K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-12-2013, 01:05   #1
Novice
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-12 2013
Indlæg: 32
Blog Indlæg: 4
Styrke: 11
Novice er ny på vejen
Exclamation Løn og kontanthjælp

Hej alle,
Jeg afslutter mine sygedagpenge den 31/03-2014 og skal søge kontanthjælp, vil kommunen tage de ekstra penge jeg få med den sidste lønudbetaling?
Tak
Novice er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2013, 01:09   #2
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Novice Se meddelelser
Hej alle,
Jeg afslutter mine sygedagpenge den 31/03-2014 og skal søge kontanthjælp, vil kommunen tage de ekstra penge jeg få med den sidste lønudbetaling?
Tak
Hvad mener du med lønudbetaling, er det fra arbejdsgiver, eller direkte fra sygedagpenngen du mener.

Du må være lidt mere konkret for at få et præcist svar.
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2013, 03:01   #3
Novice
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-12 2013
Indlæg: 32
Blog Indlæg: 4
Styrke: 11
Novice er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dinosaur Se meddelelser
Hvad mener du med lønudbetaling, er det fra arbejdsgiver, eller direkte fra sygedagpenngen du mener.

Du må være lidt mere konkret for at få et præcist svar.
Hej,jeg mener fra arbejdsgiver, jeg får en ekstra løn med sidste lønudbetalling.
Novice er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2013, 03:27   #4
havheks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2010
Indlæg: 206
Styrke: 14
havheks er ny på vejen
kommer an på hva tid du får dem... hvis de kommer tiludb. i den måned du søger kontanthjælp fra ... så gør de ..modregner
havheks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2013, 07:11   #5
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Hej Novice
Du skriver dine sygedagpenge slutter til næste år.
Har du undersøgt om der er muligheder for forlængelse ?
Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2013, 09:45   #6
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af havheks Se meddelelser
kommer an på hva tid du får dem... hvis de kommer tiludb. i den måned du søger kontanthjælp fra ... så gør de ..modregner
Ikke for at være nysgerrig, men for at kunne give et mere præcist svar.

Hvor mange måneders løn drejer det sig om? Er det fratrædelsesgodtgørelse i forbindelse med at du er blevet opsagt?

Jeg synes ikke du bare nu skal acceptere at sygedagpengene stopper. Der er 3 måneder til og du har formodentlig en sagsbehandling i gang.

Er det alvorlig sygdom? Langvarig sygdom? Er der udsigt til at du bliver fuldt arbejdsdygtig igen? Der er flere forlængelsesmuligheder, måske kan du komme ind undrer en af disse.

Undskyld alle mine spørgsmål, men som sagt, det er kun for at kunne give dig de bedste svar og vejledning.
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2013, 11:21   #7
Novice
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-12 2013
Indlæg: 32
Blog Indlæg: 4
Styrke: 11
Novice er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dinosaur Se meddelelser
Ikke for at være nysgerrig, men for at kunne give et mere præcist svar.

Hvor mange måneders løn drejer det sig om? Er det fratrædelsesgodtgørelse i forbindelse med at du er blevet opsagt?

Jeg synes ikke du bare nu skal acceptere at sygedagpengene stopper. Der er 3 måneder til og du har formodentlig en sagsbehandling i gang.

Er det alvorlig sygdom? Langvarig sygdom? Er der udsigt til at du bliver fuldt arbejdsdygtig igen? Der er flere forlængelsesmuligheder, måske kan du komme ind undrer en af disse.

Undskyld alle mine spørgsmål, men som sagt, det er kun for at kunne give dig de bedste svar og vejledning.
Hej,
Efter trafikulykke fik jeg konstateret piskesmæld og efterfølgende fik udviklet PTSD. Udsigt til arbejde er dårlig, mangler at gennemføre rehabiliterings behandling for flygtninge, men p.g.a. Lange ventetid kommer jeg først til det til maj.
Ang. Ekstra løn, det er fratrædelses opgørelse.
Hilsen Novice

Citat:
Oprindeligt indsendt af lgkh62 Se meddelelser
Hej Novice
Du skriver dine sygedagpenge slutter til næste år.
Har du undersøgt om der er muligheder for forlængelse ?
Hilsen lgkh62
Hej,
Jeg fik afslag til forlængelse af sygedagpenge, grundet uopklaret situation, der står at jeg ikke på nuværende tidspunkt har udsigt at vende tilbage på arb.marked, men de kan heller ikke henvise til evt. Flexjob, resourceforløb el. Ftp. I brevet stod der at jeg venter på behandling på rehabiliterings center.
Hilsen Novice

Citat:
Oprindeligt indsendt af Novice Se meddelelser
Hej alle,
Jeg afslutter mine sygedagpenge den 31/03-2014 og skal søge kontanthjælp, vil kommunen tage de ekstra penge jeg få med den sidste lønudbetaling?
Tak
Hej igen, en rettelse: mine sygedagpenge afslutter den 31/12-2013 og min sidste løn kommer til udbetaling den 31/03-2014.
Novice er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2013, 11:52   #8
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Når man søger kontanthjælp plejer de at se på om der er andet der træder istedet for som forsørgelse, og hvis du får din sidste løn 31/3-2014, tænker jeg at du får besked på at du kan søge kontanthjælp fra 1/5 2014, da du får løn du kan klare dig for indtil da.

Men kender ikke din situation helt, så måske nogen kan svare mere specifikt.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2013, 12:07   #9
Novice
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-12 2013
Indlæg: 32
Blog Indlæg: 4
Styrke: 11
Novice er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Når man søger kontanthjælp plejer de at se på om der er andet der træder istedet for som forsørgelse, og hvis du får din sidste løn 31/3-2014, tænker jeg at du får besked på at du kan søge kontanthjælp fra 1/5 2014, da du får løn du kan klare dig for indtil da.

Men kender ikke din situation helt, så måske nogen kan svare mere specifikt.
Hej, kan det måske betales at søge først fra 1/7 så kan man evt. overgå til de nye sdp reform?
Hilsen Novice
Novice er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2013, 13:24   #10
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Novice Se meddelelser
Hej,
Efter trafikulykke fik jeg konstateret piskesmæld og efterfølgende fik udviklet PTSD. Udsigt til arbejde er dårlig, mangler at gennemføre rehabiliterings behandling for flygtninge, men p.g.a. Lange ventetid kommer jeg først til det til maj.
Ang. Ekstra løn, det er fratrædelses opgørelse.
Hilsen Novice
Hej Novice
Du har været indblandet i et trafikuheld. Er det forsikringsmæssige her afsluttet ?
mht. tabt arbejdsfortjeneste, svie og smerte erstatning, men, behandlingsudgifter, andre indvolverede, eneulykke osv.
Skadedato for uheld ?
Var du den skyldige i uheldet, sidepassager osv. som har betydning for den fremtidige dækning.
Fortæl lidt mere for at se om du kan få hjælp via andre forsikringer.
Har du forsikringer via dit arbejde eller evt. en fultids- eller fritidsulykkesforsikring.
Hilsen lgkh62

Sidst redigeret af lgkh62; 27-12-2013 kl. 13:29.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension