K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-01-2013, 20:22   #21
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det behøver man ikke, det fik jeg i hvertfald aldrig gjort for nogle år siden
dog var min en almindelig §17 og som aldrig skulle være søgt
det var nok at sagsbehanderen forslog det og så gik sagen i gang
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2013, 20:59   #22
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Der er hvis mange måder at gøre det på, blev selv ringet op sidst i december at de havde

godkendt mig til fleks, hvis jeg sagde ja i tlf nu, så ville min sagsbehandler gå op til

chefen med det samme og få den underskrevet fra hende, alt var aftalt enden hun

ringede til mig, så jeg skulle som sagt bare sige ja, det skulle gå så hurtig pga. at

jeg så ikke kom over i den nye ordning pr 01-01-2013. det kan man så kalde en

god service, bare for at fortælle at det også kan gå godt.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2013, 21:25   #23
miominmio
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2012
Indlæg: 50
Styrke: 12
miominmio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
"§ 17. Kommunalbestyrelsen skal behandle en henvendelse om førtidspension i forhold til alle de muligheder, der findes for at yde hjælp efter den sociale lovgivning, jf. § 5 i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område. Personer, som ønsker, at kommunalbestyrelsen alene tager stilling til spørgsmålet om førtidspension, kan dog anmode herom. I sådanne tilfælde træffer kommunalbestyrelsen afgørelse om, at sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag overgår til behandling efter reglerne om førtidspension."

Der står intet om at det skal være skriftligt faktisk..
Tak Pip! J
Jeg tror at det kan være rigtigt. Kom i tanker om hvor jeg i forbindelse med at skulle søge enkeltydelse og var for syg til at tage ind på socialkontoret, talte med sr-bistand. De fortalte at det enligt loven var nok at ringe og sige at jeg ville søge, og at det så var gældende fra den dag.

Som sagt så har jeg fået aktindsigt og jeg kan se at det står allerede ved samtale d.13 september 2012:
Borger ønsker at søge førtidspension. Det aftales med borger at der indhentes relevant lægelig dokumentation. Borger vil gerne søge på det foreliggende.(det passer så ikke, men kan jo nu være ligegyldigt).

Derudover står det at de har modtaget alle lægelige dokumentationer d.30 september 2012.
Så jeg kan ikke forstå at jeg skulle igennem det samme igen til samtalen d.12.december.
Det står d. 12 december: Borger ønsker at søge FØP efter paragraf 17.
Aftale: Sagen lægges til afklaringsteam med henblik på opstart af FØP-ansøgning efter paragraf 17.
miominmio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2013, 21:28   #24
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Bare husk at holde fast i at det var på det foreliggende..

Du skal klage og henvise til at du søgte på mødet d. 12 december.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2013, 22:06   #25
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Det er trist endnu engang at læse, at den service man (jeg) tager for givet her i kommunen, er i by i Rusland mange andre steder

Kontakt mellem jul og nytår, aka den 27. dec. det lyder godt nok vanvittigt at de har prøvet på det.
Der plejer alt i systemet da at være dødt?

Men hvis det havde været sandfærdigt fra deres side, og de havde fået kontakt, så havde det være imponerende istedet.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2013, 22:54   #26
miominmio
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2012
Indlæg: 50
Styrke: 12
miominmio er ny på vejen
Ja Thomas, det er en by i Rusland! Man skal jo nærmest selv være sagsbehandler for at overleve i det her.Det er imponerende, nærmest komisk!

Ja, det kan man jo trænge til at høre :-)det gir en smule håb!

jag tænker absolut klage og fra nu af vil jeg dokumentere hvert ord der bliver sagt!

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Ja den her historie burde stå fremme til skræk og advarsel til alle....om hvor vigtigt det er at få gjort tingene skriftligt og at man altid skal huske at få en kvittering...

Du bør søge aktindsigt og se om der ligger noget på det du har skrevet under...

Selvfølgelig kan de ikke bare annullere en ansøgning om førtidspension.....spørgsmålet her er vel om det er det du har søgt om...eller om du bare har skrevet under på noget helt andet...

Man skal aldrig stole på hvad de siger i en telefon samtale...

Man kan absolut heller ikke sidde i en telefon samtale og sige at du ikke vil have en chance for at få den pension....det kræver jo at det er blevet undersøgt før man overhovedet kan udtale sig...

Du er desværre nok nødt til at tage denne på dig selv...og så huske fremover at du altid skal tjekke det du skriver under på...og altid få en kvittering så du selv har en kopi af det...og evt altid huske at tage en bissider med som ekstra øjne/ører...

Men forsøg med en aktindsigt....det kan jo være at du er heldig at der faktisk ligger noget du kan bruge...
Jeg fik en aktindsigt og nu går jeg det hele igennem og ser om jeg kan bruge det til en klage.
miominmio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2013, 00:07   #27
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Som jeg ser det har du jo den dokumentation du har brug for:

Citat:
Oprindeligt indsendt af miominmio Se meddelelser
Jeg bad om aktindsigt i december og har fået den. Men det jeg kan se er at for det første har min sb først skrevet i journalen 3 dage efter vores samtale. Dvs. dagen efter jeg bedt om aktindsigt. Og desuden har hun kun skrevet:
Aftale: Sagen lægges til Afklaringsteam med henblik på opstart af FØP-ansøgning efter Paragraf 17.
Dette burde være rigelig dokumentation på, at du har søgt en §17.

Citat:
Oprindeligt indsendt af miominmio Se meddelelser
Som sagt så har jeg fået aktindsigt og jeg kan se at det står allerede ved samtale d.13 september 2012:
Borger ønsker at søge førtidspension. Det aftales med borger at der indhentes relevant lægelig dokumentation. Borger vil gerne søge på det foreliggende.
(det passer så ikke, men kan jo nu være ligegyldigt).

Derudover står det at de har modtaget alle lægelige dokumentationer d.30 september 2012.
Så jeg kan ikke forstå at jeg skulle igennem det samme igen til samtalen d.12.december.
Det står d. 12 december: Borger ønsker at søge FØP efter paragraf 17.
Aftale: Sagen lægges til afklaringsteam med henblik på opstart af FØP-ansøgning efter paragraf 17
.
Og her står det 2 gange.

Når du ikke kan få oplyst sb's mail-adresse, så skriver du til kommunens mail-adresse og skriver: Til sagsbehandler Xxxxx yyyyyyyy

Jeg mener, at have læst, her på K10, at hvis en kommunal medarbejder får et brev ell.l. i hånden, som retteligt er til en anden, så har vedkommende pligt til, at aflevere det til rette vedkommende.

Og ellers må du skrive det på et stykke papir, aflevere det personligt ved skranken i jobcenteret og bede om kvittering på, at de har modtaget det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2013, 00:28   #28
LS1980
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Indlæg: 155
Styrke: 12
LS1980 er ny på vejen
Du kan bestemt bruge det til en klage.

Hvis jeg var dig ville jeg gå udenom sagsbehandler og sende klagen direkte til jobcenterchefen ( Husk at skrive tydeligt i starten af brevet er en "Klage til jobcenterchefen for sagsbehandler"

I din klage skal du blot skrive at du på ingen måde er enig i at man har annulleret din ansøgning af førtidspension § 17 på det foreliggende grundlag med den begrundelse, at jobcentret ifølge din sb d. (dato hvor han fortæller at der var lagt en besked på din telefonsvarer) siger at annulleringen er fundet sted fordi du ikke d. 27 dec. reagerede på en besked som var lagt på din telefonsvarer. Skriv at man fra et jobcenters side ikke kan forvente at en borger er at træffe hjemme mellem jul og nytår og at sådan en vigtig besked, hvor man skulle have mødt til en (samtale underskrift eller hvad det nu var, du mener at indkaldelsen skyldtes) burde være tilsendt dig skriftligt.

Dertil så skal du gøre jobcenterchefen opmærksom på at du ikke blot en men 2 gange, d. 13 september og 12 december 2012 har søgt førtidspension § 17 på det foreliggende grundlag ved personlig samtale med sb og henviser her til din journal som tydeligt bekræfter dette. (for at der ikke skal gå for lang tid når jobcenterchefen modtager din klage bør du vedlægge denne journal som et bilag til din klage.

Jeg ville printe både klagen og journalen ud i 2 eksemplarer og aflevere dem begge ved skranken i jobcentret. Her beder du dem om at stemple begge eksemplarer for indgået modtagelse hvorefter du tager det ene eksemplar med hjem og den anden beholder de. Således har du kvittering på at de har modtaget din klage og dokumentationen er dermed i orden

Håber du kan bruge dette til noget

Sidst redigeret af LS1980; 26-01-2013 kl. 00:59.
LS1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2013, 01:37   #29
miominmio
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2012
Indlæg: 50
Styrke: 12
miominmio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Som jeg ser det har du jo den dokumentation du har brug for:



Dette burde være rigelig dokumentation på, at du har søgt en §17.



Og her står det 2 gange.

Når du ikke kan få oplyst sb's mail-adresse, så skriver du til kommunens mail-adresse og skriver: Til sagsbehandler Xxxxx yyyyyyyy

Jeg mener, at have læst, her på K10, at hvis en kommunal medarbejder får et brev ell.l. i hånden, som retteligt er til en anden, så har vedkommende pligt til, at aflevere det til rette vedkommende.

Og ellers må du skrive det på et stykke papir, aflevere det personligt ved skranken i jobcenteret og bede om kvittering på, at de har modtaget det.
Tak Vovse,det hjælper at vide at jeg måske har noget der kan bruges som dokumentation.Man bliver så forvirret og frustreret når det sker sådant her, at al konkret hjælp med hvad jeg kan bruge og hvordan jeg skal handle er guld værdt. :-)

Citat:
Oprindeligt indsendt af LS1980 Se meddelelser
Du kan bestemt bruge det til en klage.

Hvis jeg var dig ville jeg gå udenom sagsbehandler og sende klagen direkte til jobcenterchefen ( Husk at skrive tydeligt i starten af brevet er en "Klage til jobcenterchefen for sagsbehandler"

I din klage skal du blot skrive at du på ingen måde er enig i at man har annulleret din ansøgning af førtidspension § 17 på det foreliggende grundlag med den begrundelse, at jobcentret ifølge din sb d. (dato hvor han fortæller at der var lagt en besked på din telefonsvarer) siger at annulleringen er fundet sted fordi du ikke d. 27 dec. reagerede på en besked som var lagt på din telefonsvarer. Skriv at man fra et jobcenters side ikke kan forvente at en borger er at træffe hjemme mellem jul og nytår og at sådan en vigtig besked, hvor man skulle have mødt til en (samtale underskrift eller hvad det nu var, du mener at indkaldelsen skyldtes) burde være tilsendt dig skriftligt.

Dertil så skal du gøre jobcenterchefen opmærksom på at du ikke blot en men 2 gange, d. 13 september og 12 december 2012 har søgt førtidspension § 17 på det foreliggende grundlag ved personlig samtale med sb og henviser her til din journal som tydeligt bekræfter dette. (for at der ikke skal gå for lang tid når jobcenterchefen modtager din klage bør du vedlægge denne journal som et bilag til din klage.

Jeg ville printe både klagen og journalen ud i 2 eksemplarer og aflevere dem begge ved skranken i jobcentret. Her beder du dem om at stemple begge eksemplarer for indgået modtagelse hvorefter du tager det ene eksemplar med hjem og den anden beholder de. Således har du kvittering på at de har modtaget din klage og dokumentationen er dermed i orden

Håber du kan bruge dette til noget
Tusen tak, det kan jeg virkelig bruge til noget i al min forvirring! Jeg roder rundt i det, men det hjælper rigtigt meget at få sådan konkret hjælp. Nu føler jeg mig ikke så magtesløs mere og kan begynde handle på det her :-)
miominmio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2013, 02:26   #30
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
Du kan vel ikke huske om din kommunes jobcenter overhovedet havde åben på den pågældende dato hvor de påstår at have ringet ? Mange jobcentre havde nemlig lukket mellem jul og nytår.
__________________
mange hilsner

Bumblebee

Førtidspensionist siden 2009
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ansøgning nyt job Bobbi Spørgsmål ang fleksjob 5 04-03-2012 23:20
Ansøgning... Gunell Spørgsmål ang fleksjob 3 21-02-2011 21:41
Ansøgning... sommer-fugl Spørgsmål ang fleksjob 2 14-11-2010 21:55
Sidder midt i ansøgning til parkeringsskilt og ansøgning til bil! hboegelund Alt det andet 5 10-11-2010 14:10
§17 ansøgning. Havedammen Alt det andet 34 19-12-2009 19:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension