K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-10-2014, 21:14   #21
Pysser123
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2014
Indlæg: 12
Styrke: 10
Pysser123 er ny på vejen
Ok tak lidt indviklet synes jeg men finder nok ud af det hen af vejen får man stadig ledigheds ydelse så selv om man ikke er i en fagforening ? Eller har det ikke noget med flex ydelsen /ledighedesydelsen at gøre ??
Pysser123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2014, 21:21   #22
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
he he jeg kan godt høre at du ikke rigtig tror at du vil få flere penge på ledighedsydelse end du får nu hvor de har taget halvdelen af din kontanthjælp...

Jow du får den fulde ledighedsydelse på kontanthjælpsniveau når du bliver visiteret til fleksjob...

Så når du får at vide at du er godkendt til fleksjob ja så vil det beløb du får udbetalt nu stige....

Lad mig lige slå fast at dette er kun i dit tilfælde da de trækker halvdelen af din kontanthjælp nu...

Så du kan roligt glæde dig til de flere penge...forudsat at du bliver godkendt til fleksjob..

Ang ferie...har jeg fundet dette på borger.dk

Citat:
Ledighedsydelse ved ferie

Ledighedsydelse ved ferie udbetales til borgere, der er godkendt til fleksjob, og som ønsker at holde ferie.

Ledighedsydelse ved ferie er til dig, der

modtager ledighedsydelse, mens du søger et fleksjob. ønsker at holde ferie i det første år, du søger eller er ansat i et fleksjob, og som ikke, eller kun delvist, har optjent feriepenge i et tidligere job.
Du får

ret til at holde ferie med ledighedsydelse allerede det første ferieår, du er ansat i eller søger et fleksjob. Ferieåret går fra 1. maj til 30. april, og alt efter hvornår du bliver godkendt til eller ansat i fleksjob, kan du afholde følgende antal feriedage med ledighedsydelse:
15 dage, hvis du bliver godkendt til eller ansat i fleksjob mellem d. 1. maj og d. 31. juli 10 dage, hvis du bliver godkendt til eller ansat i fleksjob mellem d. 1. august og d. 31. december 5 dage, hvis du bliver godkendt til eller ansat i fleksjob mellem d. 1. januar og d. 30. april.
i det følgende ferieår ret til 25 feriedage med ledighedsydelse. trukket feriepenge, du har optjent i et tidligere job, fra din ferie-ledighedsydelse – men kun, hvis din optjente ferie og din ret til feriedage med ledighedsydelse sammenlagt bliver mere end 25 feriedage . samme beløb i ledighedsydelse ved ferie, som du får ved ledighed i ledighedsydelse.

Du skal, i henhold til lovgivningen,

fortælle din sagsbehandler, hvis du ønsker at holde ferie med ledighedsydelse, mens du søger fleksjob. Sagsbehandleren skal modtage dit ferieønske senest 14 dage før, du ønsker ferie. afholde ferie med ledighedsydelse, inden ferieåret slutter d. 30 april. Du kan ikke overføre din ferie med ledighedsydelse fra et ferieår til det næste. fortælle din sagsbehandler, hvis du ønsker at holde ferie med ledighedsydelse, mens du er ansat i fleksjob. Sagsbehandleren skal modtage dine ferieønsker senest 14 dage før, du begynder ferien. ansøge om ledighedsydelse under ferie på et skema, når du er i job. Skemaet fås i Økonomisk Rådgivning. fortælle jobcentret, hvis der sker ændringer i dit liv, som kan have betydning for din ret til ledighedsydelse ved ferie. fortælle din sagsbehandler, hvis du tager på ferie i udlandet med din ferieydelse.

Du kan

højst afholde 25 feriedage med ledighedsydelse på et år klage over de beslutninger, din kommune har taget i forbindelse med din sag. Du skal indsende din klage senest 4 uger efter, at du har modtaget kommunens afgørelse.
Kilde: https://www.borger.dk/sider/fleksjob.aspx

Der står også lidt på Cabi om ferie når man er godkendt til fleksjob http://www.cabiweb.dk/lovstof/spoerg...sjob-og-ferie/

Til dit sidste spørgsmål....ja du får ledighedsydelse selvom du ikke er i fagforening...

Det er dog en god ide at være i en fagforening....når du skal i fleksjobbet...for der kan de hjælpe dig hvis der opstår problemer...

Du behøver ikke være i A-Kasse når du er godkendt til fleksjob...

Fleksydelse er det samme som efterløn...noget du får muligheden for at indbetale til hvis du vil....mere så du ikke roder ordene rundt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2014, 21:38   #23
Pysser123
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2014
Indlæg: 12
Styrke: 10
Pysser123 er ny på vejen
Siger rigtig mange tak for hjælpen og den store indsats til at hjælpe mig !! Ja er helt klart nervøs for om jeg får noget mere udbetalt !! Men gør jeg jo så kan jeg regne ud krydser fingere for at alt falder på plads !! Vender tilbage hvis der er flere spørgsmål på et tidspunkt og ja vil helt klart i en fagforeningen hvis det hele går igennem så er man bedre stillet ved det godt og endnu engang tak !!
Pysser123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension