K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-05-2013, 12:06   #281
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Har du fået en bekræftelse på, at de har modtaget dit brev?

Personligt ville jeg rykke dem efter en uge
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2013, 22:58   #282
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Har aldrig fået en bekræftelse fra kommunen, heller ikke på de breve som de har svaret på før i tiden..
Men kan se at de er modtaget og læst, dem som er sendt via mail.
Nu er det jo 3-4 breve de ikke har svaret på..
Men jeg har besluttet mig får at prøve at skrive til borgerrådgiveren igen i løbet af ugen, hvis jeg ikke hører noget fra dem..
Syntes godt nok, de tester mig meget for tiden...
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2013, 23:42   #283
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
De fleste kommuner har en svarfrist på ca 10 dage...

Hvis du ikke har hørt noget...så bør du skrive til dem igen...måske gå et trin højere op....og så aflevere den klage personligt eller få en til det....så i kan få en kvittering på det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2013, 23:46   #284
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Tusind tak webmaster
Det seneste brev jeg har afleveret var en klage til jobcenterchefen i mandags..
Hvad er højere end chefen??
De 10 dage er vel først gået på fredag så?? Weekenden tæller vel ikke med...
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2013, 23:50   #285
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det næste trin er så vel borgmesteren og kommunalbestyrelsen....

Jeg ville vente til mandag for de er jo ikke på job i weekenden...

Du bør helt klart skrive til borgerrådgiveren sideløbende med at du klager...

Men sørg nu for at du har noget dokumentation på de ting du gør....så du senere kan vise dem at du har forsøgt at gøre alt og det er dem der har fejlet...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2013, 19:56   #286
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Må jeg spørge lidt dumt, hvem det er i København??? (navn)
Er lidt pinligt at jeg ikke ved det
Jeg har besluttet at gå hele vejen nu og klage til dem jeg kan
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2013, 22:25   #287
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Google er din ven

beskæftigelse borgmester i københavn

borgerrådgiveren i københavn
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2013, 16:00   #288
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Yanmik Se meddelelser
Har aldrig fået en bekræftelse fra kommunen, heller ikke på de breve som de har svaret på før i tiden..
Men kan se at de er modtaget og læst, dem som er sendt via mail.
Nu er det jo 3-4 breve de ikke har svaret på..
Men jeg har besluttet mig får at prøve at skrive til borgerrådgiveren igen i løbet af ugen, hvis jeg ikke hører noget fra dem..
Syntes godt nok, de tester mig meget for tiden...
Hej Yanmik

En trist situation jeg kun kender for godt selv.

Det jeg har gjort var, at droppe telefonsamtaler med kommunen under et. De ville ikke acceptere det i første omgang, men jeg optog samtalerne og fangede dem i løgne på den måde. De kunne heller ikke huske, hvad der var blevet sagt, så var det jo glimragende jeg kunne genopfriske deres hukommelse med optagelserne.
Idag skriver jeg stortset kun mails, det er hurtigere og lettere og fandt jeg ud af også juridisk godt, for du får en bekræftelsesmail på, at de har modtaget mailen. Jeg har været udsat for, at sagsbehandleren påstod ikke at have modtaget min mail, men jeg havde jo bekræftelsen. Hun ændrede det så til, at hun ikke havde læst den, men det er ikke en undskyldning for ikke at overholde Retssikkerhedsloven, det var det Borgerrådgiveren kom frem til i den situation. Gem alt også på e-mailen af, hvad du sender og modtager.... gem alt.

Jeg har klaget 4 gange til Borgerrådgiveren fra 2008-2011 og har hver gang fået en meget fin behandling. De holder dig ikke løbende orienteret, for det har de ikke tid til. Man kan naturligvis altid spørge til, hvordan det går med sagen.

Det du skal holde dig for øje er, at Borgerrådgiveren kun kan påtale og kritisere kommunen, men du skal have været igennem Borgerrrådgiveren først, før du kan henvende dig til Folketingets Ombudsmand.

For din egen skyld så klag, for det vil med et medhold, altid styrke dig selv i forholdet til kommunen.
Kommunen har stadig svært ved at overholde Retssikkerhedsloven i min sag, men nu sætter jeg dato på første rykker, for at få et svar, ellers vil sagen uden yderliger blive overgivet til Borgerrådgiveren og så plejer der at ske noget. Det er måden jeg gør det på, om det er det rigtige for dig ved jeg ikke, men mærk i dig selv, hvordan du føler det er rigtigst og klem på, alt hvad du kan.

Pøj-pøj og held og lykke med din sag.

Klanst
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2013, 23:31   #289
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af klanst Se meddelelser
Hej Yanmik

En trist situation jeg kun kender for godt selv.

Det jeg har gjort var, at droppe telefonsamtaler med kommunen under et. De ville ikke acceptere det i første omgang, men jeg optog samtalerne og fangede dem i løgne på den måde. De kunne heller ikke huske, hvad der var blevet sagt, så var det jo glimragende jeg kunne genopfriske deres hukommelse med optagelserne.
Idag skriver jeg stortset kun mails, det er hurtigere og lettere og fandt jeg ud af også juridisk godt, for du får en bekræftelsesmail på, at de har modtaget mailen. Jeg har været udsat for, at sagsbehandleren påstod ikke at have modtaget min mail, men jeg havde jo bekræftelsen. Hun ændrede det så til, at hun ikke havde læst den, men det er ikke en undskyldning for ikke at overholde Retssikkerhedsloven, det var det Borgerrådgiveren kom frem til i den situation. Gem alt også på e-mailen af, hvad du sender og modtager.... gem alt.

Jeg har klaget 4 gange til Borgerrådgiveren fra 2008-2011 og har hver gang fået en meget fin behandling. De holder dig ikke løbende orienteret, for det har de ikke tid til. Man kan naturligvis altid spørge til, hvordan det går med sagen.

Det du skal holde dig for øje er, at Borgerrådgiveren kun kan påtale og kritisere kommunen, men du skal have været igennem Borgerrrådgiveren først, før du kan henvende dig til Folketingets Ombudsmand.

For din egen skyld så klag, for det vil med et medhold, altid styrke dig selv i forholdet til kommunen.
Kommunen har stadig svært ved at overholde Retssikkerhedsloven i min sag, men nu sætter jeg dato på første rykker, for at få et svar, ellers vil sagen uden yderliger blive overgivet til Borgerrådgiveren og så plejer der at ske noget. Det er måden jeg gør det på, om det er det rigtige for dig ved jeg ikke, men mærk i dig selv, hvordan du føler det er rigtigst og klem på, alt hvad du kan.

Pøj-pøj og held og lykke med din sag.

Klanst
Tusind tak for råd
Nu er det jo et stykke tid siden jeg sendte min klage til jobcenterchefen
Og ja, intet svar endnu..
Tænk at de kan ignorere 3 breve..
Så igår skrev jeg til borgerrådgiveren igen, jeg har simpelthen fået nok!!!
Ved ikke helt hvad de gør, om de først skal have samtlige dokumenter???
Har "kun" sendt min tidligere email til dem igen med en kort forklaring og vedhæftet den klage jeg sendte til jobcenteret d 28 April.
Ved så ikke om jeg skal skrive til jobcenteret igen, det er jo ligesom at tale med en dør eller en dåse tomatpúre.. intet svar..

Hvis der er nogle som har et godt råd til hvad jeg kan skrive til dem (jobcenteret), gerne med evt § altså det med at de ikke svarer på breve/klager??
Skal de vide at borgerrådgiveren er kontaktet????
Og måske om man kan få flettet det ind med at man ikke kan give afslag pga timeantallet???
Har læst det her... https://docs.google.com/document/d/1...c167EOaSbs/pub

Undskyld alle mine spørgsmål

Jeg vil være sååååå taknemmelig
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2013, 12:45   #290
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Yanmik Se meddelelser
Tusind tak for råd
Nu er det jo et stykke tid siden jeg sendte min klage til jobcenterchefen
Og ja, intet svar endnu..
Tænk at de kan ignorere 3 breve..
Så igår skrev jeg til borgerrådgiveren igen, jeg har simpelthen fået nok!!!
Ved ikke helt hvad de gør, om de først skal have samtlige dokumenter???
Har "kun" sendt min tidligere email til dem igen med en kort forklaring og vedhæftet den klage jeg sendte til jobcenteret d 28 April.
Ved så ikke om jeg skal skrive til jobcenteret igen, det er jo ligesom at tale med en dør eller en dåse tomatpúre.. intet svar..

Hvis der er nogle som har et godt råd til hvad jeg kan skrive til dem (jobcenteret), gerne med evt § altså det med at de ikke svarer på breve/klager??
Skal de vide at borgerrådgiveren er kontaktet????
Og måske om man kan få flettet det ind med at man ikke kan give afslag pga timeantallet???
Har læst det her... https://docs.google.com/document/d/1...c167EOaSbs/pub

Undskyld alle mine spørgsmål

Jeg vil være sååååå taknemmelig
Det var så lidt, mig en fornøjelse.

Jeg har skrevet til jobcentret 5 gange uden at høre noget som helst, bort set fra, at det var på mail, så jeg havde deres bekræftigelses mail i baghånden.

Hvis du mener med at skrive til Borgerrådgiveren igen er, at det er i samme sag, så er det ikke nogen god ide.

I min sidste sag, tog det Borgerrådgiveren ½ år før de fik de rette dokumenter fra kommunen og det tog kommunen over 1 år, før de svarede på min klage, det i sig selv udløste et særligt afsnit i sagen, hvor kommunen blev kritiseret meget alvorligt.

Borgerrådgiveren bruger ikke så meget tid på at holde folk opdaterede med deres sag, for det har de bare ikke tid til.

Den klage som du ikke har fået svar på og som du klager til Borgerrådgiveren over, vil blive besvaret fra kommunen til Borgerrådgiveren og dig, samtidig vil de blive kritiseret for overtrædelse af Retssikkerhedsloven.

Der er ikke meget andet at gøre, end slå koldt vand i blodet. Skriver du igen til jobcentret vedr. den klage du har lavet, kan de blive skrub forvirede over, hvad er hvad, så det vil jeg fraråde dig at gøre, altså skrive til jobcentret igen. Lad Borgerrådgiveren om det.

Nej du har ikke pligt til at underrette jobcentret om, hvad du foretager dig, så lad det være en lille ubehagelig overraskelse til dem. Du kan være rolig Borgerrådgiveren skal nok tage sig "kærligt" af dem.

Der kan være dukket flere ting op i den tid det tager Borgerrådgiveren at behandle sagen, samt nye oplysninger i det kommunen skriver som svar på klage, men det tager du med i den partshøring der vil komme efter Borgerrådgiveren har fået en redegørelse vedr. klage punkter. De ny tilføjelser du måtte have, vil derefter blive forelagt kommunen. Du kan også løbende sende Borgerrådgiveren ny informationer (også det du læser andre steder), med henvisning til sagen og altid med deres sagsnr.

Så læn dig tilbage, du kan ikke gøre andet og Borgerrådgiveren gør et rigtig godt arbejde.

Er du fustreret, så tag en tur på stranden og spark en musling ud af skallen

Jeg håber du har fået et svar du kan bruge.
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Revalidering Sanne76 Alt det andet 7 27-06-2012 20:54
revalidering mortilm Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 12-06-2012 18:11
Revalidering Soya Alt det andet 1 28-01-2011 14:45
Revalidering molbarron Alt det andet 11 19-10-2010 23:07
Revalidering Gunell Alt det andet 17 25-05-2010 21:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension