K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-06-2018, 12:18   #1
solonely
Banned
 
Tilmeldingsdato: 02-02 2015
Indlæg: 20
Styrke: 0
solonely er ny på vejen
aktindsigt - dokumentation på lodret løgn! strafbart?

I min aktindsigt skriver en leder bla. at jeg har ringet til hende flere gange ved 22-tiden samt midt om natten.
Det ved jeg med sikkerhed er en lodret løn.
Men jeg tjekker min telefon, det seneste tidspunkt jeg har ringet til hende er ved 16-tiden.
Jeg tjekker ligeledes mit forbrug på min Telmore-konto, der ikke overraskende viser akkurat det samme.
Det burde være strafbart!

Men det er desværre langtfra det eneste eksempel på usandheder, min aktsigt er et stort forvirrende uigennemskuelligt miskmask, omkring 100 sider vil jeg tro.

Jeg har tilbudt Webmaster at se min aktindsigt så han kan verificere overfor alle at jeg taler sandhed.

Det er grundlovsdag, grundloven går i korte træk ud på at man skal opføre sig ordentligt og retfærdigt. Den lader jeg lige stå et øjeblik
Pas på jer selv
solonely er ikke logget ind  
Gammel 05-06-2018, 13:51   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Det er vel ikke anderledes end at hvis hun tager arbejdstelefon med hjem, så må hun slukke den hvis hun ikke vil ringes op.
Ellers må hun lade være at give nummeret ud.

Det er så tåbelige et notat, at dem der læser det godt kan se at det er langt ude at påstå.

Indsend et notat til kommunen om at det ikke passer.
KageØre er ikke logget ind  
Gammel 05-06-2018, 15:56   #3
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Nu ved jeg selvfølgelig ikke om det er noget du vil, men du kunne jo udskrive dokumentationen på opkaldene (klokkeslæt) og bede dem vedlægge det i din sag, evt med note om at det er for at modbevise den påstand.
Det skal du selvfølgelig kun hvis det er noget du selv føler et behov for
Men nøj hvor er det groft!
(Jeg behøver ikke få det bekræftet af webmaster, for at tro på hvad du skriver )

Jeg søgte selv aktindsigt i mine 5 år på kontanthjælp (herefter overgik jeg til ressourceforløb). Jeg har ikke talt siderne, men de fylder et af de brede ringbindsmapper o.O
MistyMiss er ikke logget ind  
Gammel 05-06-2018, 17:31   #4
solonely
Banned
 
Tilmeldingsdato: 02-02 2015
Indlæg: 20
Styrke: 0
solonely er ny på vejen
@Miss
Jeg er begyndt på en kladde, alt jeg skriver kan jeg dokumentere, hvilket jeg også gør opmærksom på. Ligeledes tilbyder jeg alle ledere at komme hjem til mig og se alt dokumentation jeg har skrevet om.
Jeg fik tilkendt FP for omkring 2½ år siden, noget som de færreste her vil tro er sandt, er at jeg nægtede at deltage i hverken rehab eller noget som helst andet jeg ikke havde lyst. Og jeg fik endda FP med ½ års tilbagevirkende kraft.. det er selvfølgelig også noget jeg kan dokumentere

Sidst redigeret af solonely; 05-06-2018 kl. 17:33. Årsag: stave og grammatik fejl
solonely er ikke logget ind  
Gammel 05-06-2018, 19:40   #5
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Mit er også fyldt med usandheder, men på et tidspunkt må man komme videre, når man har fået det man ønskede.
Jeg tog hele min indsigt og smed ud! for hvad skal man bruge det til?
KageØre er ikke logget ind  
Gammel 05-06-2018, 20:03   #6
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Hvis man skal berigtige alle de fejl og løgne der har sneget sig ind i sagen, så er det ofte en god ide at sætte sig ned og lave en liste over de punkter hvor man mener at der står usandheder og ud for hvert punkt sætter man sin egen kommentar om emnet og huske at holde sig kold og nøgtern mens man skriver det, så indignationen ikke træder igennem.

Med hensyn til telefonopkaldene ville jeg personligt anmode om at få oplyst hvilke datoer der er ringet op til sagsbehandleren om aftenen og hvilket nummer du har ringet op fra.
Hvis så sagsbehandleren siger at det er fra din egen telefon ville jeg som MistyMiss foreslår printe opkaldslog ud for pågældende dag og bede om at få beviset lagt ind i sagen som dokumentation for det.
Hvis du får oplyst et nummer der ikke tilhører dig kan du oplyse at du ikke er indehaver af pågældende nummer og aldrig har været det og anmode om informationer om hvorfor sagsbehandleren mener at du er den skyldige.

Hvis du stadig har en åben jobcentersag på trods af at du har været på pension i over et år så er det vel også på sin plads at anmode om at få en anden sagsbehandler?
Jeg tænker at du kan ikke have en sagsbehandler som beskylder dig for den slags og sagsbehandleren kan ikke være tjent med en borger som vedkommende tror ringer og laver chikane.
Nørd er ikke logget ind  
Gammel 05-06-2018, 20:57   #7
JacobT
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2016
Indlæg: 50
Styrke: 8
JacobT er ny på vejen
Hej solonely

Før du farer i blækhuset, så overvej om ikke det er en fejl. I min sag var der indsneget sig en kommentar om, at jeg ikke læste den post som jobcenteret havde fremsendt og jeg i øvrigt kom med dårlige undskyldninger (det stod ikke direkte med de ord, men det var essensen af notatet i min sag).

Jeg skrev et stille og roligt brev til min sagsbehandler, som undskyldte fejlen. Det var en anden persons notatet der ved en fejl var kommet ind i min sag - så kan man spørge sig selv om, hvordan den slags kan ske

Tag et par dybe indåndinger og skriv så til kommunen, at du kan dokumentere at det ikke er korrekt. I første omgang kan du lade være med at vedlægge opkaldslisten - jeg mener, at når du har skrevet, så ligger bolden hos din sb/kommunen, som så må bevise deres påstand. Så kan man altid tage den derfra, hvis det skulle spidse til.

Sidst redigeret af JacobT; 05-06-2018 kl. 21:01.
JacobT er ikke logget ind  
Gammel 05-06-2018, 21:40   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Vil bare lige sige at vi altid som udgangspunkt tror på at brugerne taler sandt herinde...

Det er IKKE vores opgave herinde at agere som kommunerne ved at mistro folk....hvilket endda står i vores regler http://www.k10.dk/showthread.php?t=22

AMG aktindsigten...så har jeg desværre ikke tiden til at gennemgå folks ting privat...eller for den sags skyld svare folk privat...da opgaverne med hjemmesiden holder mig beskæftiget det meste af tiden...
__________________
Webmaster er ikke logget ind  
Gammel 06-06-2018, 00:06   #9
solonely
Banned
 
Tilmeldingsdato: 02-02 2015
Indlæg: 20
Styrke: 0
solonely er ny på vejen
@Web
Hvem er vi?
Og hvike regler er det jeg har overtrådt?
I min tråd prøver jeg jo bare at vise hvor vigtig det er at have dokumentationen i orden.
Men istedet for at forholde dig til min tråd, så fjerner du fokus over på noget der intet har med emnet at gøre.
solonely er ikke logget ind  
Gammel 06-06-2018, 02:47   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Vi...det er brugerne herinde...

Øhh har jeg skrevet at du overtræder reglerne....nej...

Jeg forsøgte at forklare at du ikke behøver at overbevise nogen om at du taler sandt....som du feks forsøgte ved at sige at du havde tilbudt mig at se din aktindsigt...det var såmænd alt jeg forsøgte...

Så slap du bare helt af....og i øvrigt...hvis du ikke ønsker at folk skal forholde sig til det du netop skriver og svare på det...så skriv det....jeg skal hjertens gerne undlade at skrive i dine tråde...

Det kan næppe være at afspore en tråd hvis man forholder sig til det trådstarter har skrevet....eller hva...og det er præcis det jeg gjorde...
__________________
Webmaster er ikke logget ind  
Lukket emne

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension