K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-05-2011, 12:59   #81
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Lige idag orker jeg nada, dette til trods for at jeg startede dagen med at løbe en tur. Fik så eksmanden forbi til kaffe, hvorefter jeg har min dejlige datter resten af dagen. Men jeg er smadret efter blot at have været "på" 20 min. Der er lidt angst inde over tiltrods for, at vi, min datter og jeg lige har ligget på sofaen, jeg har bare været for meget på.

Jeg skal se, at få skrevet til min sbér fra dec, vil maile hende om afslaget og tiltaget omkring arbejdsprøvningen, samt bede hende om en tidshorisont herfor.

Man overraskes stadig over hvor skrøbelig man er som psykisk lidende (sikkert samme for fyskiske). Som min svigerinde sagde til mig i går; "lad nu være med at spille verdensmester og gøre mere end du nu kan". Jeg spiller som ikke vm, men når man har energien kører man på den, dog ved jeg med sikkerhed, at angsten vil være klart indeover når det går igang og jeg får ikke energi til noget som helst. Vi må se hvad det bliver til.

Den der dagbog, lavede i den på pc. eller en "kina-bog" i tog med rundt?

Venter også stadig på akt indsigt fra pn....
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2011, 13:10   #82
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Jeg fik en "kina-bog", der hvor jeg var i arbejdsprøvning, men fik kun skrevet et par enkelte noter i den. Jeg skrev den i stedet på pc'en. Så er det også nemmere at sende til sagsbehandler, synes jeg. Den røg bare af sted i en mail.

Og det var mere eller mindre altid det sidste jeg gjorde, inden jeg gik hjem fra afklaringen. Min hukommelse svigtede lidt på det tidspunkt, så jeg ville gerne have det ned på skrift, mens det ligesom var frisk i erindringen.
Når jeg kom om morgenen skrev jeg lidt om, hvordan det var gået derhjemme dagen før, hvis der var sket noget anderledes.

Skrev dog også derhjemme i weekenden bla., og sendte det så bare frem og tilbage via mails, så jeg faktisk havde en kopi både herhjemme og i afklaringen.

Til sidst i min afklaring var det eneste, jeg magtede, at få skrevet i den dagbog - og det står også i mine papirer.
__________________
* Førtidspensionist pr. 1/12-2010 *
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2011, 13:27   #83
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Gizmo,

Det er mere fordi min egen computer er nede og den min datter har hos mig, den bruger jeg også, men jeg ønsker jo ikke at hun skal læse i min dagbog, ved dog også at hun ikke sådan vil snage.

I dag bliver jeg altså helt i tvivl om jeg KAN kører på to heste. Er bange for at kort huset vælter igen og angsten bliver en svær del af min hverdag igen. Ingen tvivl om at det er også er fordi jeg har min skønne, skønne datter, men selv mine dejlige sætter min psyke under pres. Det føles som at få en beton klods på ryggen, hvor jeg dårligt kan trække vejret. Årrrhhh noget l...

Jeg tør ikke lige nu at starte noget nyt op, tror at jeg lige vil kører den anke til ende, det er jo kun penge det handler om for at få en afklaring. Jeg må nok koncentrere mig om een ting ad gangen og holde det der multitasking fra døren.

Måske skulle jeg skrive til min psykiater hvordan jeg har det, så han kan få en fornemmelse af hvilket pres jeg er under idag. Jeg er nok nød til at styre mig selv, så jeg ikke ryger lige lukt ud det psykiske ******* igen........

Med tiden må jeg få systematiseret den dagbog der....
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2011, 13:43   #84
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
EE... for ikke at skulle multitaske, så prøv bare at skrive stikord op enten på et stk papir, en kinabog eller noget helt andet..

Bare en dato ... og så begyndende angst .. og hvad du ellers vil skrive..
Det behøver slet ikke at være det helt store..

Disse stikord er ret så gode at ha med din din psykiater eller du kan bruge dem når/hvis den der arb.prøvning starter..

Jeg tror at vi har et gen, der fortæller os at lige pt så er der overskud.. så nu skal der enten klares en masse huslige ting eller ud at gå en lang tur... og så må sofaen bare ha glæde af os de næste mange timer.. ♥
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2011, 15:38   #85
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Gizmo,

Det er mere fordi min egen computer er nede og den min datter har hos mig, den bruger jeg også, men jeg ønsker jo ikke at hun skal læse i min dagbog, ved dog også at hun ikke sådan vil snage.

I dag bliver jeg altså helt i tvivl om jeg KAN kører på to heste. Er bange for at kort huset vælter igen og angsten bliver en svær del af min hverdag igen. Ingen tvivl om at det er også er fordi jeg har min skønne, skønne datter, men selv mine dejlige sætter min psyke under pres. Det føles som at få en beton klods på ryggen, hvor jeg dårligt kan trække vejret. Årrrhhh noget l...

Jeg tør ikke lige nu at starte noget nyt op, tror at jeg lige vil kører den anke til ende, det er jo kun penge det handler om for at få en afklaring. Jeg må nok koncentrere mig om een ting ad gangen og holde det der multitasking fra døren.

Måske skulle jeg skrive til min psykiater hvordan jeg har det, så han kan få en fornemmelse af hvilket pres jeg er under idag. Jeg er nok nød til at styre mig selv, så jeg ikke ryger lige lukt ud det psykiske ******* igen........

Med tiden må jeg få systematiseret den dagbog der....
du skal huske en anke kan tage 6 måneder eller mere
den tid, vil du bare kigge ud af vinduet og vente
det har jeg selv prøvet i 5 måneder og det er der alså ikke meget ved
det var også her jeg fik et psykisk knæk og var indlagt i et par måneder
føler jeg kommet lidt oven vande, efter der er begyndt og ske noget i min sag igen

du skal vente indtil kommunen har vurderet din sag igen
hvis det så bliver afslag igen og den ryger videre til BAN
her synes jeg du måske skulle overveje og tage kontankt til det sted som du er anvist. Nu når din psykiater ikke vil skrive du ikke kan arbejdspøves.

synes faktisk at skrive dagbog, som jeg gørr nu
det får jeg det faktisk lidt bedre af
når alle tanker kommer på skrift

Sidst redigeret af MTVRV1; 25-05-2011 kl. 15:49.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2011, 16:52   #86
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jaaa jeg ved det godt og tid er penge, men jeg er så nødt til at tage en ting ad gangen. Jeg må se hvad jeg gør hvis jeg ikke får medhold ved PN.

Jeg har lige modtaget aktindsigten og set den igennem, der er ikke noget nyt der. Det undrer mig dog at det hele er sendt fra den person som skrev min rp. Dvs. at PN har haft fat i jobcenteret og hende rp damen og bedt hende sende hvad de ejer og har på mig. Eeen stor gryderet om jeg må be´ .

Har ikke fået talt med min fagforening, tror ikke de kan hjælpe ??!!

Nu vi jeg få fiflet klagen sammen, spørgsmålet er om jeg skal gå helt tilbage til 2007 og referer til at en psykiater allerede dengang ikke mente at jeg burde jobprøves, før jeg fik det bedre ?? Jeg gik så igang med en afklaring ca. 1 år efter. august 2008.

Jeg vil i al fald påtale at det er forunderligt at lederen af social service som har indstillet mig til ftp. også sidder i pn. som har givet mig afslag. Ved godt at han ikke har direkte indsigt i min sag i forbindelse med indstillingen, men alligevel !!??

Bør jeg tage fat i min sagsbehandler før rp. personen for at høre om de kan hjælpe eller skal jeg bare sammenfatte klagen selv med hjælp fra K10?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2011, 17:14   #87
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Den der dagbog, lavede i den på pc. eller en "kina-bog" i tog med rundt?
Jeg skrev den på pc om aftenen inden jeg gik i seng, men jeg havde en blok liggende herhjemme, som jeg skrev stikord på i løbet af dagen.

F.eks. når jeg kom hjem fra praktikken skrev jeg lige lidt om hvad jeg havde lavet.

Nogle aftener sad jeg dér og kunne bare ikke huske, hvad jeg havde lavet hele eftermiddagen, men så startede jeg med at skrive om morgenstunden, formiddagen, så sprang jeg evt. videre til aftenen, pludselig begyndte det så at dukke op i hukommelsen, så hele dagen blev beskrevet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2011, 09:00   #88
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis du har fagforening, skal du prompte få disse på banen.

De kan dels hjælpe med klage, dels vægter det mere, når også fagforening er medklager.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2011, 10:08   #89
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Hvis du har fagforening, skal du prompte få disse på banen.

De kan dels hjælpe med klage, dels vægter det mere, når også fagforening er medklager.

VH Popiae
Tak Popiae, er netop ved at kontakte dem, klagen er ellers ved at være der, men godt at du gør mig opmærksom på at få de vægtende instanser med
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Evt afslag på FP maybeline2you Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 65 08-10-2012 13:35
Afslag rose Alt det andet 6 08-02-2012 13:27
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26
Afslag §34 pruttenQ34 Alt det andet 7 26-03-2009 10:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension