Du finder de vedtagne reformer og hvad de har af betydning for dig når blot du googler dem.

Sidst redigeret af maruus; 15-07-2013 kl. 00:23.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2013, 01:21   #10
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af maruus Se meddelelser
Du har ikke fortalt hvor gammel du er denne i denne tråd, og om det overhovedet er realistisk om du fortsætter med at indbetale til en ordning du aldrig vil få glæde af når du når dertil. Syntes du skal være realistisk, som regeringen kører hårdt ud med reformer nu, og at alle der havner på offentlig ydelse fra staten, skal nøjes med og i sidste ende , havne på kontanthjælps satsen for resten af livet indtil regeringen har fundet ud af at det er løsningen for di der bliver r flere og flere ramte der skal forsørges af statens midler indtil pensionsalder er opnået , er der ikke meget håb at dele ud af .

De reformer der er vedtaget bør læses af alle berørte med stor omhu, for hvad er det at regeringen netop har vedtaget for netop min livssituation , der skal virke mange år fremover... sorry søde jeg tar håbet fra dig.. det er den skinbare virkelighed du skal kigge på.

Du finder de vedtagne reformer og hvad de har af betydning for dig når blot du googler dem.
Hvad er dit ærinde ?

Med den nuværende lovgivning kan man jo netop få fleksydelse og ikke bare ende på kontanthjælp når man når efterlønsalderen.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
a-kasse bruger2013 Alt det andet 3 30-08-2013 07:46
A-kasse??? Tanjuda Spørgsmål ang fleksjob 9 09-08-2012 16:40
A-kasse Dancer Alt det andet 29 18-06-2012 16:38
SDP / ret til DP fra A-kasse? imzadi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 03-02-2012 16:59
A-kasse Bassemanden Alt det andet 12 13-08-2010 11:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension