K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-02-2012, 18:00   #11
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Det sorte hul!

Så blev det min tur til at ryge i hullet. På ægteskabsforsørgelse.

Den nye statusattest var meget kort...MEN efter en udtalelse omk. frarådning af arbejdsprøvning...skrev han så lige "på nuværende tidspunkt".

SB snakkede noget om at udskyde endelig beslutning om stop af SD men jeg får ikke noget fra 1. marts. Noget med at jeg ved medhold ville kunne få penge med tilbagevirkende kraft. Jeg må indrømme at jeg ikke rigtig fattede det. Tilbage står jeg så og tror ikke på noget mere og mest af alt er jeg bare træt helt ind i sjælen. Har været igennem hele møllen med mit yngste barn som først ikke kun få tabt arbejdsfortjenste selv om kommunen ikke turde passe hende. (Hun fik et epileptisk krampeanfald i dagplejen). Ingen (læs: lægerne) trode på at hun virkelig havde haft en krampeanfald. Så efter tre måneder fik hun endnu et, som jeg var så snarrådig at filme og vubti fik vi en diagnose og Tabt arbejdsfortjenste. Det startede for fem år siden og siden er epilepsidiagnosen frafaldet og med den også min TA, selvom vi stadigvæk ikke ved hvad hun fejler.

Åhh lige nu er det virkelig svart at finde plads til flere afslag...
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2012, 09:34   #12
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Desværre burde du have haft en speciallægeerklæring, da der skal træffes afgørelse.

Denne er mere forklarende og uddybende.

Synes at du skrev at der ikke var behandlingsmuligheder der ville forbedre din arbejdsevne, eller hvad siger speciallægen?
Kommunen har formodentlig kun spurgt til arbejdsprøvning eller lign. Der er kun plads til kort e spørgsmål/svar i en status.
denne kan nu bruges til afgørelse, med lidt manipulition.
Desværre ses dette tit.

>Tror/det lyder som om de udsætter afgørelse om sygedagpengestop.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2012, 09:52   #13
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Desværre burde du have haft en speciallægeerklæring, da der skal træffes afgørelse.

Denne er mere forklarende og uddybende.

Synes at du skrev at der ikke var behandlingsmuligheder der ville forbedre din arbejdsevne, eller hvad siger speciallægen?
Kommunen har formodentlig kun spurgt til arbejdsprøvning eller lign. Der er kun plads til kort e spørgsmål/svar i en status.
denne kan nu bruges til afgørelse, med lidt manipulition.
Desværre ses dette tit.

>Tror/det lyder som om de udsætter afgørelse om sygedagpengestop.
VH Popiae
Det er lidt indviklet, men der er nu to statusattester en fra november og en fra januar. Den fra november siger helt klart at der ikke er behandlingsmuligheder samt at tilstanden er stationær.

Den var så ikke nok for lægekonsulenten som bad om en ny. Den nye fra januar er meget kort. Den henviser til den fra november og så har han skrevet et kort afsnit omk. arbejdsprøvning. At dette er noget han klart fraråder pga. min psykiske sårbarhed mm. Desværre slutter han afsnittet med at skrive "på nuværende tidspunkt". Altså på nuværende tidspunkt kan det bestemt ikke tilrådes at arbejdsprøve mig, men som min SB siger, skriver han intet om jeg på et eller andet tidspunkt KAN arbejdsprøves.

Jeg har fast en sygeplejske fra lokalpsykiatrien som kommer og besøger mig og hun har lovet både at snakke med deres socialrådgiver og psykiateren.

Men altså jeg må indrømme at jeg ikke længere tror på det.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2012, 10:03   #14
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det har jeg også kæmpet med
bare der er en lille ting, så skal lægekonsulenten nok finde den

netop denne
Altså på nuværende tidspunkt

ergo er det ikke udelukket at psykiateren mener du kan på et senere tidspunkt

sygeplejske fra lokalpsykiatrien
det har jeg selv, men denne person har ingen indflydelse på kommunen og deres afgørelser.
om 14 dage skal jeg selv til møde, hvor alle som er inde i min sag mødes
jeg har fået tildelt en social rådgiver fra lokalpsykiatrien, som kører min sag i fremtiden

den mulighed kan du spøger din sygeplejske om, du kan kun få et nej
ingen på mit bosted vidste at det var en mulighed, jeg vidste det kun fordi jeg snakkede med hende da jeg var indlagt.

grunden til vores møde nu og ikke tidligere, er at lægekonsulenten er enig i jeg aldrig kommer til at arbejde på ordinær vilkær mere.
men er da spændt på hvad de har tænkt sig
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2012, 10:25   #15
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
det har jeg også kæmpet med
bare der er en lille ting, så skal lægekonsulenten nok finde den

netop denne
Altså på nuværende tidspunkt

ergo er det ikke udelukket at psykiateren mener du kan på et senere tidspunkt

sygeplejske fra lokalpsykiatrien
det har jeg selv, men denne person har ingen indflydelse på kommunen og deres afgørelser.
om 14 dage skal jeg selv til møde, hvor alle som er inde i min sag mødes
jeg har fået tildelt en social rådgiver fra lokalpsykiatrien, som kører min sag i fremtiden

den mulighed kan du spøger din sygeplejske om, du kan kun få et nej
ingen på mit bosted vidste at det var en mulighed, jeg vidste det kun fordi jeg snakkede med hende da jeg var indlagt.

grunden til vores møde nu og ikke tidligere, er at lægekonsulenten er enig i jeg aldrig kommer til at arbejde på ordinær vilkær mere.
men er da spændt på hvad de har tænkt sig
Uha det bliver spænende med det møde, jeg håber det bedste for dig.

Jeg ved godt at min sygeplejske ikke har noget med kommunen at gøre, men hun er jo del af et team, opsøgende psykose team. Så hun kan jo formidle kontakt til psykiateren og deres socialrådgiver. Jeg har skam flittigt benyttet mig af socialrådgivere både da jeg var indlagt og nu hvor jeg er i ambulant regi.

Problemet er bare jeg ikke har flere kræfter til at kæmpe med. Selvom det er intet at regne, at kæmpe for sig selv kontra at kæmpe for min datter.

De over fem år vi har været igang, har langsomt suget livet ud af mig og jeg er bare træt, træt, træt! Jeg har massere af idéer hvad jeg kan gøre, godt nok ingen gode idéer og frem for alt har jeg ingen energi til at føre noget ud i livet...
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2012, 14:07   #16
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Har lige snakket med OPT, de vil søge en §17 dagen inden mine sygedagpenge udløber. Er der nogle der ved ca. hvor lang tid det vil tage kommunen at behandle sådan en ansøgning? Jeg bør vel søge om agtindsigt eller hvad?
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2012, 12:38   #17
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Hjælp

Hejsa
Tak for links, jeg har et spørgsmål som jeg virkelig håber at nogen kan give et svar på?

Kort fortalt; jeg har lægeerklæring på at min tilstand er stationær og uden flere behandlingsmuligheder. (Skizotypisk sindslidelse) At min arbejdsevne er stærkt begrænset og jeg aldrig kommer på det ordinære arbejdsmarked.

Problemet opstår omk. arbejdsprøvning. Her skriver psykiater en masse om at min tilstand er meget skrøbelig og jeg kan ikke arbejdsprøvet, på nuværende tidspunkt.

Jeg mener jeg må være berettiget til forlængelse efter str. 4 fordi det står klart jeg ikke kommer i ord. arbejde.

Endelig vil jeg gerne vide om hvordan det står til med en § 17. Hvis jeg nu søger pension efter en § 17 på det forligende grundlag og jeg så får afslag, hvis jeg så anker det, får man så sygedagpenge i ankeperioden?

Hvad mener I? Kan tvivlen omk. arbejdsprøvning virkelig stoppe alt i min sag, så jeg ikke er beretiget til noget som helst?

Håber I kan hjælpe, ved godt jeg bør blive i min egen tråd...men mangler svar her.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2012, 22:32   #18
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Hvis du kan forlænges vil det, som du selv siger, være efter § 27, 1. 4.

Du får ikke sygedagpenge i en anke periode. Men det kan være en fordel for dig at søge på det foreliggende grundlag... (§ 17)
For uanset hvad vil du jo muligvis miste sygedagpengene, men et (muligvis) afslag på pension SKAL ledsages af hvad de så mener der skal ske, og nu hvor lægerne mener at din funktionsevne er VARIGT nedsat vil de være en fleksjob bevilling du skal have og dermed er du så berettiget til ledighedsydelse. Men den skal søges INDEN dine sygedagpenge standses...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 11:13   #19
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Hvis du kan forlænges vil det, som du selv siger, være efter § 27, 1. 4.

Du får ikke sygedagpenge i en anke periode. Men det kan være en fordel for dig at søge på det foreliggende grundlag... (§ 17)
For uanset hvad vil du jo muligvis miste sygedagpengene, men et (muligvis) afslag på pension SKAL ledsages af hvad de så mener der skal ske, og nu hvor lægerne mener at din funktionsevne er VARIGT nedsat vil de være en fleksjob bevilling du skal have og dermed er du så berettiget til ledighedsydelse. Men den skal søges INDEN dine sygedagpenge standses...
Tak for svar. I morgen skal jeg have møde med en socialrådgiver fra sygehuset og så er det med at få det hele stykket sammen til en § 17. Jeg er dog lidt i tvivl om jeg kan klage over ikke at kunne blive forlænget efter stk. 4 og så SAMTIDIG søge efter § 17? Alt andet vil jeg heller forlænges efter str. 4 så må de jo sende mig i den arbejdsprøvning og så må det briste eller bære. Ihvertfald bedre end at skulle leve af ingenting. Det bliver jo bare endnu sværer at få tildelt FP uden en arbejdsprøvning.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 11:34   #20
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tutteren Se meddelelser
Tak for svar. I morgen skal jeg have møde med en socialrådgiver fra sygehuset og så er det med at få det hele stykket sammen til en § 17. Jeg er dog lidt i tvivl om jeg kan klage over ikke at kunne blive forlænget efter stk. 4 og så SAMTIDIG søge efter § 17? Alt andet vil jeg heller forlænges efter str. 4 så må de jo sende mig i den arbejdsprøvning og så må det briste eller bære. Ihvertfald bedre end at skulle leve af ingenting. Det bliver jo bare endnu sværer at få tildelt FP uden en arbejdsprøvning.
Hej Tutteren,

Jeg ville for alt i verden lade være med at søge en §17 på det foreliggende grundlag hvis jeg var dig. I stedet ville jeg gå efter forlængelse på §27 stk. 1 nr. 4.

Uden at kende ret meget til din sag, ser jeg om en masse tvivl spørgsmål i indlæggene og med disse og uden en evt. arbejdsprøvning, der står du måske ret sikkert til et afslag på en §17 og det kan jo ikke betale sig.

Så hellere forfølge din sag og få sdp. stop udsat til 1 marts, så kommunen kan få indhentet en evt. speciallægeerklæring. Heri kan det bla. også udpensles at du ikke kommer på det ordinære arbejdsmarked igen, for så skal du nemlig forlænges iht. §27 stk. 4.!!!
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ang. status fra psykiater Stuen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 24-08-2012 07:01
Nu med ny status pr 1/8 Chas Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 12-07-2012 05:01
Status fra lægen Stueplanten Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 17-12-2011 16:36
udfærdiggørelse af min status mig73 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 07-03-2011 09:51
Status, Tak, og spørgsmål... mumle_mund Spørgsmål ang fleksjob 11 03-11-2008 09:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension