K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-07-2011, 09:31   #41
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Det er lige meget om det er fra ASK eller andre forsikringsordninger, og pensionsordningen er vel også en forsikring man har...
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2011, 09:38   #42
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Hopper,

Jeg ville ønske at du har så evig ret, du har endda den der paragraf og jeg vil til hver en tid benytte den hvis det var mig der havde problemet. Men se hvad der f. eks. fremgår at bogen social ydelser:

"Samspillet med forsikringsydelser Tab af erhvervsevne

Udbetaling af ydelser ved tab af erhvervsevne fra forsikringsselskab eller pensionskasse betragtes som løbende indtægt eller formue. Beløbet indgår derfor, når kommunen beregner kontanthjælpen.

Er der derimod tale om erstatning for tab af erhvervsevne efter arbejdsskadeforsikringsloven, påvirkes kontanthjælpen ikke"

Der burde simpelt hen ikke være tvivl om modregning eller ej, men det er der bare
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2011, 10:32   #43
Persille
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Lokation: Vejle
Indlæg: 145
Styrke: 14
Persille er ny på vejen


Sikke en forskelsbehandling af mennesker...

Bare fordi man har erhvervet sig 2 kroniske sygdomme, ingen ved hvad de kommer af og ingen ved helt nøjagtig hvad der skal gøres ved dem.

Aldrig i mit liv har jeg følt mig så nedern, hvilket jeg gør på kth.

Sender lige en masse afsted til dem der har brug for det.
__________________
Kommunen tror at mine kroniske sygdomme er fritidsbeskæftigelse jeg har anskaffet mig

Man skal have et godt helbred for at være syg
Persille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2011, 12:05   #44
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Persille Se meddelelser


Sikke en forskelsbehandling af mennesker...

Bare fordi man har erhvervet sig 2 kroniske sygdomme, ingen ved hvad de kommer af og ingen ved helt nøjagtig hvad der skal gøres ved dem.

Aldrig i mit liv har jeg følt mig så nedern, hvilket jeg gør på kth.

Sender lige en masse afsted til dem der har brug for det.
Hej Persille,

Kan du ikke tage §33 med på kommunen, den som hopper refererede til. Der er jo nogle herinde som ikke bliver modregnet deres kh. for deres TAE ydelser. Syntes det er værd at forsøge, så du kan få lidt flere penge mellem hænderne.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2013, 20:12   #45
Anja-10
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2011
Lokation: Aarhus Kommune
Indlæg: 48
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Anja-10 er ny på vejen
Hej

Håber i lige kan hjælpe her.

Min sygedagpenge ophøre d. 30.-6-2013 og så skal jeg søge kontanthjælp som er på 10.500 kr før skat. ( jeg er 27 år og enlige )

Samtidige får jeg 9.500.- før skat af PFA for Tabt erhvervsevne hver måned så længe jeg fortsat er syg.

Mit spørgsmål er:

Er det så bedst at lad være med at søge kontanthjælp og bare leve for min ydelse fra PFA?
Og så "overleve" for 1000.- mindre før skat.?

Eller er det bedst at søge kontant hjælp og så modregner de min ydelse og så får jeg kun 1000 kr i kontanthjælp efter min ydelse modregnes ?

Jeg orker ikke at blive behandlet som L..... Af kommune og alle de papir som jeg skal udfylde og bilag som skal vedhæftes magter jeg ikke.

Med de sygdom jeg har er det en MEGA opgave som jeg slet ikke har energi til.
Jeg skal til at klage over afgørelsen men kan se at det kan tage 9 mdr at behandle en klage så tænker at jeg vil prøve at "overleve" på min ydelse til afgørelsen kommer.

Kan nemlige heller ikke rigtig se bogen ide i at søge kontanthjælp nu hvor min ydelse alligevel bliver modregnet..

Hvad synes I ?

Et andet og sidste spørgsmål er at mig og min kæreste overvejer at gifte os, men han er sygemeldt og på kontanthjælp og står til en førtidspension . Vil det påvirke os negativt økonomisk hvis vi gifter os? Han arbejder jo ikke.. ??
Anja-10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2013, 20:28   #46
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Anja10,

Hvis du ellers ikke har formue, så søg kh. Du får et skema du skal udfylde og magnalisere om noget, men prøv.

Dog bliver TAE fra private pensions ordninger modregnet i kh.

Indtil videre skal I vidst ikke gifte jer, dig og din kæreste rent økonomisk, men se hvad andre skriver ligeså. ;-)
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2013, 20:37   #47
Anja-10
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2011
Lokation: Aarhus Kommune
Indlæg: 48
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Anja-10 er ny på vejen
Men er det alle mine 9500 som bliver modregnet?
Anja-10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2013, 20:58   #48
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Anja10, det ved jeg ikke men spørg på kommunen og her!!! Ofte er det kun ydelser fra ASK arbejdsskadestyrelsen bliver ikke modregnet kh. eller ftp.

Check google for samme, kommunerne aner ofte ingenting.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 26-06-2013 kl. 21:03.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Bliver LD opsparingen modregnet i ledighedsydelsen? superflex Alt det andet 3 07-05-2013 16:58
Bliver en evt. udbetaling af efterlønsbidrag modregnet Revalideringsydelsen ? Kevin Alt det andet 0 07-08-2012 18:28
Bliver der modregnet i fleksydelse, hvis der udebetales løbende pension Drewsen Spørgsmål ang fleksjob 6 14-05-2012 13:56
KH og midlertidig afgørelse/ udbetaling af erhvervsevnetab- Bliver det modregnet? Kikkiålborg Alt det andet 4 03-07-2011 20:18
i hvilke ydelser bliver modregnet "formue"? sane Alt det andet 4 24-01-2010 09:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension