K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-04-2010, 22:38   #21
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er jo lige så galt, der hvor der er dokumentert nul arbejdsevne, pga lægepapir og arbejdsprøvning.

Afgørelse eller ej, bør det ikke kunne finde sted.
Men det starter jo netop med fratagelse af sygedagpengene.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2010, 20:06   #22
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
det lyder super, andersine.

prøv at tjej vedr, fratagelse af sygedagpenge, efter indstilling til førtidspension §18 eller fleksjob, her tænkes ved afslag, trods arbejdsprøvning og lægepapir på varig nedsat arbejdsevne.

vh popiae
Altså, hvis det er indenfor de første 52 uger, så har det ikke betydning for sygedagpengene.

Men hvis man har søgt førtidspension, og af den grund får en forlængelse, så stopper sygedagpenge, når der er truffet en afgørelse, uanset om det er medhold eller ej.
Det er simpelthen fordi, det er sådan forlængelsen er skruet sammen...

Har ikke fået svar fra kontanthjælp endnu, vi er pænt plaget af influenza hos os, og i dag har jeg selv haft travlt, men prøver i morgen, og skal nok skrive så snart jeg har svar
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2010, 23:04   #23
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er efter forlængelse, arbejdsprøvning og lægepapir.
Indstilling er foretaget af SAGSBEHANDLER §18, på baggrund af dokumentationen.

Der er IKKE givet forlængelse pga indstilling, men grundet arbejdsprøvning.
Indstilling er lavet på baggrund af indhendtet dokumentation, ligesom i flekssager, formoder jeg.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2010, 21:29   #24
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Hvis man er forlænget efter en anden paragraf end 27.1.7 burde ikke umiddelbart få betydning hvis man får et nej... Så ville man nok bruge tiden på at arbejde mod et fleksjob, hvis det på nogen måde er muligt...

Har forresten fået spurgt nu, og kan heldigvis sige, at vi ("naturligvis da" som de sagde) placerer folk der er berettiget til fleksjob, men som er på kontanthjælp, indenfor persongruppen § 2 stk 7.
Hos os overgår de også til fleksjobgruppen, uanset ydelse.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2010, 08:57   #25
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis dokumentationen peger mod pension, kan sagsbehandler jo ikke pludselig mene at man kan få fleksjob.
I min kommune, skal man også kunne arbejde minimum 12.5 time.
Det var således ikke en mulighed, men man burde tilbydes dette ved afslag uanset om det så kan lade sig gøre.
Fordi man v afslag på pension, selvsagt må være berettiget til fleksjob, elleres skulle man jo have haft pensionen.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2010, 16:26   #26
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Hvis man er forlænget efter en anden paragraf end 27.1.7 burde ikke umiddelbart få betydning hvis man får et nej... Så ville man nok bruge tiden på at arbejde mod et fleksjob, hvis det på nogen måde er muligt...

Har forresten fået spurgt nu, og kan heldigvis sige, at vi ("naturligvis da" som de sagde) placerer folk der er berettiget til fleksjob, men som er på kontanthjælp, indenfor persongruppen § 2 stk 7.
Hos os overgår de også til fleksjobgruppen, uanset ydelse.
Det lyder godt, det gjorde min kommune også til en start og jeg fik overbevist dem om at det var den jeg skulle følge men at det så bare var ydelsen der var kontant hjælp nu har de så fået nye jurister og nu er dem på kontanthjælp så efter §2 stk 3 nøjagtigt som der står i loven, håber ikke at i får nye jurister

Hmm jeg ville vise dig nogle eksempler på det jeg siger, men da jeg søgte faldt jeg sørme over nogle spørgsmål i forbindelse med det her fra mig selv til arbejdsmarkedsudvalget og opdage sørme at de i november lovede mig et svar inden for 4 uger og jeg har ikke fået noget (engang imellem skal de være glade for min husker ) .. men det jeg snakker om er bla den her http://www.k10.dk/showthread.php?t=10643&page=2

Det er så kun en lille flig af den, vi har her på siden kontanthjælpsmodtagere der er nægtet at holde ferie (visiteret til fleks ) så nogen kommuner ved godt at de kan bruge kontanthjælps loven mod flekser også , så vi kan kun glæde os over at din kommune ikke gør det (endnu )
  Besvar med citat
Gammel 17-04-2010, 12:56   #27
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Tja, jeg skal da ikke skamrose min kommune, vi gør da nok også ting der ikke er i orden (om ikke andet fordi vi jo trods alt også bare er mennesker) og jeg har da også selv borgere der synes jeg er ulidelig, selvom jeg synes jeg gør alt hvad jeg kan (men der er jo liiige den der lov jeg ikke kan lave om, og jeg står jo først for til kritikken, hvilket da også er ok i et vist omfang).

Men jeg kan heldigvis se mig selv i øjnene i spejlet, og jeg er glad for at være ansat i en kommune, hvor der gøres alt for at etikken og menneskeligheden er i højsæde (stdigvæk )
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2010, 17:35   #28
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Tja, jeg skal da ikke skamrose min kommune, vi gør da nok også ting der ikke er i orden (om ikke andet fordi vi jo trods alt også bare er mennesker) og jeg har da også selv borgere der synes jeg er ulidelig, selvom jeg synes jeg gør alt hvad jeg kan (men der er jo liiige den der lov jeg ikke kan lave om, og jeg står jo først for til kritikken, hvilket da også er ok i et vist omfang).

Men jeg kan heldigvis se mig selv i øjnene i spejlet, og jeg er glad for at være ansat i en kommune, hvor der gøres alt for at etikken og menneskeligheden er i højsæde (stdigvæk )
Det kan du jo sagtens bilde os ind, vi kan ikke modbevise det, idet vi ikke ved, hvilken kommune, der er tale om.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2010, 18:54   #29
Jessica
Hvor skulle jeg ellers være
 
Jessicas avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2006
Lokation: Fredericia
Alder: 61
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Jessica er ny på vejen
Jeg tror/synes faktisk, at det er fint nok, at vi ikke ved hvilken kommune Andersine85 arbejder i.
Jeg er glad for hendes input her på siden. og det er det, der tæller først og fremmest.
__________________
Mvh. Jette
Førtidspensionist per d. 1/8 2010.
Jessica er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2010, 23:34   #30
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
(om ikke andet fordi vi jo trods alt også bare er mennesker) og jeg har da også selv borgere der synes jeg er ulidelig, selvom jeg synes jeg gør alt hvad jeg kan
nemlig desvære glemme mange desvære det her inde at i også er menesker der skal følge en lov har en der banger jeg i hoved osv
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fratager psykisk syge deres kontanthjælp på grund af fejl Abraxus Politik og Samfund 5 18-04-2013 11:03
Svar fra de forskellige partier om syge på kontanthjælp og førtidspension Peacock Politik og Samfund 32 06-01-2011 23:06
Opfølgning - syge på kontanthjælp/starthjælp zuza Nyt om loven 17 22-08-2008 10:10
langtids syge meldte på kontanthjælp... anetta Alt det andet 0 25-05-2008 15:08
Unge psykisk syge - kontanthjælp, starthjælp og arbejdsmarked zuza Politik og Samfund 0 20-04-2008 23:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension