K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-01-2010, 11:06   #21
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Tak alle sammen.

Jeg er klar, tror jeg .

Der er alt for mange løse ender og ja, dem skal der samles op på. Jeg er klar med jeres info og samtidig fik jeg lige læst grundigere på den Orientering om varighedsbegrænsning og der står faktisk, at jeg vil inden 31/12-09 modtage afgørelse om stop af sygedagpenge eller om kommunen finder at der er grundlag for forlængelse. Jeg har intet om hverken det eller det andet.

Nu må han gerne ringe, så jeg kan komme igang. Har papir og blyant, k10 og mine papirer, ring så.....
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2010, 11:23   #22
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
bed din sagsbehanler om at lave et referat som han/hun kan sende pr mail.
i hvertfald på de områder som kan påvirke din sag.
Det har min sagsbehandler gjort, der kan hurtig opstår nogle misforståelser
Men ja øv hvor er tiden lang, når man venter på et telefonopkald
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2010, 11:37   #23
bettenussen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2010
Lokation: Silkeborg
Alder: 53
Indlæg: 3
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
bettenussen er ny på vejen
Hejsa..

Hmm, har selv været møllen igennem med jobkonsulent... Han stoppede også mine sygedagpenge og jeg skulle søge kontanhjælp... Meen jeg synes at der var noget som ikke stemte.. Kontaktede min fagforening.. Fik så at vide at det kunne han ikke da der ikke var udarbejdet en ressourceprofil, ingen arbejdsprøvning, ingen partshøring m.m... Så det endte med at jeg fik mine sygedagpenge tilbage.. Håber du kan bruge indlægget.
bettenussen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2010, 15:22   #24
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Arggghhhh

Selvfølgelig ringede han IKKE.

Tænker at jeg selv har en del af skylden. Gik bare ud fra han ringede, når han havde skrevet det, men jeg sendte jo ikke en bekræftelse på, at det var var OK.

Jeg er så vred, skuffet, arrig, ked af det, frustreret og har igen fået ondt i maven. Han ringede ikke og jeg var ret large pga ovenstående, men nu.... jeg ved slet ikke, hvordan jeg skal kunne tale med ham.

Jeg har nemlig fundet ud af, at jeg har modtaget nogle sygedagpenge i fredags og beløbet passer med perioden fra sidste udbetalingsdag til d. 31/12.

Kan simpelt hen ikke finde ro. Hele følelsesregistret kører om og om igen.

Havde ellers overbevidst mig selv om, at de ikke stoppede dem, jvf. tråden og egne oplysninger. Hold da fest hvor man hurtigt kan gå fra, håb forude til ingen fremtid. Synes ellers jeg har været ret stærk i dette forløb, men det her har sgu slået mig ud og fået mig til at hyle og være irriteret og snerrer af børn og mand.

Jeg aner ikke, hvordan jeg skal "gå til ham", da jeg ikke stoler på mig selv. Enten hyler jeg eller også bliver jeg så vred, at jeg ikke rigtig kender mig selv. Jeg er så overrasket over, hvordan min nemme sag, er blevet kompliceret og kommet så langt ud i hampen . Jeg kan mærke, at jeg får samme følelser, som jeg læser om her, men bare ikke se har haft og det er ikke de gode.

Jeg håber, at jeg tager fejl, men ikke desto mindre, har min weekend været meget præget af fredagens begivenheder og manglen herpå.
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2010, 15:54   #25
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Hmmmm .... Har du fået varslet det sygedagpengestop pr. brev, Cillenolle, med indsigelsesfrist?

Hvis ikke, er sygedagpengestoppet ulovligt, og det skriver ... Ja, skriver du til ham! Og du afleverer det i Borgerservice mod kvittering, så du har beviser i orden!

Nu ved jeg jo ikke om det var en 4-ugers eller en 5-ugers udbetaling du denne gang har fået .... prøv at tælle og kig her på din forige sygedagpengeudbetaling og tæl frem, for det kan jo godt hænde, at det er derfor du har fået frem til den 31/12. Håber jeg inderligt!

Han må sq ikke bare stoppe din udbetaling og du skal sq også have en endelig afgørelse om stop af sygedagpenge pr. brev med ankefrist og det hele! Så den er da helt ude i hampen, hvis han bare har stoppet dine penge. Har han det kræver du at han genoptager dine sygedagpenge med virkning fra 1/1-2010, for ellers må der jo ryge en klage af til Borgmester, med kopi til kommunalbestyrelse, jobcenterchef og sagsbehandler selv .... men se nu lige efter om udbetalingen evt. passer med 4 eller 5 uger. Har han ulovligt stoppet dine sygedagpenge tager vi den der fra!

Masser af Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2010, 16:12   #26
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Hej Hyanna

Sidste udbetalingsperiode var 23.11 - 27.12, altså 5 uger.

De penge jeg har fået nu, passer med en uge 27.12 - 31.12. Desværre sender kommunen først brev ud et par dage eller fem efter, at man har modtaget pengene, så jeg kan reelt ikke se noget, andet end at det kommer fra dagpengeteamet.

Havde ellers været dejligt, hvis det bare var en glemt uge.

Jeg har fået varslingen, men der står ikke noget om indsigelsesfrist. Tilgengæld står der:

"Efter sygedagpengelovens §24, stk. 1 ophører udbetalingen af sygedagpenge, når der er udbetalt sygedagpenge eller løn under sygdom for mere end 52 uger i de 18 forudgående kalendermåneder.

For dit vedkommende medfører dette, at udbetalingen ag sygedagpenge skal ophøre senest den: 31. december 2009.

Kommunen har dog mulighed for undtagelsesvis at forlænge sygedagpengeperioden efter nedenstående regler.

Du vil inden 31. december 2009

modtage afgørelse, om sygedagpengene vil ophøre denne dato, eller om kommunen finder, at der i dit tilfælde er grundlag for at forlænge perioden.

Ønsker du yderligere oplysninger, er du velkommen til at kontakte os."


Har jeg virkelig været for dum ikke, at reagere, det tyder det jo på . Tænk hvis de siger, at de har sendt brev ud!!!!

Har ikke skrevet til ham endnu, for jeg kan mærke, at jeg stadig er meget vred og oprørt og bange for, hvad jeg kan finde på at skrive og skaden mig selv yderligerer.
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2010, 17:27   #27
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Citat:
Du vil inden 31. december 2009

modtage afgørelse, om sygedagpengene vil ophøre denne dato, eller om kommunen finder, at der i dit tilfælde er grundlag for at forlænge perioden.
Men, Cillenolle, du har jo netop ikke fået den endelige afgørelse på at de vil stoppe dine sygedagpenge, vel?
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2010, 17:44   #28
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hyanna Se meddelelser
Men, Cillenolle, du har jo netop ikke fået den endelige afgørelse på at de vil stoppe dine sygedagpenge, vel?
Nej, men jeg har heller ikke en afgørelse på, at de vil forlænge dem. Lige nu synes jeg godt nok, at de er en kende besværlige, altså kommunen . Jeg er spændt på hvad han siger imorgen, hvis jeg får fat i ham vel og mærke .

Er ved at være der, hvor jeg kan begynde at skrive en pæn mail til ham he he.
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2010, 17:48   #29
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Det er bedre at maile end at snakke i telefon, for det er utroligt som 'telefoner' kan sige noget, skrive noget helt andet og benægte fakta om hvad der blev sagt, når det handler om sagsbehandlere

Se i din tråd om ferie, for så får du slået to fluer med et smæk!
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2010, 17:58   #30
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Cillenolle du er altså et sted i din sag lige nu hvor det vil være mere end ufornuftigt at ringe til ham , du skal SKRIVE og han skal SKRIVE tilbage også selv om det tager længere tid , du kunne feks skrive til ham noget af det jeg allerde har skrevet i et andet indlæg i tråden.

At han vil snakke med dig men ikke skrive til dig det er ikke ok og jeg syntes ikke du skal gå med til det, du har efterfølgende INGEN dokumentation for hvad i har snakket om og du har lige fået en undskyldning forærende for at skrive til ham...

Han har trods jeres aftale IKKE ringet til dig og nu vil du så gerne have alt på skrift da det ser ud til at du har fået for lidt i sygedagpenge ....

Hvis ikke du får det over på skrift så får du meget svært ved at dokumentere noget ....

Og det vil være svære for os her at råde dig ...

Husk også at der står i retssikkerhedsloven


§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.

Stk. 2. Hvis kommunen træffer afgørelse om yderligere foranstaltninger, skal disse sættes i værk i umiddelbar tilknytning til ophøret af den nuværende foranstaltning.
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Boligtilbud kommunen - sent svar Janusson Alt det andet 9 27-06-2013 20:51
Ang pension og svar fra kommunen KatrineB Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 27 19-12-2012 22:11
Kan man kræve skriftlig svar fra kommunen ? keldjacobsen Alt det andet 5 29-12-2009 13:19
Ventetid på svar fra kommunen ..... Yasmin Din historie 4 30-10-2009 22:12
Arbejdsskade - varighedsbegrænsning - afslag på fleksjob - intet svar fra kommunen cherie Spørgsmål ang fleksjob 24 05-02-2008 20:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension