K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-04-2010, 10:50   #21
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 15
Julcha er ny på vejen
Jeg tager jer lige fra en ende af, eller til jeg ikke kan mere, for har en dårlig dag.


Hammershus: Først vil jeg lige lykkeønske dig med den succesfulde resultat af medicinen, hvor er det dejligt for dig, og jeg er oprigtigt glad på dine vegne.
Dog vil jeg sige at jeg bliver sgu lidt stødt af denne sætning:
Citat:
Med hensyn til medicin kan man vel ikke afslå det, for al medicin kan jo risikere at give bivirkninger.
Vi er alle forskellige, og jeg har som sagt stor glæde på dine vegne over at du tog beslutningen og at du heldigvis har fået glæde af den. Men den respekt vil jeg også have for at afslå medicinen. Jeg vil hverken undskylde ej heller sidde med en følelse (som jeg jo så alligevel gør) af at jeg så så bare ikke har det slemt nok. Mit valg er ud fra at jeg kan bare ikke overskue endnu en gang at sidde med alle de slemme smerter samt følgesygdomme, og så slemme bivirkninger oven i det hele. Det er jeg så bare ikke stærk nok til. Den medicin vil MÅSKE gå ind og virke på MB´en, men siden jeg har diverse andre sygdomme også, vil den ikke hælpe på dem. Og det har lægerne endda også sagt. Det eneste de mener jeg vil kunne bruge denne medicin til er måske at få bremset sygdommen og måske at jeg vil få lidt bevægelighed. Det er ikke nok til mig. Jeg siger ikke at jeg på et tidspunkt vil sige ja, men det er bare ikke nu. Jeg dømmer ikke andre pga deres valg ej heller vil jeg dømmes. Du kender ikke mig og du ved ikke hvordan jeg går og har det. Så vær sød at huske på at bare fordi det var det rigtige valg for dig, er det ikke sikkert det er det for andre.
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2010, 10:52   #22
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 15
Julcha er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Det kan du godt prøve, men så kan lægen ikke være sikker på at få betaling for det! Det kan man kun få, hvis det er kommunen der beder om det. Men jeg har da oplevet læger før, der sender en slags "opdatering" til tidligere sendte attester, uden at de har taget penge for det, så du kan jo spørge?

Og ellers kan jeg ikke lade være med at spørge om, om fleksjob er helt ude af billedet for dig?
Okay tak for det. Jeg ved mig læge vil gør alt hvad han kan for at hjælpe mig. Og så må jeg jo høre speciallægen. Det var nemlig dig der fik mig på den ide

Mht flexjob, har Viper svaret, og han er som han selv siger MEGET inde i hele min sag. Så ja, det er desværre fuldstændig udelukket. Tro endelig ikke at det er noget jeg er glad for, da det er det jeg har knoklet for de sidste 4 år.
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2010, 10:57   #23
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 15
Julcha er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Jeg gjorde det at jeg bad om aktindsigt i mine lægepapir og kopierede det hele og sendte det til min sagsbehandler, så havde de også de nye ting der kom på .. og lægekonsulenten havde også de papir at gå ud fra, det kan være en mulighed hvis ikke de henter nye status osv

Hvis du har en gammel ressourceprofil så skal den opdateres og så bliver det også nemmere for både dig og sagsbehandler at se hvad vej det skal gå
Det var en genial ide, det vil jeg straks gøre. Tusind tak.
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2010, 11:03   #24
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Citat:
Vi er alle forskellige, og jeg har som sagt stor glæde på dine vegne over at du tog beslutningen og at du heldigvis har fået glæde af den. Men den respekt vil jeg også have for at afslå medicinen. Jeg vil hverken undskylde ej heller sidde med en følelse (som jeg jo så alligevel gør) af at jeg så så bare ikke har det slemt nok. Mit valg er ud fra at jeg kan bare ikke overskue endnu en gang at sidde med alle de slemme smerter samt følgesygdomme, og så slemme bivirkninger oven i det hele. Det er jeg så bare ikke stærk nok til. Den medicin vil MÅSKE gå ind og virke på MB´en, men siden jeg har diverse andre sygdomme også, vil den ikke hælpe på dem. Og det har lægerne endda også sagt. Det eneste de mener jeg vil kunne bruge denne medicin til er måske at få bremset sygdommen og måske at jeg vil få lidt bevægelighed. Det er ikke nok til mig. Jeg siger ikke at jeg på et tidspunkt vil sige ja, men det er bare ikke nu. Jeg dømmer ikke andre pga deres valg ej heller vil jeg dømmes. Du kender ikke mig og du ved ikke hvordan jeg går og har det. Så vær sød at huske på at bare fordi det var det rigtige valg for dig, er det ikke sikkert det er det for andre.
Godt brølt, Løvinde!!!!! ......
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2010, 11:06   #25
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 15
Julcha er ny på vejen
Nu går det lige lidt hurtigt her.

Først en kæmpe tak til Viper og Hyanna ofr jeres indlæg, a i kende rmin sag lige så godt som jeg selv. Og det i skrive vil jeg ikke kommentere på da det er facts.

Popiae: Nej det er bestemt ingen spøj, og det gør mig ondt at læse om dine problemer, også jer andre der har skrevet i tråden. Hold op hvor er hårdt. Og så alt det med kommen oven i, jeg kan snart ikke holde mig selv oppe længere.

Hejdien: det var godt du lige sagde det, min læge er af samme mening som jeg, da han har fulgt med i all emine bivirkninger og kampe med diverse medicin præperater, så jeg ved han vil støtte op om det. Mht til det andet du skriver, vil jeg absolut også bruge såfremt hun stiller sig på bagbenene. Endnu engang tak for din gode hjælp.

Endnu en gang tusind tak til jer alle for jeres input. I må undskylde mine stavefejl og lidt rodet formulering, men jeg har nået min grænse for i dag tror jeg.

Gid jeg dog bare kunne se en form for ende på alt det her.
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2010, 11:10   #26
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 15
Julcha er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hyanna Se meddelelser
Godt brølt, Løvinde!!!!! ......

Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2010, 12:05   #27
Hammershus
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2006
Indlæg: 98
Styrke: 19
Hammershus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Julcha Se meddelelser
Jeg tager jer lige fra en ende af, eller til jeg ikke kan mere, for har en dårlig dag.


Hammershus: Først vil jeg lige lykkeønske dig med den succesfulde resultat af medicinen, hvor er det dejligt for dig, og jeg er oprigtigt glad på dine vegne.
Dog vil jeg sige at jeg bliver sgu lidt stødt af denne sætning:

Vi er alle forskellige, og jeg har som sagt stor glæde på dine vegne over at du tog beslutningen og at du heldigvis har fået glæde af den. Men den respekt vil jeg også have for at afslå medicinen. Jeg vil hverken undskylde ej heller sidde med en følelse (som jeg jo så alligevel gør) af at jeg så så bare ikke har det slemt nok. Mit valg er ud fra at jeg kan bare ikke overskue endnu en gang at sidde med alle de slemme smerter samt følgesygdomme, og så slemme bivirkninger oven i det hele. Det er jeg så bare ikke stærk nok til. Den medicin vil MÅSKE gå ind og virke på MB´en, men siden jeg har diverse andre sygdomme også, vil den ikke hælpe på dem. Og det har lægerne endda også sagt. Det eneste de mener jeg vil kunne bruge denne medicin til er måske at få bremset sygdommen og måske at jeg vil få lidt bevægelighed. Det er ikke nok til mig. Jeg siger ikke at jeg på et tidspunkt vil sige ja, men det er bare ikke nu. Jeg dømmer ikke andre pga deres valg ej heller vil jeg dømmes. Du kender ikke mig og du ved ikke hvordan jeg går og har det. Så vær sød at huske på at bare fordi det var det rigtige valg for dig, er det ikke sikkert det er det for andre.

Jeg er ked af, du føler dig stødt af min bemærkning. Jeg har åbenbart ikke skrevet klart nok.
Det jeg mente var, om ens sag hos kommunen er dårligere stillet, hvis man afslår medicin.
Jeg kan se, at der senere i debatten er kommet indlæg om netop dette.
Hammershus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2010, 07:27   #28
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 15
Julcha er ny på vejen
Så er der lidt nyt i sagen.

Der er kommet en tilføjelse til min rådgiver fra min egen læge hvori han skriver at hans bemærkning omkring erhvervsevnen selvfølgelig også gælder hvilken som helst anden form for job/uddannelse. Derudover at der er prøvet diverse smertebehandlinger som ikke har gjort noget og derfor findes der ikke noget der kan hjælpe mig tilbage på arbejdsmarkedet af hverken medicin eller smerteklinik, hvorfor en arbedsprøvning må anses som værende nytteløs.

Derudover vil jeg modtage et notat fra speciallægen som, i følge hvad de sagde til mig, vil lyde lidt a la ovenstående. De vil dog ikke tage stilling til arbejdsprøvning. Kun at der er ikke er flere behandlingsmuligheder og at der ikke er noget der kan hjælpe mig længere. Ydermere sagde de at jeg ikke skal regne med at jeg har 4-5 år, da min MB er ret agressiv og de frygter at jeg snart skal i kørestol hvis det fortsætter sådan. Mht medicinen sagde de at det er korekt forsåtet at der er få chancer for at den vil hjælpe på mig da jeg har så mange andre problemer. Hun nævnte at hun gene vil give mig en anden diagnose på ryggen (altså istedet for sponylose og forandringer, ikke Mobus Bechterews), ledegigt i hele rygsøjlen. Men det skal hun have snakket igennem med overlægen på stedet.

Så det var lidt tilføjelser til min sag. Lige nu tænker jeg faktisk slet ikke på den sag, jeg bliver bare ved med at tænke over det hun sagde mht de 4-5 år. Jeg er bange må jeg indrømme. Rigtig bange.

Sidst redigeret af Julcha; 04-05-2010 kl. 10:33.
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2010, 10:09   #29
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
julcha, tak fordi du lige giver lidt lyd fra dig herinde.

Jeg har ikke været en af de mest aktive ang din sag men tro mig, følger dig

Uf ja, kan sagtens forstå at dine tanker lige nu er ved den udtalelse! (undskyld mig, men nogen gange mener jeg altså at de læger burde holde deres mund! -men det er jo så min private holdning)

Kan ikke give dig meget andet end et eller flere, for det ER svært at forholde sig til.

-men du må og skal forsøge at komme videre, positivt ment.

Ingen af os kender fremtiden, suk, ønsker tit at jeg havde en krystalkugle

Du må og skal tro på fremtiden, du må og skal tro på at der er noget godt til dig også -uanset hvad andre fortæller dig!

Ja, livet er hårdt -men uretfærdigt ikk´-og så må du gribe det ved struben og leve det på DINE præmisser

Tro mig, véd godt at det er uendelig svært at se noget som helst positivt ved noget -men det ER der, trods alt!

Mine skavanker blev sat i perspektiv da jeg første dag, efter at have rejst mig fra 3 ugers sengeleje(incl krykstokke ) -kom til en ergoterapeut, der sad i kørestol!

Hun var en klog kvinde, hun kunne se på mig at jeg nærmest klappede i som en østers, for jeg havde da INTET at klage over, når nu jeg kunne se hvordan hendes situation var.

Men hendes kloge respons var: jeg tror eller rettere véd at det er 100 gange sværere at miste noget man har haft!

-og som hun forklarede, hun havde aldrig oplevet andet end at være afhængig af sin kørestol.

jo, klog kone -og hun fik mig lettere til at acceptere, de vilkår jeg nu var tvunget til at leve under.

Håber og ønsker for dig, det bedste
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2010, 10:35   #30
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 15
Julcha er ny på vejen
Buster:

Tusind tusind tak for dine søde og meget kloge ord. De betyder en hel del faktisk.

Jeg håber der er noget andet i vente end det her, det SKAL der være. Det kan ikke passe at det bare var det. Men puha, hvorfor skulle alt det her ramme mig, hvorfor skal jeg lige have alle de sygdomme... Ja listen er lang og det er jo noget som alle sikker spørger sig selv om.

Men tak igen Buster. Dejligt med lidt kram og opbakning.
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har jeg mulighed for at søge førtidspension når jeg både er fysik og psykisk syg?? Frk følsom Nyttigt at vide for Førtidspensionister 15 30-05-2012 20:54
Mulighed for førtidspension. SoLost Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 13-06-2010 23:05
Har vi en mulighed for..... p.m.o. Alt det andet 2 27-05-2010 00:36
Har jeg mulighed for fp? Mcavforfanden Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 23-01-2010 11:41
Søge førtidspension - ikke længere en mulighed? Mariepigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 15-10-2006 20:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension