K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-02-2012, 00:44   #11
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af heidi kastrup Se meddelelser
puha - det er godt nok meget "modgang" oven i hinanden :-/
Ja det er det, og det er også ubeskrivligt hårdt/svært og det tager utrolig meget på kræfterne som der ikke er mange af i forvejen.
Håber bare snart at jeg kan få den endelig afklaring , for det er sind sygt hårdt ikke at vide hvor jeg står og med hvad der skal ske med mig i fremtiden.
Det er total frustrerende ikke at vide hvor jeg står henne
__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 01:10   #12
benzon
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2011
Indlæg: 29
Styrke: 13
benzon er ny på vejen
Puha, det lyder lidt som min tid i Vejen kommune bode der heldigvis kun 1 år og det var mere end rigeligt. 4 social rådgivere, og vi startede bare forfra hvergang, og der kom ingen løsninger, de snakkede alle 4 om resurceprofil men satte aldrig noget i gang.

Valgte og flytte til min hjemstavns kommune og så skete der noget der gik 8 måneder og så var alt på plads.

Men forstår godt din fustration, for det er sku ikke sjovt og side i klemme!!
benzon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 01:31   #13
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af benzon Se meddelelser
Puha, det lyder lidt som min tid i Vejen kommune bode der heldigvis kun 1 år og det var mere end rigeligt. 4 social rådgivere, og vi startede bare forfra hvergang, og der kom ingen løsninger, de snakkede alle 4 om resurceprofil men satte aldrig noget i gang.

Valgte og flytte til min hjemstavns kommune og så skete der noget der gik 8 måneder og så var alt på plads.

Men forstår godt din fustration, for det er sku ikke sjovt og side i klemme!!
Ja det er utrolig vi skal så meget igennem, okay efter de 8 måneder fik du så førtidspension?

Indtil videre har jeg også haft 4 socialrådgiver min første rådgiver skulle starte op på resurceprofil og snak med lægekonsulenten , men i de 4 måneder jeg havde hende skete der overhovedet ikke noget.

Jeg har rigtig dårlig erfarning med socialrådgiver, men den rådgiver jeg har nu er heldigvis rigtig sød og forstående , og hun synes også det er helt forkert at jeg ikke har fået den endelig afklaring endnu og hun vil gøre hvad hun kan for at min førtidspension sag vil gå igennem første gang.

Men jeg tør virkelig ikke at sætte mine forventninger for højt op, for jeg er blevet skuffet,såret og ked af det så mange gange nu.
__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 01:38   #14
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Dette er også en af grundene til at man altid skal have alt på skrift så man kan dokumentere alt de siger vil gøre...

På denne måde vil de have meget sværere ved at »snige« sig udenom...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 01:39   #15
benzon
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2011
Indlæg: 29
Styrke: 13
benzon er ny på vejen
Ja jeg fik min fp efter de 8 måneder, og den var med virkning fra 1/8-2011 - så var en super god fødselsdags gave

Hos Vejen fik jeg bare et nyt brev hver 3 måned om jeg skulle møde op og hvergang var det en ny.

Men er glad for jeg bor i Billund kommune her virker det til endelig og fungere, slf er der socialrådgivere der er håbløse har jeg også prøvet før jeg flyttede til Vejen
benzon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 01:46   #16
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Dette er også en af grundene til at man altid skal have alt på skrift så man kan dokumentere alt de siger vil gøre...

På denne måde vil de have meget sværere ved at »snige« sig udenom...
Ja det er nemlig lige præcis det man skal, og det har jeg bestemt også.
Ja det har du helt ret i de så har.
__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 01:58   #17
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af benzon Se meddelelser
Ja jeg fik min fp efter de 8 måneder, og den var med virkning fra 1/8-2011 - så var en super god fødselsdags gave

Hos Vejen fik jeg bare et nyt brev hver 3 måned om jeg skulle møde op og hvergang var det en ny.

Men er glad for jeg bor i Billund kommune her virker det til endelig og fungere, slf er der socialrådgivere der er håbløse har jeg også prøvet før jeg flyttede til Vejen

Det må være en kæmpe lettelse for dig at have den, og ja det må man da sige det var.

Lige præcis det kender jeg alt for godt det er utrolig man skal alt det igennem.
Det er super dejligt at hører , og ja det vil der slf nok altid være.

Jeg bor så i Esbjerg kommune og de er rigtig trunge at danse med, det gør det bestemt ikke bedre jeg er så ung.
Men jeg kan da for fanden ikke selv gøre for jeg er født med en kronisk ryg sygdom og at jeg næsten ingen arbjedesevne har og alle mine parpirer peger på førtidspension.
__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 02:20   #18
benzon
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2011
Indlæg: 29
Styrke: 13
benzon er ny på vejen
altså syntes det er fulstændig forskruet at når du er født med den kroniske ryg sygdom, at du så kæmper for at få en fp igennem, en der får diagnosen mild autisme får den mere eller mindre automatisk som 18 årig er jo horibelt og unfair over for dig.

Ja det gav noget ro at få den tilkendt det er ingen hemmelighed.

Puha Esbjerg, dem har jeg hørt alt for meget dårligt om, og kender en enkelt som også kæmper en hård kamp med dem, men forstår bare ikke det skal tage så længe før hun kan fremstille sagen for det råd hun ævler om.

Helt kort mit forløb

Har været syg siden 2005, har dog arbejdet ind til 1/8-2008 og fik det være og være, begynder med min sag, og bliver tilknyttet DT September 2008 efter læges henvisning, får diagnosen Skizofreni November 2008, efter flere samtaler og tests hos psykriateren.

Går til opfølgende samtaler hos min Socialrådgiver hver 3 måned, dog sker der intet i den periode da hun arbejder deltid og ikke får rørt en finger, klager så August 2009, og få afslag på ny socialrådgiver.

1 Januar 2010 flytter jeg med min daværende kæreste i et hus vi lejer af hendes forældre i Vejen kommune, og her sker der intet som sagt 4 socialrådgivere på 9 måneder.

Vi går så fra hinanden November 2010, og jeg flytter til Billund igen, får en super sød social rådgiver, der gerne vil lave det arbejde der skal laves, og er god til at holde mig orienteret.

April 2011, beder hun mig skrive min resurceprofil hvis jeg har lyst til selv og side og nørde med den, hvilket jeg så går igang med og et par dage efter modtager hun den, og føre den så ind i deres system rimelig hurtigt, hun begynder så og samle alle lægelige oplysninger sammen, fra psykriater, egen læge, disse ting får hun også ført ind i resurceprofilen

Til næste møde midt i Maj, har hun netop lige haft en fp sag som hun desværre ikke fik medhold i og kan godt mærke på hende hun ikke er helt tryk ved og skulle indsende min sag endnu, så hun forslår at hun sætter en udbuds runde igang, for at finde en uvildig psykriater, til at lave en speciallæge erklæring på mig, det sker så i starten af Juni, og hun får den ca midt Juni, hun indføre den her efter igen i resurceprofilen, og sender den til deres lægefaglige konsulent, og han giver ret i hvad de to psykriatere har sagt, sagen bliver indsendt var det allerede den 20 juni og kommer allerede op på pensionsrådets møde den 23 juni, og jeg får tilkendt min FP, dog skal den op endnu en gang, og dette ville normalt kun tage 14 dage, men grundet ferie får jeg først svar sidst i Juli og de fastholder tilkendelsen og jeg bliver bevilliget den fra og med 1/8-2011

Så har også været et langt forløb for mig, dog ikke så langt som dit, og forstår bare ikke du skal kæmpe så meget for det, da det er noget du er født med.
benzon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 12:00   #19
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Ja kan ikke være mere enig , en af mine venner fra den gang jeg gik i skole, han har ADHD og der gik ikke lang tid efter han var fyldt 18 så fik han tilkendt førtidspension.
Hvis han bare husket at tage sine piller , så kunne man intet mærke på ham og mere eller mindre var han en helt normal dreng at være sammen med .
Jeg kender desværre flere unge som ikke burde have fået en førtidspension , men der imod bude de have fået et flexjob, og efter de har fået pension så kan de alt.
Det gør mig så vred og ked af det at se at dem der ikke bude have førtidspension , at de så kan klarer alt efter de har fået den.


Det er rigtig hårdt for mig at blive ved med at kæmpe den her kamp , da alle mine papirer peger på pension da jeg næsten ingen arbejdsevne har , og er født med min kronisk ryg sygdom , kroniske stærke smerter 24 timer i døgnet , og smerterne vil kun blive værre og værre med tiden .
Samt jeg er nødt til at tage stærkt smertestillende medicin 4 gange dagligt for at jeg nogenlunde kan fungere , plus alle de andre fysiske følesygedomme som der føler med.
Så kan virkelig ikke forstå det skal tage så mange år.


Ja det kan jeg virkelig godt forstå .

Ja igen kan jeg ikke være mere enig.

Hold da nu op det er godt nok også et langt og sejt forløb du har været igennem , du har godt nok også kæmpet en utrolig hård og sej kæmp for at få din førtidspension .
Det er utrolig vi skal så meget igennem når ens paprier siger åbenlyst at ens arbejdsevne er så betydeligt nedsat at der kun er pension tilbage.


Ja det må jeg godt nok sige dit også har været.
Jamen igen er jeg helt enig med dig.
__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 12:21   #20
benzon
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2011
Indlæg: 29
Styrke: 13
benzon er ny på vejen
kender også selv til folk der kan alt efter de har fået fp, og det er bare svineri, altså det er lige før det som alkoholiker er nemmere og få en fp.

Burde jo ikke være sådan :| hvorfor skal deres alkohol problemer give dem en højere indtægt så de kan drikke endnu mere , og så sider folk som dig bare og må vente og vente, og der sker bare intet, der er altså nogle ting som er virkelig skævt i vores samfund.
benzon er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lidt opdatering siden sidst KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 4 23-04-2012 18:40
Jeg er lidt forvirret..+opdatering Spunk Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 19-02-2011 19:57
Må man tjene lidt ved siden af? michael schrød Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 14-10-2009 20:46
Lidt opdatering. Razmo Dit og Dat 28 05-05-2009 19:31
Aktindsigt, siden sidst. (?) Trold Alt det andet 2 08-12-2008 14:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension