K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-02-2010, 20:00   #31
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
ny lov eller ej aner jeg ikke ved kun det er ved lov 10 tiemro m ugen pgs de kan få mere retur og ved at de får mig på kursus får de 65 % retur af min ledighed ydelse og det var efter paragrag 50/53 kan ikke huske det .og jeg vil få muglighed for 6 uger selv valgt kursus .men de har vel fundet en huld i loven det gør at de kaldes aktivering så dek an få 65% return :P.og da jeg spurte hvorlænge skla denne aktivering være så fik jeg svaret lige intil du finde et job

Sidst redigeret af superkok; 16-02-2010 kl. 20:03.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2010, 21:18   #32
Frank J
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2010
Indlæg: 1
Styrke: 0
Frank J er ny på vejen
Der er ikke kommet nye regler om arbejdstider for flexjob. Arbejdstiden er den tid der er skrevet i aftalen for det aktuelle job, incl. pauser.

Jfr. www.clh.dk/index.php?id=1473
Frank J er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2010, 21:36   #33
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
vi snakker aktivering of folk på ledighed ydelse men da de får os ud får sw jo 65% retur går vi hjemme får de 30 % mener jeg aå det er om penge ikke andet .skam fint med 10 timer ugenligt men søger arbejde osv som man gør der hjemme
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2010, 15:27   #34
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
har lige fået brev idag kære kursist din sagsbehandler i jobcenteret har henvist dig til sundhedsaktivering i motiva du er indkaldt til motiva forde komunen ifølge lov om en aktiv beskæftigelsesinsats [LAB] har fligt til at tilbyde borgere på ledighedydelse og sygemeldte et aktiveringstilbud på 10 timer ugenligt det aktive tilbud har komunen valgt skal være et sundhedsfremmende tilbud.formålet er at opnå eller bevare tildknytning til arbejdsmarket forløbet i MOTIVA er opbygget sådan 1x5 timer med lettere fysisk træning
1x5 timer temaundervisning aktiviteterne forgår naturligvis under hensyntagen til dine evt skånehensyn og vil aldrig bære præg af behandling eller terapi
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2010, 15:32   #35
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
har lige fået brev idag kære kursist din sagsbehandler i jobcenteret har henvist dig til sundhedsaktivering i motiva du er indkaldt til motiva forde komunen ifølge lov om en aktiv beskæftigelsesinsats [LAB] har fligt til at tilbyde borgere på ledighedydelse og sygemeldte et aktiveringstilbud på 10 timer ugenligt det aktive tilbud har komunen valgt skal være et sundhedsfremmende tilbud.formålet er at opnå eller bevare tildknytning til arbejdsmarket forløbet i MOTIVA er opbygget sådan 1x5 timer med lettere fysisk træning
1x5 timer temaundervisning aktiviteterne forgår naturligvis under hensyntagen til dine evt skånehensyn og vil aldrig bære præg af behandling eller terapi
Hvilken §§ skriver de??
Jeg har svært ved at tro, der er en ny lov, som siger at de ledige fleksjobbere skal aktiveres 10 timer ugentligt - jeg vil se loven før, jeg tror på det. Hvis jeg fik det brev, ville jeg lede efter loven.
Vær sød at skriv hvilken paragraf, de henviser det til.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2010, 15:43   #36
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Hvilken §§ skriver de??
Jeg har svært ved at tro, der er en ny lov, som siger at de ledige fleksjobbere skal aktiveres 10 timer ugentligt - jeg vil se loven før, jeg tror på det. Hvis jeg fik det brev, ville jeg lede efter loven.
Vær sød at skriv hvilken paragraf, de henviser det til.
Jeg fik også afvide at det var en ny lov, da jeg var til møde i forgårs, men hun ville ikke gøre det med mig, da jeg har en anke om FTP i ankestyrelsen, og fordi at min arbejdsprøvning sagde max 6 timer ugenligt, men hun sagde at det var en ny lov.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2010, 15:47   #37
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
var noget med paragraf 50 mener jeg hun snakkede om ellers står der kun noget om sygedagpengelovens paragraf 21 stk 3 og stk 1 .lov eller ej skam ok nok vi skal ud træning ok nok søge arbejde gør jeg der hjemme hver enestedag cv er lavet osv osv osv er ordnet som jeg skrev om ny lov eller ej aner jeg ikke kun at det er for de kan få 65 % tilbage istedet for 30 %
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2010, 18:07   #38
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Er det så evigheds aktivering, for dem der ikk kommer i job??? eller er det en periode,jeg skal snart møde til samtale,det bliver jo spændene så..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2010, 22:04   #39
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Er det så evigheds aktivering, for dem der ikk kommer i job??? eller er det en periode
på sedel står der 8 uger men til møde sagde de intil jeg fidner et flexjob så ærligt aner det ikke
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2010, 22:24   #40
socialrdg.
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2010
Indlæg: 14
Styrke: 15
socialrdg. er ny på vejen
afklaring i forhold til regler om aktivering

Der ikke er sket ændringer i lovgivningen omkring krav om aktivering. Men der står i aktivloven at det bl.a. er en betingelse for at få ledighedsydelse at man tager imod et rimeligt tilbud efter lov om en aktiv beskæftiglsesindsats, herunder kommer aktivering. Det nye der er kommet er som tidligere nævnt at kommunen ved min. 10 timers aktivering ugentligt får 65% refusion af ledighedsydelsen i stedet for 35%.
socialrdg. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nye regler for Flexjob Scorpion Politik og Samfund 2 01-10-2012 14:04
Nye regler for flexjob! KLUMPFODEN Politik og Samfund 15 01-03-2012 00:31
nye flexjob regler dennis0667 Spørgsmål ang fleksjob 9 18-09-2011 21:32
Flexjob Ny regler?? dobar Fremtiden for fleksjob og førtidspension 6 25-05-2011 20:07
Flexjob aktiverings regler? Hanette Spørgsmål ang fleksjob 27 26-03-2010 13:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension