K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-08-2010, 23:46   #141
Falkes
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2008
Indlæg: 118
Styrke: 16
Falkes er ny på vejen
Tak for svar, vovse.

Jeg er 99% sikker på at jeg ikke har min sagsbehandlers mailadresse og jeg kan ikke snakke i telefon, så kan heller ikke ringe. Jeg tror måske jeg vil skrive til "anden aktør" og spørge om det er taget med i overvejelserne, at min RP også skal kunne bruges ved evt. FTP-søgning, men problemet er at jeg ikke ved om jeg tør

Men som sagt er RP næsten færdig, mangler kun 1 enkelt møde og så skal den lige kigges i gennem og sendes til sagsbehandler, så den er jo næsten helt færdig, alligevel.

Så måske skal jeg bare vente til sagsbehandler har læst den igennem og så sige til hende at jeg vil søge FTP og om RP kan have nogen negativ indflydelse på dette, når den ikke er udarbejdet af hende.
Falkes er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2010, 08:41   #142
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvis du vil maile til sagsbehandleren, og ikke har hendes mail-adresse, så sender du den bare til kommunens mail-adresse, og skriver navnet på modtageren.

Uanset hvad du spørger om, og forventer en reelt svar, så bør du aflevere spørgsmålet skriftligt, et mundtligt svar kan du ikke bevise.

Du kan evt. bare skrive spørgsmålet på et stykke papir, aflevere det ved skranken/receptionen på kommunen, og bede om at få en kvittering på, at du har afleveret det.

På den måde kan du bevise, at du har spurgt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2010, 09:23   #143
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg har flere gange fået lavet resurseprofil hos anden aktør,når den er færdig skrevet er den forvist mig og har måske været tilføgelser eller andre rettelser,og når jeg har sagt god for den er den vidre .

sagsbehandler får den og og jeg bliver så indkaldt,den bliver så gået igennem igen,og sagsbehandleren og jeg underskriver,den færdige profil...

som jeg så har fået tilsendt igen ,og så har man jo en profil der er "skrevet" af komune selv.eller har man
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2010, 20:01   #144
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Den vil være gældende, for det som anden aktør ikke må, det er at lave vurderinger, indstillinger og afgørelser mv.

Men de må gerne hjælpe dig med at få udfyldt felterne, for så er du jo med i det!
Men så skal den også sendes til sagsbehandleren, som laver vurderingerne, propper evt. andre relevante oplysninger ind i den, f.eks. dem fra lægerne, og så skal den sendes til dig til partshøring efterfølgende, når der skal træffes en afgørelse.

Det er fuldt ud lovligt, og synes da også det lyder som en god løsning, der tager fint hensyn til dig!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2010, 20:47   #145
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Sagsbehandleren hos anden aktør vudret og skrev at der stadig var resueser til arbejdsmarket og mente der var grundlag for forsat flex,det blev oformuleret lidt af komunens sagsbehandler der læaste den igemmen med mig som jeg iøvigt ikke kendte i forvejen men hun havde da skemmet mine papir,det hele er jo også bare en form sag,når det er 3 gang ....
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2010, 22:01   #146
Falkes
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2008
Indlæg: 118
Styrke: 16
Falkes er ny på vejen
Tusind tak for svar allesammen! Jeg blev bare bekymret da jeg læste denne tråd, men Andersine, som jo er sagsbehandler, mener at det er ok og så håber jeg at det er fint nok som det er gjort. Og ja, jeg har også været rigtig glad for hensynet der er blevet taget til mig

Mht. mail til sagsbehandler - tusind tak for informationen, jeg vidste ikke at man kunne gøre sådan. Mht at møde op på kommunen, så er det jo det, jeg ikke bare kan (jeg får det rigtig psykisk dårligt bare ved tanken) så mail-skrivning er min redning
Falkes er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ansatte presses til ulovligheder - ressourceprofiler zuza Skal kommuner ikke overholde loven? 6 24-01-2010 16:28
DUKH om Ressourceprofiler - arbejdsevnemetoden zuza Nyt om loven 0 18-04-2008 14:11
Borgerinddragelse i ressourceprofiler zuza Nyt om loven 11 19-02-2008 14:23
ressourceprofiler Flisbeth Alt det andet 4 04-11-2007 00:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension