K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-03-2012, 15:33   #1
lisapigen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2008
Lokation: Vilsund
Indlæg: 76
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
lisapigen er ny på vejen
Vedr. Advokat

Er der nogen der kan anbefale en god advokat, som har erfaring med sociale sager? (Kommunen og FTP og sådan)

Skriv endelig.

(Vi bor i Nordjylland)

/Lisa
lisapigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2012, 10:46   #2
ette74
Hjemmevant på K10
 
ette74s avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 267
Styrke: 14
ette74 er ny på vejen
Jeg er selv blevet anbefalet advokaterne Store Torv 16 i århus, kender til flere der bruger dem til sygesager i kommunerne og de skulle være rigtig gode til det......men kender dem ikke selv.

Jeg har valgt at sætte ricky på, han har også profil her inde....
http://www.privatraadgiver.com/
ette74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2012, 11:03   #3
tjele88
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2011
Indlæg: 90
Styrke: 13
tjele88 er ny på vejen
AdvoCare Europaplads 2 8000 Århus C

de skulle være super gode
tjele88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2012, 11:49   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvad er dit formål med en advokat?

der skal være et klart mål med advokat og de skal bruges udelukkende hvis der er noget galt med de afgørelser der er kommet fra kommunen
ellers er det spild af penge
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2012, 12:45   #5
lisapigen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2008
Lokation: Vilsund
Indlæg: 76
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
lisapigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
hvad er dit formål med en advokat?

der skal være et klart mål med advokat og de skal bruges udelukkende hvis der er noget galt med de afgørelser der er kommet fra kommunen
ellers er det spild af penge
Vi skal finde ud af om der kan gøres noget i min sag. Jeg har været på KH siden jeg var 19 - Er 30 nu. Min arbejdsevne er ubetydelig i følge min psykiater, Kommunen mener STADIG jeg skal arbejdsprøves trods jeg ikke kunne klare komme i revalidering på reva i aalborg og blev fritaget for det. Fordi jeg er kommet i medicinsk behandling mod en af mine lidelser og ikke har været i prøvning siden 09 - Mener de det skal til, trods Psykiater har udtalt som han har også efter medicinsk behandling er afprøvet over 1år. - Endvidere, mener vi trods vi har bedt om afklaring siden 08 - Og vi er stadig ikke videre, kun nederlag rigerer, så ville vi ha en advokat eller lignede til at se sagen igennem og evt. se om der er noget at gøre.

Skal jeg prøves af igen, er det OK - men kan jeg undvære det, da jeg bestemt ikke har lyst til at gå ned ENDNU engang for 200gang, især ikke efter jeg har fået den store glæde at blive mor..

Så det vi har talt om er blot få en til at se på tingene om der er noget at gøre eller om det er totalt umuligt, komme til en afklaring

Mvh
Lisa
lisapigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2012, 13:11   #6
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Umiddelbart for man jo ikke en FP fordi man har været på kontanthjælp siden man var 19 år.

FP gives idag udfra arbejdsevnemetoden hvor en samlet vurdering af dine ressourcer og barrierer beskrives.

Sygdom og diagnoser udløser ikke i sigselv en FP, man skal være afprøvet i ethvert arbejdsområde med skånehensyn osv.

Kommunen vil nok osse se på det, at du er blevet mor som en ressource - det bruger de tit.

Det du har brug for er nok en partsrepræsentant i form af en "privat rådgiver" frem for en advokat som tit og ofte ikke er inde i lovgivningen.

Hvad fejler du, som gør du ikke kan varetage et arbejde ?
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2012, 14:49   #7
lisapigen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2008
Lokation: Vilsund
Indlæg: 76
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
lisapigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Umiddelbart for man jo ikke en FP fordi man har været på kontanthjælp siden man var 19 år.

FP gives idag udfra arbejdsevnemetoden hvor en samlet vurdering af dine ressourcer og barrierer beskrives.

Sygdom og diagnoser udløser ikke i sigselv en FP, man skal være afprøvet i ethvert arbejdsområde med skånehensyn osv.

Kommunen vil nok osse se på det, at du er blevet mor som en ressource - det bruger de tit.

Det du har brug for er nok en partsrepræsentant i form af en "privat rådgiver" frem for en advokat som tit og ofte ikke er inde i lovgivningen.

Hvad fejler du, som gør du ikke kan varetage et arbejde ?
Du skal ikke tro jeg ikke har været afprøvet, det sidste forsøg var 8 timer om ugen hvilket jeg IKKE kunne... :/ - 3 revaliderings forsøg med skånehensyn.

Min psykiater har vurderes min arbejdsevne er ubetydelig.

Jeg lider af adhd, personlighedsforstyrrelser, Agorafobi, generaliseret angst, tendens til socialfobi, tilbagevendende depression, sociale problemer (pga angst) og kommunikationsproblemer, fordi jeg ikke kan formidle min mening ud fordi jeg taber tråden ofte før jeg får det sagt jeg har på hjertet.

Jeg vil STADIG understrege jeg sq godt er klar over man ikke bare får en FTP smidt i nakken fordi man har været på KH i mange år... Det er ikke det jeg vil opnå, jeg vil bare gerne ha en afklaring, om det er FTP, som jeg kan se, er muligheden når jeg ikke formår blive i et arbejde da jeg går ned psykisk, trods skånehensyn og hjælp fra medicin og sådan. (Dog ikke mit ritalin (endnu) )........

Føler mig lidt ramt, når du skriver som du gør. Jeg er sq godt klar over tingene, og tror ikke bare man kan få noget bare fordi man er syg og lignende... Man kommer ikke til noget, andet man nærmest er KRASSET af i svinget ved kommunerne.. Jeg er ikke dum på det punkt.

Kan godt være de tager det at jeg er blevet mor som en ressource, men det er ikke tilfældet, det er ikke der jeg "fejler" noget. Det er ikke "fysisk" det er psykisk. Dertil skal det siges, at min psykiater, Speciallæge i et familieambulatorie, har været inde og "vurdere" min evne som mor, før vi gik i gang med projekt baby. Jeg er en god mor, og jeg er en kærlig mor og jeg kan finde ud af det og være mor. Jeg kan bare ikke finde ud af sammespillet med andre mennesker i arbejdsreleationer. Hvis du forstår? (Hertil kommer mine formuleringsproblemer endnu engang som en barriere, da jeg ikke kan forklare hvad det **** er jeg mener og sådan) BAH!...

Hej fra mig!
lisapigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2012, 16:05   #8
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
OK lisapigen, jeg tror nu stadig du ville være bedst tjent med en privat socialrådgiver som er inde i lovgivningen reglerne osv.

- og hvis din læge eller psykiater fraråder arbejdsprøvning, så skal du jo heller ikke ud i en ny, hvis denne vil forværre til tilstand.

Den sidste arbejdsprøvning du var ude i, foreligger der ikke en rapport fra denne som beskriver din arbejdsevne ?

Det som er vigtigt i indstilling til FP er dokumentation på din arbejdsevne at den er ubetydelig i ethvert erhverv samt dine lægelige dokumentation osse skal være klar i mælet, tilstand stationær uden yderligere behandling.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2012, 16:31   #9
lisapigen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2008
Lokation: Vilsund
Indlæg: 76
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
lisapigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
OK lisapigen, jeg tror nu stadig du ville være bedst tjent med en privat socialrådgiver som er inde i lovgivningen reglerne osv.

- og hvis din læge eller psykiater fraråder arbejdsprøvning, så skal du jo heller ikke ud i en ny, hvis denne vil forværre til tilstand.

Den sidste arbejdsprøvning du var ude i, foreligger der ikke en rapport fra denne som beskriver din arbejdsevne ?

Det som er vigtigt i indstilling til FP er dokumentation på din arbejdsevne at den er ubetydelig i ethvert erhverv samt dine lægelige dokumentation osse skal være klar i mælet, tilstand stationær uden yderligere behandling.
Der er skrevet en udtalelse også omkring mit ophold der, men de vil kommunen da skide på, den er for gammel, ligesom sidst de ville ha ny status fra psykiater, den var fra DEC og dette var i marts.... Bah! - Men min psykiater fraråder det, men de mener stadig jeg skal ud, fordi jeg har fået medicin for adhd, og ikke er afprøvet derefter, TRODS det min arbejdsevne stadig er den samme... Tilstanden er den samme, jeg kan bare bedre holde styr på mine myldertanker nu jeg har i forbindelse med min adhd..

Jeg har også påtænkt at tage kontakt til en rådgiver, der er en der har skrevet til mig herinde. Dette skal snakkes med MAnden om, da han er den der skal hjælpe og holde styr på det her

Mvh
Lisa
lisapigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2012, 16:48   #10
JP2610
Elsker at være her på K10
 
JP2610s avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2012
Lokation: Rødovre
Indlæg: 56
Styrke: 13
JP2610 er ny på vejen
lisapigen, får bare den største lyst til at sende dig et
Det er ikke sjovt når man slås mod det rådne system!

Held og lykke, håber du finder en god rådgiver der kan hjælpe dig i kampen mod en afgørelse....
JP2610 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Advokat Blondie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 109 11-01-2013 18:35
Advokat Wibsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 20-10-2011 14:04
Advokat! raunde Alt det andet 1 23-02-2010 15:14
Advokat ja-ma Spørgsmål ang fleksjob 13 23-09-2008 19:19
Advokat Hejdien Politik og Samfund 0 18-05-2008 11:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension